بهترین موزه های جهان را میشناسید؟

اشتیاق به جمع آوری چیزهای زیبا و با اهمیت قدمتی تاریخی دارد . موزه ها نه تنها این اشیاء هنری را برای نسل های آینده به نمایش می گذارند، بلکه از آنها محافظت می کنند. امروز ما بهترین موزه های جهان را معرفی می کنیم. آنها تعدادی از بزرگترین و مهم ترین مجموعه های هنری و آثار باستانی روی کره زمین را در اختیار دارند.

بهترین موزه های جهان

موزه لوور پاریس

موزه لوور پاریس یکی از بزرگترین و پربازدیدترین موزه های هنری جهان است. این موزه در سال ۱۷۹۳ افتتاح شد و در کاخ لوور، کاخ سلطنتی سابق، قرار دارد. هرم شیشه ای معروف که در حیاط اصلی کاخ لوور در سال ۱۹۸۹ اضافه شد و به عنوان ورودی اصلی موزه عمل می کند. نمایشگاه‌های آن از اتفاقات مهم تاریخی مختلف مانند مصر باستان، یونان و روم کلاسیک، اروپای قرون وسطایی و فرانسه ناپلئونی آمده‌اند. البته مشهورترین نمایشگاه آن، نقاشی لئوناردو داوینچی از مونالیزا است که عموماً در محاصره انبوهی از گردشگران دوربین‌ به دست دیده می‌شود.

بهترین موزه های جهان

یکی از معروف ترین موزه های دنیا، موزه ملی توکیو

موزه ملی توکیو که در سال ۱۸۷۲ تأسیس شد، قدیمی‌ترین و بزرگترین موزه ژاپن است. مجموعه‌های موزه بر هنر ژاپن باستان و هنر آسیایی تمرکز دارند. همچنین مجموعه بزرگی از هنر یونانی-بودایی وجود دارد.

موزه رایکس

موزه Rijksmuseum در آمستردام بزرگترین و معتبرترین موزه هنر و تاریخ در هلند است. مجموعه بزرگی از نقاشی های عصر طلایی هلند شامل آثار ورمیر و رامبرانت است. تا سال ۲۰۱۳، موزه به طور کامل در حال بازسازی بود، اما شاهکارهای اصلی هنوز در معرض نمایش هستند.

 موزه پرادو

یکی از برترین موزه‌های اسپانیا، موزه پرادو در مادرید، برخی از بهترین مجموعه‌های هنر اروپایی را از قرن دوازدهم تا اوایل قرن نوزدهم به نمایش می‌گذارد. شناخته‌شده‌ترین آثاری که در این موزه به نمایش گذاشته می‌شوند، Majas of Goya (La Maja Vestida و La Maja Desnuda) و Las Meninas اثر Velázquez هستند. ولاسکز نه تنها آثار خود را به پرادو ارائه کرد، بلکه چشم تیزبین و حساسیت او نیز مسئول آوردن بسیاری از مجموعه عالی استادان ایتالیایی موزه به اسپانیا بود.

موزه ملی آنتروپولوژی دنیس جارویس

موزه ملی مردم شناسی در مکزیکو سیتی حاوی مصنوعات باستان شناسی از میراث پیش از کلمبیایی مکزیک است. این موزه که در سال ۱۹۶۴ افتتاح شد، دارای تعدادی نمایشگاه مهم مانند سرهای سنگی غول پیکر تمدن اولمک و سنوت مقدس از چیچن ایتزا است. با این حال، مشهورترین مصنوع، سنگ خورشید است که در واقع به عنوان تقویم مورد استفاده قرار نگرفته است، اما حاوی نشانه های ۲۰ روزه و ۴ دوره خورشیدی است که قبل از خورشید پنجم فعلی است.

موزه کاخ ملی

موزه کاخ ملی در تایپه دارای بزرگترین مجموعه آثار باستانی چینی و آثار هنری در جهان است. این موزه در ابتدا به عنوان موزه قصر در شهر ممنوعه پکن در سال ۱۹۲۵، اندکی پس از اخراج آخرین امپراتور چین، تأسیس شد. در سالهای پایانی جنگ داخلی چین، ارزشمندترین اقلام موجود در مجموعه موزه به تایوان منتقل شد. در زمان رسیدن این اقلام به تایوان، ارتش کمونیست کنترل موزه قصر را به دست گرفته بود.

موزه گوگنهایم هم جزء بهترین موزه های جهان است

موزه گوگنهایم در بیلبائو، اسپانیا که توسط فرانک گری طراحی شده است، یک موزه هنر مدرن با پوشش تیتانیوم و شاید مشهورترین ساختمان دهه ۱۹۹۰ است. منحنی‌های برازنده و حسی که یادآور کشتی‌هایی هستند که قبلاً در اسکله‌های بیلبائو در همه جا حضور داشتند، با مربع‌های تیتانیومی پوشیده شده‌اند که شبیه فلس‌های ماهی هستند و زیر نور خورشید می‌درخشند. این موزه دارای نمایشگاه‌های دائمی و بازدیدکننده از آثار هنرمندان اسپانیایی و بین‌المللی است.

