اگر دوستتان راز شما را برملا کرد چه باید بکنید؟

داشتن دوستی که در حفظ اسرار بدقول است، موقعیتی ناراحت کننده است که می تواند به رفاقت شما پایان دهد. رازداری یکی از قوانین اساسی دوستی است ، به هر حال وقتی متوجه می شوید که دوستی به این شکل به شما خیانت کرده است، احتمالاً از این کار شوکه شده و آسیب خواهید دید.متأسفانه، برخی از افراد ممکن است در نگه داشتن رازها مشکل داشته باشند. حتی زمانی که قصد دارند به قول خود عمل کنند، ممکن است اشتباه کنند و آن را برای شخص دیگری بازگو کنند. وقتی دوستتان در حفظ اسرار شما بد است، چه باید کرد؟

اگر کسی راز و اسرار شما را برملا کرد چه باید بکنید؟

 با آنها مقابله کنید و به آنها بگویید که این کار چه احساسی در شما ایجاد می کنند

در حالی که در مورد افشای اسرار خود با آنها روبرو می شوید، این تنها دلیلی نیست که باید در مورد آن صحبت کنید. ضروری است که به آنها توضیح دهید که چقدر عصبانی هستید و با صحبت کردن در مورد آن، از جمع کردن احساسات منفی در خود جلوگیری می کنید.اگر اجازه دهید احساسات منفی در درونتان بماند ، فقط به خودتان صدمه می زنید و می تواند برای رفاه و سلامت روان شما مضر باشد. شما باید به دوست خود بگویید که دقیقاً چه احساسی داشتید که راز شما را فاش کرد.

اگر دوستتان راز شما را برملا کرد چه باید بکنید؟

اگر اسرار شما را فاش کرد او را ببخش حتی اگر عذرخواهی نکرد

بخشش به این معنی نیست که شما می گویید کاری که آنها انجام داده اند قابل قبول بوده است خیر. همچنین به این معنی نیست که شما به کسی اجازه می دهید از شما سوء استفاده کند. هدف از بخشش در این شرایط صرفاً به دلایل شخصی است.

همانطور که صحبت کردن در مورد آن به شما کمک می کند از احساسات منفی دوری کنید، بخشش نیز به شما کمک می کند. بدون بخشش، شما را خواهد خورد و آن را بدتر می کند. شما همچنان نسبت به اتفاقی که افتاده احساس وحشتناکی خواهید داشت و این موضوع بر سلامت روان شما تأثیر می گذارد.

بنابراین، حتی اگر دوستتان به خاطر نگفتن راز شما به کسی عذرخواهی نکرد، به هر حال او را ببخشید. نه به خاطر آنها، بلکه به خاطر شما.

 از گفتن رازهای خود به آنها دست بردارید

اگر قبلاً با دوست خود در مورد حفظ اسرار که به آنها می گویید صحبت کرده اید و چیزی تغییر نکرده است، وقت آن است که دوستی خود را دوباره ارزیابی کنید. این بدان معنا نیست که شما باید کاملاً از دوستی آنها دست بکشید. در عوض، این فقط به این معنی است که شما باید تصمیم بگیرید که آیا رابطه باید از آنچه اکنون هست تغییر کند یا خیر.

حتی اگر آن شخص بهترین دوست شما باشد، هنگام تصمیم گیری باید به حال خود فکر کنید. اگر آنها برای حفظ اسرار شما تلاش کرده‌اند، چون می‌دانند این به شما آسیب می‌زند، از گفتن چیزهایی به آنها دست بردارید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “۷ نکته طلایی برای ترمیم ارتباط با همسرتان بعد از دعوا” را نیز مطالعه بفرمایید.      

دوستی پیدا کنید که در حفظ اسرار ماهر باشد

به دوستی مراجعه کنید که می توانید به او اعتماد کنید. همه جزئیات و اسرار را به دوستی که می دانید به دیگران خواهد گفت، نگویید. دوستانی را پیدا کنید که هر رازی را که از آنها بخواهید حفظ کنند.به جای ادامه دادن به دوستی که نمی تواند راز را حفظ کند، به دوستی بپردازید که می توانید به او اعتماد کنید.

اگر دوستی پیدا کنید که بتواند اسرار شما را حفظ کند، آرامش زیادی پیدا خواهید کرد. شما مجبور نخواهید بود رازها را برای خود نگه دارید، و مجبور نخواهید بود که در مورد گفتن اسرار خود استرس داشته باشید.

به یاد داشته باشید که اعتماد در دوستی بسیار مهم است

اگر کسی رازتان را برملا کرد چه باید بکنید؟

هم برای شما و هم برای دوستی که راز شما را فاش کرده است ضروری است که به یاد داشته باشید که اعتماد در رفاقت مهم است. اگر بین شما دو نفر اعتماد وجود نداشته باشد، نمی توانید رابطه سالمی داشته باشید. این همیشه می تواند برای دوستی بار سنگینی داشته باشد و باعث ایجاد احساسات منفی طولانی مدت شود.

تنها راه برای جلوگیری از افشای اسرار خود این است که آنها را برای خود نگه دارید. اما یک مکان امن دیگر وجود دارد که می توانید برای مخفی نگه داشتن رازهایتان به آن مراجعه کنید. لازم نیست نگران افشای راز خود باشید و این صحبت کردن با یک درمانگر است البته همه ما در هر مقطعی که باشیم میتوانیم همه حرف هایمان را به خداوند بزرگ و مهربان بگوییم خدایی که نه نیاز به گرفتن وقت قبلی دارد و نه فاش کننده اسرار است.

2.7/5 - (3 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.