اطلاعات جالب درباره ماهی اسکار

افرادی که ماهی اسکار دارند ممکن است این ماهی ها را به دلیل رنگ های زیبایشان خریداری کرده باشند، اما بعد از چند وقت که از داشتن ماهی اسکار بگذرد آنها متوجه خواهند شد این ماهی سریع با آنها ارتباط برقرار میکند. برای اطلاعات بیشتر در مورد این ماهی های شگفت انگیز به ادامه مطلب مراجعه کنید.

چهار حقیقت باورنکردنی درباره ماهی اسکار

اسکار با توجه به شرایط یا حتی خلق و خویش رنگ تغییر می کند. به عنوان مثال، اگر اسکار در یک مبارزه شکست بخورد، چشمانش سیاه می شود.

اسکار تک همسری است.

هیچ‌کس واقعاً نمی‌داند چرا به آن «اسکار» می‌گویند، اما ممکن است نام گونه‌اش، ocellatus، مخدوش باشد.

اسکار می تواند آب با سطح اکسیژن بسیار پایین را تحمل کند. حتی ممکن است برای مکش هوا برای تکمیل اکسیژن خود به سطح بیاید.

ماهی اسکار از نظر طبقه بندی و نام علمی

اسکار از خانواده Cichlidae است، یک خانواده بزرگ که حدود ۳۰۰۰ گونه را در بر می گیرد. تیره ماهی اسکار Astronotus است که تنها دو گونه از آن وجود دارد و نام علمی آن Astronotus ocellatus است. Astronotus از کلمه یونانی برای “ستاره” که Astra است و کلمه یونانی به معنی “پشت”، noton گرفته شده است.

Ocellatus به زبان لاتین به معنای “چشم های کوچک” است و لکه های قرمز رنگ در پایه باله دم ماهی را توصیف می کند. اگرچه منشأ ماهی اسکار در آمریکای جنوبی است، اما به رودخانه‌های آمریکای شمالی و سایر مناطقی که حتی ممکن است مهاجم در نظر گرفته شوند، گسترش یافته است.

انواع ماهی اسکار

اگرچه یک گونه از اسکار وجود دارد، اما برای ایجاد چندین گونه مختلف برای آکواریوم خانگی پرورش داده شده است. آنها شامل اسکار دم حجابی با باله های لگنی، پشت، دم و سینه ای زیبا و روان هستند. اسکار آلبینو، اسکار لیمویی زرد روشن، اسکار سفید، آبی و سیاه، اسکار سبز، اسکار مسی و اسکار طلایی وجود دارد.

اطلاعات جالب درباره ماهی اسکار

ماهی اسکار از نظر ظاهر

ماهی اسکار یکی از اعضای بزرگ خانواده سیکلیدها است. بدن آن یک بیضی عمیق، تا حدودی فشرده و کشیده است که زمانی که ماهی کاملاً رشد کرد، حدود ۱۵ اینچ طول دارد. اگرچه اسکار وحشی به گونه‌ای پرورش داده شده است که رنگ‌ها و الگوهای زیادی داشته باشد، اما یک اسکار وحشی سبز تیره یا قهوه‌ای با لکه‌های نارنجی، قرمز یا زرد است. ماهی اسکار وحشی همچنین دارای نقاط چشمی در انتهای دم خود است. این نقاط چشمی باعث سردرگمی شکارچیان احتمالی می شود تا ماهی بتواند فرار کند.

چشمان اسکار تیره، لبه‌های قرمز رنگ و دهانش بزرگ است. باله ها فلس دار هستند و حاوی خارهای زیادی هستند. اسکار نوزاد رنگ های متفاوتی نسبت به والدین خود دارد که به استتار آنها کمک می کند. آنها سرعت رشد سریعی دارند و به زودی رنگ بزرگسالان را به خود می گیرند.

پیشنهاد می کنیم مقالهچرا گاهی بعد از عوض کردن آب تنگ ، ماهی میمیرد؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

پراکندگی، جمعیت و زیستگاه

اگرچه منشأ اسکار در مناطق استوایی آمریکای جنوبی است، اما اکنون در استرالیا، ایالات متحده، چین و هند در طبیعت یافت می شود .

