موفقیت مالی یعنی چی؟

موفقیت مالی یعنی چی؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”موفقیت مالی یعنی چی؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

اولین مسئله مهم در این مقاله این است که “موفقیت مالی” به طور واضح برای افراد مختلف معنای بسیار متفاوتی دارد. از نظر برخی ، موفقیت مالی ممکن است به معنای رهایی از بدهی باشد. از نظر دیگران ، این ممکن است به معنای استقلال کامل مالی باشد.برای من ، تعریف واقعا ساده است. آیا از نظر مالی به وضوح بهتر از یک سال پیش هستید؟ اگر چنین است ، از نظر اقتصادی موفق هستید.

“موفقیت مالی” خود را چگونه اندازه گیری می کنید؟

این واقعاً به اهداف فردی شما بستگی دارد ، اما برای من ، این فقط به ارزش خالص می رسد. اگر ارزش همه چیزهایی را که در اختیار دارم جمع کنم و تمام بدهی هایم را از آن کم کنم ، این تعداد چقدر است؟ در حالت ایده آل ، این تعداد بیشتر از یک سال پیش است. اگر بالاتر باشد ، من به موفقیت مالی می رسم. اگر اینگونه نباشد ، من گام های اشتباه برمی دارم و به موفقیت مالی نمی رسم ، خصوصاً اگر این الگو ادامه داشته باشد.

این سطح از موفقیت مالی تقریباً برای هر فردی قابل دستیابی است. در صورتی که بخواهند برای این کار اقدامی انجام دهند ، تقریباً هیچ کس در شرایطی وجود ندارد که در طول سال آینده نتواند ارزش خالص خود را بهبود بخشد.

مساله البته این است که بسیاری از مردم تعریفی دلخواه از موفقیت اقتصادی در ذهن خود دارند.

اگر “موفقیت مالی” به معنای “دستیابی به ارزش خالص خاص” یا “داشتن یک دارایی خاص” است ، پس به احتمال زیاد موفقیت مالی برای شما دور از دسترس است. اگر سالانه ۳۰۰۰۰ دلار درآمد کسب می کنید و موفقیت مالی خود را ۵ میلیون دلار یا بالاتر از دارایی خود تعریف می کنید ، بله ، دستیابی به موفقیت مالی سخت خواهد بود. اگر سالانه ۴۰ هزار دلار درآمد کسب می کنید و معیار موفقیت مالی شما داشتن یک عمارت در بخش ثروتمند شهر است ، بعید به نظر می رسد از نظر اقتصادی موفق باشید.

مشکل این است که شما موفقیت را از نظر دیگران ، نه خودتان تعریف می کنید. تنها روش منصفانه برای قضاوت در مورد موفقیت استفاده از خود به عنوان چوب اندازه گیری است. آیا اقداماتی انجام داده اید که خود را در وضعیت بهتری نسبت به گذشته قرار دهید؟ این همه چیز مهم است.

اگر فکر می کنید موفقیت مالی غیرممکن است ، ابتدا تعریف خود را از “موفقیت مالی” به چیزی واقع گرایانه تغییر دهید – در وضعیت مالی بهتری نسبت به یک سال قبل ، در حالت ایده آل ، شکل مالی به مراتب بهتر

اگر ۱۰۰۰۰۰ دلار بدهی وام دانشجویی دارید ، تا پایان سال ۹۵،۰۰۰ دلار هدف بگیرید. این موفقیت مالی است. در حقیقت ، اگر از راه سالم برای رسیدن به آن هدف استفاده کنید ، از نظر مالی موفق هستید.

اگر در صندوق اضطراری خود چیزی ندارید ، تا پایان سال ۲۰۰ دلار در نظر بگیرید. این موفقیت مالی است.

اگر ارزش خالص ۱۰۰۰۰۰ دلار منفی دارید ، هدف خالص منفی ۸۰،۰۰۰ دلار را تا ژوئیه آینده در نظر بگیرید. این موفقیت مالی است.

موفقیت مالی برای برخی ممکن است داشتن ۵ میلیون دلار در بانک و خانه ای در قسمت ثروتمند شهر با یک مرسدس بنز در جاده باشد ، اما این تنها یک تعریف از موفقیت مالی است و احتمالاً باید تعریف دیگری باشد. بفهمید موفقیت مالی در زندگی شخصی شما به چه معناست و در عوض آن را هدف قرار دهید.

