درمان یبوست با این خوراکی ها

درمان یبوست با این خوراکی ها

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”درمان یبوست با این خوراکی ها” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

به احتمال زیاد یبوست را تجربه کرده اید. اگر مشکل بیش از حد معمول است یا شامل درد شدید یا خونریزی است ، مهم است که با پزشک خود مشورت کنید ، زیرا این علائم می تواند نشانه وجود یک اختلال گوارشی جدی تر باشد. اما در بیشتر موارد ، یبوست فقط نشانه این است که رژیم شما به فیبر بیشتر و مایعات احتمالی نیز نیاز دارد.حالا ببینینم برای درمان یبوست به چه خوراکی هایی احتیاج داریم.

طبق آکادمی های ملی علوم  و پزشکی ، زنان در سنین ۳۱ تا ۵۰ سالگی باید حداقل ۲۵ گرم فیبر در روز بخورند ، در حالی که مردان در آن رده سنی باید حدود ۳۸ گرم بخورند. و هرچه پیرتر می شویم ، میزان فیبر مورد نیاز ما کاهش می یابد:

زنان ۵۱ ساله و بالاتر روزانه به ۲۱ گرم نیاز دارند ، در حالی که مردان باید حداقل ۳۰ گرم فیبر دریافت کنند. مدت هاست که دریافت فیبر کافی نقش مهمی در حفظ وزن و جلوگیری از چاقی دارد. و یک تحقیق در حال رشد ، مانند آنچه در یک بررسی منتشر شده در ژانویه ۲۰۱۳ در پیشرفت در تغذیه منتشر شد ، نشان می دهد فیبرهای غذایی نقش اساسی در حفظ میکروبیوم روده دارند ، که چندین جنبه دیگر از سلامتی ما را تحت تأثیر قرار می دهد.

اگر می خواهید فیبر خود را افزایش دهید ، به تدریج آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا از نفخ شکم جلوگیری کنید.

درمان یبوست

۱-توت فرنگی

برای درمان یبوست ، تمشک ، شاه توت و توت فرنگی دلچسب را انتخاب کنید. دکتر پراتر می گوید: “اینها نمونه هایی از میوه هایی هستند که مقدار کافی فیبر دارند.” یک فنجان توت فرنگی تازه ۳ گرم فیبر تأمین می کند ، در حالی که توت سیاه توت همان اندازه ۷٫۶ گرم و تمشک ۸ گرم. توت کالری کمی دارد ، بنابراین می توانید یک کاسه بزرگ توت ساده با خامه زده شده کم چربی را به عنوان دسر بخورید ، آنها را روی غلات صبحانه خود بریزید یا آنها را در پنکیک مخلوط کنید.

۲-ذرت بو داده

پراتر می گوید: “پاپ کورن یک روش کم کالری عالی برای دریافت فیبر بیشتر در رژیم غذایی است.” اما اگر نمک و کره آن زیاد باشد فوایدش به خطر می افتد. پاپ کورن یک دانه کامل است و افزایش غلات کامل در رژیم غذایی یک درمان یبوست موثر است.

۳-لوبیا برای درمان یبوست

 لوبیا و عدس دو برابر بیشتر از سبزیجات دیگر فیبر فراهم می کند. یک وعده فنجان لوبیا قرمز۹٫۵ گرم فیبر فراهم می کند ، در حالی که یک وعده لوبیا چیتی با اندازه مشابه ۷٫۷ گرم فیبر فراهم می کند. لوبیا به طور خارق العاده ای همه کاره است و می تواند در سالاد ، سوپ ، کاسترول یا ماکارونی ریخته شود.

۴-زردآلو خشک

میوه های خشک ، مانند خرما ، انجیر ، آلو خشک ، زردآلو و کشمش ، منبع مهم دیگری از فیبرهای غذایی هستند که به عنوان تسکین دهنده یبوست عمل می کنند.

پراتر می گوید: “به خصوص آلو خشک ، بسیار عالی است زیرا نه تنها سرشار از فیبر است ، بلکه حاوی سوربیتول نیز است که یک ملین طبیعی است.” مانند فیبر ، سوربیتول نیز نوعی کربوهیدرات است و ساختاری مولکولی شبیه قند دارد.

از آنجا که فیبر هضم نمی شود ، با عبور از روده ، آب را حفظ می کند. این آب مدفوع شما را نرم می کند و به رفع یبوست کمک می کند. فقط بخاطر داشته باشید که میوه های خشک نیز کالری زیادی دارند و ممکن است حاوی شکر اضافه شده باشند ، بنابراین اگر در حال وزن کم کردن خود هستید ، حتماً انواع بدون قند اضافه شده را انتخاب کنید.

