اپلای دانشگاه سابانجی ترکیه چگونه است؟

اپلای دانشگاه سابانجی ترکیه چگونه است؟

اپلای و تحصیل در دانشگاه سابانجی ترکیه چگونه امکانپذیر است؟ برای اپلای دانشگاه سابانجی استانبول ترکیه باید چه شرایطی را داشته باشید؟

کشور ترکیه در چند سال اخیر به یکی از محبوب‌ترین مقاصد دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل تبدیل شده است. در این میان، برخی دانشگاه‌های ترکیه با شهرت بین المللی که پیدا کرده‌اند درخواست بیشتری را از سمت متقاضیان ایرانی دارند.

اپلای دانشگاه سابانجی ترکیه

دانشگاه سابانجی استانبول ترکیه یکی از همین دانشگاه‌هاست که همیشه در بین ۳ دانشگاه برتر ترکیه قرار داشته است. در این مطلب قصد داریم شرایط لازم برای اپلای دانشگاه سابانجی ترکیه را بررسی کنیم.

دانشگاه سابانجی استانبول

دانشگاه سابانجی استانبول یکی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه با رتبه جهانی ۵۵۰ است. این دانشگاه خصوصی که در شهر استانبول قرار گرفته از سطح علمی فوق العاده‌ای برخوردار است و مدارک آن در تمام سطوح بین المللی اعتبار دارد. تنوع رشته‌های تحصیلی، تدریس به زبان انگلیسی، امکانات پیشرفته آموزشی، خوابگاه‌های مدرن و… از مهم‌ترین مزایای تحصیل در دانشگاه سابانجی ترکیه است. در ادامه به شرایط اپلای برای دانشگاه سابانجی می‌پردازیم.

شرایط لازم برای پذیرش دانشگاه سابانجی

با توجه به اینکه سابانجی جزو محبوب ترین دانشگاه های ترکیه است، افراد زیادی از کشورهای مختلف برای گرفتن پذیرش این دانشگاه اقدام می‌کنند. در نتیجه، اخذ پذیرش دانشگاه سابانجی دارای شرایط کاملا رقابتی است. در ادامه شرایط اپلای دانشگاه سابانجی توضیح داده شده است.

اپلای دانشگاه سابانجی ترکیه

آزمون ورودی دانشگاه سابانجی

برای گرفتن پذیرش دانشگاه سابانجی باید در آزمون ورودی این دانشگاه شرکت کنید. متقاضیان مقطع کارشناسی باید در آزمون اس ای تی یا همان آزمون SAT ترکیه شرکت کنند. این آزمون را می‌توان آزمون ورودی دانشگاه‌های انگلیسی زبان ترکیه دانست که در آن مهارت‌های زبان انگلیسی و ریاضی داوطلبان مورد سنجش قرار می‌گیرد.

دانشجویان بین المللی برای اینکه شانس حضور در مقطع کارشناسی دانشگاه سابانچی را داشته باشند، باید حداقل نمره ۱۱۰۰ از ۱۶۰۰ را در آزمون SAT کسب کنند. دقت داشته باشید که نمرات آزمون اس ای اتی تا دو سال اعتبار دارد.

برای دانشجویانی که قصد تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه سابانجی را دارند، نمره آزمون‌هایی مانند ACT، GRE و GMAT مورد نیاز خواهد بود. ضمن اینکه مدارکی مانند تافل و آیلتس هم برای اثبات مهارت در زبان انگلیسی قابل قبول است.

بنابراین برای موفقیت در اخذ پذیرش دانشگاه سابانجی باید از مدت‌ها قبل برای شرکت در آزمون ورودی دانشگاه آماده شوید.

سوابق تحصیلی

برای گرفتن پذیرش دانشگاه سابانجی، باید مدارک تحصیلی شما کامل باشد. برای تحصیل در هر مقطع لازم است که مدارک مورد تایید کلیه مقاطع تحصیلی قبلی را ارائه کنید. دقت داشته باشید که این مدارک باید به صورت رسمی ترجمه شوند.

معدل

یکی دیگر از شروط پذیرش دانشگاه سابانجی، نمره معدل شماست. متقاضیان ایرانی برای اینکه شانس گرفتن پذیرش این دانشگاه را داشته باشند باید حداقل معدل ۱۴ را در دوره دیپلم یا پیش دانشگاهی کسب کرده باشند. حداقل نمره معدل برای متقاضیان دوره کارشناسی ارشد نیز همین نمره ۱۴ است. البته دقت کنید که این نمره به عنوان شرط لازم در نظر گرفته شده اما با توجه به رقابتی بودن این دانشگاه، ممکن است کافی نباشد.