موفقیت مالی یعنی چی؟
موفقیت مالی یعنی چی؟

مشکل “شروع به کار”

یک مسئله عظیم که با سنجش موفقیت مالی شما در برابر استانداردهای شخص دیگری همراه است ، این است که شما به درستی به مشکل “شروع اصلی” برخورد می کنید.

چگونه می توانید واقعاً وضعیت مالی خود را با شخص دیگری مقایسه کنید که به او ارث زیادی داده اند؟ نمی توانید مهم نیست که از نظر مالی چه کاری انجام می دهید ، شما قصد ندارید با کسی رقابت کنید .

چگونه می توانید واقعاً وضعیت مالی خود را با شخصی که یک شغل بد دارد (خرید و فروش اسلحه یا خرید و فروش مواد مخدر) و درآمد بالایی دارد ، مقایسه کنید؟ نمی توانید اهمیتی ندارد که از نظر مالی چه کاری انجام می دهید ، زیرا تنها شخصی که ۳۰،۰۰۰ دلار حقوق دارد قصد دارد یک حساب بانکی قابل مقایسه با شخصی با ۳۰۰،۰۰۰ دلار حقوق داشته باشد این است که آن فرد با درآمد بالا برخی حرکات واقعاً احمقانه را انجام دهد. آنها به راحتی می توانند بیش از درآمد شما پس انداز کنند.

واقعیت؟ تا زمانی که شما بپذیرید که مسابقه مطابق با شرایط آنها است ، و شرایط شما هرگز اوضاع بهبود نخواهد یافت.

تنها مسابقه ای که ارزش دویدن دارد خلاف رفتار قبلی شما است. وقتی مزایای (و معایبی) که دیگران دارند را از آنها دور می کنید ، چیزی جز خودتان نخواهید ماند. آیا می توانید بهتر از دیروز کار کنید؟

خلاص شدن از مقایسه با دیگران بهانه ها را کاملاً از بین می برد.

دیگر نمی توانید ادعا کنید که دلیل عدم موفقیت شما این است که شخص دیگری دارای یک مزیت بزرگ است که شما نمی توانید با آن رقابت کنید یا عرشه در مقابل شما قرار گرفته است. تنها مقایسه برای موفقیت که در واقع مهم است مقایسه ای است که عرشه به همان اندازه در برابر آنها قرار گرفته باشد.

تنها راه شکست دادن آن شخص و پیروزی در آن مسابقه تعهد به رفتار بهتر در زندگی مالی شما است.

برای رسیدن به موفقیت مالی ،کار را شروع کنید

در عین حال ، عکس آن نیز صادق است. شروع خود شما هرگز دلیلی برای آسان گرفتن آن نیست.

افراد زیادی در زندگی خود را در شرایطی می بینند که ثروت و شغل عالی به راحتی برای آنها قابل دسترسی است. شاید آنها با یک تکه طلا متولد شده باشند ، یا شاید با استعدادی فوق العاده متولد شده باشند ، یا شاید این کار ساده باشد. دلیل آن هرچه باشد ، برای آنها آسان است.

همین چالش برای افرادی که در این شرایط قرار دارند نیز پیش می آید. تنها مسابقه برای موفقیت که واقعاً مهم است همان مسابقه ای است که شما را صبح در آینه نگاه می کند. این کسی است که شما باید او را کتک بزنید. اگر نمی توانید از تلاش های قبلی خود پیشی بگیرید ، در سطح شخصی موفق نیستید. ممکن است پول شما در حال حاضر بیشتر باشد و تحسین و احترام بیشتری نسبت به دیگران در حال حاضر داشته باشید ، اما اگر تلاش نمی کنید با موفقیت بهتر از گذشته به موفقیت برسید ، خود را ناامید می کنید.

