جملات تاکیدی مثبت چگونه کار میکند؟

جملات تاکیدی مثبت چیست؟

 جملات تاکیدی مثبت به عنوان عباراتی در نظر گرفته می‌شوند که شما با خود تکرار می‌کنید تا دید مثبت‌تری نسبت به خود ایجاد کنید. چیزهایی مانند “من لایق عشق هستم”، “من برای بدنم سپاسگزارم” و “من توانایی رسیدن به رویاهایم را دارم” همگی جملات تاکیدی مثبت هستند.

کرکلند می‌گوید: «تأییدات مثبت شکلی از خودگفتاری است که در آن شما آگاهانه متوقف می‌شوید تا متوجه شوید، قدردانی کنید و به خودتان اعتبار بدهید». “این راهی است برای تأیید اینکه چه کسی هستید و چه کسی می خواهید باشید یا در آینده به کجا می خواهید برسید.”

تمرین جملات تاکیدی مثبت همچنین می تواند مانند یافتن راه هایی برای تایید خود در طول روز باشد. این ممکن است به این معنا باشد که وقتی متوجه می‌شوید که در محل کار خود مشکل دارید یا سردرد دارید به خود بگویید: من در محل کارم قدرتمند و موفق هستم و یا حال جسمی من عالی است.

جملات تاکیدی مثبت چیست؟

جملات تاکیدی مثبت چگونه کار می کنند؟

اگر این ایده که می توانید با تکرار برخی عبارات مثبت طرز فکر خود را در مورد خود تغییر دهید کمی دور از ذهن است. اما با گذشت زمان آنچه به خود می گویید توانایی شکل دادن به نحوه تفکر و احساس شما را دارد.

برای درک چگونگی، ابتدا دانستن برخی از دانستنی ها درباره مغز و ذهن به ما کمک می کند:

مغز انسان از میلیاردها نورون تشکیل شده است که سلول هایی هستند که پیام ها را بین مناطق مختلف مغز ارسال می کنند. وقتی فکر می‌کنید، نورون‌ها تکانه‌های الکتریکی را در امتداد مسیرهای مغز شما شلیک می‌کنند، که این نورون‌ها را حساس‌تر می‌کند و مسیرها را تقویت می‌کند. در مقابل، زمانی که از این مسیرها استفاده نمی شود، مغز در نهایت اتصالات بین نورون ها را قطع می کند.

بنابراین، هنگامی که به طور مکرر به چیزی فکر می کنید، آن مسیر را در مغز خود تقویت می کنید و باعث می شود در آینده به آن فکر بیفتید.

کرکلند می‌گوید: در سطح بیولوژیکی، جاده‌های آشنایی که سفر می‌کنید، همان جاده‌هایی هستند که در آینده خواهید رفت.

جملات تاکیدی مثبت به شما کمک می کند که این روند را مختل کنید و راهی متفاوت را در پیش بگیرید. به جای افتادن در شیار مسیر قدیمی، عمدا یک فکر جدید به خود می گویید تا مسیر جدیدی را در مغز خود بسازید. با گذشت زمان، این مسیر را تقویت می کند و داشتن الگوهای فکری مثبت را آسان تر می کند.

کرکلند می گوید: «ایده این است که شما همان چیزی هستید که معمولاً فکر می کنید. “تأییدات مثبت واقعاً راهی برای مقابله آگاهانه با چیزهای منفی است که هر روز به خود می گوییم.”

افکار شما بر اعمال شما تأثیر می گذارد، بنابراین، به عنوان مثال، هرچه بیشتر برای خود تأیید کنید که توانایی موفقیت در کار را دارید، احتمال بیشتری وجود دارد که برای یادگیری مهارت های جدید یا انجام پروژه های جدید وقت بگذارید.

بعلاوه، کرکلند خاطرنشان می کند که احتمال بیشتری وجود دارد که به تجربیاتی توجه کنید و به یاد آورید که آنچه را که فکر می کنید تأیید می کند. اگر به خود بگویید: “من یک همکار ارزشمند هستم”، به احتمال زیاد به موفقیت های خود پی خواهید برد و هنگام اشتباه به خود لطف می کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “آیا میدانستید بوسیدن چه فوایدی دارد؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

نکاتی برای نوشتن جملات تاکیدی مثبت

هنگامی که برای اولین بار شروع به گفتن جملات تاکیدی مثبت می کنید، ممکن است احساس ناراحتی، نابخردی یا کاملا احمقانه داشته باشید. اما اگر بتوانید چیزهای عجیب و غریب را حل کنید، این جملات تاکیدی آسان‌تر می‌شوند و می‌توانند نگاه شما را به خود تغییر دهند.

