بهترین نکته ها درباره پرورش گل لاله در گلدان

پرورش گل لاله در گلدان کاری است که انجام آن بسیار آسان است. در واقع، لاله یک گیاه پیاز دار است که به راحتی با این نوع رشد سازگار می شود.  اگر انتخاب گلدان مناسب، بستر مناسب، راهنمای کاشت و مراقبت را بدانید گل لاله گلدانی خواهید داشت .در اینجا ۵ نکته کلیدی وجود دارد که باید بدانید تا لاله های گلدانی شما بتوانند رشد کنند.

کاشت و نگهداری گل لاله در گلدان

انتخاب گلدان مناسب برای گل لاله

 بهترین اندازه گلدان لاله حداقل ۸ اینچ (۲۰ سانتی متر) عرض و با عمق ۶ تا ۱۸ اینچ (۱۵ تا ۴۵ سانتی متر) است. اطمینان حاصل کنید که هر چیزی که انتخاب می کنید، یک سوراخ زهکشی در پایین داشته باشد. توجه داشته باشید که هر چه گلدان بزرگتر باشد، می توانید پیازهای بیشتری بکارید. این به شما گل های بیشتری می دهد!می توانید ۲ تا ۹ پیاز گل لاله را در ظرفی به عرض ۱۰ اینچ (۲۰ سانتی متر) بکارید.

در مورد اینکه از چه نوع گلدانی استفاده شود، لاله ها در گلدان های سفالی به خوبی رشد می کنند و در گلدان های سرامیکی و پلاستیکی نیز به خوبی رشد می کنند. با این حال، سفال ترجیح داده می شود، زیرا اجازه می دهد تا نسبت به پلاستیک تنفس بهتری برای خاک داشته باشد – یک عامل کلیدی در جلوگیری از رطوبت راکد.

پیشنهاد می کنیم مقاله “چرا باغبانی برای روحیه شما خوب است؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

انتخاب بستر مناسب برای کاشت گل لاله در گلدان

گل لاله گیاهی است که از آب راکد متنفر است، به خصوص در فصل سرد، در نتیجه باید حتماً در بسترهایی با زهکشی مناسب کاشته شود. بهترین کار این است که به سراغ ترکیبی با نسبت های زیر بروید: مخلوط خاک بسیار خوب، یک چهارم خاک معمولی باغچه و یک چهارم ماسه رودخانه. برای اینکه گیاه مواد مغذی مورد نیاز خود را داشته باشد، کمی کمپوست رسیده را به مخلوط اضافه کنید.

کاشت لاله در گلدان

 پیازهای گل لاله خود را در پاییز، هر زمان در مهر یا آبان در گلدان بکارید. این امر شکوفایی مناسب را در بهار آینده تضمین می کند.

کار را با یک لایه ضخیم سنگریزه یا سنگریزه رسی در امتداد کف گلدان شروع کنید.
این لایه زهکشی را با یک نوار ژئوتکستایل بپوشانید.
قد پیاز را اندازه بگیرید و سپس لاله را در عمق ۲ تا ۲ و نیم برابر عمق بکارید.
بقیه گلدان را با بستر پر کنید: تقریباً باید به لبه گلدان برسد و فقط نیم اینچ (۱ سانتی متر) فضای خالی باقی بماند.

بهترین نکته ها درباره پرورش گل لاله در گلدان

محل قرار دادن لاله های گلدانی

بهتر است لاله‌های گلدانی خود را در فضای باز قرار دهید (پیازها برای شکوفه دادن به مدتی در سرما نیاز دارند)، مگر اینکه در مکان‌هایی زندگی می‌کنید که سرما زیاد است. در این مورد، به سادگی خنک ترین نقطه ممکن را که یخ نمی زند پیدا کنید. وقتی بهار می آید، و برای کل تابستان و پاییز، لاله های گلدانی خود را به تراس یا بالکن پر از آفتاب منتقل کنید. در واقع، چه در زمین رشد کند و چه در گلدان، گل لاله همیشه آفتاب کامل را دوست دارد و این امر به رشد سرسبز کمک می کند.

مراقبت صحیح از لاله در گلدان

لاله های خود را به طور منظم آبیاری کنید، اما از خیس کردن کامل گلدان خودداری کنید: این کار مواد مغذی را از گلدان خارج می کند. علاوه بر این، دیده‌ایم که لاله‌ها از خاک بیش از حد مرطوب متنفرند: در زمستان آسیب یخ زدگی را بسیار بدتر می‌کند. نگرانی مشابه نوع آبی است که استفاده می کنید: بهترین آب باران یا حتی آب تصفیه شده است. آب لوله کشی به طور کلی برای این گل پیاز بیش از حد پر از کربنات کلسیم است. گاهی اوقات به لاله های خود کود مخصوص گل پیاز بدهید:

این کود گلدهی را افزایش می دهد. ظاهر شدن اولین برگها بهترین زمان برای کوددهی است. پس از شکوفه دادن، ساقه پژمرده گل را ببرید اما برگها را رها کنید تا آنها نیز زرد شوند. این زمانی است که پیازهای لاله را بیرون بکشید و آنها را در یک فضای خشک و دارای تهویه (یعنی هوا رفت و آمد کند)  نگه دارید تا آنها را نگه دارید تا دوباره پاییز بیاید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.