خود را فقط با خود قبلی تان مقایسه کنید

بیشتر افراد ترکیبی از مزایا و معایب را دارند. من فقیر متولد شدم. من به یک مدرسه دولتی رفتم. من در دوران کودکی خود ۱۵ عمل جراحی انجام داده ام و با حساب خودم چندین ماه از کودکی خود را در بیمارستان گذراندم و بسیاری دیگر را در خانه از کارهای مختلف بهبود یافتم. من از یک گوش کر هستم و از یک چشم کور هستم در بسیاری از مکالمات ، من باید کمی لب خوانی کنم تا آنچه را که اتفاق می افتد دنبال کنم ، وگرنه سرم را با گوش خوبم مستقیم به سمت بلندگو خم می کنم. تعادل من از نظر کمیک بد است.

 من از پدر و مادری متولد شدم که واقعاً من را دوست داشتند. آنها سخت تلاش کردند تا فرصت های آموزشی به من بدهند و در صورت نیاز من را تشویق کردند. برخی مزایای جمعیتی نیز دارم که انکار آنها غیرممکن است.

همه این موارد به موقعیتی اضافه می شود که واقعاً با دیگران قابل مقایسه نیست. من یک مزیت بزرگ دارم. من یکسری معایب هم دارم. چگونه می توانم موفقیت خود را به هر شکل معنی دار با دیگران مقایسه کنم؟

نمی توانم تمام کاری که واقعاً می توانم انجام دهم این است که آن را با خودم مقایسه کنم ، زیرا وقتی وضعیت امروز خود را با وضعیت دیروز خود مقایسه می کنم ، چیزی که واقعاً این دو را متمایز می کند تلاش است.

من در حال مسابقه دادن با شخصی هستم که یک سال پیش بودم ، و شخصی که پنج سال پیش بودم و شخصی که ۱۰ سال پیش بودم. من می توانم آن مسابقه را در هر خطی که برایم مهم است اندازه بگیرم – امور مالی ، روابط ، آمادگی جسمانی ، هر چیز دیگری. آیا می توانم در آن مسابقه برنده شوم؟ اگر بتوانم ، پس زندگی موفقیت آمیزی دارم.

از نظر من ، موفقیت مالی به تعدادی از ارزش خالص دلخواه نمی رسد. این وضعیت مالی بهتر از پسر فقیری است که من چند سال پیش بودم و از مرگ ترسیده بود که چگونه می خواهد از سلامتی اش مراقبت کند. این در مورد داشتن وضعیت مالی بهتری نسبت به پسری است که من یک سال پیش بودم.

رمز کسب موفقیت مالی ، ماندن و تلاش کردن است

ممکن است فکر کنید که تعریف من از موفقیت مالی خیلی ساده است ، اگر فقط خودتان را با نقطه پایین خود مقایسه کنید ، موفقیت آسان است.

من احساس موفقیت نمی کنم زیرا در شرایط بهتری نسبت به پایین ترین وضعیتم قرار دارم. احساس موفقیت می کنم زیرا تقریباً همیشه از نظر مالی وضع بهتری نسبت به یک سال پیش دارم. آن مسابقه سخت است. آن مسابقه یک ماراتن است.

در پایین ترین سطح من ، ارزش خالص من بیش از ۱۰۰۰۰۰ دلار در چاله بود. یک سال پس از آن ، به دلیل برخی تلاش های پوچ ، به یک ارزش خالص تعادل صفر نزدیک می شدم. واضح است که من خوب کار می کنم ، درست است؟

خوب ، حالا مسابقه دوباره شروع می شود و من دیگر خودم را با آن قسمت ۱۰۰۰۰۰ دلاری مقایسه نمی کنم.

واقعیت این است که موفقیت در زندگی یک دوی سرعت نیست ، بلکه یک ماراتن است. ممکن است در ابتدا دو سرعت داشته باشید تا بتوانید یک موفقیت سریع را احساس کنید ، اما موفقیت مالی پایدار نتیجه سال به سال است.

 این در مورد اتخاذ عادت های بهتر در زندگی خود ، پایدار است ، بنابراین شما می توانید موفقیت های مالی خود را ، آجر به آجر ، ادامه دهید. این همه کار در مورد انجام هر کاری است که می توانید انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که در آن مسابقه در برابر جایی که سال گذشته بودید پیروز می شوید و امیدوارم جایی که سال گذشته بودید جلوتر از جایی است که دو سال پیش بودید و امیدوارم که جایی که دو سال پیش بودید جلوتر باشد از سه سال پیش جایی که بودید ، و غیره.

