بهترین غذا های خیابانی ترکیه چه غذاهایی است؟

استانبول بهشت ​​عاشقان غذاهای خیابانی است. غذا های خیابانی استانبول متنوع و لذیذ است که با مواد تازه درست می شود و از چرخ دستی ها ، غرفه های گوشه خیابان، دستفروشان خیابانی یا رستوران های سرتاسر شهر سرو می شود. از دونر کباب گرفته تا lahmacun، غذاهای خیابانی خوشمزه در استانبول  است. تنها مشکل این است که گزینه های بسیار خوشمزه وجود دارد! چگونه انتخاب می کنید؟ ما این راهنما را ایجاد کردیم تا به شما کمک کنیم ۲۰ بهترین غذای خیابانی ترکی در استانبول را بیاموزید و آنها را کجا پیدا کنید.

غذا های خیابانی معروف در استانبول

Halka Tatlısı (دسر حلقه ای شکل)

در میان بسیاری از گزینه‌های خوشمزه ، «halka tatlisi» است، نوعی دسر که تقریباً در هر نقطه از شهر موجود است. این شیرینی پرطرفدار و خوشمزه با یک دستور العمل ساده و شگفت انگیز درست می شود. خمیر سرخ شده را در شربت فرو کرده و خنک می شود. نتیجه یک دسر خیابانی ترد و فوق العاده شیرین است.

غذاهای خیابانی معروف در استانبول

 کسانه کباب ( شاه بلوط برشته شده )

یک غذای خیابانی نمی تواند ساده تر از این باشد. این فقط شاه بلوط است که روی کباب پز با پوست برشته شده است! در حالی که ممکن است هیچ گوشتی وجود نداشته باشد، کباب شاه بلوط با این وجود یک غذای خیابانی برجسته در ترکیه است.

 Koçan Mısır & Közde Mısır (ذرت آب پز و کبابی)

ذرت پخته و کبابی در تمام طول سال در خیابان های استانبول یافت می شود. در حالی که کاملا سیر کننده است و یکی از ارزان ترین غذاهای خیابانی استانبول است. ارزش امتحان کردن ذرت کبابی و آب پز را دارد زیرا طعم های متفاوتی دارند.

 Köfte Ekmek

Köfte ekmek یک غذای خیابانی کمتر شناخته شده است که از غرب ترکیه سرچشمه می گیرد و در زمان عثمانی ها در سراسر کشور پخش می شود. این غذا شامل کوفته‌های کبابی است که در نان همراه با گوجه‌فرنگی تازه، پیاز، جعفری و فلفل سبز کبابی سرو می‌شود.

چیزی که این غذای خیابانی را خوشمزه می کند، ادویه های استفاده شده در کوفته ها است: فلفل سیاه، زیره و فلفل دلمه ای.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه دلمه برگ مو خوشمزه به روش لبنانی” را نیز مطالعه بفرمایید.      

 Çiğ köfte غذا خیابانی مشهور ترکیه

گوشت بره بدون چربی، بلغور، پیاز، سیر، گوجه فرنگی و رب فلفل تند آسیاب شده با ادویه های بسیار تند (ایزوت، پل بیبر) و ورز داده می شود تا بره با این ادویه های تند پخته شود. در نتیجه باید به صورت تازه مصرف شود و نمی توان آن را یک شبه نگهداری کرد.

چیگ کوفته در سراسر استانبول فروخته می‌شود و یکی از معروف‌ترین غذاهای خیابانی ترکیه است، اما خوشبختانه دستور اصلی بالا به دلایل بهداشتی برای تولید تجاری ممنوع شده است.

امروزه، تقریباً تمام چیگ کوفته در استانبول بدون گوشت تهیه می شود و آن را به یک غذای گیاهی فوق العاده تبدیل می کند! این غذای خیابانی خوشمزه را معمولا در کاهو می پیچند و با فشار لیمو می خورند. می توانید آن را در نان لواش نیز بپیچید.

ساندویچ ماهی کبابی

یکی از بهترین غذاهای خیابانی استانبول (که هر بازدیدکننده ای باید آن را امتحان کند)، ساندویچ ماهی کبابی Balık ekmek است. این ماهی خال مخالی کبابی، کاهوی تازه و پیاز در نان ساندویچی ۶ اینچی است. خوشمزه است اما مراقب استخوان ها باشید و آب لیمو را فراموش نکنید!

