اصول کار در خانه

اصول کار در خانه

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”اصول کار در خانه” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

 کار در اتاق نشیمن ممکن است برای برخی به نظر واقعی برسد ، اما چگونه می توانید هر روز در مسیر شغلی خود باقی بمانید؟در این مقاله ، ما به نحوه کار با موفقیت در خانه نگاهی خواهیم انداخت و نکاتی آسان برای شروع کار ارائه خواهیم داد.

چگونه می توان در خانه با موفقیت کار کرد؟

۱- یک فضای کاری اختصاصی ایجاد کنید.

کار از روی مبل
این فکر خوبی نیست!
شما روی مبل نشسته اید و لپ تاپ روی زانوها قرار گرفته و تلویزیون در پس زمینه صدا می کند. مشکل این چیست؟ ما برای شما کمی وقت صرفه جویی خواهیم کرد … همه چیز اگر فکر می کنید که چگونه در خانه کار کنید ، یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام دهید ایجاد یک فضای کاری اختصاصی است.

منطقه کاری که می توانید ایجاد کنید بستگی زیادی به نوع خانه یا آپارتمان دارد که هم اکنون در آن زندگی می کنید. اگر آنقدر خوش شانس باشید که یک اتاق آزاد دارید ، می توانید آن را به یک اتاق کار تبدیل کنید. البته ، بسیاری از ما آنقدر خوش شانس نیستیم و بنابراین باید به دنبال گزینه های دیگر بگردیم. اگر تمام آنچه که در اختیار دارید یک اتاق نشیمن کوچک است ، باید سعی کنید گوشه ای را به کار اختصاص دهید.

هر منطقه ای را که انتخاب کنید ، قوانین یکسان است. فضا را برای کار مناسب کنید. شما به میز کار یا فضای میز کافی ، نور کافی و کمترین نامنظمی در محیط نیاز دارید.

اصول کار در خانه
اصول کار در خانه

۲- هر روز صبح برای کار لباس بپوشید.

 آنچه می پوشید بر نحوه کار شما تأثیر می گذارد. اطلاعات منتشر شده در مجله روانشناسی اجتماعی تجربی نشان می دهد که افراد حرفه ای برای هر شغل لباس مناسب با آن را میپوشند. به عنوان مثال ، به عنوان بخشی از تحقیق ، شرکت کنندگانی که کتهای سفید آزمایشگاهی می پوشیدند ، وقتی صحبت از تستهایی که نیاز به توجه داشتند ، بهتر عمل می کردند.

گرچه ممکن است در طول روز با لباس خواب کرکی در خانه بچرخید ، اما انجام این کار می تواند مانع بهره وری شما شود. هنگامی که ما در مورد چگونگی کار با موفقیت در خانه صحبت می کنیم ، هرگز نباید از قدرت لباس خود غافل شویم. هر روز صبح بلند شوید و مانند آنچه که به سمت دفتر کار می روید لباس بپوشید. این یک تغییر بزرگ ایجاد خواهد کرد.

۳- ساعت کاری خود را پیگیری کنید.

شما روز کاری را شروع می کنید ، پشت رایانه خود می نشینید و در عرض چند دقیقه می بینید که بی هدف درگیر فیس بوک یا اخبار شده اید. اوه ، دوباره این کار را کردی اگر نمی توانید به حواس پرتی کمک کنید ، پیگیری ساعات کار می تواند کمک کند. تعداد زیادی ابزار مفید آنلاین از جمله Toggl ، Harvest و Everhour وجود دارد که می توانید امتحان کنید. با تمام موارد گفته شده ، هنگام کار دکمه شروع را فشار می دهید و هنگام استراحت مکث می کنید.

اگرچه ممکن است نیازی به پیگیری ساعات کاری خود نباشید ، این ترفند راهی عالی برای تمرکز شما است. دانستن اینکه زمانبندی می شوید به این معنی است که تمرکز شما روی وظیفه پیش رو بیشتر است. شما از زمان استراحت و مدت زمان طولانی خود آگاه هستید. به عنوان مثال ، می توانید برای خود یک چالش پیش بیاورید که یک ساعت کار کند و پنج دقیقه استراحت داشته باشد.

