هزینه مهاجرت به کانادا

امروزه کانادا به عنوان یک کشور مهاجر‌پذیر و پیشرفته به یکی از مقاصد جذاب برای مهاجرین تبدیل شده است. برای هر فردی، دوری از خانواده و غربت قابل تحمل نیست اما حضور تعداد زیادی از مهاجرین و به خصوص هم‌وطنان ایرانی در ایالات مختلف کانادا، تصمیم‌گیری را در این مورد آسان‌تر خواهد کرد. شما می‌توانید با سفر به کانادا در میان مردمانی مهمان‌نواز و دوست‌داشتنی اوقات خوشی را سپری کنید و از امکانات موجود درآن استفاده کنید.

همان‌طور که می‌دانید مهاجرت به کشوری دیگر با فراز و نشیب‌هایی همراه است که بخش عمده آن با مسائل مالی در ارتباط است و در واقع یکی از مسائلی که ذهن متقاضیان مهاجرت به کانادا را مغشوش می‌کند و ممکن است آن‌ها را در تصمیم خود در مورد مهاجرت به این کشور مردد سازد، هزینه مهاجرت به کانادا است.

مهاجرت به کانادا

اگر اطلاعات لازم را در مورد هزینه مهاجرت به کانادا به دست بیاورید برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای مهاجرت به کانادا خواهید داشت. در این مقاله قصد داریم شما را با واقعیات راجع به هزینه مهاجرت به کانادا آشنا کنیم. در ادامه با تیم تراست همراه باشید.

عوامل تعیین کننده در هزینه مهاجرت به کانادا

پارامترهای مختلفی در تعیین هزینه مهاجرت به کانادا نقش دارند. به شکلی که هزینه رفتن به کانادا ممکن است از یک فرد به فرد دیگر و یا از یک خانواده به خانواده دیگر متفاوت باشد. به عنوان مثال، هزینه وکیل مهاجرت به کانادا یکی از هزینه هایی است که معمولاَ متقاضیان مهاجرت، برای اطمینان از چگونگی انجام مراحل مهاجرت به کانادا در نظر می گیرند.

هزینه ترجمه مدارک، هزینه سفارت و هزینه مرتبط با ارزیابی مدارک از دیگر هزینه های در نظر گرفته شده برای مهاجرت به کانادا هستند.

ذکر این نکته ضروری است که با توجه به قیمت ارز در ایران، ممکن است در بازه های زمانی مختلف هزینه مهاجرت به کانادا از نظر ریالی نیز متفاوت باشد. به عنوان مثال، هزینه رفتن به کانادا مانند هزینه های مرتبط با حمل و نقل و تهیه بلیت هواپیما در بازه های زمانی مختلف و با توجه به شرایط مختلف متغیر است. بنابراین، وكيل مهاجرتي كانادا می تواند با ارائه راهنمایی بسیار مفید، نقش بسیار مهمی در کاهش هزینه های مهاجرتی متقاضیان ایفا نماید. در ادامه، در مورد انواع هزینه های مهاجرت به کانادا به طور کامل توضیحات مفیدی ارائه خواهد شد.

هزینه دریافت ویزای کانادا

برای مهاجرت به کانادا هر یک از متقاضیان از طریق شرکت در یکی از برنامه‌های مهاجرتی اقدام می‌کنند. متقاضیان مهاجرت، اگر در یکی از برنامه‌های مهاجرتی که از سوی دولت کانادا تعیین شده است موفق بشوند باید ویزای کانادا را دریافت کنند. هزینه‌ای که برای صدور ویزا و بررسی مدارک از سوی سفارت باید پرداخت شود یکسان نیست. برای دریافت هر یک از انواع ویزا، مبالغ زیر دریافت می‌شود:

  • ویزای تحصیلی: ۱۵۰ دلار
  • ویزای کاری۱۵۵ دلار
  • ویزای توریستی۱۰۰ دلار
  • ویزای توریستی (در صورت سفر خانوادگی)۵۰۰ دلار
  • آزمایشات پزشکی۱۰۰ تا ۵۰۰ دلار
  • گواهی عدم سوء پیشینه از پلیس۲۰ دلار

به شکلی که برای مهاجرت به کانادا ۲۰۲۱ میلادی، مجموع هزینه های مورد نیاز برای تهیه مدارک مرتبط با آزمایشات پزشکی و گواهی عدم سوء پیشینه از پلیس، برای هر نفر مبلغی در حدود ۱۶۰ دلار کانادا در نظر گرفته شده است. بنابراین، برای یک خانواده دو نفره که فرد متقاضی به همراه شریک زندگی یا همسر خود درخواست مهاجرت به کانادا را ارائه دهد، هزینه های ذکر شده در حدود ۳۲۰ دلار کانادا خواهد بود. همچنین، برای یک خانواده سه نفره که یک کودک همراه نیز داشته باشند، مجموع هزینه های نام برده در حدود ۴۷۰ دلار کانادا در نظر گرفته شده است.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق کار

کانادا یکی از کشورهای پیشرفته و مدرن است که با برخورداری از منابع طبیعی و جذب نیروی انسانی متخصص به یکی از قدرت‌های اقتصادی تبدیل شده است. بازار کار باثبات و پر رونق در کانادا برای هر مهاجری که به کسب درآمد بالا علاقه دارد یک هدف جذاب محسوب می‌شود به همین دلیل هم سالانه تعداد زیادی از هم‌وطنان با شرکت در برنامه‌های مهاجرتی skilled worker و express entry برای دریافت ویزای کاری کانادا اقدام می‌کنند.

اما سوالی که برای تمام متقاضیان ایجاد می‌شود این است که با چه مقدار هزینه می‌توان در برنامه مهاجرتی کانادا از طریق کار شرکت کرد؟ و یا اینکه هزینه مهاجرت کاری به کانادا چقدر است؟ در پاسخ باید گفت که ابتدا باید از طریق ارسال مدارک خود که شامل سن، مدرک تحصیلی، سابقه کاری، مدرک زبان و… می‌گردد امتیاز لازم را برای ورود به مرحله هزینه به دست بیاورید. در واقع با کسب امتیازی که شامل مجوز ورود به مرحله دوم می‌گردد باید مبلغی معادل ۲ تا ۳ هزار دلار پرداخت کنید.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

برخی از متقاضیان مهاجرت به کانادا، تحصیل در این کشور را به عنوان یکی از راه های مهاجرت به کانادا انتخاب می‌کنند. چرا که به نوعی تحصیل در این کشور، به عنوان آسان ترین راه مهاجرت به کانادا در بین تمامی راه های مهاجرت به کانادا تلقی می شود.

