بهترین غذاهای کشور تایلند را میشناسید؟

غذاهای تایلندی، به عنوان یک غذای بین المللی محبوب، خود را با تازگی، عطر عجیب و غریب و ادویه های عجیب و غریب خود متمایز می کنند. بهترین غذای تایلندی شامل پد تای و برنج سرخ شده تایلندی است، با این حال بسیاری از غذاهای لذیذ دیگر مانند کاری های مختلف تایلندی، دیگ داغ تایلندی و سوپ میگو تند وجود دارد. همه آنها آماده اند تا جوانه های چشایی شما را تا حد زیادی هیجان زده کنند. در اینجا ما شما را با بهترین غذای لذیذ تایلندی که باید در تایلند امتحان کنید آشنا می کنیم.

بهترین غذاهای کشور تایلند

تام یام گونگ (سوپ میگو تند)

طعم بی نظیر این سوپ که به حق در سراسر جهان معروف است، با ترکیب لیموترش موسیر، آب لیموترش، سس ماهی، فلفل قرمز تازه (یا خمیر فلفل قرمز) و میگوی آبدار چرب به دست می آید. طعم عجیب و غریب تازه و غنی آن به طور غریزی تعریف شما را از طعم تایلند تعیین می کند!

 تام خا کای (سوپ نارگیل مرغ تایلندی)

بهترین غذاهای کشور تایلند

تام کای یک غذای سوپ مرتبط با تام یام گونگ است. ادویه های مشابه مانند گلنگال، موسیر،و برگ لیموترش، طعم اصلی سوپ را تنظیم می کنند، به جز اینکه فلفل قرمز این بار اختیاری است. نوارهای لطیف مرغ و قارچ‌های معطر آسیایی بدن ملایم سوپ را تشکیل می‌دهند در حالی که شیر نارگیل خامه‌ای به آن اضافه شده و به خوبی با هر چیز دیگری ترکیب می‌شود.

تام خا کای می تواند بهترین غذای تایلندی برای افرادی باشد که علاقه چندانی به غذاهای چیلی ندارند و همچنین می تواند همان طعم با کیفیت تازگی تایلندی را به آنها ارائه دهد.

بهترین غذای تایلندی سوپ نودل و مرغ تایلندی

این سوپ نودل نسبت به غذاهای فوق غذای اصلی بسیار کمتری دارد، اما همیشه یک انتخاب محبوب از رستوران های خیابانی محلی است. در اصل از قایق های کنار کانال های بانکوک (نام آن به معنای رشته فرنگی قایق) سرو می شد. نودل ها با آب گوشت شگفت انگیزی پخته می شوند که یک آبگوشت جوشانده حاوی ادویه ها و گوشت معمولی تایلندی است. روش های سفارش آن با توجه به گوشتی که با آن می خورید متفاوت است، مانند مرغ یا غذاهای دریایی.

پد تای (نودل سرخ شده به سبک تایلندی)

پد تای یک غذای خاص در تایلند، قرار است در منوی هر رستورانی در تایلند باشد، از غرفه‌های خیابانی پر سر و صدا گرفته تا رستوران‌های ستاره‌دار میشلین در بانکوک. این شامل نودل برنج (نازک یا پهن) سرخ شده با مقادیر زیاد میگوی تازه، جوانه های ترد لوبیا، تخم مرغ، مکعب های خوشمزه توفو، پیاز و بادام زمینی ریز رنده شده است. قبل از اینکه تمام جوانه های چشایی را در دهانتان هیجان زده کند، یک آب لیموترش غذا را کامل می کند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “بهترین غذاهای کره ای که طرفداران زیادی دارد” را نیز مطالعه بفرمایید.      

 خائو پد (برنج سرخ شده تایلندی)

این یک غذای ساده است که می توانید به راحتی آن را پیدا کنید زیرا تقریباً در همه جای تایلند سرو می شود. مواد تشکیل دهنده شامل برنج، تخم مرغ، سیر، پیاز و نوعی پروتئین مانند مرغ، میگو، یا گوشت گاو است. روش پخت نیز بسیار ساده است. فقط همه چیز را در یک تابه روی اجاق قرار دهید و سرخ کنید تا همه با هم مخلوط شوند و طعم مواد آزاد شود.

Gaeng Daeng Gai (کاری قرمز با مرغ)

بهترین غذاهای کشور تایلند

مقادیر زیادی فلفل قرمز تازه یا خشک آسیایی را با سیر، موسیر، زنجبیل مخلوط می کنند. این مواد با هم پایه خمیر کاری قرمز را تشکیل می دهند. برش های سینه مرغ قبل از اینکه با شیر نارگیل خامه ای مخلوط شوند، طعم کاری قرمز قوی به دست می آورند. بادمجان، قارچ یا گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و به آرامی در شیر نارگیل می پزیم. یک لمس خوب از لیموترش تازه و برگ‌های ریحان شیرین به رایحه کاری خامه‌ای تعادل می‌بخشد و غذا با برنج  دم‌کرده سرو می‌شود.

