چرا اندازه گیری فشار خون در شب مهم است؟

*این مطلب در مهرماه ۱۴۰۲ بروزرسانی شده است.

کارشناسان می گویند که فشار خون بالا هنگام خواب می تواند نشانه ای از خطر بالای بیماری قلبی باشد. محققان گزارش دادند افرادی که فشار خون آنها در هنگام خواب افزایش می یابد ، بیشتر در معرض بیماری های قلبی عروقی قرار دارند. کارشناسان می گویند اندازه گیری فشار خون در شب معیار مهم تری برای سنجش سلامت قلب و عروق است.

آنها از متخصصان پزشکی می خواهند فشار خون افراد را در طول خواب کنترل کنند. آنها می گویند الگوهای خواب منظم و همچنین مصرف نمک کمتر می تواند به کاهش فشار خون در شب کمک کند. ممکن است فکر کنید که بدن شما در حالت خواب فشار خون پایین تری دارد.

اما برخی از افراد در حالی که به خواب می روند ممکن است افزایش فشار خون داشته باشند که می تواند پیامدهای بالقوه مهلکی داشته باشد.

کنترل فشار خون در شب مهم است

بر اساس مطالعه جدیدی که تازگی در مجله Circulation منتشر شد ، افرادی که در هنگام خواب فشار خون بالا را تجربه می کنند بیشتر دچار نارسایی قلبی و سایر انواع بیماری های قلبی عروقی می شوند.

فشار خون بالا در شب حتی در افرادی که فشار خون آنها در طول روز طبیعی است نیز رخ می دهد.

تشخیص این وضعیت خطرناک دشوار است ، زیرا معمولا افراد در طول روز فشار خون را اندازه گیری میکنند.

دکتر کازومی کاریو ، نویسنده اصلی این مطالعه و استاد پزشکی قلب و عروق در دانشگاه پزشکی جیچی در توچیگی ژاپن ، می گوید: “نتایج نشان می دهد که افزایش فشار خون سیستولیک شب یک عامل خطر مهم و مستقل برای حوادث قلبی عروقی بود.این مطالعه اهمیت گنجاندن نظارت بر فشار خون در شب را در استراتژی های مدیریت بیمار برجسته می کند .

در این مطالعه ، محققان ژاپنی با بررسی ۶۳۵۹ نفر ، از هولتر برای اندازه گیری فشار خون در روز و شب استفاده کردند.

همه شرکت کنندگان حداقل یک فاکتور خطر قلبی عروقی داشتند و اکثر آنها برای کنترل فشار خون خود دارو مصرف می کردند.

طی پیگیریهای ۲ تا ۷ ساله شرکت کنندگان ، محققان گفتند افرادی که فشار خون سیستولیک شبانه آنها ۲۰ میلی متر جیوه (میلی متر جیوه) بیشتر از میزان سیستولیک روزانه آنها بود ، به طور قابل توجهی بیشتر دچار بیماری قلبی عروقی آترواسکلروتیک و نارسایی قلبی می شدند.

به طور کلی ، شرکت کنندگان در مطالعه در مجموع ۳۰۶ رویداد قلبی عروقی را تجربه کردند ، از جمله ۱۱۹ سکته مغزی ، ۹۹ تشخیص بیماری عروق کرونر و ۸۸ تشخیص نارسایی قلبی.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “کاهش ضربان قلب با رعایت این نکته ها” را نیز مطالعه بفرمایید.      

اندازه گیری فشار خون در شب

علت افزایش فشار خون در شب

 فشار خون در شب به طور طبیعی افزایش می یابد تا سدیم اضافی از کلیه ها دفع شود ، به ویژه در افرادی که حساسیت بالایی نسبت به مصرف نمک دارند.

وی گفت: “معمولاً فشار خون بالا در طول روز برای دفع سدیم کافی است.” با این حال ، در افراد با افزایش حجم گردش خون (به دلیل افزایش مصرف نمک و حساسیت به نمک) ، فشار خون نه تنها در طول روز بلکه در شب نیز باید افزایش یابد تا سدیم از بدن دفع شود. این مکانیسم جبران شده است ، اما برای قلب مضر است. “

دکتر ریموند تاونسند ، متخصص پزشکی در انجمن قلب آمریکا و مدیر برنامه فشار خون در دانشگاه پنسیلوانیا ، میگوید که در حالت ایده آل باید فشار خون در شب اندازه گیری شود .