کانادا در تمام مقاطع تحصیلی از مدرسه تا دانشگاه، دانش‌آموزان و دانشجویان خارجی را می‌پذیرد. اگر قصد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در مدارس را داشته باشید باید به طور سالانه بین ۱۶۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰ دلار کانادایی را به عنوان شهریه پرداخت کنید. شهریه تحصیل در مدارس کانادا با توجه به نوع مدرسه از لحاظ دولتی یا خصوصی بودن، مقطعی که قصد تحصیل در آن را دارید و منطقه‌ای که مدرسه در آن قرار گرفته است متغیر خواهد بود.

برخی از مدارس نیز شبانه‌روزی هستند به این معنا که دانش‌آموزان خارجی در خوابگاه متعلق به مدرسه اسکان پیدا می‌کنند. در این نوع مدارس، هزینه اسکان نیز همراه با شهریه از دانش‌آموز دریافت می‌گردد. اگر اقامت دائم کانادا را به دست بیاورید از تحصیل رایگان در مدارس کانادا برخوردار خواهید شد.

عده‌ای از متقاضیان مهاجرت به کانادا نیز قصد دارند برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا ویزای تحصیلی دریافت کنند و با استفاده از این برنامه، به کانادا مهاجرت کنند. هزینه مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در دانشگاه‌ها بسیار متغیر است و اصلأ نمی‌توان مبلغ مشخصی را به صورت کلی بیان کرد. به این دلیل که با توجه به رشته تحصیلی که قصد ثبت‌نام در آن را دارید و با توجه به نوع دانشگاه، شهریه نیز متفاوت خواهد بود.

مثلاً دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در رشته‌های مهندسی در دانشگاه‌های کانادا باید بین ۷۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار بابت شهریه هر سال تحصیلی پرداخت کنند. همچنین متقاضیان تحصیل در رشته‌های پزشکی در کانادا باید بین ۳۰۰۰۰ تا ۱۲۵۰۰۰ دلار کانادایی را بابت شهریه در هر سال تحصیلی با توجه به نوع دانشگاه پرداخت کنند. شهریه تحصیل در رشته‌های هنر نیز تقریباً بین ۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار کانادایی با توجه به نوع رشته و دانشگاه خواهد بود.

به منظور ارائه جزئیات بیشتر و در جدول زیر، هزینه مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۱۹ میلادی که در رابطه با شهریه شرکت در دوره های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی، و برای برخی از دانشگاه ها و موسسات آموزشی در کانادا است، آورده شده است. ذکر این نکته ضروری است که شهریه اعلام شده در ارتباط با شرکت در دوره های تمام وقت و مرتبط با رشته های هنر و علوم انسانی در کانادا است.

استان محل تحصیل

شهریه مقاطع تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان بین المللی (دلار کانادا)شهریه مقطع کارشناسی برای دانشجویان بین المللی (دلار کانادا)نام موسسه آموزشی

نوا اسکوشیا

۱۸,۰۵۸۱۷,۸۸۴دانشگاه آکادیا

کبک

۱۷,۵۳۰۱۷,۵۳۰ – ۱۹,۵۸۱دانشگاه بیشاپ
منیتوبا۴,۲۸۰ – ۵,۹۹۲۹,۳۴۱ – ۱۴,۶۸۵

دانشگاه براندون

آنتاریو۲۳,۵۰۴۲۶,۵۵۸

دانشگاه براک

نیوفاندلاند و لابرادور۳,۲۲۲ – ۴,۸۳۳۱۱,۴۶۰

دانشگاه مموریال نیوفاندلند

اما چنانچه بخواهیم به متوسط هزینه های تحصیلی در کانادا اشاره کنیم، این هزینه ها به شکلی است که به طور میانگین، شهریه سالانه مورد نیاز برای تحصیل در یکی از مقاطع کارشناسی در سال تحصیلی ۲۰۱۹-۲۰۲۰ میلادی، در حدود ۲۹۷۱۴ دلار کانادا بوده است. همچنین، متوسط شهریه سالانه برای تحصیل در یکی از مقاطع تحصیلات تکمیلی در کانادا، در حدود ۱۷۷۴۴ دلار کانادا در نظر گرفته شده است. متوسط شهریه سالانه شرکت در دوره های MBA در کانادا نیز، مبلغی در حدود ۵۶۳۲۸ دلار کانادا عنوان شده است.به عنوان مثال و طبق جدول بالا، شهریه تحصیلی برای مقطع کارشناسی در دانشگاه آکادیا، به عنوان بخشی از هزینه زندگی در نوا اسکوشیا برای دانشجویان بین المللی، در حدود ۱۷,۸۸۴ دلار کانادا است. بنابراین، شهریه و هزینه های تحصیلی با توجه به عوامل مختلف مانند دوره تحصیلی، رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل ممکن است متفاوت باشند.

هزینه ارائه درخواست تحصیل به دانشگاه های کانادا

برای تحصیل در یکی از دانشگاه ها و یا موسسات آموزشی در کانادا، ابتدا نیاز است تا درخواست خود را برای بررسی مدارک و شرایط ارسال کنید. بدین منظور، هزینه هایی جهت بررسی درخواست های ارسالی از داوطلبان دریافت می شود.

هزینه ارائه درخواست و یا اپلیکیشن فی (Application Fees) با توجه به موسسات آموزشی در کانادا ممکن است متفاوت باشد. اما به طور کلی می توان این هزینه را مبلغی در حدود ۱۰۰ دلار الی ۵۰۰ دلار در نظر گرفت. اما موسسات آموزشی نیز وجود دارند که از دانشجویان بین المللی، هزینه ای را بابت ارائه درخواست تحصیلی دریافت نمی کنند.

هزینه ارزیابی مدارک تحصیلی برای مهاجرت به کانادا

یکی از هزینه هایی که ممکن است برای مهاجرت به کانادا مورد توجه قرار گیرد، هزینه مربوط به ارزیابی مدارک تحصیلی است. عموماَ هزینه مربوط به این ارزیابی جهت دریافت کارت اقامت دائم کانادا یا PR به عنوان بخشی از هزینه اقامت دائم کانادا مورد نیاز است.

هزینه امتحان زبان برای مهاجرت به کانادا

برای شرکت در برنامه های مهاجرت به کانادا، یکی از امتحان های معتبر زبان که مورد تأیید اداره مهاجرت این کشور نیز است، امتحان آیلتس می باشد. هزینه شرکت در امتحان آیلتس در ایران به اندازه ۶۱,۵۱۰,۴۰۰ ریال تعیین شده است.

