با فرد بی ادب چگونه رفتار کنیم؟

بی ادبی همه جا هست—ممکن است غریبه ای در جمع حرف شما را قطع کند، همکارتان در را به روی صورتتان ببندد، یا یکی از عزیزانتان به خاطر اینکه خانه تان مرتی نیست با شما بد حرف بزند و بی ادبی کند. مواجهه با یک فرد بی ادب می تواند ترسناک باشد! در یک لحظه، نگاهی به نحوه انجام این کار خواهیم انداخت، اما ابتدا، بیایید مطمئن شویم که بی‌ادبی چیست؟

چه چیزی یک فرد را بی ادب می کند؟

مردم وقتی نسبت به شخص دیگری بی ملاحظه یا بد رفتار می کنند، بی ادب و بی احترامی می کنند. دلایل ریشه ای زیادی برای بی ادبی وجود دارد، مانند ناامنی یا ترس.محققان دریافته‌اند که «درست مانند سرماخوردگی، رفتارهای منفی رایج می‌تواند به راحتی گسترش یابد و پیامدهای مهمی داشته باشد». به عبارت دیگر…

یادآوری این نکته می تواند مفید باشد که وقتی شخصی با شما بد رفتار می کند، بیشتر خودش را کوچک می کند تا شما.

گاهی اوقات وقتی با افراد بی ادب روبرو می شویم، ممکن است احساس کنیم که آنها فکر می کنند ارزش این را نداریم که با ما خوب رفتار شود.

 نکته های خوب برای برخورد با افراد بی ادب

دکتر کریستین پورات:

بی ادبی یک اشکال است. مسری است و ما فقط با بودن در اطراف آن ناقل آن می شویم… ما می توانیم این ویروس را در هر جایی بگیریم.

 نکته های خوب برای برخورد با افراد بی ادب

امیدواریم از این نکته ها، الهام بگیرید و برای برخورد با طیف وسیعی از افراد بی ادبی که ممکن است در طول روز با آنها روبرو شوید، الهام بگیرید.

مکث کن و بپرس

اگر کسی با شما بی ادبی کرد، فورا مکث کنید. بی ادب نباشید. فقط یه نفس بکش.

اول، این مکث کوچک ممکن است به آنها هشدار دهد که به آنچه که گفته اند گوش دهند و خودشان را اصلاح کنند. دوم، به شما یک لحظه می دهد تا آرام بمانید و فکر کنید.

بعد، از یک سوال استفاده کنید. افراد گستاخ گاهی متوجه نمی شوند که بی ادب هستند، بنابراین پرسیدن می تواند به آرامی توجه آنها را به آن جلب کند.

پرسیدن:

منظورت این بود؟
مطمئن نیستم متوجه منظور شما شده باشم. میگی ___؟

آیا می دانید چگونه این اتفاق می افتد؟

گاهی اوقات ما به عنوان مردم فراموش می کنیم که چگونه اعمالمان بر دیگران تأثیر می گذارد. با کمک به کسی که بفهمد چرا گفتار یا رفتار او نسبت به شما آزاردهنده است، به او اجازه می دهید در آن لحظه یاد بگیرد و رشد کند.

مثال :  هنگام صحبت کردن، آب را به صورت تام کروز می‌پاشد. کروز آرام می ماند و شروع به پرسیدن از مصاحبه کننده می کند که چرا این کار را انجام داده است. او همچنان با لحن آرامی با مرد صحبت می کند، اما به او می گوید که معنی این رفتار را نمی داند.

او می‌گوید: «من اینجا با شما مصاحبه می‌کنم و شما کار زشتی انجام می‌دهید.»

مرحله اقدام:از فرد بی ادب بپرسید که آیا رفتار او چقدر آزاردهنده یا توهین آمیز است و به او کمک کنید تا بفهمد چرا این رفتار نامناسب بوده است.

 وقتی از خبرنگار می پرسد که آیا متوجه شده است که چقدر بی ادبانه رفتار کرده است؟ این به جلوگیری از تشدید وضعیت کمک کرد و در عین حال صمیمیت خود را در حین پرداختن به بی ادبی نشان داد.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “آیا بخشیدن با آشتی کردن متفاوت است؟ یا هردو یکی است؟” را نیز مطالعه بفرمایید.      

مرزها را تعیین کنید

وقتی مرزهایی را تعیین می کنید، به دیگران اجازه می دهید که بدانند چگونه با شما رفتار خواهند کرد. شما به آنها نمی گویید که چگونه می توانند یا نمی توانند عمل کنند، فقط به آنها میگویید که عواقب رفتار بی ادبانه آنها چه خواهد بود.