 ایسلاک برگر

این همبرگرهای بخارپز در استانبول شبیه همبرگرهایی هستند که تا به حال خورده اید. نان گوشت گاو و نان سفید نرم با سیر و سس گوجه‌فرنگی طعم‌دار می‌شوند و سپس داخل جعبه بخار می‌گذارند تا عرق کنند. به این ترتیب همبرگرها همیشه کمی خیس نگه داشته می شوند تا برای مشتری سرو شوند. آنها خوشمزه تر هستند زیرا مدت طولانی تری بخارپز می شوند.

غذای خیابانی مشهور ترکیه  

سیمیت غذا خیابانی معروف در ترکیه

سیمیت یک نان دایره‌ای است که با دانه‌های کنجد پوشانده شده و به آن شیرینی ترکی نیز می‌گویند. درست مانند سیمیت، چاتال و آچما نیز انواع شیرینی هایی هستند که می توانید از آن لذت ببرید. چاتال ترد و خشک تر، آچما نرم تر و بیشتر شبیه کروسان است.

معمولاً صبح ها خورده می شوند و در نانوایی ها در دسترس هستند. دستفروشان دارای گواهی شهرداری استانبول نیز در تمام طول روز آنها را در مناطق شلوغ عرضه می کنند. اگر روز خود را از صبح زود شروع کنید، می توانید تازه ترین سیمیت موجود را پیدا کنید.

کوفته شکم پر

Icli kofte که در انگلیسی به معنای کوفته شکم پر است، یک پیش غذا یا غذای اصلی ترکی است و گاهی اوقات به عنوان غذای خیابانی در استانبول یافت می شود.

گلوله های خمیر ساخته شده از مخلوط بلغور ریز، سیب زمینی و ادویه جات به عنوان پوسته بیرونی استفاده می شود و با گوشت گاو یا گوشت چرخ کرده بره پر می شود. سپس با آب پز یا کبابی پخته می شود. می توان آن را به صورت گرم یا سرد مصرف کرد.

اغلب برای آشپزها و سرآشپزهای خانگی تهیه این دستور پخت پیچیده چالش برانگیز است و بنابراین در رستوران های ترکیه به یک غذای لذیذ تبدیل می شود.

 تانتونی

تانتونی یک غذای خیابانی محبوب در ترکیه است که از گوشت گاو یا بره خرد شده در یک کیسه سنتی ترکی سرخ شده (یک ماهیتابه فلزی نازک که برای پختن غذا در دمای بالا استفاده می شود) با روغن آفتابگردان تشکیل شده است. بعد از پختن گوشت، آن را با پیاز خرد شده، گوجه فرنگی بدون پوست و جعفری در لواش پیچیده می کنند.

تانتونی اولین بار در شهر مرسین در دریای مدیترانه پخته شد و در حدود دهه ۱۹۸۰ در سراسر کشور محبوب شد. این غذای خیابانی برای افراد فقیر در روزهای اولیه بود – ریه های گوشت گاو گوشتی بود که معمولا استفاده می شد. یکی از چیزهایی که باید برای آن سپاسگزار بود این است که ریه های گوشت گاو دیگر در ترکیه خورده نمی شوند.

امروزه نسخه های ارزان تری از این غذای خیابانی با مرغ درست می شود. به همان اندازه خوشمزه است.

به خاطر داشته باشید که این غذای چرب است و برای معده های حساس به آن توصیه نمی شود.

 Lahmacun غذا خیابانی خوشمزه در ترکیه

غذای خیابانی خوشمزه در ترکیه  

Lahmacun یک غذای خیابانی محبوب در ترکیه است که از خمیر پیتای ترکی با گوشت چرخ کرده، گوجه فرنگی، پیاز و جعفری تشکیل شده است. معمولاً شکلی گرد دارد و معمولاً گردشگران به آن پیتزای ترکی می گویند.

 این غذا خیابانی تند و سیر معمولاً در کنار ناهار یا شام مصرف می شود و به عنوان میان وعده صبحگاهی توصیه نمی شود.

راه معمولی برای لذت بردن از lahmacun این است که مقداری کاهو و جعفری روی آن قرار دهید. مقداری لیمو را فشار دهید و از طعم های آن لذت ببرید. این غذای خوشمزه به طور گسترده در استانبول موجود است و به راحتی پیدا می شود.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.