ذکر این نکته ضروری است که عموماَ برای مهاجرت از طریق تحصیل به کانادا، نیاز است تا دانشجویان نتایج بدست آمده از امتحان آیلتس آکادمیک را به دانشگاه محل تحصیل، کالج ها یا موسسات آموزشی در کانادا ارسال کنند. این در حالی است که برای شرکت در اکثر برنامه های مهاجرت اقتصادی کانادا، نتایج بدست آمده از امتحان آیلتس جنرال مورد نیاز است. به شکلی که برنامه استان کبک برای جذب نیروهای کاری ماهر، تنها برنامه مهاجرتی کانادا است که نسخه آکادمیک از امتحان آیلتس را مورد پذیرش قرار می دهد. بنابراین، با توجه به روش مهاجرتی که از طریق آن برای مهاجرت به کانادا اقدام می کنید، می توانید برای شرکت در یکی از امتحان های زبان ثبت نام کنید.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌ گذاری

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری با توجه به بخشی که برای وارد کردن سرمایه خود در نظر گرفته‌اید متفاوت خواهد بود. هزینه سرمایه گذاری در کانادا به شکلی است که شما برای سرمایه‌گذاری در کانادا، باید ۱۰۰۰۰۰ دلار داشته باشید. البته اگر واقعاً قصد سرمایه‌گذاری و تجارت در کانادا را دارید این مبلغ کافی نیست اما اگر فقط قصد دریافت مجوز اقامت دائم را داشته باشید با همین مبلغ نیز می‌توانید به هدف خود برسید.

اگر برای مهاجرت کانادا سرمایه گذاری انتخاب شود، مانند سرمایه‌گذاری در ایالت کبک به، ۱۲۰۰۰۰۰ دلار کانادا نیاز دارید. لازم به ذکر است که برنامه‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در ایالات مختلف کانادا وجود دارد. شما با توجه به شرایط مالی خود می‌توانید در یکی از برنامه‌ها شرکت کنید.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی

برخی از متقاضیان مهاجرت به کانادا قصد دارند با شرکت در برنامه‌های کارآفرینی و عرضه علم و تخصص خود در یک عرصه شغلی، به گسترش و رونق بازار کار در کانادا و سرمایه گذاری کانادا کمک کنند. بنابراین، می توان یکی از روش های اخذ اقامت کانادا را سرمایه گذاری در این کشور عنوان کرد. در این روش مهاجرتی معمولاً به سرمایه‌ای که برای متقاضیان مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری تعیین شده است نیاز ندارید. اکثر اشخاصی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی را دارند با قصد راه‌اندازی استارت‌آپ وارد رقابت با سایر متقاضیان می‌شوند.

هزینه‌ای که برای مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی به آن نیاز دارید شامل چند مرحله می‌شود:

  • پروسه ایجاد بیزینس
  • هزینه‌های راه‌اندازی اولیه
  • هزینه تحقیقات و استفاده از تکنولوژی
  • هزینه ارتقای بیزینس

هزینه مهاجرت به این شیوه نیز با توجه به حیطه‌ای که قصد ورود به آن را دارید متغیر خواهد بود. چنانچه بخواهیم برای هزینه ویزای استارتاپ کانادا مثالی را عنوان کنیم، برای مهاجرت به کانادا جهت کارآفرینی در حیطه استارت‌آپ رستوران، شما تقریباً باید ۳۰۰۰۰۰ دلار کانادا هزینه کنید.

چنانچه قصد دارید از طریق سرمایه گذاری به کشور کانادا مهاجرت کنید، پیشنهاد می کنیم از یک مشاوره مهاجرت به کانادا جهت انتخاب بهترین گزینه و کاهش هزینه های احتمالی استفاده کنید.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

خبر خوشحال کننده برای متقاضیان مهاجرت به کانادا که قصد دارند از طریق یکی از برنامه های موجود در سیستم اکسپرس اینتری کانادا برای مهاجرت به این کشور اقدام کنند این است که، برای ایجاد یک پروفایل اکسپرس اینتری یا به عبارتی ایجاد فرم ثبت نام مهاجرت به کانادا، نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای نیست و انجام این کار به صورت کاملاَ رایگان است. در نتیجه، برای مهاجرت بیشتر هزینه‌ای که برای مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری پرداخت می‌کنید بابت درخواست‌های ارسالی است:

  • ۳۲۵ دلار برای متقاضی اصلی و پرداخت ۱٫۳۲۵ دلار دیگر در صورتی که قصد مهاجرت با همسر خود را داشته باشید.
  • ۲۲۵ دلار بابت هر فرزندی که در درخواست نام او ذکر شده است
  • ۸۵ دلار بابت هزینه‌های بیومتریک متقاضی اصلی و ۱۷۰ دلار برای موردی که متقاضیان دو نفر یا بیشتر باشند.

سرمایه لازم برای مهاجرت به کانادا

از برخی از افراد خارجی که برای دریافت اقامت دائم کانادا درخواست خود را ارائه می دهند، اثبات توانایی مالی برای سکونت در کانادا نیز درخواست می شود. در حالی که اثبات توانایی مالی در همه برنامه های مهاجرتی مورد نیاز نیست، در اغلب درخواست های صورت گرفته از طریق برنامه های مهاجرت اقتصادی، ارائه مدارکی مبنی بر برخورداری از توانایی مالی لازم است.

چنانچه قصد مهاجرت به کانادا از طریق برخی از برنامه های مهاجرتی تعریف شده در سیستم اکسپرس اینتری کانادا را داشته باشید، اثبات برخورداری از حداقل سرمایه برای مهاجرت به کانادا یا به اصطلاح Proof of funds  مورد نیاز است. این مقدار سرمایه از این بابت درخواست می شود که اطمینان حاصل شود فرد متقاضی به همراه افراد همراه، از توانایی مالی کافی برای سکونت و اقامت در کانادا برخوردار هستند و از حداقل هزینه مهاجرت به کانادا برخوردارند. بنابراین، ارائه مدارکی مبنی بر توانایی مالی افراد متقاضی مهاجرت به کانادا ضروری است. به شکلی که، چنانچه از طریق یکی از برنامه های نیروی کار ماهر فدرال (Federal Skilled Worker Program) و یا برنامه اسکیلد تریدز فدرال (Federal Skilled Trades Program) برای مهاجرت اقدام شود، اثبات توانایی مالی مورد نیاز است.

اما در صورتی که داوطلبان دارای یک پیشنهاد شغلی معتبر و یا به اصطلاح دارای یک جاب آفر باشند، و از نظر قانونی نیز منعی برای کار در کشور کانادا نداشته باشند، نیازی به ارائه مدارک جهت اثبات توانایی مالی نخواهند داشت. در این صورت و با برخورداری از یک پیشنهاد شغلی معتبر، حتی اگر داوطلبان تحت یکی از برنامه های ذکر شده یعنی برنامه نیروی کار ماهر فدرال یا برنامه اسکیلد تریدز فدرال در سیستم اکسپرس اینتری درخواست خود را ارائه کرده باشند، از ارائه مدارک جهت اثبات توانایی مالی معاف خواهند بود.

