تفاوت استرس با اضطراب در چه چیزهایی است؟

استرس و اضطراب بسیاری از علائم فیزیکی مشابهی دارند و تشخیص تفاوت بین آنها را دشوار می کند. بیاموزید که آیا از استرس یا اضطراب رنج می برید. از بیرون که به درون نگاه می کنیم، تشخیص تفاوت بین استرس و اضطراب می تواند دشوار باشد. هر دو می توانند منجر به  بی خوابی، خستگی، نگرانی بیش از حد، عدم تمرکز و تحریک پذیری شوند.

حتی علائم جسمی – مانند ضربان قلب سریع، تنش عضلانی و سردرد – می‌تواند هم بر افرادی که استرس را تجربه می‌کنند و هم بر افرادی که مبتلا به اختلال اضطرابی هستند تأثیر بگذارد. با علائمی که می توانند قابل تغییر به نظر برسند، تشخیص اینکه چه زمانی باید روی تنفس عمیق کار کرد و چه زمانی به دنبال کمک حرفه ای بود، می تواند دشوار باشد.

تفاوت اصلی استرس با اضطراب

 استرس واکنش بدن شما به یک محرک است و به طور کلی یک تجربه کوتاه مدت است.

استرس می تواند مثبت یا منفی باشد. وقتی استرس وارد می‌شود و به شما کمک می‌کند تا آن ضرب‌الاجلی را که فکر می‌کردید یک علت گمشده است، پشت سر بگذارید، مثبت است. وقتی استرس منجر به بی خوابی، تمرکز ضعیف و اختلال در توانایی انجام کارهایی شود که معمولا انجام می دهید، منفی است. استرس پاسخی به یک تهدید در هر موقعیتی است.

تفاوت استرس با اضطراب
تفاوت استرس با اضطراب

 اضطراب یک اختلال سلامت روانی پایدار است که می تواند توسط استرس ایجاد شود.

هنگامی که تهدید میانجی شود، اضطراب از دور محو نمی شود. اضطراب برای مدت طولانی در اطراف است و می تواند باعث اختلال قابل توجهی در عملکرد اجتماعی، شغلی و سایر زمینه های مهم شود.

علائم استرس

تعدادی از اختلالات عاطفی و جسمی مرتبط با استرس وجود دارد، از جمله افسردگی، اضطراب، حملات قلبی، سکته مغزی، ناراحتی های گوارشی، چاقی و فشار خون، که می توان به چند مورد اشاره کرد. سطوح بالای استرس می تواند ذهن و بدن را مختل کند. در حالی که استرس می تواند به طرق مختلف ظاهر شود، دانستن چند علامت رایج کمک می کند:

سردردهای مکرر
اختلال خواب
درد کمر و/یا گردن
احساس سبکی سر، ضعف یا سرگیجه
کف دست یا پا عرق کرده است
مشکل در بلع
بیماری های مکرر
تحریک پذیری
مشکلات گوارشی
نگرانی بیش از حد
ضربان قلب سریع
تنش عضلانی
احساس غرق شدن
داشتن مشکل در آرام کردن ذهن
تمرکز ضعیف
فراموشی
انرژی کم
از دست دادن میل جنسی

علائم استرس می تواند متفاوت باشد و در طول زمان تغییر کند. بررسی پاسخ‌های خود به استرس می‌تواند به شما کمک کند تا آگاهی خود را از چگونگی بروز استرس برای شما افزایش دهید. دانستن این اطلاعات حیاتی به شما کمک می کند تا یاد بگیرید که از تکنیک های کاهش استرس در اولین نشانه های استرس برای جلوگیری از عواقب طولانی مدت استفاده کنید.

مقابله با استرس چگونه است؟

یادگیری مقابله با استرس می تواند به آزمون و خطا نیاز داشته باشد. چیزی که برای بهترین دوست شما مفید است ممکن است برای شما کارساز نباشد. این مهم است که ابزار کاهش استرس خود را بسازید تا در هنگام شروع استرس بیش از یک استراتژی برای اجرا داشته باشید.

تنفس آرام:

بهترین کاری که می توانید در زمان استرس انجام دهید این است که نفس عمیق بکشید. این استراتژی را زمانی که آرام هستید تمرین کنید تا بدانید که چگونه از آن زمانی که تحت فشار هستید استفاده کنید. دم را برای چهار شمارش، چهار نگه دارید و برای چهار بازدم کنید. تکرار.

تمرکز حواس را تمرین کنید:

مطمئناً اپلیکیشنی برای آن وجود دارد، اما بهترین راه برای تمرین تمرکز حواس این است که از دنیای دیجیتال خود جدا شوید و هر روز برای یک دوره زمانی خاص با دنیای طبیعی خود ارتباط برقرار کنید. بیرون قدم بزنید و از فرصت استفاده کنید تا با تمام حواس خود به اطراف خود توجه کنید.

ورزش کنید:

ورزش روزانه باعث ترشح مواد شیمیایی حس خوب در مغز شما می شود. تبدیل ورزش به یک عادت روزانه می تواند شما را از واکنش های منفی به رویدادهای استرس زا محافظت کند.

