این روغن های گیاهی پوست شما را روشن میکنند

 ما اکنون می خواهیم رازهای روشن شدن پوست و درخشان شدن آن را با شما در میان بگذاریم. اول از همه، پوست زیبا یعنی پوست سالم. این مربوط به رنگ یا بافت پوست شما نیست، هدف ما باید داشتن پوستی درخشان باشد و برای این منظور، به خصوص در تابستان باید پوست را آبرسانی کنید. اگر به پوستی طبیعی و درخشان نیاز دارید، مایعات زیادی بنوشید. و اگر قبلاً این کار را انجام می‌دهید، قدم بعدی سرمایه‌گذاری روی این روغن‌های شگفت‌انگیز و ضروری صورت است که پوست شما را روشن می‌کند .

دلایل اصلی تیرگی پوست؟

آفتاب سوختگی
یبوست
نوشیدن آب کمتر
مصرف سیگار
مصرف مداوم غذای کنسرو شده و فست فود

بهترین روغن ها برای روشن شدن پوست

فواید روغن های گیاهی برای پوست

این روغن ها نه تنها رنگ پوست شما را بهبود می‌بخشد، بلکه کیفیت پوست را نیز با تغذیه مناسب بهبود می‌بخشد.این روزها تعدادی روغن ضروری را در بازار پیدا می کنید که مستقیماً روی سفید کردن پوست تأثیر می گذارد. این روغن ها به عنوان یک پاک کننده روی پوست شما عمل می کنند که باعث بلوند شدن پوست می شود و بافت پوست را بهبود می بخشد زیرا دارای فواید متعددی مانند:

تغذیه پوست شما
چین و چروک و جای زخم را کاهش می دهد
پوست را هیدراته نگه میدارد

مردم بیشتر به محصولات طبیعی و ارگانیک علاقه دارند که به صورت آنها آسیبی نمی رساند. اگر شما نیز می خواهید رنگ پوست خود را تقویت کنید، این روغن ها می توانند برای درخشان شدن پوست شما مفید باشند.

۱-روغن اسطوخودوس

حتما از محصولات مختلف معطر اسطوخودوس استفاده کرده اید و باید اعتراف کنید که بوی شگفت انگیزی دارند.روغن اسطوخودوس به طور گسترده در ساخت کرم ها و صابون های پوست استفاده می شود. این روغن نه تنها بوی خوبی دارد بلکه برای از بین بردن لکه ها و چین و چروک های پوست نیز بسیار مفید است. شب بهترین زمان برای کاشت برای داشتن پوستی صاف و مرطوب است.

۲-روغن لیمو پوست شما را روشن میکند

لیمو به هر شکلی برای ما هدیه است، درست است؟ حتما از خود می پرسید که روغن لیمو به عنوان اسانس چه کاربردهایی دارد. حاوی سفید کننده هایی مانند لیمونن و اسید سیتریک است که به یکدست شدن رنگ پوست کمک می کند. اسانس لیمو که از پوست لیموی تازه استخراج شده است با خستگی مبارزه می کند، پوست شما را شفاف می کند و به شما در مقابله با افسردگی کمک می کند.

۳-روغن هسته انگور

این روغن ضروری که از دانه های کوچک انگور استخراج می شود، حاوی ویتامین E و سایر ترکیبات تقویت کننده پوست است. ما برخی از فواید روغن هسته انگور را فهرست کرده ایم:

چین و چروک و خطوط ریز شما را به حداقل می رساند
اسکارهای پوستی و آکنه را کاهش می دهد
رنگ چهره را روشن می کند
به راحتی توسط پوست شما جذب می شود
از کلاژن پشتیبانی می کند

۴-روغن کرچک روشن کننده ارگانیک پوست است

این روغن برای آکنه، اثرات پیری و کم آبی پوست مفید است. رنگ پوست را تمیز می کند و برای جلوگیری از تجمع چربی اضافی در منافذ پوست مفید است. روغن کرچک یک روغن گیاهی رایج است که از دانه کرچک استخراج می شود. همچنین دارای خواص ضد ویروسی و ضد میکروبی طبیعی است که از مشکلات پوستی مانند درماتوز و عفونت های قارچی جلوگیری می کند.

۵-روغن نارگیل

روغن نارگیل به بهبود سوختگی، بثورات، لکه های پوستی و جای زخم کمک می کند. نه تنها این، بلکه علائم کشش پوست را در هنگام استفاده کاهش می دهد. روغن نارگیل را می توان منبع چربی اشباع شده در نظر گرفت که از نارگیل خام یا نارگیل خشک استخراج می شود. برای بسیاری از موارد مانند آشپزی، محصولات زیبایی، تغذیه مو و غیره استفاده می شود

۶-روغن دانه هویج باعث درخشش پوست میشود

ما عاشق عطر خاکی هویج هستیم . روغن هسته هویج حاوی بتاکاروتن است و برای روشن کردن رنگ پوست استفاده می شود. استفاده از آن بر روی پوست، رنگدانه ها و چین و چروک ها را از بین می برد و پوست را سفت می کند. روغن هویج را با روغن دانه هویج اشتباه نگیرید. روغن هویج از هویج خرد شده تهیه می شود در پخت و پز هم مصرف میشود اما روغن هسته هویج فقط برای مصارف خارجی استفاده می شود.

