بهترین روش مهاجرت به کانادا

فرض کنیم که عزم خود را جزم کرده‌اید و به این نتیجه رسیده‌اید که باید به کشور کانادا مهاجرت کنید. حالا بزرگ‌ترین چالش برای شما این است که چگونه باید به خاک کانادا وارد شوید؟ بهترین روش مهاجرت به کانادا کدام است؟ ما در این مقاله قصد داریم بهترین روش‌های‌ مهاجرت به کشور کانادا را بررسی کنیم. شما فقط باید روش‌هایی مختلفی که در این مقاله مطرح می‌شوند را نسبت به وضعیت و شرایط خود ارزیابی کنید. سپس می‌توانید یکی از روش‌های مطرح شده را با توجه ‌به نیاز و امکانات خود به عنوان بهترین روش، انتخاب نمایید.

مهاجرت به کانادا

چگونه بهترین روش مهاجرت به کانادا را انتخاب کنیم؟

کشور کانادا دومین کشور مهاجرپذیر دنیا است که به عنوان “سرزمین مهاجرین” در جهان شناخته می‌شود. برای مهاجرت به کانادا، اخذ اقامت این کشور بسیار حیاتی و مهم است. معمولا ابتدا اقامتی ۵ ساله به مهاجرین ارائه می‌دهند که در ادامه تبدیل به کارت شهروندی خواهد شد. نحوه اخذ اقامت کانادا بستگی به توانایی‌ها و مهارت‌های شما دارد؛ شما باید با توجه ‌به شرایط خود، بهترین روش را انتخاب کنید.

بهترین روش‌های مهاجرت کاری به کانادا

در این بخش، سریع‌ترین و بهترین روش‌های مهاجرت کاری به کانادا را با هم مرور می‌کنیم.

مهاجرت به کانادا ازطریق سیستم اکسپرس اینتری

دولت کانادا از سال ۲۰۱۵ برای تسریع ورود نیروی کار ماهر به این کشور، این سیستم را طراحی کرده است تا نظارت دقیق‌تری بر ورود اتباع خارجی داشته باشد. اگر شما تجربه کاری بالا در زمینه‌های پزشکی، مهندسی، جوشکاری و کارهای فنی دارید، این سیستم مناسب شما است. برای نیروی کار ماهر و آموزش‌دیده، استفاده از اکسپرس اینتری بهترین روش مهاجرت به کانادا می‌باشد. این سیستم بر اساس امتیازدهی به متقاضیان بنا شده است. در واقع، در این برنامه امتیازاتی به متقاضیان بر اساس سن، تجربه، تحصیلات، مهارت‌های شغلی و سوابق کاری داده می‌شود. امتیاز نهایی شما مشخص می‌کند که آیا می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید یا خیر.

برای شرکت در اکسپرس اینتری باید گام‌به‌گام مراحل خواسته شده را طی نمایید. در اولین گام نیاز است که کد شغل موردنظر خود را بر اساس طبقه‌بندی مشاغل کشور کانادا انتخاب نمایید. در گام بعدی باید مدرک معتبر زبان انگلیسی یا فرانسه را بارگذاری کنید. سپس باید مدرک تحصیلی خود را برای ارزیابی ارسال نمایید و فرم‌های مربوطه را نیز تکمیل کنید.

چه کسانی شامل اکسپرس اینتری می‌شوند؟

سیستم اکسپرس اینتری برای افراد زیر طراحی شده است تا در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانند به این کشور مهاجرت کنند و جذب بازار کار کانادا بشوند.

  • نیری کار ماهر و آموزش‌دیده برای شغل‌های O، A و B (از طبقه‌بندی مشاغل کانادا)
  • افرادی که در کارهای فنی و خدمات مربوط به آنها، متبحر و ماهر هستند.
  • کسانی که حداقل یک سال سابقه کار در کانادا دارند.

