روغن های طبیعی رشد مو، ۱۲ روغن عالی برای موهای بلند و سالم

روغن های طبیعی رشد مو، ۱۲ روغن عالی برای موهای بلند و سالم

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”روغن های طبیعی رشد مو، ۱۲ روغن عالی برای موهای بلند و سالم” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

روغنهای طبیعی از طریق روشهایی مانند تقطیر از گیاهان استخراج می شوند. روغن های طبیعی به دلیل فوایدشان بسیار معروف هستند. آنها همچنین دارای خواص طبیعی قوی هستند که می توانند برای سلامتی مفید باشند. روغن های طبیعی می توانند خشکی پوست سر و شوره سر را درمان کنند ، موهای شما را ضخیم کنند ، به موهای شما درخشش و قدرت بدهند و یا به طور طبیعی موهای شما را روشن کنند.

استفاده از روغنهای طبیعی نسبت به محصولات شیمیایی مراقبت از مو بی خطر است. یکی از بهترین مزایای برخی روغن های طبیعی ، بهبود سلامت مو است و آنها می توانند همه کارها را از افزودن قدرت و درخشش گرفته تا کمک به رشد مو انجام دهند.

روغن های طبیعی همچنین مقرون به صرفه هستند – یک بطری روغن طبیعی نه تنها می تواند موهای شما را تغذیه کند ، بلکه می تواند به کاهش درد ، کاهش استرس و مبارزه با عفونت های پوستی نیز کمک کند. همچنین ، روغن های طبیعی فاقد مواد شیمیایی خطرناک بوده و برای خانه و محیط شما بهتر است.

 روغن های طبیعی باید با خشکی پوست سر و شوره سر مقابله کند ، آسیب ها را برطرف کند ، رشد مو را تحریک کند ، باعث درخشش و تغذیه مو شود. ابتدا کیفیت و نوع موی خود و مواردی را که باید اصلاح کنید درک کنید. همچنین می توانید ترکیبی از روغن های طبیعی را امتحان کنید.

روغن های طبیعی رشد مو، 12 روغن عالی برای موهای بلند و سالم
روغن های طبیعی رشد مو، ۱۲ روغن عالی برای موهای بلند و سالم

فواید روغن های طبیعی برای رشد مو:

از بهبود ریزش و خشکی پوست سر گرفته تا افزودن درخشش و محافظت در برابر آسیب ، روغن های طبیعی بهترین راه برای مراقبت از موهای شما برای رشد مو هستند. در اینجا برخی از مزایای روغن های طبیعی برای مو آورده شده است.

رشد مو را تحریک می کند و ریزش مو را متوقف.
با پوست سر خشک و شوره سر مبارزه کنید.
مو را تغذیه می کند.
موها را درخشان میکند.
از چربی مو جلوگیری می کند.
برای محیط زیست بهتر است.

بهترین روغن های طبیعی برای رشد مو:

۱- روغن طبیعی اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس می تواند برای رشد مو مفید باشد. دارای خواصی است که می تواند استرس را کاهش داده و رشد سلول ها را ایجاد کند.

اسانس اسطوخودوس قادر به رشد سریعتر مو است و دارای خواص ضد باکتری و ضد میکروبی است که می تواند سلامت پوست سر را بهبود بخشد.

۷-۸ قطره روغن اسطوخودوس را در ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را مستقیماً به پوست سر خود بمالید. قبل از شستشو حداقل ۱۰-۱۲ دقیقه آن را بگذارید بماند و مثل همیشه برای شستشو شامپوی خوب بزنید.

۲- روغن طبیعی رزماری

روغن رزماری یکی از برترین روغن های طبیعی برای رشد و ضخامت مو است. این روغن طبیعی متابولیسم سلولی را افزایش می دهد ، که باعث بهبودی و تحریک رشد مو می شود. روغن رزماری همچنین روند خاکستری مو را کند می کند ، شوره سر و خشکی پوست سر را درمان می کند و از طاسی جلوگیری می کند.