همچنین، در صورتی که از طریق کلاس تجربه کانادایی (Canadian Experience Class) در سیستم اکسپرس اینتری کانادا، ارائه درخواست مهاجرت انجام شود، نیازی به ارائه مدارک مبنی بر برخورداری از توانایی مالی نخواهد بود. در جدول زیر حداقل سرمایه مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا با توجه به تعداد افراد متقاضی نشان داده شده است:

تعداد اعضای خانواده

سرمایه مورد نیاز به دلار کانادا

یک نفر

۱۲,۹۶۰

دو نفر

۱۶,۱۳۵

سه نفر

۱۹,۸۳۶

چهار نفر

۲۴,۰۸۳

پنج نفر

۲۷,۳۱۵

شش نفر

۳۰,۸۰۶

هفت نفر

۳۴,۲۹۹

برای هر عضو اضافه تر خانواده

۳,۴۹۲

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالیدرباره قیمت دلار کانادا در پرنس ادوارد بخوانید.

برای مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی باید در برنامه Business Immigration Application شرکت کنید و هزینه‌های زیر را پرداخت کنید:

  • هزینه شرکت در برنامه: ۱٫۵۷۵ دلار
  • هزینه دریافت اقامت دائم: ۵۰۰ دلار
  • هزینه تکمیل درخواست برای مهاجرت همسر: ۸۲۵ دلار
  • هزینه مهاجرت هر یک از اشخاص وابسته به متقاضی اصلی: ۲۲۵ دلار

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق تولد

چون کانادا جزء کشورهایی است که ویزاهای توریستی بلند مدت صادر می‌کند و از طریق این ویزا می توان در این کشور به صورت موقت حضور داشت، برخی از خانواده ها این مسیر را جهت تولد فرزند خود انتخاب می کنند و مهاجرت به کانادا را از طریق زایمان انتخاب می‌کنند.

به این نکته توجه داشته باشید که از طریق تولد فرزند در کانادا، والدین موفق به دریافت اقامت یا تابعیت نمی شوند تا زمانی که فرزند به سن ۱۸ سال برسد و بتواند از طریق اسپانسرشیپ برای والدین خود درخواست نماید.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه اسپانسرشیپ خانوادگی و دریافت ویزای اسپانسری کانادا، یکی دیگر از انواع روش های مهاجرتی به این کشور است که برای شرکت در این برنامه، داوطلبان مهاجرت نیاز است تا هزینه های مرتبط با ارائه درخواست مهاجرت از این طریق را پرداخت نمایند. هزینه های مرتبط با اسپانسرشیپ خانوادگی در جدول زیر آورده شده است:

نوع حمایت

هزینه هامبلغ به دلار کانادا

مجموع

حمایت برای بستگان با سن ۲۲ سال و یا بیشتر

هزینه اسپانسرشیپ۷۵۱,۰۵۰ دلار کانادا
حمایت برای بستگان با سن ۲۲ سال و یا بیشترهزینه فرآیند درخواست۴۷۵

۱,۰۵۰ دلار کانادا

حمایت برای بستگان با سن ۲۲ سال و یا بیشتر

هزینه دریافت حق اقامت دائم۵۰۰۱,۰۵۰ دلار کانادا
حمایت یا اسپانسر برای هر کودک وابستههزینه اسپانسرشیپ۷۵

۱۵۰ دلار کانادا

حمایت یا اسپانسر برای هر کودک وابسته

هزینه فرآیند درخواست۷۵۱۵۰ دلار کانادا
حمایت برای بستگان با سن کمتر از ۲۲ سال که کودک وابسته محسوب

نمی شوند

هزینه اسپانسرشیپ۷۵

۶۵۰ دلار کانادا

حمایت برای بستگان با سن کمتر از ۲۲ سال که کودک وابسته محسوب

نمی شوند

هزینه فرآیند درخواست۷۵۶۵۰ دلار کانادا
حمایت برای بستگان با سن کمتر از ۲۲ سال که کودک وابسته محسوب نمی شوندهزینه دریافت حق اقامت دائم۵۰۰

۶۵۰ دلار کانادا

حمایت از همسر یا شریک زندگی بستگان

هزینه فرآیند درخواست۵۵۰۱,۰۵۰ دلار کانادا
حمایت از همسر یا شریک زندگی بستگانهزینه دریافت حق اقامت دائم۵۰۰

۱,۰۵۰ دلار کانادا

امکان مهاجرت والدین، پدربزرگ یا مادربزرگ نیز از طریق برنامه اسپانسرشیپ خانوادگی کانادا وجود دارد. بدین منظور، لازم است تا برای حمایت این افراد مبلغی به اندازه ۱۰۵۰ دلار کانادا برای ارائه درخواست مهاجرت پرداخت شود. به شکلی که ۷۵ دلار کانادا بابت هزینه اسپانسرشیپ، ۴۷۵ دلار کانادا بابت هزینه  فرآیند درخواست و ۵۰۰ دلار کانادا نیز به منظور هزینه دریافت حق اقامت دائم کانادا مورد نیاز است.

بنابراین، چنانچه برای پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ درخواست مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ خانوادگی داده شود، هزینه ارائه درخواست برای هر نفر به اندازه ۱۰۵۰ دلار کانادا در نظر گرفته می شود. اگر به همراه این افراد یک کودک وابسته نیز وجود داشته باشد، هزینه ارائه درخواست برای هر کودک مبلغی به اندازه ۱۵۰ دلار کانادا خواهد بود که به مبالغ ذکر شده اضافه می گردد.

در نهایت، چنانچه قصد داشته باشید همسر و کودک خود را به کانادا نیز منتقل کنید، هزینه حمایت از شریک زندگی یا همسر مبلغی به اندازه ۱۰۵۰ دلار کانادا تعیین شده است. همچنین، هزینه اسپانسرشیپ برای هر کودک نیز مبلغی به اندازه ۷۵ دلار کانادا و هزینه فرآیند درخواست نیز ۷۵ دلار کانادا در نظر گرفته شده است. به شکلی که، در مجموع مبلغی به اندازه ۱۵۰ دلار کانادا برای اسپانسرشیپ هر کودک مورد نیاز است.