یک دفتر خاطرات داشته باشید:

نوشتن بهترین و بدترین روزتان به شما کمک می کند موانع را مرتب کنید و روی آنچه درست انجام شده تمرکز کنید. طبیعی است که در هر روز فراز و نشیب را تجربه کنید.

خلاق باشید:

دلیلی وجود دارد که کتاب‌های رنگ‌آمیزی بزرگسالان بسیار محبوب هستند – آنها کار می‌کنند. چه در حال طراحی، رنگ آمیزی، نوشتن شعر یا پرتاب رنگ روی دیوار هستید، درگیر شدن در یک سرگرمی خلاقانه به ذهن شما فرصتی برای آرامش می دهد.

آهنگ ها را بلند کنید:

گوش دادن به موسیقی آرام و آرام واکنش استرس شما را کاهش می دهد.

اگر در مدیریت استرس مشکل دارید و توانایی شما را برای انجام فعالیت‌های عادی روزانه‌تان (مانند به موقع رسیدن به محل کار) مختل می‌کند، گفتار درمانی می‌تواند به شما کمک کند. مهم است که یاد بگیرید محرک‌ها و پاسخ‌های خود را شناسایی کنید و استراتژی‌هایی را پیدا کنید که برای شما مفید هستند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “تمرین مهربانی با خود ” را نیز مطالعه بفرمایید.

علائم اختلال اضطراب فراگیر

تفاوت استرس با اضطراب چیست؟

ویژگی بارز اختلال اضطراب فراگیر نگرانی بیش از حد (در مورد تعدادی از رویدادها یا فعالیت ها) است که بیش از شش ماه رخ می دهد. شدت اضطراب یا نگرانی با احتمال یا تأثیر واقعی رویداد یا رویدادهای پیش بینی شده تناسبی ندارد.

سایر علائم اختلال اضطراب فراگیر شامل موارد زیر است:

مشکل در کنترل نگرانی
بی قراری یا احساس سرگیجه یا بی قراری
به راحتی خسته می شود
مشکل در تمرکز یا خالی شدن ذهن
تحریک پذیری
تنش عضلانی
اختلال خواب
پاسخ مبهوت آمیز
علائم روان تنی: سردرد، معده درد، سرگیجه، سوزن سوزن شدن
علائم جسمی: ​​تنگی نفس، ضربان قلب سریع، تعریق بیش از حد، تنگی نفس، درد قفسه سینه

درمان اختلالات اضطرابی

دو روش اصلی درمان اضطراب روان درمانی و دارو درمانی هستند و بسیاری از افراد از ترکیب این دو سود می برند.

روان درمانی:

گفتار درمانی در کمک به افراد در شناسایی، پردازش و مقابله با محرک های اضطراب موثر است. درمان شناختی رفتاری (CBT) یک درمان بسیار موثر و کوتاه مدت است که به افراد کمک می کند مهارت های خاصی را برای هدف قرار دادن محرک های خاص خود بیاموزند.

دارو:

داروهای ضد افسردگی عموماً دارای برخی عوارض جانبی خفیف هستند اما به کاهش برخی از علائم اضطراب کمک می کنند. داروهای ضد افسردگی را می توان برای مدت طولانی استفاده کرد. بوسپیرون یک داروی ضد اضطراب است که می تواند به طور مداوم نیز استفاده شود. بنزودیازپین ها را می توان به صورت محدود برای کاهش علائم اضطراب استفاده کرد، اما می توانند عادت ساز باشند. همه داروها باید به طور کامل با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما در میان گذاشته شود. هر گونه عوارض جانبی باید فورا گزارش شود. هرگز استفاده از این داروها را بدون مشورت با پزشک را انجام ندهید.

تغییرات سبک زندگی:

قبل از اینکه داروها را امتحان کنید، می توانید چندین تغییر را در خانه ایجاد کنید. ورزش روزانه، بهداشت خواب خوب، تغذیه سالم و پرهیز از کافئین و الکل همگی از داروهای خانگی هستند که می توانند علائم اضطراب را کاهش دهند.

همه افراد دوره‌هایی از افزایش استرس را تجربه می‌کنند، و گاهی اوقات استرس ممکن است طاقت‌فرسا باشد. مهم است که یاد بگیرید چگونه استرس خود را مدیریت کنید و چه زمانی به دنبال کمک باشید. زمانی که استرس دیگر قابل کنترل نیست و علائم اضطراب در زندگی روزمره شما تداخل ایجاد می کند، وقت آن است که از یک پزشک دارای مجوز بهداشت روان ارزیابی کنید.

پیشنهاد می کنیم مقالات زیر را نیز مطالعه بفرمایید.

استرس چگونه بر فشار خون تأثیر می گذارد؟

تسکین سریع استرس با این روش های عالی

تأثیر استرس بر پوست شما چیست؟

رابطه مستقیم استرس و دیابت

استرس در محیط کار

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.