بهبود و تقویت سطح زبان انگلیسی با پادکست

پادکست‌های آموزش زبان انگلیسی راهی راحت و رایگان برای یادگیری و تمرین زبان انگلیسی هستند. پادکست‌ها موضوعات مختلفی را پوشش می‌دهند و طول آن‌ها متفاوت است. این تنوع طولانی و محتوا به زبان آموزان اجازه می‌دهد تا برنامه مناسب با شرایط یادگیری خود را انتخاب کنند. همچنین برای یادگیری سریع زبان انگلیسی می‌توانید در دوره آموزش زبان انگلیسی سفیر شرکت کنید.

آموزش زبان با پادکست‌های آموزش زبان انگلیسی

پادکست‌های آموزش زبان انگلیسی یکی از معتبرترین منابع یادگیری زبان هستند. بسیاری از زبان آموزان در یادگیری پادکست‌ها را نادیده می‌گیرند. در حالی که گوش دادن به پادکست‌بخش مهمی از فرآیند یادگیری یک زبان خارجی است و تاثیر زیادی در بهبود مهارت‌های شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن دارد.

شما قطعا اهمیت هدف در یادگیری زبان انگلیسی را می‌دانید. صرف نظر از اینکه هدف شما از یادگیری زبان انگلیسی چیست، بهبود مهارت شنیداری یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام دهید.

هدف بسیاری از زبان آموزان از یادگیری زبان انگلیسی گفتگو با افراد بومی و غیر بومی در سراسر جهان است. به همین دلیل، اگر از آنها بپرسید که کدام مهارت‌های زبانی را می‌خواهند بهبود بخشند، احتمالاً به مهارت‌های گفتاری اشاره می‌کنند. این افراد اغلب در یک دام مشترک می‌افتند. برخی به اشتباه بر این باورند که برای بهبود صحبت کردن، کافی است تا حد امکان صحبت کنید، اشتباه کنید و از این اشتباهات درس بگیرید. در واقع، تصور غلط این است که تنها راه بهبود صحبت کردن، تمرین صحبت کردن است.

مزایای یادگیری زبان با پادکست های آموزش زبان انگلیسی

پادکست های یادگیری زبان انگلیسی منابع خوبی برای بهبود مهارت های زبانی شما و یادگیری چیزهای جدید هستند. همانطور که گفتیم گوش دادن به پادکست علاوه بر تقویت لیسنینگ، پادکست در بهبود اسپیکینگ نیز موثر است. هر چه بیشتر به زبان انگلیسی گوش دهید، مغز شما تمایل بیشتری به تقلید آنچه می شنوید خواهد داشت.

پادکست ها افراد واقعی را نشان می دهند که در مورد موضوعات واقعی صحبت می کنند. نتیجه این است که متون پادکست شبیه مکالمه واقعی هستند. افراد واقعی در مکالمات واقعی از اصطلاحات، مکث ها و صداها استفاده می کنند و با گوش دادن به پادکست ها می توانید استفاده از زبان واقعی را یاد بگیرید.

اگرچه درک مکالمات واقعی دشوار خواهد بود، رونوشت اکثر پادکست ها در دسترس است و زبان آموزان می توانند از آنها برای یادگیری عمیق تر استفاده کنند.

یکی از مهمترین اصول در یادگیری این است که علایق خود را دنبال کنید. یادگیری زمانی شیرین و آسان می شود که علایق خود را دنبال کنید. مزیت پادکست ها این است که طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می دهند و شما می توانید با توجه به علاقه خود، مورد مناسب را انتخاب کنید.

مزایای یادگیری زبان با پادکست های آموزش زبان انگلیسی

چگونه از پادکست آموزش زبان انگلیسی برای یادگیری بهتر زبان استفاده کنیم.

اکنون که به اهمیت پادکست ها در یادگیری زبان انگلیسی در خانه پی بردیم، باید بدانیم چگونه از آنها استفاده کنیم. در ادامه به بررسی چند روش استفاده از پادکست برای یادگیری و تمرین زبان انگلیسی می پردازیم.

·         ابتدا پادکست را به عنوان صدای پس زمینه گوش دهید.

یکی از اولین مشکلاتی که زبان آموزان مطرح می کنند، دشواری استفاده از پادکست است. به خصوص مبتدیان در درک و پیگیری مطالب ارائه شده در پادکست ها مشکل دارند.

نکته مهم این است که از شما انتظار نمی رود که پادکست ها را به طور کامل درک کنید. در ابتدا و زمانی که سطح زبان شما پایین است، از پادکست آموزش زبان انگلیسی به عنوان صدای پس زمینه استفاده کنید. هنگامی که مشغول انجام کارهای روزانه خود در خانه هستید یا در حالی که با ماشین یا وسایل حمل و نقل عمومی در حال سفر هستید، در پس زمینه به پادکست ها گوش دهید. با این کار کم کم با زبان انگلیسی، تلفظ کلمات و عبارات، ریتم زبان و … آشنا می شوید.

·         دوباره گوش کنید، اما این بار با دقت بیشتری.

   حالا برای بار دوم یا حتی سوم به پادکست گوش دهید و به کلمات و عباراتی که برایتان آشنا هستند توجه کنید. اکثر پخش کننده های پادکست به شما این امکان را می دهند که سرعت متن را کم یا افزایش دهید. اگر احساس می کنید سرعت صحبت کردن اسپیکر برای شما خیلی زیاد است، می توانید یک بار با سرعت ۷۵ درصد به آنها گوش دهید.

·         در صورت امکان، متن پادکست را بخوانید.

خواندن متن پادکست همزمان با گوش دادن به آن تاثیر زیادی در یادگیری و درک آن دارد زیرا اطلاعات را از دو طریق مختلف (چشم و گوش) دریافت می کنید. این باعث می شود اطلاعات بیشتری در ذهن شما باقی بماند.