هزینه درخواست اقامت موقت کانادا

در نهایت، چنانچه قصد داشته باشید همسر و کودک خود را به کانادا نیز منتقل کنید، هزینه حمایت از شریک زندگی یا همسر مبلغی به اندازه ۱۰۵۰ دلار کانادا تعیین شده است. همچنین، هزینه اسپانسرشیپ برای هر کودک نیز مبلغی به اندازه ۷۵ دلار کانادا و هزینه فرآیند درخواست نیز ۷۵ دلار کانادا در نظر گرفته شده است. به شکلی که، در مجموع مبلغی به اندازه ۱۵۰ دلار کانادا برای اسپانسرشیپ هر کودک مورد نیاز است.
بنابراین، چنانچه برای پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ درخواست مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ خانوادگی داده شود، هزینه ارائه درخواست برای هر نفر به اندازه ۱۰۵۰ دلار کانادا در نظر گرفته می شود. اگر به همراه این افراد یک کودک وابسته نیز وجود داشته باشد، هزینه ارائه درخواست برای هر کودک مبلغی به اندازه ۱۵۰ دلار کانادا خواهد بود که به مبالغ ذکر شده اضافه می گردد.امکان مهاجرت والدین، پدربزرگ یا مادربزرگ نیز از طریق برنامه اسپانسرشیپ خانوادگی کانادا وجود دارد. بدین منظور، لازم است تا برای حمایت این افراد مبلغی به اندازه ۱۰۵۰ دلار کانادا برای ارائه درخواست مهاجرت پرداخت شود. به شکلی که ۷۵ دلار کانادا بابت هزینه اسپانسرشیپ، ۴۷۵ دلار کانادا بابت هزینه  فرآیند درخواست و ۵۰۰ دلار کانادا نیز به منظور هزینه دریافت حق اقامت دائم کانادا مورد نیاز است.

هزینه اقامت در کانادا

هزینه های مرتبط با دریافت اقامت موقت را می توان در ۶ نوع مختلف تقسیم بندی کرد. مبلغ مورد نیاز برای پرداخت این هزینه ها، که به عنوان بخشی از شرایط مهاجرت به کانادا نیز در نظر گرفته می شود، در ادامه آورده شده است:

مجوز سفر الکترونیکی (eTA)

هزینه ارائه درخواست از این طریق برابر با ۷ دلار کانادا در نظر گرفته شده است.

تجربه بین المللی کانادا

این هزینه از یکم ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی، به اندازه ۳ دلار کانادا افزایش داشته است. به شکلی که، متقاضیان نیاز است تا برای ارائه درخواست از این طریق، مبلغی به اندازه ۱۵۶ دلار کانادا را پرداخت نمایند.

مجوزهای تحصیلی (شامل تمدید مجوز)

به منظور مهاجرت تحصیلی به کانادا، مبلغی به اندازه ۱۵۰ دلار کانادا برای ارائه درخواست مجوز تحصیلی برای هر فرد در نظر گرفته شده است.

مجوز اقامت موقت

هزینه ارائه درخواست برای دریافت مجوز اقامت موقت به اندازه ۲۰۰ دلار کانادا برای هر فرد تعیین شده است.

ویزای بازدید کننده (شامل سوپر ویزا) یا تمدید اقامت در کانادا

هزینه ویزای بازدید کننده برای هر فرد به اندازه ۱۰۰ دلار کانادا در نظر گرفته شده است. همچنین، هزینه ارائه درخواست برای دریافت ویزای بازدیدکننده به ازای هر خانواده ۵ نفره و یا بیشتر، ۵۰۰ دلار کانادا عنوان شده است. به علاوه، به منظور ارائه درخواست برای تمدید ویزای بازدید کننده، نیاز است تا ۱۰۰ دلار کانادا به ازای هر فرد پرداخت شود.

مجوزهای کاری (شامل تمدید مجوز)

یکی از شرایط ویزای کاری کانادا مرتبط با پرداخت هزینه های آن است. هزینه ارائه درخواست جهت دریافت ویزای کار کانادا برای مجوز کاری، برای هر نفر به اندازه ۱۵۵ دلار کانادا در نظر گرفته شده است. اما هزینه ارائه درخواست برای مجوز کاری مرتبط با گروه های هنری ۳ نفره و یا بیشتر، مبلغی به اندازه ۴۶۵ دلار کانادا تعیین شده است.

هزینه درخواست اقامت دائم کانادا

برای ارائه درخواست جهت دریافت اقامت دائم کانادا نیز هزینه های مختلفی وجود دارد که با توجه به شرایط مختلف برای متقاضیان مهاجرت، متفاوت است. به عنوان مثال، هزینه در نظر گرفته شده به عنوان هزینه استارت آپ کانادا با هزینه ای با عنوان هزینه جاب افر کانادا متفاوت است. در ادامه، به هزینه های مرتبط با ارائه درخواست برای اقامت دائم کانادا اشاره شده است:

مهاجرت از طریق کسب و کار (Business immigration)

هزینه هایی که برای ارائه درخواست مهاجرت از طریق ایجاد یک کسب و کار مورد نیاز است، چنانچه مرتبط با ارائه درخواست مهاجرت از طریق ایجاد و راه اندازی یک کسب و کار در استان کبک، ویزای خوداشتغالی کانادا و یا ویزای استارت آپ باشد، مبلغی به اندازه ۲۰۷۵ دلار کانادا تعیین شده است. به شکلی که، هزینه فرآیند درخواست مبلغی به اندازه ۱۵۷۵ دلار کانادا و هزینه درخواست برای دریافت حق اقامت دائم از این طریق نیز به اندازه ۵۰۰ دلار کانادا می باشد.

چنانچه در درخواست اعلام شده، همسر و یا شریک زندگی فرد نیز در نظر گرفته شود، مبلغی به اندازه ۸۲۵ دلار کانادا بابت هزینه فرآیند درخواست و مبلغی به اندازه ۵۰۰ دلار کانادا بابت هزینه ارائه درخواست حق اقامت دائم کانادا مورد نیاز است. بنابراین، مجموع هزینه ارائه درخواست همسر یا شریک زندگی فرد متقاضی برای دریافت اقامت دائم کانادا از طریق مهاجرت کسب و کار، به اندازه ۱۳۲۵ دلار کانادا در نظر گرفته شده است. به علاوه، هزینه ارائه درخواست جهت دریافت اقامت دائم کانادا برای هر کودک وابسته از این طریق نیز، مبلغی به اندازه ۲۲۵ دلار کانادا ذکر شده است.

مهاجرت مراقبان یا پرستاران  (Caregivers)

یکی از شرایط مهاجرت پرستار به کانادا، پرداخت هزینه ارائه درخواست است. مجموع هزینه ارائه درخواست مهاجرت از این طریق مبلغی به اندازه ۱۰۵۰ دلار کانادا عنوان شده است. چنانچه شریک زندگی و یا همسر متقاضی نیز در نظر گرفته شود، همین مبلغ به مبلغ ذکر شده اضافه می گردد. به علاوه، هزینه ارائه درخواست برای مهاجرت از این طریق و به ازای هر کودک وابسته، مبلغی به اندازه ۱۵۰ دلار کانادا خواهد بود.