۵-۴ قطره روغن رزماری را به طور مساوی با روغن زیتون مخلوط کنید ، و سپس این ترکیب را برای حدود ۴-۵ دقیقه در پوست سر خود ماساژ دهید. بگذارید حدود ۳-۴ ساعت در موهایتان بماند و سپس موهای خود را بشویید.

۳- روغن طبیعی چوب سرو برای رشد مو

روغن طبیعی چوب سرو برای کاهش ریزش مو و رشد مو با ایجاد تعادل در غدد تولید روغن در پوست سر ایده آل است. همچنین دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتری است که می تواند شوره سر یا ریزش مو را درمان کند.

۳-۴ قطره روغن طبیعی چوب سرو را با ۲ قاشق غذاخوری روغن اساسی انتخاب کنید. آن را در پوست سر خود ماساژ دهید و بگذارید ۱۰-۱۵ دقیقه بماند و سپس موهایتان را مثل همیشه بشویید.

۴- روغن مریم گلی

روغن مریم گلی حاوی خاصیت استات لینالیل است که آن را در افزایش رشد مو موثر می کند. این می تواند قدرت مو و ریزش مو را بهبود بخشد.

۴ قطره روغن مریم گلی را با ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. آن را در پوست سر خود ماساژ دهید و بگذارید ۱۰-۱۵ دقیقه بماند و سپس موهایتان را مثل همیشه بشویید.

۵- روغن طبیعی درخت چای

هنگامی که به صورت موضعی استفاده می شود ، خاصیت ضد باکتری ، ضد میکروبی و پاک کننده قوی روغن درخت چای می تواند به جدا شدن فولیکول های مو و افزایش رشد مو کمک کند. درخت چای برای شوره سر نیز مفید است

۸-۱۰ قطره روغن طبیعی درخت چای را در شامپو یا نرم کننده خود مخلوط کنید و روزانه از آن استفاده کنید. یا می توانید ۴ قطره روغن درخت چای را با ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن اسطوخودوس مخلوط کنید و بگذارید ۱۰-۱۵ دقیقه بماند و سپس موهایتان را به طور معمول بشویید.

موهای بلند
موهای بلند

۶- روغن یلانگ-یلانگ

روغن یلانگ-یلانگ برای پوست های خشک ایده آل است ، زیرا می تواند تولید سبوم را بازیابی کند.

از آنجا که کمبود سبوم و روغن کافی باعث ضعیف و خشک شدن مو می شود ، روغن طبیعی یلانگ-یلانگ می تواند باعث کاهش شکستگی مو و بهبود بافت مو شود.

۷ قطره روغن طبیعی یلانگ-یلانگ را با ۲ قاشق غذاخوری روغن گرم مخلوط کنید. آن را در پوست سر خود ماساژ دهید ، و بگذارید ۲۰-۲۵ دقیقه بماند و سپس موهایتان را مثل همیشه بشویید.

۷-روغن طبیعی نارگیل برای رشد مو

روغن نارگیل مو را کاملاً مرطوب می کند ، از آسیب دیدن مو و شکستگی آن جلوگیری می کند ، به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند و همچنین در رشد مو نیز مفید است. به دلیل خاصیت حفظ رطوبت ، روغن نارگیل به جای تبخیر در داخل مو می ماند ، روغن نارگیل را به عنوان یکی از موثرترین درمان های مو قرار دهید.

روغن نارگیل پر از اسیدهای چرب است. این موها عمیق تر از نرم کننده های معمولی هستند. از آنجا که سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدان است ، از روغن نارگیل می توان به عنوان نرم کننده نیز استفاده کرد.

روغن نارگیل را در پوست سر خود ماساژ دهید ، و آن را به مدت ۲۵-۳۰ دقیقه بگذارید و سپس موهای خود را به طور معمول بشویید.

