این غذاهای گرجی معرکه اند ،حتما امتحان کنید

غذاهای گرجی یکی از بهترین غذاهایی است که تا به حال خورده ام! ما تقریباً همه غذاهای گرجستانی را امتحان کردیم و مروری بر خوشمزه ترین غذاهایی که در سفر به گرجستان باید حتماً امتحان کنید، ایجاد کردیم! غذا بخش مهمی از میراث فرهنگی و هویت ملی است. من همیشه دوست دارم غذاهای سنتی یک کشور را امتحان کنم.از آنجایی که افراد زیادی در مورد غذاهای گرجی اطلاعات چندانی ندارند، تصمیم گرفتم یک پست خوشمزه در مورد غذاهای گرجی بنویسم.

گرجی ها مردمی بسیار مهمان نواز هستند. هر زمان که شما را برای یک وعده غذایی دعوت کردند – که اغلب اتفاق می افتد – با احساس گرسنگی میز را ترک نمی کنید.

محبوب ترین غذاهای گرجی

خاچاپوری

خاچاپوری یکی از محبوب ترین و سنتی ترین غذاهای گرجستانی است. این یک نان پر از پنیر است که کمی شبیه پیتزا است.

سرشار از کربوهیدرات و لبنیات، می‌تواند دردسرهای زیادی را برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز ایجاد کند، اما ممکن است آن‌ها احساس کنند که این گرفتگی‌ها ارزشش را دارد، زیرا این غذا بسیار خوشمزه است!

محبوب ترین غذاهای گرجی

سه نوع خاچاپوری وجود دارد. نمونه استاندارد، خاچاپوری ایمرولی است.

همچنین خاچاپوری مگرولی با پنیر اضافه شده در بالا و خاچاپوری آجارولی که از نان داغ پفکی با پنیر ذوب شده در وسط و با تکه‌های کره و یک تخم‌مرغ خرد شده درست می‌شود. به محض سرو، باید مواد را با چنگال با هم بچرخانید تا تخم مرغ و کره کاملاً با توده پنیر مخلوط شوند. سپس یک تکه نان را پاره کنید و داخل آن غوطه ور شوید!

نکته: همیشه برای شروع یک عدد کوچک سفارش دهید. من هرگز نتوانستم حتی کوچکترین اندازه را تمام کنم چون خیلی سیر کننده است اما هر لقمه آن را دوست داشتم!

 خینکالی

خینکالی یکی دیگر از غذاهای معروف گرجستان است. شبیه کوفته‌های سوپی است که می‌توانید در چین پیدا کنید، اما به لطف استفاده متمایز از ادویه‌های گرجستانی، یکسان نیستند.

خینکالی دستگیره های پیچیده خمیری است که با ادویه و گوشت بره یا گاو پر شده است. آنها به صورت آب پز یا بخارپز سرو می شوند. وقتی پیراشکی پخته شد، آب گوشت داخل آن به دام می‌افتد.

طرز صحیح خوردن آن ها این است که کوفته را از روی گره آن گرفته و زیر و رو کرده و از کناره آن کمی لقمه کوچک بگیرید.

 اگر گیاهخوار هستید نگران نباشید، آنها همچنین خینکالی را با سیب زمینی، پنیر یا قارچ سرو می کنند.

 چرچخلا

اولین باری که چرچخلا را دیدم، فکر کردم نوعی تزئین است. شاید مردم دوست داشتند سوسیس های رنگی را جلوی ویترین مغازه هایشان آویزان کنند؟ بعداً متوجه شدم که این یک آب نبات سنتی گرجی است.

مواد اصلی آن بادام، گردو، فندق یا گاهی کشمش است که روی یک رشته نخ می‌کشند.

رشته را به طور مکرر در آب انگور تازه غلیظ غوطه ور می کنند که به صورت یک پوشش ژلاتین مانند جویدنی در اطراف آجیل خشک می شود. پر از پروتئین و شکر است و اغلب در خانه با قهوه سرو می شود.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاها و خوراکی ها در دنیا” را نیز مطالعه بفرمایید.      

بدریجانی

Badrijani Nigzvit یک غذای خوشمزه در خانواده غذاهای گرجی است که از رول بادمجان سرخ شده با گردو (گاهی با سیر مخلوط می شود) تشکیل شده است. من طرفدار زیاد بادمجان نیستم اما عاشق این غذا هستم!

در عین حال طعم شیرین و نمکی دارد و غذایی است که قطعاً به غذاهای معمولی ما اسپاگتی و برنج سرخ شده تخم مرغ در جاده اضافه می کنم!

لوبیو

لوبیو (که در زبان گرجی به معنای لوبیا چشم بلبلی است) ترکیبی از سوپ لوبیا و انواع لوبیا پخته یا خورشتی است.