موزه هنر مدرن

موزه هنر مدرن واقع در شهر میدتاون منهتن در شهر نیویورک، اغلب به عنوان تأثیرگذارترین موزه هنر مدرن در جهان شناخته می شود. مسلماً بهترین مجموعه از شاهکارهای مدرن در سراسر جهان از جمله نیلوفرهای آبی مونه، Les Demoiselles d’Avignon اثر پیکاسو و شب پرستاره ون گوگ را در خود جای داده است. علاوه بر آثار هنری، یکی از جذابیت های اصلی MoMA خود ساختمان است. پیچ و خم از گذرگاه های شیشه ای امکان مشاهده هنر را از زوایای مختلف فراهم می کند.

موزه ارمیتاژ

موزه ارمیتاژ

موزه ارمیتاژ در سن پترزبورگ کشور روسیه که در سال ۱۷۶۴ توسط کاترین کبیر تأسیس شد، موزه ای عظیم از هنر و فرهنگ است که نکات برجسته مجموعه ای از بیش از ۳ میلیون مورد را در سراسر جهان نشان می دهد. هرمیتاژ یک جاذبه توریستی محبوب، واقعاً یکی از بهترین موزه‌های جهان است، با محیطی باشکوه که آثار ارزشمندی از رامبراند، داوینچی، میکل آنژ، روبنس و غیره را به نمایش می‌گذارد. این مجموعه ها مجموعه بزرگی از شش ساختمان تاریخی از جمله کاخ زمستانی، محل اقامت سابق امپراتوران روسیه را اشغال می کنند.

موزه اوفیزی در ایتالیا

گالری اوفیزی در فلورانس ایتالیا یکی از قدیمی ترین و مشهورترین موزه های هنری در جهان است. این در Palazzo degli Uffizi قرار دارد که در قرن شانزدهم به عنوان دفاتر دادگاه های فلورانسی ساخته شد. مجموعه نقاشی ها و مجسمه های رنسانس از دوران باستان کلاسیک فوق العاده هستند.

بهترین موزه ها مثل موزه بریتانیا

موزه بریتانیا در لندن در سال ۱۷۵۳ تأسیس شد و موزه تاریخ و فرهنگ بشری است. مجموعه‌های آن که بیش از هفت میلیون شیء دارند، از بزرگترین و جامع‌ترین مجموعه‌های جهان هستند و از تمام قاره‌ها سرچشمه می‌گیرند و داستان فرهنگ بشری را از آغاز تا کنون به تصویر می‌کشند و مستند می‌کنند. این اشیاء شامل سنگ روزتا، کلید رمزگشایی هیروگلیف ها، و بزرگترین مجموعه مومیایی در خارج از مصر است. یکی از مقاصد برتر گردشگری در لندن است.

 موزه هنر متروپولیتن

موزه هنر متروپولیتن که با نام The Met نیز شناخته می شود، یک موزه هنری است که در حاشیه شرقی پارک مرکزی در شهر نیویورک واقع شده است. این ساختمان عظیم به سبک گوتیک، که در ابتدا در سال ۱۸۷۲ افتتاح شد و با گسترش‌های متعددی که به مرور زمان به آن افزوده شد، به معنای واقعی کلمه صدها اتاق را در دو طبقه خود در خود جای داده است که شامل بیش از دو میلیون اثر هنری از سراسر تاریخ بشر و سراسر جهان است که تقریباً همه را پوشش می‌دهد.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “کدام کشورها ثروتمندترین کشورهای جهان هستند؟” را نیز مطالعه بفرمایید.      

موزه های واتیکان

موزه‌های واتیکان در شهر واتیکان در رم که توسط پاپ جولیوس دوم در قرن ششم تأسیس شد، از بهترین موزه‌های جهان هستند. این موزه‌ها بیشتر به خاطر پلکان مارپیچ، اتاق‌های رافائل و کلیسای سیستین با تزئینات بسیار معروف هستند. تحت حمایت پاپ ژولیوس دوم، میکل آنژ سقف کلیسا را ​​بین سال‌های ۱۵۰۸ تا ۱۵۱۲ نقاشی کرد.

موزه مصر یکی از بهترین موزه ها

بهترین موزه ها

موزه مصر در قاهره که دارای حداقل ۱۲۰۰۰۰ مورد از آثار باستانی مصر است، یکی از بهترین موزه های جهان است. دو طبقه اصلی موزه، طبقه همکف و طبقه اول وجود دارد. در طبقه همکف مجموعه وسیعی از پاپیروس و سکه هایی وجود دارد که مصریان باستان در آن استفاده می کردند. در طبقه اول آثاری از دو سلسله پایانی مصر باستان و همچنین بسیاری از مصنوعات برگرفته از دره پادشاهان وجود دارد. موارد برجسته شامل اشیایی از مقبره توتانخامن و اتاق مومیایی سلطنتی شامل ۲۷ مومیایی سلطنتی از دوران فراعنه است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.