بهترین و معروف ترین غذاهای فرانسوی

غذاهای فرانسوی متکی به ترکیبات ساده ای از طعم های غنی و طبیعی است که با هم ترکیب می شوند تا غذاهای فراموش نشدنی و مشهور بین المللی را ایجاد کنند. در واقع، غذاهای فرانسوی آنقدر در سراسر جهان مورد توجه است که در سال ۲۰۱۰ یونسکو آن را به فهرست میراث فرهنگی خود اضافه کرد.

برای اینکه بتوانید شگفتی های غذاهای فرانسوی را به آشپزخانه خود بیاورید، در اینجا لیستی از ۱۰ غذای فرانسوی برتر که به سادگی باید در خانه امتحان کنید – با دستور العمل ها آورده شده است. نوش جان!

معروف ترین غذاهای فرانسوی

سوپ à l’oignon

معروف ترین غذاهای فرانسوی

این یک سوپ سنتی فرانسوی است که از پیاز و آب گوشت گاو درست می‌شود و معمولاً با کروتون و پنیر ذوب شده سرو می‌شود. این غذا که قدمت آن به دوران رومیان برمی‌گردد، به طور سنتی یک غذای دهقانی بود، اگرچه نسخه فعلی آن مربوط به قرن ۱۸ است. طعم منحصر به فرد سوپ از کاراملی شدن پیازها ناشی می شود که اغلب در طول فرآیند پخت آهسته براندی یا شری به آن اضافه می شود.

غذای معروف فرانسه مثل کاسوله

Cassoulet یک غذای راحت از لوبیا سفید است که به آرامی با گوشت خورش می شود. این غذا معمولاً از گوشت اردک استفاده می‌کند، اما می‌تواند شامل سوسیس، غاز، گوشت گوسفند یا هر چیز دیگری باشد که سرآشپز آن را انتخاب میکند. این غذای دهقان از جنوب فرانسه سرچشمه می گیرد و در تولوز، کارکاسون و کاستلنوداری محبوب است. نام این غذا از دیگ (کاسل) که به طور سنتی در آن پخته می شود گرفته شده است. این قابلمه در بسیاری از خانه های فرانسوی یک غذای اصلی است و محبوبیت این غذای غنی و مقوی را برجسته می کند که برای آن ماه های سردتر عالی است.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه دلمه برگ مو خوشمزه به روش لبنانی” را نیز مطالعه بفرمایید.      

سوفله شکلاتی

کلمه سوفله از فعل فرانسوی “دمیدن” گرفته شده است و همانطور که از نامش پیداست، این دسر سبک و مطبوع است. قدمت این غذا به اوایل قرن هجدهم بازمی‌گردد و امروزه جزء اصلی منوهای دسر در سراسر جهان است. پوسته شکلاتی ترد برای اجازه دادن به شکلات خامه‌ای تراوش کرده و غافلگیرکننده‌ای عالی است. با این حال، لازم نیست شیرین باشد. در واقع، سوفله های پنیر به همان اندازه خوشمزه هستند اگر به دنبال چیز کمی شورتر هستید.

 فلامیش

Flamiche در زبان هلندی به معنای کیک است و این غذا از شمال فرانسه و نزدیک مرز بلژیک سرچشمه می گیرد. پوسته خمیر پفی دارد که با پنیر و سبزیجات پر شده و شبیه کیش است. پر کردن سنتی تره فرنگی و خامه است، اگرچه انواع مختلفی وجود دارد. همچنین یک نسخه پیتزا مانند فلامیش وجود دارد که بدون پوسته پای عرضه می شود. برای یک چرخش فرانسوی جنوبی، پیسالادیر با پوسته نازک را امتحان کنید که دارای آنچوی، پیاز و زیتون است.

غذای مشهور کشور فرانسه Confit de canard

غذای خوشمزه فرانسوی

Confit de canard یک غذای خوشمزه فرانسوی با اردک است – اگرچه برخی از سرآشپزها از غاز استفاده می کنند – و یکی از بهترین غذاهای فرانسوی است. گوشت به طور ویژه با استفاده از نگهداری قدیمی و فرآیند پخت آهسته (confit) تهیه می شود. با این کار گوشت اردک به مدت ۳۶ ساعت در نمک، سیر و آویشن خوابانده شده و سپس در دمای پایین با چربی خودش به آرامی پخته می شود. این جایگزین سالم تری برای سرخ کردن است. معمولاً با سیب زمینی سرخ شده و سیر در کناره سرو می شود.

سالاد نیکواز

سالاد نیکواز یک سالاد معمولی فرانسوی از منطقه پروونس است. اغلب به عنوان یک غذای جانبی مصرف می شود، همچنین می تواند به تنهایی یک وعده غذایی سبک باشد. این سالاد ترکیبی از کاهو، گوجه فرنگی تازه، تخم مرغ آب پز، ماهی تن (کنسرو شده یا تازه)، لوبیا سبز، زیتون Nicoise Cailletier و آنچوی است. با این حال، تنوع زیادی برای انتخاب وجود دارد.

راتاتویی

راتاتویی نه فقط یک کارتون دوست داشتنی در مورد یک موش صمیمی، بلکه یکی از نمادین ترین غذاهای فرانسه است. از پروونس، این غذا سبزیجات را به صورت کم عمق سرخ کرده و سپس قبل از پختن در اجاق در یک ظرف پخت می بیند. سرآشپزهای فرانسوی قرن هاست که در مورد اینکه آیا سبزیجات نیاز به پختن از قبل دارند بحث می کنند، اما هر طور که آن را تهیه کنید، نتایج هنوز عالی است. این غذای سنتی می تواند یک غذای جانبی، پیش غذا یا غذای اصلی باشد و نان تازه و خرد شده طعم بسیار خوبی دارد. یک غذای مشابه باسکی Pipérade است که معمولاً ژامبون و گاهی اوقات تخم مرغ را به مخلوط سبزیجات خورشتی اضافه می کند.

 تارته تاتین دسر معروف فرانسه

طبق افسانه آشپزی، تارته تاتین زندگی را به عنوان یک اشتباه آغاز کرد. در سال ۱۸۹۸، استفانی تاتین، هتلدار، در حال درست کردن پای سیب سنتی بود که به طور تصادفی سیب‌ها را در حال پختن در شکر و کره برای مدت طولانی رها کرد. با عجله برای نجات دسر، پایه شیرینی را روی میوه در حال سوختن گذاشت و آن را در فر گذاشت. او ظاهراً تارت وارونه را برای مهمانانش در هتل تاتین سرو کرد و نتیجه به غذای خاص هتل تبدیل شد. و ما هنوز هم می توانیم طعم این اشتباه عالی را امروز بچشیم.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.