مهاجرت به دلایل بشر دوستانه  (Humanitarian and compassionate)

هزینه فرآیند درخواست مبلغی به اندازه ۵۵۰ دلار کانادا و هزینه ارائه درخواست برای دریافت حق اقامت دائم کانادا از طریق دلایل بشر دوستانه به اندازه ۵۰۰ دلار کانادا عنوان شده است. بنابراین، مجموع هزینه ها برابر با ۱۰۵۰ دلار کانادا خواهد بود. برای ارائه درخواست همسر فرد متقاضی نیز هزینه ای برابر با ۱۰۵۰ دلار کانادا در نظر گرفته شده است. همچنین، هزینه ارائه درخواست برای هر کودک وابسته مبلغی به اندازه ۱۵۰ دلار کانادا در نظر گرفته شده است.

کارت اقامت دائم

کارت اقامت دائم یا به اختصار کارت PR (permanent resident)، فقط به آدرسی در کشور کانادا ارسال خواهد شد. هزینه ارائه درخواست برای دریافت این کارت مبلغی به اندازه ۵۰ دلار کانادا تعیین شده است.

اسناد مسافرتی اقامت دائم (Permanent resident travel document)

هزینه ارائه درخواست برای اسناد مسافرتی اقامت دائم نیز به اندازه ۵۰ دلار کانادا است.

هزینه ارائه درخواست شهروندی کانادا

افرادی که موفق به دریافت اقامت دائم کانادا می شوند، علاوه بر پرداخت هزینه اقامت دائم در کانادا، در صورت برخورداری از شرایط اعلام شده، برای دریافت حق شهروندی این کشور نیز لازم است تا هزینه هایی را پرداخت نمایند.

بنابراین، مانند سایر درخواست های دولتی، هزینه هایی نیز برای ارائه درخواست حق شهروندی کانادا برای متقاضیان در نظر گرفته شده است. به شکلی که هزینه ارائه درخواست شهروندی کانادا برای افراد بزرگ‌سال و بالای ۱۸ سال، مبلغی به اندازه ۶۳۰ دلار کانادا عنوان شده است. این هزینه برای افراد زیر ۱۸ سال مبلغی به اندازه ۱۰۰ دلار کانادا در نظر گرفته شده است.

هزینه مهاجرت به کانادا و میزان درآمد در آن

درآمد مهاجرین در کانادا ممکن است در اوایل ورود به این کشور به دلیل نداشتن آشنایی کافی در مورد نحوه کاریابی از آنچه مورد انتظار شما است پایین‌تر باشد. در واقع یکی از مشکلاتی که مهاجرین در اوایل ورود به کانادا با آن مواجه می‌شوند این است که موقعیت خود را در کانادا با سمت یا موقعیتی که در ایران داشته‌اند مقایسه می‌کنند.

شما باید این واقعیت را بپذیرید که در کانادا شما یک تازه‌وارد هستید و باید برای یافتن شغل مورد نظرتان با صبر و شکیبایی به دنبال آشنایی با کارفرمایان کانادایی و ارائه رزومه باشید. بعد از گذشت مدتی و با به دست آوردن اطلاعات کافی در مورد محیط کار در کانادا در صورت داشتن شایستگی و مهارت می‌توانید به شغل مورد نظر خود در کانادا دست پیدا کنید.

درآمد مهاجرین در کانادا با شهروندان کانادایی که در یک سطح شغلی فعالیت می‌کنند تفاوتی ندارد. بدین معنا که در کانادا بین مهاجرین و کانادایی‌ها از این لحاظ تبعیضی اعمال نمی‌شود همان طور که در سایر زمینه‌ها، دولت کانادا بین مهاجرین و شهروندان خود تبعیضی قائل نمی‌شود البته به جز در موارد خاص مثل انتصابات سیاسی.

درآمد مهاجرین در کانادا با شغل آن‌ها در ارتباط است. برخی از مشاغل مانند پزشکی و گرایش‌های مهندسی از درآمد بهتری برخوردار هستند. مثلاً یک پزشک در کانادا، ۲۸۱۰۰۰ دلار به طور سالانه درآمد دارد. مهندسین نیز در کانادا به طور سالانه، ۱۱۹۰۰۰ دلار درآمد دارند. لازم به ذکر است که با گذشت زمان شما می‌توانید مشاغل بهتر و با درآمد بالاتر برای خود پیدا کنید. در جدول زیر، متوسط درآمد برخی از مشاغل در کانادا در سال ۲۰۲۱ میلادی آورده شده است:

فرصت شغلی

درآمد سالانه به دلار

حسابدار

۵۸,۵۰۰
مدیر حسابداری

۸۷,۵۰۰

معمار

۸۳,۳۶۰
طراح داخلی

۵۰,۶۲۲

تحلیل گر کسب و کار

۷۸,۴۵۷

مشاور سرمایه گذاری

۵۲,۰۰۰

مدیر مدرسه

۱۱۳,۰۳۴

کتابدار

۶۸,۴۱۵
پرستار کودک

۲۹,۲۵۰

استاد دانشگاه

۱۰۵,۰۰۰

نجار

۵۲,۶۵۰

تکنسین برق

۶۶,۳۰۰

مهندس هوافضا

۸۹,۷۰۰

مهندس شیمی

۷۳,۷۵۰

مهندس طراح

۸۰,۰۰۰

مهندس پزشکی

۶۸,۶۹۹
مهندس عمران

۶۰,۰۰۰

مهندس برق

۷۵,۰۰۰

مدیر رستوران

۴۲,۰۸۸

سرآشپز

۳۵,۱۰۰
مترجم

۵۴,۵۰۰

نویسنده

۵۴,۰۰۰
وکیل

۱۰۳,۴۲۸

توافقات تجاری. توافقات تجاری دولت کانادا با سایر کشورها که از طریق آن، اتباع آن کشور می‌توانند به راحتی به کانادا مهاجرت کنند به عنوان NAFTA شناخته می‌شود. به دلیل منعقد نشدن چنین توافقی بین دولت ایران و کانادا، ایرانی‌ها نمی‌توانند از این روش مهاجرتی استفاده کنند.کم هزینه ‌ترین روش‌ ها برای مهاجرت به کانادا

  • دریافت ویزای کاری کانادا همراه با دریافت پیشنهاد کار از کانادا. اگر نیروی کار ماهر یا نیمه ماهر باشید، مهاجرت به کانادا از طریق دریافت ویزای کاری، یکی از کم‌هزینه‌ترین روش‌های مهاجرتی به کانادا خواهد بود.
  • مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج نیز، می تواند به عنوان کم هزینه ترین راه مهاجرت به کانادا در نظر گرفته شود.
  • مهاجرت به کانادا از طریق دریافت ویزای تحصیلی. به شکلی که دانشجویان بین المللی، مهاجرت به کانادا با کمترین هزینه را تجربه خواهند کرد.

