بیوگرافی وارن بافت ، ثروتمند بزرگ آمریکایی

وارن ادوارد بافت یک سرمایه‌دار تجاری، بشردوست و سرمایه‌گذار اهل ایالات متحده است. او در حال حاضر به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل برکشایر هاتاوی فعالیت می کند. تا سپتامبر ۲۰۲۲، او هفتمین فرد ثروتمند جهان و یکی از موفق ترین سرمایه گذاران در جهان است، با مجموع ثروت بیش از ۹۷ میلیارد دلار. در سال ۱۹۵۶، او Buffett Partnership، Ltd را تأسیس کرد. شرکت او سپس شرکت تولید پارچه Berkshire Hathaway را خریداری کرد و از نام آن برای تشکیل یک هلدینگ چند ملیتی استفاده کرد.

وارن بافت که در سال ۱۹۳۰ در نبراسکا به دنیا آمد، توانایی های مالی را در سنین جوانی از خود نشان داد. او در سال ۱۹۵۶ Buffett Partnership Ltd. را تشکیل داد و تا سال ۱۹۶۵ کنترل برکشایر هاتاوی را به دست گرفت. وارن بافت با نظارت بر رشد یک شرکت دارای سهام در رسانه ها، بیمه، انرژی و صنایع غذایی و آشامیدنی، به یکی از ثروتمندترین مردان جهان و یک فرد نیکوکار مشهور تبدیل شد.

زندگی نامه وارن بافت

تحصیلات وارن بافت

زندگی نامه وارن بافت ثروتمند

در سال ۱۹۴۷، وارن بافت در ۱۷ سالگی از دبیرستان فارغ التحصیل شد.

هرگز قصدش این نبود که به دانشگاه برود. پدرش برنامه های دیگری داشت و از پسرش خواست تا در مدرسه بازرگانی وارتون در دانشگاه پنسیلوانیا شرکت کند. بافت فقط دو سال ماند و اظهار کرد که بیشتر از اساتیدش می داند.

هنگامی که هاوارد در رقابت های کنگره در سال ۱۹۴۸ شکست خورد، وارن به خانه خود در اوماها بازگشت و به دانشگاه نبراسکا-لینکلن منتقل شد. با وجود کار تمام وقت، او در سه سال موفق شد فارغ التحصیل شود.

وارن بافت با همان مقاومتی که چند سال قبل از خود نشان داده بود به تحصیلات تکمیلی نزدیک شد. او در نهایت متقاعد شد که برای مدرسه بازرگانی هاروارد درخواست دهد، که در بدترین تصمیم او را به خاطر جوان بودنش رد کردند. وارن پس از آن به کلمبیا مراجعه کرد، جایی که سرمایه گذاران مشهور بن گراهام و دیوید داد در آنجا تدریس می کردند – تجربه ای که زندگی او را برای همیشه تغییر می دهد.

پیشنهاد می کنیم مقاله “جوان‌ترین زنان ثروتمند جهان در حال حاضر” را نیز مطالعه بفرمایید.

حرفه و شغل وارن بافت

او از سال ۱۹۵۱ تا ۱۹۵۴ در شرکت پدرش، بافت فالک به عنوان فروشنده سرمایه‌گذاری کار کرد. در سن ۲۰ سالگی، او در سال ۱۹۵۰ پس‌اندازهایی به ارزش تقریباً ۱۰۰۰۰ دلار جمع‌آوری کرده بود – این نشان می‌داد که او چه سرمایه‌گذار زیرکی است.

او با حقوق اولیه ۱۲۰۰۰ دلار در سال در شراکت بنجامین گراهام در سال ۱۹۵۴ منصوب شد. کار کردن با رئیس برای او امر دشواری بود و انتظار داشت که قوانین مرسوم سرمایه گذاری را رعایت کند که ذهن بافت آن را زیر سوال می برد.

بنجامین گراهام بازنشسته شد و شراکت خود را در سال ۱۹۵۶ بست. در این زمان بافت مقدار زیادی پس انداز شخصی داشت که با آن Buffett Partnership Ltd.، یک مشارکت سرمایه گذاری در اوماها را افتتاح کرد.

او چندین شراکت دیگر را شروع کرد و تا پایان دهه هفت شراکت داشت. او در سال ۱۹۶۲ در نتیجه درآمدهایش از همه شراکت هایش  به یک میلیونر تبدیل شد.

او تمام شراکت ها را در یک شرکت ادغام کرد و در یک شرکت تولیدی نساجی به نام برکشایر هاتاوی سرمایه گذاری کرد. او شروع به خرید سهام برکشایر هاتاوی در اوایل دهه ۱۹۶۰ کرد و در نهایت کنترل شرکت را به دست گرفت.

در اواخر دهه ۱۹۶۰ او تجارت را از نساجی به بخش بیمه تغییر داد و تا سال ۱۹۸۵ آخرین کارخانه نساجی تحت برکشایر هاتاوی فروخته شد.

برکشایر هاتاوی ۱۲ درصد از سهام شرکت سالومون را در سال ۱۹۸۷ خریداری کرد و بزرگترین سهامدار آن شد. بافت مدیر آن شد. پس از یک رسوایی در سال ۱۹۹۰، جان گاتفروند، مدیر عامل شرکت برادران سالومون، در سال ۱۹۹۱ شرکت را ترک کرد. بافت به عنوان رئیس هیئت مدیره برگزیده شد.

بافت در سال ۱۹۸۸ شروع به خرید سهام شرکت کوکاکولا کرد و در نهایت تا ۷ درصد از شرکت را به قیمت ۱٫۰۲ میلیارد دلار خرید. این یکی از بهترین سرمایه گذاری های برکشایر است.

او در سال ۲۰۰۲ قراردادهایی به ارزش ۱۱ میلیارد دلار منعقد کرد. او تا آوریل ۲۰۰۶ بیش از ۲ میلیارد دلار درآمد داشت.

در ژوئن ۲۰۰۶، بافت اعلام کرد که بتدریج ۸۵ درصد از دارایی های برکشایر خود را به پنج بنیاد واگذار خواهد کرد، که بیشترین سهم آن به بنیاد بیل و ملیندا گیتس خواهد رسید.

او در سال ۲۰۰۸ با مجموع دارایی خالص ۶۲ میلیارد دلاری به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شد و از بیل گیتس که در ۱۳ سال گذشته نفر اول فهرست فوربس بود، پیشی گرفت. سال ۲۰۰۹، گیتس دوباره مقام اول را به دست آورد و بافت به مقام دوم رفت.

بیوگرافی وارن بافت ، ثروتمند بزرگ آمریکایی

دستاوردها و جوایز:

در سال ۲۰۱۱: باراک اوباما مدال آزادی ریاست جمهوری را به وارن بافت اهدا کرد.
بافت به عنوان موفق ترین سرمایه گذار قرن بیستم و یکی از بزرگترین نیکوکاران زمان ما در نظر گرفته می شود. او متعهد شده است که اکثریت ثروت خود را به سازمان های خیریه بدهد.

او از سال ۱۹۸۸ صاحب سهام کوکو کولا است، زمانی که در ابتدا آنها را به قیمت ۳٫۲۵ دلار خریداری کرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.