بهترین روغن های روشن کننده

۷-روغن چوب صندل

روغن چوب صندل که به‌خاطر رایحه آرام‌بخشش شناخته می‌شود، ظاهر جای زخم‌ها و رنگدانه‌ها را کاهش می‌دهد. این روغن پوست را مرطوب کرده و از عوارض پیری جلوگیری می کند. استفاده منظم از آن پوست را صاف و رنگ پوست را روشن می کند. آن را با روغن بادام مخلوط کنید تا به عنوان یک روتین مراقبت از پوست در شب استفاده شود

۸-روغن زیتون

آیا می دانید استفاده از روغن زیتون به پوست می تواند حدود ۲۰ درصد از تشعشعات خطرناک فرابنفش خورشید را مسدود کند؟ دارای خواص آنتی اکسیدانی است که با ایجاد یک سپر مانع به پوست شما کمک می کند. بر اساس تحقیقات انجام شده، به مبارزه با سلول های سرطان زا نیز کمک می کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه چند مدل لوسیون خانگی بدن” را نیز مطالعه بفرمایید.

۹-روغن درخت چای و روشن شدن رنگ پوست

روغن درخت چای یک داروی موثر برای درمان اسکار آکنه، رنگ پوست و سایر آسیب های پوستی است. روغن درخت چای از برگ های چای استخراج می شود. همچنین در رایحه درمانی و به عنوان یک ضد عفونی کننده استفاده می شود. می توان آن را با مخلوط کردن آن با هر روغن حاملی روی پوست مالید یا در لوازم آرایشی نیز استفاده کرد. این روغن پوست های تحریک شده را تسکین می دهد و از زخم های آکنه جلوگیری می کند.

۱۰-روغن نرولی

این اسانس که به نام «روغن شکوفه پرتقال» نیز شناخته می شود، در بسیاری از محصولات زیبایی یافت می شود. اگر می خواهید چین و چروک های صورت خود را کاهش دهید، این روغن ضروری برای شما مفید است زیرا بهترین گزینه برای جلوگیری از چین و چروک است. اگر پوست چرب دارید حتما این اسانس نرولی را امتحان کنید تا چربی اضافی آن از بین برود.

اگر از این روغن به درستی استفاده کنید، منافذ پوست را می بندد. روغن نرولی را می توان با روغن چوب صندل و روغن جوجوبا یا ترنج نیز مخلوط کرد. به طور گسترده ای در بسیاری از لوازم آرایشی از جمله عطر و لوسیون بدن استفاده می شود

۱۱-روغن بابونه

بابونه حاوی فلاونوئیدها است و به مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد که باعث کاهش التهاب پوست می شود کمک می کند. همچنین از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند. نه تنها این، اسانس بابونه روی پوستی که از اگزما رنج می‌برد شگفت‌انگیز است.

۱۲-روغن بادام روشن کننده طبیعی پوست

روغن بادام می تواند به پوست شما کمک کند تا با هر دوی اینها در صورتی که آنها را دوست ندارید مبارزه کند. اسانس بادام با پاکسازی عمیق پوستی بی عیب و نقص را تقویت می کند. خواص درمانی این روغن بسیار زیاد است که می توانید از این روغن برای مصارف مختلف استفاده کنید. برنزه شدن شما را در کمترین زمان از بین می برد.

نکته های مهم هنگام استفاده از روغن های روشن کننده پوست

روغن های روشن کننده پوست

همیشه یک تست انجام دهید. اسانس خود را با استفاده از آن در قسمت کوچکی از بدن خود آزمایش کنید. اگر هیچ گونه تحریکی ایجاد نمی کند، می توانید آن را روی صورت خود استفاده کنید.
قرار گرفتن در معرض گرما می تواند هنگام استفاده از این روغن ها بسیار مضر باشد.
بهترین زمان استفاده از این روغن ها شب است.
اگر پوست شما خیلی چرب است، باید از مصرف این روغن ها خودداری کنید.

 اگر از این روغن‌ها استفاده می‌کنید، کرم ضد آفتاب را نادیده نگیرید، زیرا این روغن‌ها پوست شما را نسبت به اشعه ماوراء بنفش خورشید حساس‌تر می‌کنند. اگر از استفاده از کرم ضد آفتاب اجتناب می کنید، باید از استفاده از این روغن های مختلف که در بالا ذکر شد خودداری کنید.

 اگر به فکر روشن کردن پوست خود با این روغن ها هستید، شما باید یک روال صحیح را دنبال کنید و مهمتر از همه فراموش نکنید که قبل از برداشتن یک قدم بزرگ با یک متخصص پوست مشورت کنید.

 به شما توصیه می شود این روغنها را به شکل خالص مستقیماً روی صورت خود استفاده نکنید. یا مقداری آب یا کرم(با کیفیت باشد) اضافه کنید و سپس بمالید و ماساژ دهید.

نتیجه پایانی درباره درخشان و روشن شدن پوست

برای روشن شدن پوست، ما معمولاً کرم‌ها، فونداسیون‌ها و غیره را ترجیح می‌دهیم. اما روغن‌های ارگانیک معمولاً هیچ عارضه‌ای بر جای نمی‌گذارند. محصولات ارگانیک و طبیعی همیشه بهترین است. انتخاب روغن مناسب برای پوست دشوار است، اما پس از اتمام انتخاب روغن ضروری، رژیم زیبایی شما همیشه بدون دردسر خواهد بود. با چهره ای کسل کننده خداحافظی کنید!

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.