Gaeng Keow Wan Gai (کاری سبز با مرغ)

این تندترین کاری در تایلند با خمیر آن بر پایه فلفل سبز چیلی است. این یک خوراکی هیجان انگیز برای دوستداران غذاهای گرم است اما برای افرادی که ترجیحات طعم ملایم تری دارند یک چالش است. سس با شیر نارگیل ایجاد می‌شود و با ادویه‌ها و گیاهانی مانند ریحان تایلندی، موسیر، زنجبیل ، سیر، زردچوبه و برگ‌های لیموترش کافیر به میزان بیشتری افزایش می‌یابد. سبزیجاتی مانند بادمجان یا سیب زمینی اضافه می شود. اکثر مردم آن را با مرغ سفارش می دهند، اما گزینه هایی برای خوردن کاری سبز با غذاهای دریایی یا گوشت گاو نیز وجود دارد.

 Kaeng Lueang (کاری زرد با مرغ)

کاری زرد تایلندی در مقایسه با غذاهای تند قرمز و سبز کاری خمیر کاری بسیار ملایم تری دارد. کاری زرد تایلندی با مرغ یک غذای محبوب در بین افرادی است که طعم ملایم را ترجیح می دهند و بهترین انتخاب کاری برای بچه ها است. به جای استفاده از مقادیر جدی فلفل قرمز یا سبز، خمیر کاری زرد دارای نسبت زیادی زردچوبه و پودر کاری است که همراه با گشنیز، زیره، گالنگال، خمیر میگو، سیر و موسیر به اضافه خامه نارگیل علاوه بر شیر نارگیل کوبیده شده است. سبزیجات و مرغ در فرآیند جوشیدن اضافه می شوند.

Gai Pad Med Ma Muang (مرغ سرخ شده با آجیل بادام هندی)

اگر فقط می توانید یک غذای سرخ شده در تایلند سفارش دهید، این واقعاً عالی است. نام گویای همه چیز است. مواد اصلی آن بادام هندی و گوشت سینه مرغ است. هر دو قبل از اینکه با پیاز، موسیر، سیر، فلفل قرمز و قارچ مخلوط شوند، برای مدت کوتاهی سرخ می شوند. تند، شیرین، جویدنی و ترد. مواد با هم خیلی خوب کار می کنند.

سام توم (سالاد پاپایای سبز تند)

این یک نمونه شگفت انگیز دیگر از یک غذای ساده اما فوق العاده خوشمزه است. مواد تشکیل دهنده بسیار ساده است: یک پاپایای سبز کوچک (نارس)، گوجه فرنگی، هویج، لوبیا بلند، بادام زمینی، سیر، فلفل قرمز، شیره خرما، آب لیموترش و سس ماهی. آنها با هم پنج طعم پر جنب و جوش را ارائه می دهند: شیرین، شور، تند، شور و ترش.

 یام نوآ (سالاد گوشت گاو تند)

اگر از خوردن فلفل قرمز و غذاهای تند لذت می برید، این سالاد تند تایلندی را دوست خواهید داشت.

نوارهای لطیف گوشت گاو با سبزیجات و گیاهان تازه مانند برگ نعناع تازه، گشنیز، پیاز سبز، پیاز قرمز، گوجه فرنگی شیرین و خیار بدون دانه مخلوط می شوند. سپس همه چیز در یک آب تند تند ساخته شده از فلفل تایلندی، آب لیموترش تازه، سس ماهی و استویا خیس می شود.

Gaeng Som (کاری ماهی ترش و تند)

بهترین غذاهای کشور تایلند

این کاری ترش یک غذای خاص جنوب تایلند است، سوپی بسیار پر طعم که تمام حواس شما را بیدار می کند. پایه آن از ماهی ترکیب شده با خمیر کاری و زردچوبه ساخته شده است که رنگ زرد مشخصی به غذا می دهد. معمولاً با شاخه های بامبو، پاپایای سبز یا تکه های آناناس پخته می شود.

بهترین غذای تایلندی ماهی بخارپز با سس لیمو تند

Pla nueng manow یک غذای خوب به سبک تایلندی است که باید آن را امتحان کنید. سس تند از چیلی، سیر، گشنیز، سس ماهی، آب لیموترش و آب مرغ تهیه می شود. با طعم های هیجان انگیزش شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.