علت درد پشت زانو چیست؟

درد پشت زانو یک مشکل رایج است. نه تنها می تواند بر توانایی شما در راه رفتن و انجام فعالیت های معمول شما تأثیر بگذارد، بلکه درد پشت زانو نیز می تواند واقعاً بر سبک زندگی شما نیز تأثیر بگذارد. همچنین به عنوان درد خلفی زانو شناخته می شود، درد پشت زانو ممکن است به تدریج در طول زمان یا به طور ناگهانی با آسیب ایجاد شود.

علت درد پشت زانو چیست؟

علت درد پشت زانو

در اینجا به شایع‌ترین علل درد پشت زانو، چگونگی و چرایی ایجاد آن‌ها می‌پردازیم، به شما کمک می‌کند تا بفهمید که چه چیزی باعث درد پشت زانو شما می‌شود و چگونه آن را درمان کنید.

 کیست بیکرز

کیست بیکرز شایع ترین علت درد پشت زانو است. شایع ترین علت درد پشت زانو کیست بیکرز است.

کیست بیکرز زمانی ایجاد می شود که مایع اضافی در مفصل زانو به داخل بورس پوپلیتئال تراوش کرده و باعث تورم آن می شود.علائم اصلی کیست بیکرز سفتی و درد پشت زانو است که هنگام راه رفتن، زانو زدن یا خم کردن زانو بدتر می شود.

درمان کیست پوپلیتئال در ابتدا بر کاهش تورم و درد پشت زانو متمرکز است و در موارد شدید ممکن است نیاز به تخلیه مایع توسط پزشک داشته باشد.

 رگ به رگ شدن رباط

یکی دیگر از علل شایع درد پشت زانو، رگ به رگ شدن رباط است که در آن یکی از رباط های زانو بیش از حد کشیده شده و پاره می شود. پارگی رباط زانو معمولاً در اثر یک نیروی زیاد از طریق زانو یا حرکات چرخشی ناگهانی ایجاد می شود.

علائم شایع رگ به رگ شدن رباط شامل بی ثباتی زانو، تورم و کبودی است و درد همراه در پشت زانو می تواند منجر به سفتی زانو و مشکل در راه رفتن شود.

پارگی غضروف خلفی

یکی دیگر از علل شایع درد پشت زانو، پارگی غضروف پشت زانو است.آسیب غضروف ممکن است به طور ناگهانی با آسیب یا به تدریج در اثر سایش و پارگی ایجاد شود.

آسیب‌های غضروف معمولاً با تورم، بی‌ثباتی و مشکل در صاف کردن پا همراه است و در برخی موارد ممکن است زانو قفل شود.درد پشت زانو ناشی از پارگی غضروف معمولاً هنگام راه رفتن، دویدن، بالا رفتن از پله ها و چمباتمه زدن بدتر می شود.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “مراقبه یا مدیتیشن چیست؟” را نیز مطالعه بفرمایید.      

پارگی ساق پا

پارگی ساق پا یکی از علل شایع درد پشت زانو است. درد پشت زانو که پایین تر در ناحیه ساق پا است ممکن است به دلیل آسیب و پارگی یکی از عضلات ساق پا باشد.

کشش های ساق پا معمولاً در حین فعالیت اتفاق می افتد، مانند تغییر سریع سرعت یا جهت هنگام دویدن. اگر عضلات ساق پا بیش از حد کشیده شوند و پاره شوند، می تواند منجر به تورم و درد پشت زانو شود.علائم معمولاً هنگام راه رفتن یا دویدن بدتر می شود، به ویژه در نوک انگشتان پا.

 آرتروز زانو

آرتریت یکی از علل شایع درد زانو خلفی است. یکی از علل شایع درد پشت زانو در افراد بالای ۵۰ سال، آرتروز است. در آرتریت زانو، ساییدگی تدریجی استخوان ها و غضروف زانو ایجاد می شود.

آرتریت زانو ممکن است یک یا هر دو طرف مفصل را درگیر کند و منجر به مالیدن استخوان روی استخوان شود.

علائم رایج آرتریت زانو عبارتند از سفتی زانو (به ویژه در صبح)، صداهای کلیک یا ساییدن و محدودیت حرکت زانو. علائم اغلب در نوسان هستند و ممکن است در هوای سرد و مرطوب بدتر شوند.

زانوی بیش از حد کشیده

زانوی بیش از حد کشیده به آسیبی گفته می شود که در آن زانو بیش از حد به عقب خم می شود. این به ساختارهای پشت زانو آسیب می رساند و در نتیجه درد پشت زانو ایجاد می شود.

هایپراکستنشن زانو یک آسیب ورزشی رایج است که باعث درد شدید یا دردناک پشت زانو، تورم و بی ثباتی می شود. علائم معمولاً هنگام ایستادن، راه رفتن یا پایین رفتن از پله ها بدتر می شوند.

ترومبوز ورید عمقی (DVT)

یکی دیگر از دلایل احتمالی درد پشت زانو، ترومبوز ورید عمقی است. DVT یک لخته خون است که در یکی از وریدهای عمقی پا یافت می شود. اگر پاره شود می تواند منجر به حمله قلبی یا سکته شود.

علائمی که باید مراقب آن باشید نشان دهنده وجود DVT احتمالی است که شامل درد پشت زانو یا ناحیه ساق پا همراه با تورم، قرمزی و گرما در این ناحیه است. علائم معمولا فقط در یک پا احساس می شود، نه هر دو.

افراد در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به DVT پس از عدم فعالیت طولانی مدت هستند، به عنوان مثال. سفر طولانی مدت با هواپیما یا بعد از جراحی بارداری، چاقی، ژنتیک و برخی شرایط پزشکی نیز این خطر را افزایش می دهد.

خودآزمایی: انگشتان پا را به سمت خود بکشید- افزایش درد پشت زانو/ ساق پا نشان دهنده DVT احتمالی است.

هشدار ایمنی: DVT یک وضعیت بالقوه تهدید کننده زندگی است. اگر علائم DVT را نشان می‌دهید، فوراً به دنبال مراقبت پزشکی باشید، حتی اگر خودآزمایی منفی باشد.

 آسیب های همسترینگ

 

علت درد پشت زانو

پارگی همسترینگ زمانی ایجاد می‌شود که یکی از ماهیچه‌ها بیش از حد کشیده می‌شود، فراتر از حد الاستیک خود، و باعث پارگی برخی یا همه فیبرهای عضلانی می‌شود. این معمولاً در طول فعالیت های ورزشی با حرکات ناگهانی و سریع اتفاق می افتد. دوی سرعت، پریدن و پریدن.

علائم رایج پارگی همسترینگ شامل درد شدید پشت زانو یا ران در زمان آسیب است که بستگی به محل پارگی دارد که معمولاً با یک احساس درد مبهم همراه است. درد هنگام خم شدن زانو یا با شتاب یا کاهش ناگهانی بدتر می شود.

مهم است که پس از پارگی همسترینگ از هرگونه فعالیت تشدید کننده اجتناب کنید تا زمان لازم برای التیام آن وجود داشته باشد – اگر فشار زیادی به عضله آسیب دیده وارد کنید، احتمال دارد دوباره پاره شود.

تمرینات ملایم تقویت همسترینگ را می توان بعد از چند روز شروع کرد، البته تا زمانی که علائم را تشدید نکند. هنگامی که می توانید با اطمینان این کارها را بدون درد انجام دهید، انجام کشش های همسترینگ برای بازیابی انعطاف پذیری در عضله و اطمینان از بهبود فیبرها در موقعیت مناسب بسیار مهم است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.