هزینه وکیل برای مهاجرت به کانادا

بعضی از متقاضیان مهاجرت به کانادا، برای انجام امور مهاجرتی و دریافت راهنمایی‌های لازم در این زمینه، به مشاورین مهاجرت به کانادا مهاجرت می‌کنند. مشاورین، با دریافت هزینه کم‌تری در مقایسه با وکیل، اطلاعاتی را برای مهاجرت به کانادا در اختیار متقاضی قرار می‌دهند اما در صورت رد شدن پرونده در سفارت کانادا، حق اقامه دعوا در دادگاه‌های این کشور را ندارند.

در حالی که اگر بهترین وکیل مهاجرتی کانادا را استخدام کنید، این فرد به دلیل داشتن پروانه وکالت، می‌تواند در دادگاه کانادا نسبت به رد شدن پرونده، اقامه دعوا کند. برای گرفتن مشاوره از وکیل مهاجرت باید ۱۵۰ تا ۳۰۰ دلار بابت هر ساعت مشاوره بپردازید. اگر شخصی که فرم‌های مربوط به مهاجرت را تکمیل می‌کند دستیار وکیل باشد باید ۲۵۰ تا ۸۰۰ دلار به او بپردازید و اگر دستیار دارای کارت سبز باشد باید مبلغی بین ۸۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار پرداخت کنید.

هزینه آغاز زندگی در کانادا

برای بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا این سوال به وجود می‌آید که چه مقدار پول برای آغاز زندگی در کانادا نیاز دارند؟ آغاز زندگی در کانادا به این معناست که شما باید در کانادا بتوانید منزل مسکونی اجاره کنید و بتوانید هزینه‌های خوراک، پوشاک، حمل و نقل، اینترنت، تحصیل وغیره را پرداخت کنید. بهتر است برای شروع زندگی، مقداری پول و سرمایه به اندازه زندگی یک ساله با خود ببرید. تا در اوایل سکونت در کانادا دچار مشکل نشوید.

مقدار پول لازم بعد از مهاجرت به کانادا برای شروع یک زندگی یک نفره، مبلغی در حدود ۱۰۰۰۰دلار و تقریبا ۲۳۰۰۰دلار برای پنج نفر است.

 در زمان اقدام برای مهاجرت هزینه‌ای را به صورت نقد و یا چک بانکی کانادا همراه خود داشته باشید. زیرا ممکن است در فرودگاه، افسر سازمان مهاجرت این مبلغ را از شما درخواست کند. در چنین شرایطی نمی‌توانید این پول را قرض کنید یا سند ملکی ارائه دهید بلکه باید پول نقد به همراه خود داشته باشید.

هزینه مرحله مصاحبه حضوری برای مهاجرت به کانادا

از آن‌جایی که سفارت کانادا در ایران تعطیل است، متقاضیان مهاجرت به کانادا باید برای انجام مصاحبه حضوری در سفارت کانادا به یکی از کشورهای همجوار مانند ترکیه یا امارات مراجعه کنند. هزینه بلیط هواپیما با توجه به نوع پرواز متفاوت خواهد بود. معمولأ نیازی به رزرو هتل نیست چون در طی یک روز مصاحبه انجام می‌شود.

هزینه لازم برای ورود به کانادا

مهاجرانی که برای تجارت، سرمایه‌گذاری و در زمینه اقتصادی و تحصیلی به کانادا مهاجرت می‌کنند باید مبلغی در حدود ۴۹۰ دلار پرداخت کنند.

مقایسه هزینه مهاجرت به کانادا با سایر کشورها

برای بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا این موضوع که هزینه مهاجرت آن‌ها به کانادا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی و آمریکا کم‌تر یا بیشتر خواهد بود، اهمیت زیادی دارد. برای کسب اطلاع لازم در مورد هزینه مهاجرت لازم است با هزینه‌هایی که یک مهاجر به صورت ماهانه برای زندگی در کشورهای مختلف باید بپردازد آشنا بشوید:

  • انگلستان۲۵۰۰ پوند
  • فرانسه۲۵۰۰ یورو
  • ایتالیا۱۴۰۰ یورو
  • سوییس۲۵۰۰ یورو
  • آمریکا۱۱۰۰ دلار ( بدون احتساب اجاره خانه)
  • آلمان۱۵۰۰ یورو
  • کانادا: هزینه زندگی در کانادا با توجه به خدمات و تسهیلاتی که در اختیار مهاجرین قرار می‌گیرد، مقرون به صرفه است. با توجه به این که کدام روش مهاجرتی را انتخاب می‌کنید، هزینه مهاجرت به کانادا متغیر می‌شود.

هزینه برنامه های استانی مهاجرت به کانادا

چنانچه از طریق یکی از برنامه های استانی کانادا قصد مهاجرت به این کشور را داشته باشید، هزینه های جداگانه ای برای ارائه درخواست مهاجرت از این طریق مورد نیاز است. به شکلی که در ادامه، این هزینه ها برای هر یک از برنامه های استان آورده شده است.

هزینه مربوط به برنامه نامزد مهاجرت انتاریو

هزینه ای در حدود ۱۵۰۰ دلار کانادا به عنوان هزینه ای مازاد بر هزینه های اصلی برای مهاجرت به کانادا، از طریق این برنامه مهاجرتی در نظر گرفته شده است.

هزینه مربوط به برنامه نامزد مهاجرت ساسکاچوان

این هزینه به اندازه مبلغی در حدود ۳۰۰ دلار کانادا تعیین شده است.

هزینه مربوط به برنامه نامزد استانی منیتوبا

این هزینه تقریباَ به اندازه ۵۰۰ دلار کانادا عنوان شده است.

هزینه مربوط به برنامه نامزد استانی بریتیش کلمبیا

برای شرکت در این برنامه مهاجرتی نیز علاوه بر هزینه های اصلی، مبلغی در حدود ۷۰۰ دلار کانادا باید در نظر گرفته شود.

هزینه های دولتی برای مهاجرت به کانادا چقدر است

این هزینه ها در زمان فرستادن پرونده به اداره مهاجرت کانادا دریافت می شود. این مبلغ برای هر نوع پرونده مهاجرتی و یا ویزا متفاوت خواهد بود و معمولأ تا ۱۰۰۰ دلار کانادا برای هر فرد هزینه دارد. هزینه  کودکان نصف هزینه ی بزرگسالان است.

هزینه بیمه و خدمات درمانی بعد از مهاجرت به کانادا

ارائه خدمات درمانی در کشور کانادا به شکل رایگان انجام می شود. به عنوان مثال، هزینه مراجعه به دکتر و ویزیت پزشک در کانادا برای اموری مانند بررسی وضعیت عمومی فرد رایگان است. اما جهت تهیه دارو نیاز است تا هزینه مربوط به آن نیز در نظر گرفته شود.