بودجه کافی

یکی از مهم‌ترین مواردی که قبل از اقدام برای اپلای باید به آن توجه کنید، موضوع هزینه‌های تحصیل است. مهم‌ترین هزینه مربوط به شهریه دانشگاه است. شهریه سالانه دانشگاه سابانجی بسته به مقطع و رشته تحصیلی متفاوت است اما به طور کلی باید چیزی حدود ۱۴هزار دلار را در نظر داشته باشید. ضمن اینکه هزینه‌های زندگی نیز به این هزینه اضافه می‌شود. بنابراین باید از تمکن مالی کافی برای پرداخت این هزینه‌ها برخوردار باشید. البته می‌توانید با بورسیه، کار دانشجویی و برخی تخفیف‌های خاص تا حد زیادی این هزینه‌ها را پوشش دهید.

مدارک مورد نیاز برای اپلای دانشگاه سابانجی

زمانی که تمام شرایط گفته شده را داشته باشید، می‌توانید برای تحصیل در دانشگاه سابانجی ترکیه اپلای کنید. در ادامه مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش سابانجی را ذکر کرده‌ایم:

  • فرم درخواست پذیرش تکمیل شده
  • مدارک هویتی مانند پاسپورت
  • مدارک تحصیلی مقاطع قبلی
  • ریزنمرات
  • مدارک مربوط به آزمون ورودی
  • نمره آزمون زبان انگلیسی
  • توصیه نامه در صورت وجود
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • مقالات و سوابق پژوهشی برای مقطع ارشد و دکتری

این‌ها مدارک کلی مورد نیاز برای درخواست پذیرش دانشگاه سابانجی بود، اما ممکن است بر اساس مقطع و رشته تحصیلی شما مدارک دیگری هم خواسته شود. بعد از آماده سازی مدارک باید به مراجعه به سایت دانشگاه اقدام به ارسال فرم درخواست همراه با مدارک کنید. در نهایت، مدارک شما ارزیابی خواهد شد و در مورد قبول یا رد درخواست پذیرش تصمیم گیری می‌شود.

اپلای دانشگاه سابانجی ترکیه

پذیرش دانشگاه سابانجی با بورسیه تحصیلی

اگر سوابق تحصیلی درخشانی داشته باشید و از لحاظ پژوهشی و افتخارات علمی شرایط خوبی داشته باشید، می‌توانید بورسیه تحصیلی دانشگاه سابانجی را بگیرید. این بورسیه توسط دانشگاه سابانجی و به کلیه مقاطع اختصاص پیدا کرده است. از طریق بورسیه تحصیلی می‌توانید تمام یا بخشی از هزینه‌های تحصیلتان را تامین کنید. البته که گرفتن بورسیه به این راحتی‌ها نبوده و رقابت بالایی دارد. ضمنا روال اپلای برای دانشگاه سابانجی از طریق بورسیه متفاوت با حالت عادی است.

شرایط پذیرش رایگان دانشگاه سابانجی

یکی از ویژگی‌های مهم دانشگاه سابانجی، امکان اخذ پذیرش رایگان از این دانشگاه است. دانشگاه سابانجی با تعدادی موسسه اعزام دانشجوی خاص در نقاط مختلف دنیا همکاری دارد و متقاضیانی که از طریق این موسسات اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی کنند، نیازی به پرداخت هزینه اپلیکیشن فی ندارند. این روش که فری اپلای نام دارد، به صرفه جویی در هزینه‌های شما کمک خواهد کرد.

به طور کلی، به عنوان یک متقاضی بین المللی باید از سوابق تحصیلی مناسب، تسلط نسبی روی زبان انگلیسی و بودجه کافی برخوردار باشید تا شرایط لازم برای اخذ پذیرش دانشگاه سابانجی ترکیه را داشته باشید. در صورتی که شرایط لازم را دارید توصیه می‌کنیم در روند آماده سازی مدارک، اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی از کمک و مشاوره موسسات معتبر در حوزه مهاجرت تحصیلی کمک بگیرید.

برای دریافت اطلاعات کامل دانشگاه سابانجی استانبول، اینجا را کلیک کنید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.