او می گوید: “وقتی شب ها خواب هستید ، این بهترین زمان برای فشار خون است.

تاونسند ، که هزاران آزمایش فشار خون در شب انجام داده است ، گفت که امکان استفاده از هولتر برای نظارت بر فشار خون در خانه وجود دارد.

چرا فشار خون شما در بعدازظهر و عصر افزایش می یابد؟ چرا فشار خون در نوسان است؟

فشار خون به دلایل مختلفی در طول روز در نوسان است، اما دانستن اینکه چه چیزی باید انتظار داشته باشید و چه زمانی ممکن است فشار خون نوسان شما غیر طبیعی باشد، مفید است. دلایلی که در ادامه ذکر میشود باعث بالا رفتن فشار خون میشود که میتواند بر فشار خون شما در شب هم تاثیر گذار باشد.

ریتم های شبانه روزی

فشار خون شما به شدت تحت تاثیر ریتم های شبانه روزی بدن شما از جمله چرخه طبیعی خواب شما است. ریتم شبانه روزی شما به ساعت اصلی مغز شما متصل است که عملکرد بدن شما را در طول روز تنظیم می کند.

با غروب خورشید و تاریک شدن هوا، ساعت اصلی شما به شما می گوید که وقت آن است که به رختخواب بروید و کمی استراحت کنید. در مقابل، هنگامی که خورشید طلوع می کند، ساعت اصلی شما اطمینان می دهد که انرژی کافی برای هوشیار ماندن و انجام روزتان را دارید. ضربان قلب و فشار خون شما مطابق با این الگو تنظیم می‌شوند، بنابراین طبیعی است که فشار خون شما هنگام خواب پایین بیاید و در طول روز افزایش یابد.

فعالیت بدنی

فعال بودن و ورزش منظم به کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا در دراز مدت کمک می کند. برای افراد مبتلا به پرفشاری خون تشخیص داده شده، مشخص شده است که ورزش باعث کاهش فشار خون به نام افت فشار خون پس از ورزش (PEH) می شود.

ممکن است متوجه شوید که فشار خونتان در طول یا بعد از ورزش کمی تغییر می کند. این طبیعی است، اما یک تغییر قابل توجه می تواند نشان دهد که شما پاسخ پرفشاری خون به ورزش (HRE) دارید.² در HRE، فشار خون در افراد عادی و سالم با ورزش به طور قابل توجهی افزایش می یابد (فشار خون سیستولیک برای مردان به ۲۱۰ میلی متر جیوه و برای زنان ۱۹۰ میلی متر جیوه افزایش می یابد. یا بالاتر). HRE یک علامت هشدار اولیه برای ابتلا به فشار خون بالا است.

عصبی بودن و استرس

وقتی احساس عصبی یا استرس می کنید، بدن شما وارد حالت «جنگ یا گریز» می شود و هورمون های آدرنالین و کورتیزول بیشتری ترشح می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، ضربان قلب شما افزایش می یابد و رگ های خونی شما باریک می شوند (انقباض عروق) که باعث افزایش موقت فشار خون می شود. این یک پاسخ طبیعی از بدن شما است.

سندرم کت سفید

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا فشار خون شما در خانه طبیعی است و در نزد پزشکان افزایش می یابد؟ این سندرم کت سفید است و زمانی رخ می‌دهد که در مورد مراجعه به پزشک یا حضور در یک محیط بالینی استرس داشته باشید. خواندن بالا ناشی از سندرم روپوش سفید همیشه به این معنی نیست که شما فشار خون دارید.

خوردن و آشامیدن

مصرف غذا و نوشیدنی بر فشار خون شما تأثیر می گذارد، به طوری که برخی از غذاها تأثیر بیشتری نسبت به سایرین دارند. در حالی که کاهش اندکی فشار خون هنگام هضم غذا پس از غذا طبیعی است، کافئین³ و غذاهای حاوی قند اضافه شده۴ به طور موقت فشار خون را افزایش می دهند.