اگر این کار را ادامه می دهید و سعی می کنید کمی فاصله بین جایی که الان هستید و یک سال پیش را بگذارید ، از نظر مالی موفق هستید. اگر این کار را برای مدت زمان طولانی ادامه دهید و عملکرد بهتری نسبت به یک سال قبل داشته باشید ، موفق تر از آنچه تصور می کنید موفق خواهید شد.

شما هوای تازه ای برای تنفس دارید. شما آب برای نوشیدن دارید. شما تقریباً نسبت به هرکسی که زندگی کرده است به طیف گسترده تری از غذاهای مقوی دسترسی دارید. شما یک سرگرمی بی نهایت در کف دست خود دارید و تماس فوری با هزاران تن ، اکثریت قریب به اتفاق افرادی که به آنها اهمیت می دهید ، دارید.

زندگی شما اصلاً وحشتناک نیست. در واقع ، زندگی شما تقریباً از هر کسی که تاکنون روی زمین زندگی کرده بهتر است. شما زندگی روزمره بهتری نسبت به امپراطورهای روم دارید.

به جای اینکه به آنچه ندارید نگاه کنید ، به آنچه دارید نگاه کنید.

نگاه خود را عمداً به سمت آنچه که ندارید و نه آنچه ندارید معطوف کنید. شما سلامتی خود را دارید. شما روابط خود را دارید شما به آب شیرین و غذا دسترسی دارید. بالای سر خود یک سقف دارید. شما لباس دارید شما به سرگرمی های بی پایان دسترسی دارید. شما تقریباً ابزارهای نامحدودی برای برقراری ارتباط با دیگران دارید.

این زندگی وحشتناکی نیست. اگر آن زندگی را وحشتناک می بینید زیرا آرزو می کنید سقف بالای سرتان کمی بزرگتر باشد ، پاسخی احمقانه به نظر می رسد. اگر زندگی را وحشتناک می دانید زیرا صفحه ای که برای سرگرمی با آن استفاده می کنید به اندازه دلخواه شما نیست ، احمقانه به نظر می رسد. اگر آن زندگی را وحشتناک می بینید زیرا مجبورید گاهی اوقات کار کنید ، دوباره احمقانه به نظر می رسد. مردم فقط تمایل دارند روی چیزهایی که ندارند تمرکز کنند. آنها به لیوان ۹۰٪ پر نگاه نمی کنند. آنها بیش از شیشه ۱۰٪ خالی وسواس می کنند.

اگر بتوانید چشم انداز خود را به ۹۰٪ پر از شیشه تغییر دهید ، موفقیت مالی را همانطور که هست مشاهده می کنید – اطمینان از این چیزهای خوب و ابزاری برای باز کردن درهای بیشتر به روی شما. سقف بزرگتر روی سر شما خیلی مهم نیست. صفحه بزرگتر در جیب شما خیلی مهم نیست. چیزی پر زرق و برق برای تحت تأثیر قرار دادن شخص دیگری واقعاً مهم نیست.

آنچه مهم است این است که ، حتی اگر یک فاجعه اتفاق بیفتد ، شما هنوز آن سقف را روی سر خود دارید. شما هنوز در شکم خود غذا دارید. شما هنوز دوستان و روابط خود را دارید.

و اگر همه چیز خوب پیش برود؟ شاید بتوانید کار را متوقف کنید ، یا شاید بتوانید به چالشی متفاوت بروید که فقط چند سال پیش غیرممکن به نظر می رسید. فرصت ها گسترده است.

موفقیت مالی چیست؟
موفقیت مالی چیست؟

موفقیت مالی خودم

 تصویر شخصی من از موفقیت مالی این است که می توانم کمی زودتر بازنشسته شوم و  بیشتر از دهه پنجاه زندگی مشترکم لذت ببریم. من هر کاری از دستم بر می آید انجام می دهم تا ما را در آن مسیر نگه دارد.