درمان یبوست با این خوراکی ها
درمان یبوست با این خوراکی ها

۵-نان سبوس دار برای درمان یبوست

اگر می خواهید یبوست را دور نگه دارید ، نانی که می خورید باید از صد در صد غلات کامل تهیه شود. نان های سبوس دار کم چربی و سرشار از فیبر غذایی و کربوهیدرات های پیچیده هستند. قبل از خرید برچسب را بررسی کنید:

اولین ماده باید “کامل” قبل از نوع دانه ، مانند “آرد گندم کامل” باشد. گول نان های “هفت دانه” و “چند دانه” را نخورید که از آرد غنی شده تهیه می شوند. این محصولات ممکن است حاوی چندین غلات مختلف باشند ، اما هیچ تضمینی برای غلات کامل بودن آنها وجود ندارد. به دنبال نانی باشید که حداقل ۳ گرم فیبر در هر برش داشته باشد.

۶-یک کاسه غلات

سالها پیش ، غلات صبحانه با فیبر بالا طعم مقوا داشتند ، اما دیگر نه. پراتر می گوید: “اکنون غلات بسیار شگفت انگیز و پر فیبر وجود دارد.” غلات را انتخاب کنید که حداقل ۶ گرم فیبر در هر وعده داشته باشد. یا ، اگر غلات مورد علاقه شما فیبر زیادی ندارند ، با پاشیدن چند قاشق غذاخوری سبوس گندم ، دانه های چیا یا بذر کتان آسیاب شده ، غذای مورد نیاز خود را اضافه کنید.

۷-کلم بروکلی

کلم بروکلی مانند لوبیا منبع فوق العاده فیبر است. همچنین کم کالری و منبع غذایی زیادی است. برای بهترین انعطاف پذیری فیبر ، کلم بروکلی خود را به صورت خام بخورید ، زیرا پختن آن می تواند فیبر آن را کاهش دهد. اما اگر ترجیح می دهید آن را پخته باشد ، سعی کنید کلم بروکلی خود را بخارپز ، آب پز یا پخته کنید تا از کالری اضافی جلوگیری کنید. می توانید آن را با مقدار کمی روغن زیتون ، نمک و فلفل بریزید تا طعم بیشتری پیدا کند.

درمان یبوست
درمان یبوست

۸-بیشتر آلو ، گلابی و سیب بخورید

یبوست می تواند احساس نفخ در شما ایجاد کند و خوردن میوه بیشتر می تواند یک درمان یبوست باشد زیرا همچنین فیبر غذایی زیادی دارد. آلو ، گلابی و سیب گزینه های خوبی هستند زیرا بسیاری از فیبرهای آنها را می توان در پوست های خوراکی آنها یافت – و همچنین از نظر پکتین ، یک فیبر طبیعی نیز غنی هستند. هر دو یک گلابی کوچک پوست کنده نشده و یک سیب متوسط ​​با پوست حاوی ۴٫۴ گرم فیبر هستند.

۹-یک کاسه آجیل

آجیل ها یکی دیگر از نیروگاه های الیافی هستند. از جمله بهترین بادام و گردو است. یک وعده ۱ اونس بادام ۳٫۵ گرم فیبر فراهم می کند ، در حالی که یک وعده پسته با اندازه مشابه ۲٫۹ گرم فیبر و اسپند ۲٫۷ گرم فیبر فراهم می کند. فقط توجه داشته باشید که چه مقدار می خورید ، زیرا مغزها کالری زیادی دارند.

۱۰- سیب زمینی برای درمان یبوست

خبر خوب برای  دوستداران سیب زمینی:

یک سیب زمینی پخته متوسط ​​، دارای پوست ، ۳٫۸ گرم فیبر دارد. حتی بهتر ، یک سیب زمینی شیرین پخته با پوست ۴٫۸ گرم فیبر فراهم می کند. پختن و له شدن سیب زمینی – همراه با پوست – روش خوب دیگر برای سرو آن است. از سیب زمینی سرخ کرده می توانید صرف نظر کنید ، زیرا سرشار از چربی اشباع ناسالم است. در عوض ، سیب زمینی ها را به شکل سیب زمینی سرخ شده برش دهید ، آنها را با کمی روغن زیتون بپاشید ، چاشنی های مورد علاقه خود را بپاشید و آنها را در فر بپزید تا ترد شود. طعم آنها مانند سیب زمینی سرخ کرده بدون کالری اضافه و چربی ناسالم است.

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.