در اینجا چند نمونه از مرزها در پاسخ به بی ادبی آورده شده است:

 رئیسی دارید که مرتباً با او صحبت کرده اید و می خواهید تعادل بین کار و زندگی شما را رعایت کند و در ساعات غیر کاری با تلفن شما تماس نگیرد. می توانید به آنها بگویید،

«در حالی که می‌دانید که من در کارم فداکاری می‌کنم، قبلاً صحبت کرده‌ایم که نمی‌خواهم در ساعات غیر کاری با تلفن همراهم با من تماس بگیری. لطفاً برای من یک ایمیل ارسال کنید ، اطلاعات مهم را فراموش نکنید. اگر این الگو ادامه یابد و نتوانید به وقت من احترام بگذارید، ممکن است لازم باشد در جای دیگری کار پیدا کنم. معتقدم اگر برای استراحت از کار دور باشم، می‌توانم مسئولیت‌های کاری خود را بهتر انجام دهم.»

این به او کمک می کند تا ببینند که شما منطقی هستید و همچنین به آنها به وضوح نشان می دهد که چنین رفتاری چه عواقبی خواهد داشت.

اگر میتوانید با فرد بی ادب همدلی کنید شاید روزهای سختی را گذرانده باشد

آخرین باری که بی ادب بودید را در نظر بگیرید – به احتمال زیاد استرس، خستگی را تجربه کرده اید یا به تازگی خبر بدی دریافت کرده اید.

برای بقیه هم همینطور. زندگی مردم پیچیده است و گستاخی آنها احتمالاً از همین موضوع نشات می گیرد.

گاهی اوقات سریعترین راه برای از بین بردن بی ادبی ،خوش بینی، محبت و اشتیاق همراه است.

بی ادبی چیزی است که اغلب با آن مواجه می شوید، و اگر مراقب نباشید، بی ادبی را «گرفته» و شروع به بی ادبی با اطرافیان خود خواهید کرد. برخورد با افراد بی ادب می تواند استرس زا باشد، اما برای حفظ رفاه شما مهم است.

۱۰ تاکتیک برای برخورد با افراد بی ادب

به یاد داشته باشید که از این ۱۰ تاکتیک برای برخورد با افراد بی ادب استفاده کنید:

به آنها بگویید که چه احساسی دارید – کمک به آنها برای درک اینکه شما آسیب دیده اید می تواند به آنها کمک کند تا رفتار خود را تنظیم کنند.

مرزها را تعیین کنید-مرزها زمانی هستند که به کسی اجازه می دهید بداند اگر به رفتار خاصی با شما ادامه دهد، چه خواهید کرد. افرادی که به طور مزمن نسبت به شما بی ادب هستند مجبور نیستند به زمان و انرژی شما دسترسی مشابهی داشته باشند.

با فرد صمیمی باشید – افراد پیچیده هستند و اگر با شما بداخلاقی می کنند، ممکن است ناشی از استرس، خستگی یا ناامیدی باشد. اگر کسی به طور غیر مشخصی خشن است، سعی کنید به او همدلی و گرمی نشان دهید.

برخورد با افراد بی ادب

شایستگی خود را نشان دهید – اگر کسی در محل کار با شما بدرفتاری می کند، به او یادآوری کنید که شما توانا و ماهر هستید.

یک به یک باشید – در برخی موارد، یک به یک بهترین راه برای رسیدگی به رفتارهای بی ادبانه است. این به شما کمک می‌کند در لحظه تصمیم نگیرید و با کمی زمان برای تأمل در موقعیت، ممکن است متوجه شوید که شخصی که با شما بی‌ادب بوده، آماده است عذرخواهی کند و رابطه را اصلاح کند.

مهربان باشید—مهربانی می تواند یکی از سریع ترین راه ها برای خلع سلاح رفتار بی ادبانه باشد.

بهترین دیگران را فرض کنید – گاهی اوقات، افراد به طور تصادفی بی ادب هستند. آنها ممکن است هنوز فرهنگ شرکت را نشناسند یا با یک مکان جدید سازگار شوند. قبل از اینکه از دست آنها ناراحت شوید، به آنها کمک کنید.

از ارتباط با افراد دائماً بی ادب خودداری کنید – اگر شخصی مرتباً با شما بداخلاقی می کند، ممکن است بخواهید مسیرهای جدیدی پیدا کنید و از آنها فاصله بگیرید.

گستاخی آنها شما را تعریف نمی کند – آدمی که بی ادب است مشخص کننده شخصیت شما که نیست بلکه شخصیت خود را ظاهر میکند تا آنجا که ممکن است سخت باشد، سعی کنید خود را تأیید کنید و آرام بمانید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.