۱٫ آن را برای خود معنادار کنید

جملات تاکیدی که بهترین کار را برای شما دارند، مواردی هستند که شخصی و معنادار هستند.

به جای انتخاب جمله های مثبت از یک کتاب یا سایت و پیج آنلاین، به آنچه می خواهید در خود تشویق کنید فکر کنید – چه اعتماد به نفس، قدردانی، حضور یا هر چیز دیگری – سپس عباراتی را بیاورید که از رشد آن ویژگی و طرز فکر حمایت می کند.

کرکلند توصیه می کند برای ایده های تایید به الگوهای خود نگاه کنید. اگر سخاوتمند بودن یکی از مربیانتان را تحسین می کنید، تأیید مثبتی که بیشتر در شما طنین انداز می شود ممکن است در مورد ظرفیت شما برای سخاوت و بخشش باشد.

۲٫ تمرین را توسعه دهید

کرکلند می‌گوید که ایجاد الگوهای فکری جدید به فراوانی و ثبات بستگی دارد. این به معنای تلاش برای تمرین جملات تاکیدی مثبت هر روز است.

برای بسیاری از ما، گفتن چیزهای منفی در مورد خود احساسی عادی به نظر می رسد (در صورتی که ممکن است با یک دوست اینطور صحبت نکنیم)، اما انقدر این امر و گفتن جملات ریبا درباره خودمان تعجب آور است که شاید در نظرمان احمقانه هم باشد.

کرکلند توضیح می‌دهد: «تأییدها ایده ساده‌ای هستند، اما برای ما سخت است، زیرا به طور طبیعی به وجود نمی‌آیند، زیرا ما به الگوهای افکار منفی عادت کرده‌ایم.

تمرین مداوم و مکرر به شما کمک می کند از این الگوهای فکری قدیمی خارج شوید. هرچه بیشتر جملات تاکیدی را تمرین کنید، کمتر احساس احمقانه خواهید داشت و فکر کردن به افکار مثبت در مورد خودتان آسان تر خواهد بود.

۳٫ صدای منتقد درونی خود را پایین بیاورید

بخشی از دلایل سخت بودن جملات تاکیدی مثبت اغلب این است که وقتی چیزی محبت آمیز می گویید، صدایی در ذهن شما ظاهر می شود تا همه دلایل درست نبودن آن را به شما بگوید.

با وجود تمام فشارهای اجتماعی برای رفتار و نگاه خاص، اگر صدای درونی خود انتقادی داشته باشید، منطقی است. اما جدا شدن از این خط فکری نیز امکان پذیر است.

وقتی منتقد درونی شما هیجان زده می شود، سعی کنید به یاد داشته باشید که این تنها یک صدا است و دیگر میکروفون را به او نمی دهید. ذهن آگاهی یا آگاهی بخشی به افکارتان می تواند به شما در انجام این کار کمک کند. ۴٫ فکر را به عمل تبدیل کنید

جملات تاکیدی مثبت چگونه کار می کنند؟

جمله پایانی درباره جملات تاکیدی مثبت

رابطه بین افکار و رفتارهای شما به دو صورت کار می کند: هر چه بیشتر درباره خودتان فکر کنید (مثلاً اینکه مهربان هستید)، احتمال بیشتری وجود دارد که چنین رفتاری داشته باشید. و هر چه بیشتر به شیوه ای خاص رفتار کنید، (مثلاً اقدامات محبت آمیز انجام دهید)، این تصور از خودتان بیشتر در ذهنتان تثبیت می شود.

پس در نتیجه شما میتوانید بهترین جملاتی که دوست دارید درباره شما اتفاق بیفتد را یادداشت کنید و حداقل روزی ۲ مرتبه آنها را مرور کنید با صدای بلند بخوانید و باورش کنید تا آنها اتفاق بیفتد اما یادتان باشد این جمله ها ۱۰۰ درصد همه چیز را تغییر نمیدهند مثلا اگر بیمار مبتلا به سرطان فقط بخواهد با تکرار این جملات خود را درمان کند کاری غیر عقلانی و مطمئنا نتیجه ای در پی نخواهد داشت اما اکرار جملات مپبت در کنار درمان پزشکی میتواند روحیه بیمار را قوی نگه دارد و بهبودی زودتر حاصل شود.

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.