·         کلمات و جملات را با صدای بلند تکرار کنید.

هر زمان که به کلمه یا عبارتی برخورد کردید که به ذهنتان خطور کرد، پادکست را نگه دارید و آن را با صدای بلند تکرار کنید. کلمات و عبارات را تا زمانی که بتوانید به درستی تلفظ کنید، تکرار کنید.

تلفظ صحیح و داشتن دایره لغات زیاد در تسلط بر زبان انگلیسی به خصوص در کار و تحصیل بسیار مهم است.

·         واژگان و گرامر جدید را از پادکست ها بیاموزید.

اگر به طور مداوم واژگان و دستور زبان جدیدی را که در پادکست می شنوید مرور کنید. در آینده آنها را راحت تر به خاطر خواهید آورد. نکته مهم در مورد پادکست ها این است که چون از انگلیسی واقعی استفاده می کنند، شما را با کاربردهای واقعی کلمات و گرامر آشنا می کنند. علاوه بر این، همانطور که می دانید، تقویت سطح لغات و گرامر برای پیشرفت در زبان انگلیسی ضروری است.

چگونه از پادکست آموزش زبان انگلیسی برای یادگیری بهتر زبان استفاده کنیم.

بهترین پادکست ها برای بهبود زبان انگلیسی

همانطور که گفته شد، بهترین پادکست برای شما، پادکستی است که متناسب با علایق شما باشد. اما در این قسمت از مقاله به معرفی برخی از برجسته ترین و بهترین پادکست های آموزش زبان انگلیسی می پردازیم. به یاد داشته باشید که نباید به این پادکست ها بسنده کنید و این پیشنهادات فقط برای کمک به شما برای شروع یادگیری زبان انگلیسی با پادکست است.

۱) پادکست Learn English

پادکست Learn English تولید شده توسط British Council برای مبتدیان مناسب است. هدف این پادکست زبان آموزان در سطوح A1 تا B1 است و هر قسمت پادکست در مورد یک موقعیت روزمره بحث و گفتگو می کند. تمام قسمت‌های این پادکست دارای رونوشت هستند تا بتوانید متن را در حین گوش دادن به پادکست بخوانید. همچنین برای ارزیابی درک خود از این پادکست، می توانید تمرینات خاصی را برای هر قسمت دانلود کنید.

۲) پادکست VOA: Learning English

اگر هدف شما یادگیری انگلیسی آمریکایی است، ما پادکست VOA: Learning English ساخته صدای آمریکا را پیشنهاد می کنیم. این پادکست در سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته ارائه می شود. در سطح مبتدی، پادکست مهارت‌های زبانی پایه را بررسی می‌کند، از جمله موضوعاتی مانند دستور زبان روزمره، داستان‌های کلمات و راه‌های یادگیری زبان.

با این حال، در سطوح بالاتر، بحث ها جذاب تر می شوند. در سطوح متوسط، پادکست موضوعاتی مانند سلامت و تندرستی، علم، فناوری، فرهنگ و اخبار را بررسی می کند. علاوه بر این، تمام قسمت های این پادکست رونوشت هایی برای کمک به درک مطالب دارند.

۳) BBC: پادکست ۶ دقیقه ای

اگر گوش دادن به پادکست های طولانی برای شما دلهره آور است، ما ۶ دقیقه انگلیسی را توسط BBC توصیه می کنیم. این پادکست یک پادکست خبری هفتگی است که هدف آن زبان آموزان متوسط است. هر قسمت شش دقیقه ای این پادکست دارای متن، فهرست واژگان آن قسمت و سوالاتی برای بحث و تفکر بیشتر است.

زبان مورد استفاده در این پادکست کمی کندتر از انگلیسی واقعی است تا درک آن آسانتر شود. بعلاوه، این پادکست دارای آرشیو قوی است که به سال ۲۰۱۴ بازمی گردد، بنابراین محتوای شش دقیقه ای کافی برای تقویت زبان خود خواهید داشت.

تاثیر گوش دادن پادکست بر یادگیری زبان انگلیسی

۴) پادکست English We Speak

   پادکست English We Speak مشابه پادکست انگلیسی شش دقیقه ای تولید شده توسط بی بی سی است، اما حتی کوتاه تر. هر قسمت از این پادکست فقط سه دقیقه است. در هر قسمت، این پادکست یک اصطلاح انگلیسی محاوره ای را بررسی می کند و برای زبان آموزان متوسط و پیشرفته مناسب است.

۵) پادکست English Learning for Curious Minds

اگر زبان آموز متوسط یا پیشرفته هستید و علاقه مند به یادگیری چیزهای عجیب و غریب هستید، پادکست English Learning for Curious Minds انتخاب مناسبی برای شماست. این پادکست موضوعات مختلفی از فلسفه و تاریخ گرفته تا سیاست و فناوری را پوشش می دهد. هر قسمت از این پادکست حدود ۲۰ دقیقه است و شامل فهرست واژگان و متن پادکست است.

سخن آخر:

در این مقاله سعی کردیم تمام نکات و مطالب مورد نیاز برای یادگیری زبان با پادکست را در اختیار شما قرار دهیم.

استفاده از پادکست برای یادگیری زبان کمی زمان می برد، اما تاثیر بسیار چشمگیری دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت. تقویت مهارت های گفتاری، شنیداری و نوشتاری در زبان از طریق پادکست حاصل می شود و زبان آموزان در همه سطوح می توانند از پادکست استفاده کنند. اگر نمی دانید کدام پادکست برای شما مناسب تر است، خواندن این مقاله را با دقت از دست ندهید و پادکست مورد نظر خود را انتخاب کنید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.