۴- برخورد با عوامل حواس پرتی ها

قرار دادن موبایل در کشو ،دور از چشم و دور از ذهن.
اگر چیزی وجود دارد که مطمئناً روز کاری شما را خراب می کند ، حواس پرتی است. تحقیقات نشان می دهد که یک وقفه سه ثانیه ای می تواند تعداد اشتباهاتی را که روی کار خود ایجاد می کنید دو برابر کند. به حداقل رساندن حواس پرتی ها همیشه یک حرکت هوشمندانه است!

برخی از افراد می توانند با خوشحالی با گوش دادن رادیو کار هم کنند ، در حالی که دیگران آن را زیاد می یابند. آنچه توجه شما را جلب می کند در نظر بگیرید و سعی کنید آن را از بین ببرید. اگر متوجه شدید که هنگام کار اغلب به تلفن هوشمند خود نگاه می کنید ، سعی کنید آن را در اتاق دیگری بگذارید.

برای والدین ، ​​این یک بازی کاملا متفاوت با توپ است. وقتی نوبت به کار در خانه می رسد وقتی کودک نوپا یا بچه دارید ، ممکن است لازم باشد که استراتژی دیگری داشته باشید. طبیعتاً مراقبت از بچه های کوچک باعث حواس پرتی شما از کار می شود. انتظار می رود که با همسرتان ، وظایف مراقبت از کودک را تقسیم کنید. این بدان معناست که یکی از شما کودکان را سرگرم می کند در حالی که دیگری کار می کند.

البته ، این همیشه ممکن نیست. شما ممکن است یک والد تنها باشید یا شریک زندگی شما ممکن است ساعات کاری سختی را داشته باشد. در این صورت ، این مربوط به این است که فرزندانتان هنگام کار با کاری دیگر درگیر شوند. شما می توانید وظایف یا چالش های خلاقیت را برای آنها تعیین کنید تا هنگام مشغول بودن انجام دهند. اگر بچه های شما در سن مدرسه هستند ، آنها را مشغول انجام تکالیفشان کنید.حواس پرتی آنها آسان نخواهد بود اما سعی در این ترفندهای کوچک می تواند به شما کمک کند. از جمله فعالیت های باغبانی برای بچه ها و چند روش فوق العاده سرگرم کننده برای مشغول نگه داشتن بچه ها.

اصول کار در خانه
اصول کار در خانه

۵- ورزش کنید

بیایید بپذیریم که نشستن در همان وضعیت ساعت ها به سختی تحریک کننده است. مشکل است. ممکن است احساس کنید که دارید کاری را میکنید ، که به سختی به شما کمک می کند در مسیر خود باشید. یکی از ترفندهایی که ممکن است بخواهید امتحان کنید ، استراحت کوتاه مدت و ورزش است. تحقیقات مجله پزشکی شغلی و محیط زیست نشان می دهد که صرف بخشی از زمان کار برای ورزش می تواند در واقع باعث بهره وری بیشتر شود.

با این حساب ، دفعه بعد که احساس کندی کردید ، ۱۰-۲۰ دقیقه استراحت کنید و ورزش کنید. شکی نیست که فعالیت هایی که در خانه انجام می دهید محدود خواهد بود. با این وجود ، تعداد زیادی تمرین خانگی مفید در YouTube وجود دارد که می توانید تماشا کنید. همچنین ممکن است بخواهید از برخی وسایل تمرینی خانگی مانند طناب پرشی استفاده کنید.

۶-برای انجام کارها برنامه ریزی داشته باشید.

نوشتن در دفتر یادداشت ،روز خود را روی کاغذ بیاورید.
هیچ چیز بدتر از بیدار شدن از خواب و دیدن صفحه خالی در دفتر برنامه ریزی شما نیست. در مورد موفقیت کار در خانه ، یکی از نکات مهم این است که برنامه ریزی خوبی داشته باشید. در برخی شرایط ، ممکن است وظایف روزانه ای داشته باشید که مدیر شما آنها را زودتر از موعد تعیین می کند. با این حال ، اگر تمایل به کار مستقل تری دارید ، باید مسئولیت امور را به عهده بگیرید.

