درباره اتاق های نمک چه میدانید؟

آیا اتاق نمک می تواند برای شما مفید باشد؟ دکتر یانگ می گوید: «شاید. «این چیزی است که ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشد، به خصوص اگر مشکلات تنفسی دارید. اما آن را به عنوان یک روش اضافی برای درمان های معمولی خود در نظر بگیرید – نه یک جایگزین.اتاق‌های نمک درمانی امروزی مدیون مشاهدات طولانی‌مدت دکتر فلیکس بوچکوفسکی هستند. اعتقاد او به قدرت شفابخش نمک پایه و اساس روند رو به رشد سلامتی هالوتراپی (نمک درمانی) است.

تقریباً دو قرن پیش در لهستان، یک پزشک متوجه چیز جالبی در مورد کسانی شد که در اعماق معدن نمک ویلیچکا مشغول به کار بودند: آنها مانند کارگران سایر معادن مشکل ریوی نداشتند.

اتاق نمک چیست؟

دکتر یانگ اطمینان می دهد که اگر نسبتاً سالم هستید، گذراندن یک جلسه در اتاق نمک نباید مشکلی ایجاد کند. با این حال، او چند نکته احتیاط را ارائه می دهد.

ممکن است بیشتر سرفه کنید. تمام آن ذرات نمک موجود در هوا ممکن است کمی سرفه شما را افزایش دهد. دکتر یانگ گزارش می‌دهد: «از بیمارانی رفته‌ام که می‌روند و می‌گویند که بعد از آن خیلی سرفه کرده‌اند. “این فقط چیزی است که باید از آن آگاه بود.”

استانداردهای هالوتراپی تعریف نشده است. دکتر یانگ می‌گوید: «این غرب وحشی است و هرکسی آن را به شیوه‌ای متفاوت انجام می‌دهد. او پیشنهاد می کند به دنبال یک اتاق نمک در مطب یا اسپا باشید که در آن درمان توسط یک متخصص پزشکی نظارت می شود.

با دارو یکی نیست جلسه اتاق نمک را با مراقبت های پزشکی اشتباه نگیرید. دکتر یانگ می گوید: «این جایگزینی برای داروهای شما نیست.
سوال بپرس. اگر مشکلات سلامتی دارید، قبل از اینکه هالوتراپی را امتحان کنید، با پزشک خود صحبت کنید.

اما سؤال اینجاست: آیا این «غارهای نمکی» تازه‌سازی شده ادعاهای سلامتی را در مورد تنفس بهتر، پوست سالم‌تر و حتی تسکین استرس ارائه می‌کنند؟

اتاق نمک چیست؟

اتاق های نمک تجربه نمک درمانی خشک را ارائه می دهند، جایی که هوای داخل اتاق شما را در معرض ذرات نمک میکروسکوپی قرار می دهد.

طبق انجمن نمک درمانی دو نوع اتاق درمانی وجود دارد:

اتاق‌های «اکتیو» دارای ماشین‌هایی هستند که نمک را جدا می‌کنند و ذرات را به گردش در می‌آورند و به آن‌ها اجازه تنفس داده و در معرض پوست شما قرار می‌دهند. این عمل به هالوتراپی معروف است.

اتاق های “منفعل” با مقادیر زیادی نمک پر شده اند. به طور معمول، انواع نمک – دریای مرده، هیمالیا، سنگ نمک و غیره – فضای کنترل شده با آب و هوا را پر می کنند. اینها معمولاً تنظیمات بیشتر مراقبه هستند.

دکتر یانگ می‌گوید: «برای آنچه که یک تجربه هالوتراپی واقعی در نظر گرفته می‌شود، به اتاقی با مولد ذرات نیاز دارید.

مزایای نمک درمانی

به طور سنتی ، مردم می گویند که استفاده از اتاق نمک زندگی را تغییر می دهند، به خصوص وقتی صحبت از کاهش مشکلات تنفسی یا عفونت ها باشد.

دکتر یانگ خاطرنشان می کند: “گاهی اوقات، این که مطالعات خوب طراحی شده کافی برای درمان خاص وجود ندارد یا نتایج متفاوت مطالعه می تواند متناقض باشد، می تواند ناامید کننده باشد.” اما این بدان معنا نیست که هیچ مزیتی برای آن درمان وجود ندارد.به همین دلیل است که مردم به اتاق های نمک می روند.