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استارت‌آپ

این برنامه بهترین روش مهاجرت به کانادا برای افراد خلاق و ایده‌پرداز است. اگر ایده‌های نو و بدیع در کسب‌وکار و تولید محصول یا تکنولوژی‌های جدید دارید، این روش برای شما خلق شده است. در برنامه استارت‌آپ می‌توانید تمام اعضای خانواده خود را به کشور کانادا ببرید و از مزیت‌های زندگی در آن جا بهره‌مند شوید.

در این برنامه باید بتوانید نظر یکی از سرمایه‌گذاران مورد تایید دولت کانادا را به ایده‌های خود جلب کنید. در این صورت، پرش بلندی را انجام خواهید داد و در مدت زمان کوتاهی به خاک کانادا وارد خواهید شد. توجه داشته باشد که در این برنامه نیاز به سرمایه‌گذاری شما نیست. فقط باید بودجه کافی برای هزینه‌های اولیه زندگی خود و خانواده‌تان در کانادا را تا زمان شاغل شدن داشته باشید.

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌های استانی PNP

این برنامه نیز می‌تواند کاندیدای بهترین روش مهاجرت به کانادا باشد. در این روش، دولت کانادا به استان‌ها و ایالت‌های این کشور اجازه می‌دهد که با توجه ‌به نیاز خود، نیروی کار جذب کنند. در این برنامه، اختیار اعطا اقامت کشور کانادا و حق شهروندی، به استان‌ها و ایالات این کشور تفویض شده است. این برنامه شامل مراحل زیر می‌باشد:

  • متقاضیان به طور مستقیم در استان موردنظر خود ثبت‌نام می‌کنند.
  • زمانی که درخواست متقاضی پذیرفته شود، ایالت موردنظر نامه پشتیبان ارائه می‌دهد.
  • با توجه ‌به برنامه استانی که متقاضی در آن پذیرفته شده است، به او اقامت دائم یا شهروندی کشور کانادا تعلق می‌گیرد.

کانادا

برنامه استانی و ایالتی کانادا در سه دسته طبقه‌بندی می‌شود که در ادامه، آنها را معرفی می‌کنیم.

نیروی کار ماهر و آموزش‌دیده

نیروهای کار ماهر یکی از گروهای هدف ایالت‌های کانادا هستند. هر ایالت با توجه ‌به نیاز خود، لیستی از جایگاه‌های شغلی دارد که به متقاضیان ارائه می‌کند. در این برنامه، متقاضیان متعهد می‌شوند که در مدت زمانی مشخصی در ایالت موردنظر زندگی و کار کنند.

مهاجرت کارآفرینان

در این دسته، کارآفرینان و کسانی که قدرت سرمایه‌گذاری دارند، مدنظر قرار می‌گیرند. هر استانی مبلغ سرمایه‌گذاری متفاوتی را به متقاضیان پیشنهاد می‌کند. در استانی که اقتصاد قوی و رقابتی بر آن حاکم است، مبلغ سرمایه‌گذاری افزایش پیدا می‌کند.

در بعضی از استان‌ها، مبلغ سرمایه‌گذاری از شهری به شهری دیگر تفاوت دارد. علاوه بر این‌ها، مواردی شامل سن، میزان تسلط به زبان، تجربه کاری و مدرک تحصیلی از دیگر فاکتورهای مهم به شمار می‌آیند. اگر پول و سرمایه کافی و همچنین ایده کسب‌وکار دارید، این برنامه بهترین روش مهاجرت به کاناد برای شما است.

برنامه استانی اکسپرس اینتری

در سیستم اکسپرس اینتری این امکان برای متقاضیان فراهم شده است که بتوانند استان موردعلاقه خود را انتخاب نمایند. در نتیجه، استان‌ها سوابق و مهارت‌های متقاضیان را بررسی می‌کنند و فرد موردنظر خود را انتخاب می‌نمایند. اکثر استان‌ها در سیستم اکسپرس اینتری به دنبال متقاضیان با مشخصات زیر هستند:

  • نیروی کار ماهر و آموزش‌دیده با توجه ‌به نیازهای استان
  • متقاضیانی مربوط به سیستم درمان (پزشکان، پرستاران، دندانپزشکان و…)
  • دانشجویان خارجی که در کشور کانادا فارغ‌التحصیل شده‌اند.