ممکن است از این به بعد یک اتفاق غیر منتظره رخ دهد – در واقع احتمالاً رخ خواهد داد. شاید نتوانیم زودتر بازنشسته شویم یا شاید زندگی چیز دیگری را به سمت ما بیندازد. چه کسی می داند؟ من می دانم که ما قادر خواهیم بود از پس بسیاری از موارد بد برآییم.

آیا من در سن ۴۰ سالگی بازنشسته می شوم؟ نه. اگر من “موفقیت” را به عنوان “بازنشستگی در ۴۰ سالگی” قضاوت کنم ، یک شکست مطلق هستم اما این یک چیز احمقانه است که در مورد موفقیت و شکست من قضاوت کنید.

آنچه در واقع از نظر موفقیت و شکست اهمیت دارد تلاشی است که انجام داده ام و  نتایج حاصل از این تلاش ها است. من می دانم که اگر در امور مالی خود سخت کار کنم ، مهم نیست که چه اتفاقی بیفتد ، وضعیتم بهتر از این خواهد بود که اصلا تلاشی نکرده ام. اگر اتفاق بدی رخ داد ، همینطور هم شد. اگر اتفاق خوبی رخ داد ، همینطور هم شد. در هر صورت ، تلاش های مالی من را در جایی بهتر از شرایطی قرار داده بود که اگر تلاشی نمی کردم.

برای من ، این موفقیت مالی است. موفقیت مالی صرفاً تلاش مستمر مالی است تا در مکانی بهتر از وضعیتی که بدون آن تلاش مستمر بودید باشید. هیچ چیز دیگری مهم نیست ، زیرا هیچ چیز دیگری وجود ندارد که شما واقعاً بتوانید کنترل کنید.

به من نگو ​​که نمی توانی به موفقیت مالی دست پیدا کنی

وقتی می شنوم کسی می گوید “موفقیت مالی غیرممکن است” ، یکی از دو چیز را می شنوم. یکی ، آنها تصمیم گرفته اند که موفقیت مالی معنای دلخواهی دارد که شخص دیگری برای آنها تعریف کرده است و آنها مشترک شده اند تا اینکه به تلاش خود برای تعریف موفقیت مالی نگاه کنند. دو ، آنها هیچ تلاشی برای رسیدن به موفقیت مالی نمی کنند.

برای قسمت اول ، به یاد داشته باشید که تنها تعریف معنی دار موفقیت مالی قرار دادن خود در جایگاه مالی بهتری نسبت به گذشته است. بدهی کمتری داری؟ آیا پول بیشتری در پس انداز دارید؟ اگر سرتان را تکان می دهید ، بله ، از نظر اقتصادی موفق هستید. اگر بتوانید این کار را برای مدت طولانی ادامه دهید ، به طور مداوم بهتر از گذشته اخیر خود عمل کنید ، از نظر اقتصادی بسیار موفق هستید.

موفقیت مالی داشتن یک تن پول در بانک نیست – این زندگی دیگران و تعریف دیگران است. اجازه ندهید شخص دیگری موفقیت شما را تعریف کند.

برای قسمت دوم ، اگر می خواهید برای بهبود امور مالی خود تلاشی نکنید ، نمی توانید انتظار داشته باشید که امور مالی شما بهتر شود. اگر کاری در این زمینه انجام ندهید ، وضعیت مالی شما با جادو بهتر نمی شود. اگر می خواهید بدهی کمتری داشته باشید ، اگر می خواهید در بانک پول داشته باشید ، اگر می خواهید بدون امید به اینکه می توانید وام خودرو دریافت کنید آن ماشین را جایگزین کنید ، باید تلاش کنید تا برای آن تلاش کنید. شما باید بسیاری از این روشهای اساسی را برای مبتدیان اعمال کنید.

تلاش تنها عامل اصلی در موفقیت مالی یا هر نوع موفقیت است. اگر سخت کار می کنید و موفقیتی پیدا نمی کنید ، یا باید با دقت بیشتری به جایی که تلاش شما می رود نگاه کنید یا در تعریف خود از موفقیت تجدید نظر کنید.

هرگز و هرگز موفقیت خود را با توجه به شرایط زندگی شخص دیگری قضاوت نکنید. یا شما را ناامید کرده یا خود را راضی می کند. در عوض ، از گذشته خود به عنوان معیار موفقیت استفاده کنید.

موفق باشید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.