باغبانی روشی برای کاهش اضطراب در سالمندان و بازنشستگان

باغبانی روشی برای کاهش اضطراب در سالمندان و بازنشستگان

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” باغبانی روشی برای کاهش اضطراب در سالمندان و بازنشستگان” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

باغبانی مزایای زیادی برای سلامت عاطفی و تندرستی افراد به ویژه سالمندان دارد. از مزایای روانی آن شادابی و کاهش اضطراب است که نتیجه کارهای فیزیکی با بهره‌گیری از حواس بویایی و لامسه سبزیجات تازه در محیط باغ است.

اندروفین‌های آزاد شده از طریق باغبانی به کاهش استرس و بهبود سلامت فرد منجر می‌شود. باغبانی با برقراری پیوند خاص بین یک بوته گیاه و فرد، موجب ایجاد حس امید و سرزندگی در او می‌شود. همچنین محیط‌های طبیعی این فرصت را فراهم می‌آورد تا شخص از روزمرگی و نگرانی‌های حاصل از زندگی شهری دور شود.

سالمندان در تعامل مستقیم با گل و گیاه، آب و دیگر مظاهر طبیعت به آرامش روحی دست می یابند، ضمن این که حرکات بدنی حین باغبانی هم از دیگر فواید این کار برای سلامت آن‌هاست و می‌توان آن را یک ورزش عالی روزانه در نظر گرفت. با قرار گرفتن در محیط بیرون و آفتاب، سطح ویتامین D افزایش می‌یابد و به این ترتیب خطر سکته قلبی و مغزی را در افراد بالای ۶۰ سال کاهش می دهد.

اگر به باغچه‌ای برای انجام فعالیت باغبانی دسترسی ندارید، در این روزهای سرد و کرونایی، می‌توانید از گلدان‌هایی برای فضای پشت پنجره استفاده کنید، یا در تراس منزل فضایی کوچک را برای انجام فعالیت باغبانی (البته با رعایت نکات ایمنی) در نظر بگیرید.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.