طعم این غذای گرجی بسته به اینکه با گشنیز، گردو، سیر یا پیاز تهیه شده باشد متفاوت است. بسته به منطقه ای که در آن هستید، انواع مختلفی از لوبیو وجود دارد.

 لوبیانی

شاید شباهت کلمه Lobio را با Lobiani ببینید. لوبیانی نان پر از لوبیا است. شبیه یک خاچاپوری ایمرولی است اما به جای پنیر با لوبیا.

ممکن است ترکیب عجیبی به نظر برسد اما فوق العاده خوشمزه است!

نان در فر هیزمی پخته می‌شود و وقتی آن را گاز می‌زنید، ابتدا بافت ترد نان را روی زبان خود احساس می‌کنید، اما صبر کنید تا لوبیاهای تند و خوشبو را بچشید! یک گاز دهن واقعی!

 متسوادی

غذاهای گرجستان

متسوادی که به آن غذای پادشاهان نیز می گویند، یک غذای فوق العاده گرجی است.

متسوادی که با تکه‌های گوشت گوسفند یا گوساله درست می‌شود، ابتدا به وفور در آب انار خیس می‌شود یا قبل از اینکه روی سیخ کشیده شود و روی آتش باز برشته شود، مقدار زیادی نمک می‌مالند.

هشدار: مطمئناً پس از خوردن این گوشت لطیف و آبدار به چند لیوان آب نیاز خواهید رسید!

ساسیوی

Sacivi یک غذای درست شده با مرغ است که با سس غلیظ حاوی پیاز، سیر، گردو، ادویه جات و سبزی سرو می شود. این غذای گرجی باید از قبل آماده شده و ۲۴ ساعت قبل از سرو سرد شود.

طعم خاصی دارد، مخصوصاً وقتی مقداری گشنیز اضافه شود، اما قطعا ارزش امتحان کردن را دارد!

 کوچماچی

بهتر است ابتدا کوچماچی را بچشید و سپس بدانید از چه چیزی ساخته شده است… خب، من به هر حال به شما می گویم اما قول می دهم که هنوز آن را امتحان کنید.

کوچماچی یک غذای سنتی است که با دل، جگر، گوشت گاو جوان یا مرغ درست می شود.

 خرچو

خرچو یک سوپ گوشت گاو سنتی گرجستان است که با گردوی خرد شده، برنج، پوره آلو گیلاس درست می شود و اغلب با گشنیز سرو می شود. این سوپ دارای ترکیب ادویه است که بستگی به منطقه ای از گرجستان دارد که در آن تهیه می شود.

این یک غذای مقوی و قطعا یک وعده غذایی خوب برای خوردن در یک شب سرد زمستانی است (که اغلب در گرجستان میل می کنند).

همه این غذاهای لذیذ گرجی اغلب با مخلفات همراه هستند. در اینجا چند غذای جانبی وجود دارد که فراموش نمی کنیم به آنها اشاره کنیم:

مخلفات محبوب غذاهای گرجستانی

تفمالی

تفمالی نوعی سس آلو ترش است که اغلب با غذاهای پنیر، گوشت یا حتی ماهی سرو می شود. هر خانواده یک شیشه از این سس را در خانه خود دارد، همانطور که گفته می شود پاک کننده است.

پوری (Shotis Puri)

پوری در زبان گرجی به معنای نان است (خاچا – پوری را به خاطر بسپارید). شما اغلب افرادی را خواهید دید که با چند نان از این نان پهن بزرگ که به شکل قایق است قدم می زنند.پوری در نانوایی خاصی پخته می‌شود که «تنور» دارد، یک تنور سفالی سنتی که نان در آن پخته می‌شود.

پوری با لبه های قهوه ای و تکه های سیاه رنگ از فر خارج می شود و هم ترد و هم نرم است. بسیار خوشمزه در ترکیب با پنیرهای شور گرجی!

 مچادی

غذاهای معروف کشور گرجستان

Mchadi یکی دیگر از نان های محبوب گرجی است. این یک نان ذرت است که به طور سنتی با لوبیو و پنیر خورده می شود.

امیدوارم توانسته باشم دانش آشپزی شما را در مورد غذاهای گرجی غنی کرده باشیم و امیدوارم کنجکاوی شما را برای امتحان کردن همه این غذاهای خوشمزه تحریک کرده باشیم!

آیا تا به حال در مورد غذاهایی که ذکر کردم شنیده اید؟ کدام یک بیشتر برای شما جذابیت دارد؟ یا غذای لذیذ گرجی دیگری می شناسید که حتما باید آن را امتحان کنم؟ در نظرات به من اطلاع دهید!

 

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.