برنامه ریزی خوب می تواند به شما در افزایش بهره وری کمک کند. نحوه انجام این کار به سبک کار شخصی شما بستگی دارد. شما می توانید یک دفترچه خاطرات داشته باشید و کارهای روزانه خود را در آن یادداشت کنید. متناوباً ، ممکن است بخواهید برای انجام همان کار از تقویم روی لپ تاپ یا تلفن خود استفاده کنید. اگر به عنوان بخشی از یک تیم کار می کنید ، استفاده از برنامه هایی مانند Asana یا Trello به شما کمک می کند برنامه خود را به اشتراک بگذارید و به طور مشترک کار کنید.

۷- جلسات ویدئویی منظم داشته باشید.

با یک تیم کار می کنید؟ اگرچه ممکن است حضور در جلسات به نظر وقت تلف کردن باشد، اما این می تواند تأثیر مثبتی در سبک کار شما داشته باشد. تحقیقات انجام شده توسط مجله رفتار سازمانی نشان می دهد تیم هایی که به طور منظم برای بررسی اطلاعات ملاقات می کنند ، در حل مسئله بهتر از افرادی هستند که این کار را انجام نمی دهند. اگر در تلاش برای ادامه کار با برخی از پروژه ها هستید ، اختصاص دادن زمان مشخص به این جلسات بهترین راه برای پیشرفت است.

نکته برتر: به جای جلسات طولانی مدت غیر مکرر ، جلسات کوتاه زیادی داشته باشید! چرا هر روز صبح ده دقیقه با تیم یا مدیر برنامه ریزی جلسه ویدئویی نداشته باشید؟

۸- لپ تاپ را روشن و خاموش کنید.

بسته شدن لپ تاپ،مرزهای زندگی کاری خود را حفظ کنید.
کار و زندگی در یک فضا یک چالش است. سخت است که بین کار و زندگی در خانه خود مرز بیندیشید. وقتی این دو دچار هرج و مرج شوند این یک دستورالعمل برای فاجعه باشد. راه حل این است که مطمئن شوید کار را روشن و خاموش می کنید. در مورد ساعات کاری خود شفاف باشید و به آنها پایبند باشید. با پایان روز ، لپ تاپ خود را ببندید و تا صبح دیگر آن را باز نکنید. تحقیقات نشان می دهد انتظار شما برای بررسی ایمیل های خارج از ساعت کار می تواند به سلامتی شما آسیب برساند. به هر قیمتی از آن بپرهیزید!

معایب کار در خانه چیست؟

در حالی که کار در خانه می تواند تغییر خوبی باشد ، واقعیت این است که معایب زیادی برای آن وجود دارد. دور بودن از نظر جسمی از همکاران ، کمرنگ تر شدن همکاری ها خواهد بود مگر اینکه شما یک تیم قوی باشید. به همین دلیل ، باید سعی کنید از تماس های ویدئویی و برنامه های آنلاین استفاده کنید تا بتوانید خلا را به بهترین شکل از بین ببرید.

همچنین ممکن است متوجه شوید که وقتی در خانه هستید به راحتی حواس شما پرت می شود. این به خودی خود می تواند سخت باشد. به همین دلیل اختصاص یک منطقه خاص به کار ضروری است. اطمینان حاصل کنید که به هر قیمتی از حواس پرتی های غیرضروری جلوگیری می کنید و سعی می کنید روی کار انجام شده تمرکز کنید.

چالش دیگر کار در خانه،تنظیم کردن وقت در خانه است. اطمینان حاصل کنید که حد و مرزی تعیین کرده اید و از بررسی ایمیل ها در خارج از ساعت کاری خودداری کنید.

چرا کار در خانه بهتر است؟

از طرف دیگر ، دلایل زیادی وجود دارد که چرا کار در خانه برای رفاه عمومی شما بهتر است. رد شدن از رفت و آمد (گیر نکردن در ترافیک) به این معنی است که وقت آزاد بیشتری خواهید داشت. همچنین می توانید از هرگونه سیاست کاری حیله گر دفتر جلوگیری کرده و وقت بیشتری را صرف تمرکز بر کار خود کنید.

آیا کار در خانه کارایی بیشتری دارد؟

آره! تحقیقات انجام شده توسط ایرتاسکر نشان داد که کارمندان دفتری به طور متوسط ​​۳۷ دقیقه “زمان بیکار” در روز گزارش می کنند ، در حالی که کارگران از راه دور فقط ۲۷ دقیقه گزارش می دهند. نتیجه کار این است که کارمندان از راه دور تمرکز بیشتری بر روی پروژه های خود می گذرانند. جالب هست!

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.