۸- روغن طبیعی کرچک

روغن کرچک روغن خوبی برای رشد مو است زیرا دارای کیفیت های اساسی مانند ویتامین E ، مواد معدنی و پروتئین ها است. خواص آنتی اکسیدانی روغن کرچک از کراتین موجود در مو پشتیبانی کرده و آن را صاف ، قوی و سالم می کند. به دلیل خاصیت ضد قارچی روغن کرچک باعث کنترل ریزش مو ، مقابله با عفونت های پوست سر و شوره سر ، تهویه و مرطوب سازی مو و همچنین جلوگیری از شکاف انتهای مو می شود.

۹-روغن طبیعی نعناع

روغن نعناع به تازه سازی پوست سر و فولیکول های مو کمک می کند ، اما نباید برای کسانی که پوست سر خشک یا موهای ضعیف دارند استفاده شود. اگر موهای پوستی پوستی و روغنی داشته باشید بهترین نتیجه را می دهد. روغن طبیعی نعناع گردش خون در پوست را تحریک می کند ، که می تواند به افزایش ضخامت مو کمک کرده و در رشد مو مفید باشد

روغن طبیعی نعناع هنگامی که به صورت موضعی استفاده می شود ، احساس خنک کننده مطبوعی دارد و این احساس می تواند به کاهش التهاب پوست کمک کند.

۱۰- روغن طبیعی شمعدانی برای سلامت پوست سر و رشد مو

برای داشتن موهای سالم ، به پوست سر سالم نیاز دارید. برای بهبود رشد مو ، پوست سر سالم مهم است و روغن طبیعی شمعدانی برنده آن است. روغن طبیعی شمعدانی می تواند روغن اضافی ، خشکی و تولید سبوم را تنظیم کند. شمعدانی عامل موثری برای رشد مو است.

یک قطره اسانس شمعدانی را به مشتی کوچک از شامپوی خود مخلوط کنید ، روغن گل شمعدانی را در پوست سر خود ماساژ دهید و آن را به مدت ۲۵-۳۰ دقیقه بگذارید و سپس طبق معمول موهای خود را بشویید.

۱۱- روغن بادام طبیعی

روغن بادام از بادام خوراکی تهیه می شود که مخصوصاً پرورش داده شده است تا طعم شیرینی داشته باشد. روغن بادام شیرین نه تنها برای پخت و پز عالی است ، بلکه برای موهای شما نیز شگفت آور است. این ماده حاوی پروتئین ، آنتی اکسیدان ، ویتامین E و اسیدهای چرب به همراه منیزیم است که باعث کاهش شکستگی مو و رشد آن می شود.

روغن بادام شیرین مرطوب کننده مهر و موم ها است و از ریزش و شکستگی مو محافظت می کند. استفاده منظم از روغن بادام به رشد و تقویت موهای شما کمک می کند.

یک قاشق غذاخوری روغن را گرم کنید و آن را به پوست سر ماساژ دهید. می توانید یک شب روغن را بگذارید و صبح روز بعد آن را بشویید.

روغن برای رشد مو
روغن برای رشد مو

۱۲- روغن طبیعی آویشن برای رشد مو

روغن طبیعی آویشن می تواند با شادابی پوست سر و جلوگیری از ریزش مو به رشد مو کمک کند.

روغن طبیعی آویشن ، حتی در بین روغن های طبیعی  قوی است. ۴ قطره روغن طبیعی آویشن را با ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. آن را در پوست سر خود ماساژ دهید ، و بگذارید ۲۰-۲۵ دقیقه بماند و سپس موهایتان را مثل همیشه بشویید.

در آخر ، به خاطر داشته باشید که روغن های طبیعی چرب هستند. همیشه پس از درمان موهای خود را با یک شامپوی خوب و با کیفیت بشویید.

تغییراتی از این دست یک شبه اتفاق نمی افتد – فقط استفاده منظم و طولانی مدت باعث ایجاد موهای بلند سالم ، زرق و برق دار و براق می شود.

 

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.