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه مهاجرتی آتلانتیک

در این برنامه به بعضی از استان‌ها و ایالت‌ها مانند نیوبرانزویک، نوااسکاشیا، جزیره پرنس ادوارد و … این اختیار داده شده است تا طی شرایطی جذاب‌تر و آسان‌تر نسبت به دیگر ایالت‌ها، نیروی کار مهاجر را پذیرش کنند. در این برنامه نیروی کار بسیار ماهر، نیمه ماهر و دانشجویان خارجی فارغ‌التحصیل کانادا شانس این را دارند که اجازه اقامت در این ایالت‌ها را به دست بیاورند.

نکته مهم در این برنامه این است که بعد از مدت معینی، می‌توانید ایالت خود را عوض کنید و به دیگر ایالت‌های کانادا مهاجرت نمایید. شانس جذب شما در این برنامه، بسیار بالا است.

مهاجرت به کانادا از طریق جاب آفر

این برنامه بهترین روش مهاجرت به کانادا برای افرادی است که می‌توانند استخدام یک کارفرمای کانادایی شوند. در این روش کارفرمای کانادایی می‌تواند به طور مستقیم شما را استخدام نماید تا به کانادا مهاجرت کنید. در این روش فقط نیاز به نامه LMIA است. این نامه باید توسط کارفرمای کانادایی اخذ شود. در LMIA به کارفرمای کانادایی اجازه داده خواهد شد تا نیروی کار خارجی را استخدام کند.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

اگر از نظر سنی و مالی در شرایط هستید که می‌توانید در کشور کانادا ادامه تحصیل دهید، زمان را از دست ندهید. بعد از اتمام تحصیلات، بنا بر آمارها، به ‌احتمال بالا جذب بازار کانادا خواهید شد و شانس اخذ اقامت دائم این کشور را خواهید داشت.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری

اگر مالک شرکتی در ایران هستید یا  تمکن مالی زیادی دارید، این روش بی‌دردسر را امتحان کنید. زیرا بهترین روش مهاجرت به کانادا برای شما محسوب می‌شود. در این روش می‌توانید با سرمایه‌گذاری به کانادا مهاجرت کنید. مبلغ سرمایه‌گذاری از هر ایالتی به ایالت دیگر، متفاوت است. در این روش می‌توانید ایالت‌هایی را انتخاب کنید که تمایل زیادی به ورود سرمایه‌گذاران به حوزه جغرافی‌ خود دارند.

مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی

اگر در یک رشته‌ ورزشی دارای مقام قهرمانی هستید و تجربه کار در ۵ سال گذشته به‌عنوان مربی یا ورزشکار را دارید، ویزای خوداشتغالی کانادا به شما تعلق می‌گیرد. در ضمن، هنرمندان رشته‌های مختلفی هنری با داشتن سابقه می‌توانند از این ویزا استفاده کنند. سن، مهارت، میزان آشنایی به زبان انگلیسی یا فرانسه امتیازاتی هستند که در اعطا این ویزا مورد بررسی قرار می‌گیرند.

جمع‌بندی

تعیین بهترین روش مهاجرت به کانادا رابطه مستقیمی با شرایط شما دارد. برای اینکه بهتر بتوانید روش مناسب خود را پیدا کنید، می‌توانید با موسسات مهاجرتی معتبر معتبر تماس بگیرید. این موسسات با همکاری مشاورین و وکلای ایرانی و کانادایی، بهترین مسیر برای مهاجرت به کانادا را به شما پیشنهاد می‌دهند.

5/5 - (2 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.