بهبود تنفس

اگر در حرکت هوا به داخل و خارج از ریه های خود مشکل دارید، به احتمال زیاد، وضعیت شما در لیست مشکلات سلامتی افراد قرار دارد که می توانند از طریق هالوتراپی بهبود یابند. سایت های مختلف ادعا می کنند که اتاق های نمک می توانند به موارد زیر کمک کنند:

آسم.
برونشیت.
بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD).
فیبروز سیستیک.
آلرژی های تنفسی
سرفه سیگاری (همچنین به عنوان سرفه مزمن شناخته می شود).

بنابراین، این هوای شور چه تفاوتی ایجاد می کند؟ دکتر یانگ توضیح می‌دهد: «تنفس ذرات نمک به نظر می‌رسد که مخاط نازک است، که به سرفه‌های شما کمک می‌کند تا مولدتر شده و خلط را راحت‌تر خارج کنید». “این کارها را به حرکت در می آورد. این اغلب برای افرادی که مشکلات تنفسی دارند کلیدی است.”اما تحقیقات دقیق زیادی برای حمایت از این نظریه وجود ندارد. دکتر یانگ می گوید: «داده ها در مورد هالوتراپی مخلوط شده است.

با عفونت مبارزه کنید

ایده استفاده از نمک برای پاک کردن سینوس‌ها کاملاً راهگشا نیست. اسپری‌های سالین و شستشوها روش‌هایی برای شستشوی بینی و سینوس‌ها برای تنفس بهتر هستند.

اما آیا نفس کشیدن در نمک خشک همین کار را انجام می دهد؟ دکتر یانگ می گوید، باز هم، تحقیقات کافی برای تأیید این ادعا وجود ندارد.

پوست سالم تر

گفته می شود اجازه دادن به هوای اشباع شده از نمک روی بدن شما به طور طبیعی آبرسانی پوست شما را افزایش می دهد و باعث می شود پوست صاف تر شود و لکه دار به نظر برسد. در مورد متعادل کردن سطح pH و از بین بردن اگزما نیز صحبت های زیادی وجود دارد.

آیا حقیقت دارد؟ احتمالاً می توانید پاسخ را حدس بزنید. دکتر یانگ می گوید: ما مدرک علمی نداریم.

کاهش استرس

یک اتاق آرام و کم نور پر از نمک با پخش موسیقی ملایم مطمئناً خود را به عنوان یک محیط ایده آل برای مدیتیشن معرفی می کند. “این محیطی است که در آن قطعا می توانید سیستم عصبی خود را آرام کنید و استرس را کاهش دهید. دکتر یانگ می گوید: “شما می توانید بدون آن همان اثر را داشته باشید.”

        پیشنهاد می کنیم مقاله “فواید و کاربردهای تخم شربتی چیست؟” را نیز مطالعه بفرمایید.      

آنچه قبل از اولین جلسه نمک درمانی باید بدانید

اگر می خواهید نمک درمانی را امتحان کنید، تعدادی کلینیک سلامتی وجود دارند که اتاق های نمک یا تخت های نمک را ارائه می دهند.

 تخت‌های نمک مخصوصاً برای کسانی که می‌خواهند عارضه‌های پوستی را درمان کنند، توصیه می‌شود، به‌ویژه به این دلیل که می‌توانید لباس شنای خود را بپوشید (در سالن خانمها) و اجازه دهید نمک با پوست شما تماس پیدا کند. اگر وارد یک اتاق نمک می شوید، لباس های راحت ایده آل هستند. در حالی که معمولاً مجاز به پوشیدن کفش در اتاق نمک نیستید، به پوشیدن جوراب یا روکش پا تشویق می شوید.

فواید اتاق نمک

از آنجایی که اغلب بر جنبه آرامش اتاق های نمک تاکید می شود، شرکت کنندگان از آوردن تلفن همراه به اتاق منع می شوند. همچنین از آوردن هر گونه غذا یا آب به اتاق نمک منع می کنند، اما می توانید بعد از جلسه یک بطری آب در کوله پشتی خود نگه دارید تا هیدراته شود.

در طول جلسه، ممکن است بنشینید و روی یک صندلی راحت استراحت کنید. در این مدت به شما تشویق می شود که عمیق نفس بکشید یا مدیتیشن کنید. برخی از مکان ها حتی کلاس های مدیتیشن یا یوگا را در اتاق های نمک خود ارائه می دهند.

نمک قرن ها توسط انسان ها برای طیف وسیعی از بیماری ها استفاده شده است، بنابراین جای تعجب نیست که بخواهیم کریستال های نمک زیبا و بالقوه شفابخش اطراف ما را احاطه کنند. در حالی که تحقیقات بیشتری در مورد هالوتراپی مورد نیاز است، قطعاً این روند ارزش امتحان کردن را دارد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.