همچنین نشان داده شده است که خوردن غذاهای نمکی ۵ باعث افزایش فشار خون می شود زیرا احتباس آب و فشار بر دیواره رگ های خونی شما را افزایش می دهد.

دارو

برخی از داروهای رایج مانند داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) و ضداحتقان‌ها نیز می‌توانند فشار خون را افزایش دهند.

فشار خون به طور طبیعی در شب کاهش می‌یابد، در طول روز افزایش می‌یابد، در ظهر به اوج خود می‌رسد و تا بعدازظهر بالا می‌ماند و در عصر کاهش می‌یابد. این تحت تأثیر ریتم شبانه روزی در میان عوامل دیگر مانند ورزش، غذا و نوشیدنی و استرس قرار دارد. کارگران شیفت ممکن است الگوی معکوس ببینند.

افراد مبتلا به فشار خون اغلب نوسانات گسترده تری را تجربه می کنند، اگرچه این نوسانات معمولاً با درمان تثبیت می شوند. فشار خون شما باید در شب کاهش یابد – اگر اینطور نیست، باید با پزشک خود در مورد دارو یا تنظیم دارویی که در حال حاضر مصرف می کنید صحبت کنید.

مانیتورینگ سرپایی (پوشیدن مانیتور فشار خون به مدت ۲۴ ساعت) تنها راه برای ارزیابی نوسانات فشار خون روزانه شماست. برای خواندن دقیق، هر روز چندین اندازه گیری را همزمان انجام دهید و ۳۰ دقیقه بعد از ورزش، خوردن، نوشیدن یا سیگار کشیدن صبر کنید.

پیشگیری از بالا رفتن فشار خون

دکتر ویکتوریا شین ، متخصص قلب در مرکز پزشکی تورنس مموریال در کالیفرنیا ، به Healthline گفت که این تحقیقات و تحقیقات دیگر باعث شده است تا پزشکان بیشتری بیماران را به مصرف داروهای فشار خون در شب راهنمایی کنند.

او می گوید: “مصرف داروهای فشار خون در شب فشار خون را در طول شب و روز بهبود می بخشد و مرگ و میر را به طور کلی کاهش می دهد.”

کاریو گفت که فعال شدن اعصاب سمپاتیک ، اختلال عملکرد عصبی خودمختار ، آپنه خواب و کیفیت پایین خواب نیز ممکن است به افزایش فشار خون در شب کمک کند.

“عادات بد خواب شامل نوشیدن کافئین یا الکل در طول روز ، چرت زدن در طول روز ، زمان خواب نامنظم ، قند کنترل نشده ، هیپرتروفی پروستات ، ورزش بسیار دیر وقت، نور آبی از دستگاه دیجیتال ، درگیری های ذهنی (مانند مشاجره با شریک یا همسرتان یا هر موقعیت دیگری که باعث ایجاد اضطراب می شود) ، به احتمال زیاد خواب شما را بهم میریزد.

اندازه گیری فشار خون در شب

پیانکو افزود: شرایط پزشکی که می تواند باعث افزایش فشار خون در شب شود ، شامل دیابت ، تیروئید و مشکلات کلیوی است.

کاریو کاهش مصرف نمک ، تجویز دیورتیک ها و مصرف مسدود کننده های گیرنده کورتیکوئیدهای معدنی را برای کاهش خطر فشار خون بالا در شب توصیه می کند.

وی افزود: مطالعات بعدی برای مداخلات برای حفظ سطح طبیعی فشار خون در شب مورد نیاز است.

پیانکو افزود: “مهمترین راه برای کاهش خطر افزایش شدید فشار خون در شب ، حفظ الگوی خواب ثابت است.”

“سعی کنید هر روز در ساعت مشخصی بخوابید و برخیزید. قبل از خواب از مصرف کافئین خودداری کنید. در اوایل روز ورزش کنید. قبل از خواب از نور آبی وسایل دیجیتالی خودداری کنید. از اضطراب فاصله بگیرید و مدیتیشن یا فعالیت های مشابه را برای کنترل موقعیت های استرس زا در نظر بگیرید. “

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.