نکته جالب توجه در این مورد این است که، تعدادی از شرکت ها در کانادا این هزینه ها را برای برخی از فرصت های شغلی بر عهده می گیرند و به عنوان بخشی از مزایای کاری به متقاضیان شغل مورد نظر پیشنهاد می دهند.

روش‌ های کم کردن هزینه مهاجرت به کانادا

اپلیکیشن فی

اگر قصد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در این کشور را دارید؛ خوب است بدانید که اپلیکیشن فی یکی از هزینه‌ها در فرایند اپلای است. اما گاهی اوقات می توان دانشگاه‌هایی را که اپلیکیشن فی ندارند یا این هزینه را از ایرانی‌ها دریافت نمی‌کنند انتخاب کنید. همچنین جهت کم کردن هزینه اپلیکیشن می‌توان به دانشگاه‌هایی که چنین هزینه‌ای را دریافت می‌کنند، در مورد وضعیت اقتصادی ایران توضیح بدهید.

ریپورت تافل

یکی از هزینه‌های مهاجرت به کانادا، ریپورت رسمی نمره تافل است. البته بسیاری از دانشگاه‌ها برای دادن پذیرش، ریپورت رسمی تافل را درخواست نمی‌کنند. اما برای دانشگاه‌هایی که ریپورت می‌خواهند شما می‌توانید تا ساعت ۱۰ شب قبل از روز آزمون تافل، با ورود به سایت ETS و کلیک روی بخش view order و سپس در قسمت  order numberنام چهار دانشگاه را وارد کنید و از پرداخت این هزینه معاف بشوید. با انجام این فرایند، تقریباً دو میلیون تومان در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنید. بهتر است که قبل از انتخاب ۴ دانشگاه به سایت آن‌ها مراجعه کنید و از ریپورت خواستن دانشگاه مطلع شوید. همچنین توصیه می‌شود، دانشگاه‌هایی را انتخاب کنید که احتمال گرفتن پذیرش از آن‌ها بالاتر باشد.

اما چنانچه قصد داشته باشید که برای بیشتر از ۴ موسسه آموزشی نتایج امتحان تافل را ارسال نمایید، و یا اگر بخواهید محل ارسال نمرات آزمون را بعد از ساعت ۱۰ شب قبل از روز آزمون تافل تغییر دهید، به ازای هر گزارش امتحان تافل، مبلغی به اندازه ۱۹ دلار مورد نیاز است.

ریپورت GRE

ریپورت نمره GRE را نیز می توانید به صورت رایگان برای چهار دانشگاه ارسال کنید. برای این مورد باید در جلسه آزمون، نام دانشگاه‌ها را به همراه داشته باشید و پس از پایان آزمون، آن‌ها را وارد کنید و هزینه خود را برای ریپورت نمره GRE کاهش بدهید. در حالی که، چنانچه قصد داشته باشید برای بیش از ۴ دانشگاه و موسسه آموزشی نمرات خود را ارسال کنید و یا بخواهید نتایج حاصل از امتحان را در سریع ترین زمان و در روز بعد از امتحان گزارش دهید، پرداخت هزینه ای در حدود ۳۴ دلار کانادا برای ارسال به هر موسسه آموزشی مورد نیاز خواهد بود.

immigrant to Canada

نتیجه ‌گیری

هزینه مهاجرت به کانادا برای هر شخصی با توجه به شرایطی که در آن قرار دارد و برنامه مهاجرتی که می‌خواهد در آن شرکت کند؛ ممکن است پر هزینه یا کم‌هزینه باشد. شما می‌توانید با در نظر داشتن تمام شرایط و توانایی‌های خود برای ورود به برنامه‌های مهاجرتی، کم‌هزینه‌ترین روش را برای خود انتخاب کنید.

علاوه بر زمان بر بودن ارائه درخواست برای دریافت ویزای کانادا، ممکن است این فرآیند تا اندازه ای نیز متقاضیان مهاجرت را دچار سردرگمی نماید. چرا که وجود مهلت های تعیین شده برای تکمیل درخواست، فرآیندهای مختلف درخواست ویزا و نیز شرایط متفاوتی که شرکت در برنامه های مختلف مهاجرتی دارد، هر کدام می توانند پیچیدگی ها و دشواری هایی را برای داوطلبان مهاجرت به کانادا به همراه داشته باشند. به شکلی که، در صورت بروز برخی از اشتباهات، حداقل مشکل ایجاد شده می تواند اختلال در روند طبیعی برای دریافت ویزا باشد. در نتیجه بروز این اشتباهات، احتمال طولانی شدن زمان دریافت ویزا و اتلاف بخشی از بودجه فرد متقاضی، اجتناب ناپذیر خواهد بود.

اما لازم نیست نگران بروز اشتباه های احتمالی در فرآیند درخواست مهاجرت به کانادا باشید. چرا که انجام تمامی مراحل مهاجرت به کانادا به وسیله کارشناسان خبره و با تجربه در تیم تراست، از بروز چنین اشتباهاتی جلوگیری خواهد کرد. به علاوه، چنانچه امور مرتبط با مهاجرت به کانادا را به کارشناسان ما در مجموعه تراست بسپارید، از خدمات متنوعی بهره‌مند خواهید شد. به شکلی که با انتخاب بهترین وکیل مهاجرت کانادا از تیم تراست:

  • ارزیابی بسیار دقیق و جامعی از شرایط شما برای شرکت در برنامه های مهاجرتی انجام خواهد شد.
  • راهنمایی ها و مشاوره های کاملی به منظور شرکت در برنامه یا برنامه های مهاجرت به کانادا، که متناسب با شرایط شما هستند، از طرف وکیل مهاجرت به کانادا ارائه خواهد شد.
  • با توجه به شرایط منحصر به فردی که دارید، یک راهبرد مهاجرتی برای شما ارائه می شود. در نتیجه، ضمن انتخاب بهترین مسیر مهاجرت به کانادا، هزینه ی مهاجرت به کانادا کاهش یافته و از اتلاف زمان و انجام هر گونه هزینه های اضافی جلوگیری می شود.
  • تمامی مدارک و اسناد شما به دقت مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهند گرفت.
  • در تمامی مراحل مهاجرت به کانادا به طور کامل تحت حمایت وکلای مجرب تراست و کارشناسان خبره ما قرار خواهید گرفت. گروه مهاجرت به کانادا در تراست به شما کمک می کند تا با خیالی آسوده، از مراحل دشوار مهاجرتی عبور کنید و یک زندگی بدون دغدغه را در کشور مورد علاقه تان آغاز نمایید.

بنابراین، اگر می‌خواهید در کم‌ترین زمان ممکن فرآیند مهاجرت خود را طی کنید، تراست بهترین انتخاب شماست. مشاوران و وکلای ما در تراست با سال‌ها تجربه در زمینه‌ی مهاجرت از ابتدا تا انتهای مسیر همراهتان خواهند ماند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.