زیستگاه ماهی رودخانه های ساکن با کف گل آلود یا شنی است، زیرا اسکار تغذیه کننده کف است. زمانی که دما بین ۶۸ تا ۸۲٫۴ درجه فارنهایت باشد بهترین عملکرد را دارد. نمی تواند در دمای زیر ۵۵ درجه دوام بیاورد، بنابراین مالک باید مراقب آب موجود در مخزن باشد. ماهی می تواند سطح pH گسترده ای بین ۶ تا ۸ را تحمل کند.

شکارچیان و طعمه

اسکار یک ماهی همه چیزخوار است و حشرات و لاروهای آنها، ماهی های کوچکتر، میگوهای آب شیرین، حلزون ها، صدف ها و ریزه ها را می خورد. مواد غذایی دیگر شامل جلبک، آجیل و میوه هایی است که در آب افتاده اند. اسکار غذای پیراناها، خزندگان و پرندگان است. همچنین قربانی انگل هایی مانند Ichthyophthirius multifiliis و ترماتود است. اسکار در برابر بیماری Dactylogyrus gill flukes و بیماری به نام بیماری سوراخ در سر آسیب پذیر است. دانشمندان نمی دانند چه چیزی باعث این بیماری می شود، اما یکی از دلایل ممکن است انگلی به نام هگزامیتا باشد.

تولید مثل و طول عمر ماهی اسکار

آنها در حدود ۱۴ ماهگی آماده تولید مثل هستند و می توانند تا ۱۰ سال تولید مثل کنند. زمانی که دمای آب به ۷۷ درجه فارنهایت می رسد ماهی پرورش می یابد.

این جفت ابتدا مراقب تمیز کردن یک محل لانه با هم هستند که ممکن است کمی طول بکشد. هنگامی که آنها آماده تخم ریزی هستند، در یک مراسم خواستگاری شرکت می کنند که شامل باز کردن باله های خود و شعله ور کردن آبشش هایشان است. رنگ آنها نیز تغییر میکند. سپس، ماده تخم‌ها را روی محل لانه می‌گذارد و پس از آن نر، اسپرم را رسوب می‌دهد.

 اسکار سه تا چهار بار در سال تکثیر می شوند و هر کلاچ بین ۳۰۰ تا ۳۰۰۰ تخمک دارد. ماده های بزرگتر تخم های بیشتری می گذارند. هر دو والدین از تخم‌ها  و نوزاد تا حدود یک سالگی مراقبت می‌کنند. سرعت رشد یک بچه ماهی بسیار سریع است و هر ماه حدود یک اینچ افزایش می یابد. طول عمر ماهی اسکار می تواند تا ۲۰ سال باشد.

 اسکار به طور گسترده در رودخانه‌ها و حوضه‌های کلمبیا، برزیل، پرو و گویان فرانسه توزیع می‌شوند و گزارش‌هایی مبنی بر حضور آن‌ها در آرژانتین وجود دارد. در آمریکای شمالی، استرالیا، گوام، لهستان، سنگاپور، ساحل عاج و آلمان معرفی شده است. همچنین یک ماهی آکواریومی محبوب است.

تولید مثل و طول عمر ماهی اسکار

سوالات متداول درباره ماهی اسکار

اسکار کجا پیدا می شود؟

اگرچه منشا این ماهی آمریکای جنوبی است، اما اکنون در بسیاری از نقاط جهان از جمله فلوریدا، استرالیا و آلمان یافت می شود.

ماهی های اسکار چقدر بزرگ می شوند؟

یک اسکار واقعا بزرگ می تواند ۲۲ اینچ طول داشته باشد.

ماهی اسکار چقدر عمر می کند؟

ماهی اسکار که به خوبی مراقبت می شود می تواند ۲۰ سال زندگی کند.

ماهی اسکار چه گونه ای است؟

اسکار نوعی سیچلاید است که خانواده ای بزرگ و متنوع از ماهی ها است. به عنوان یک حیوان خانگی به دلیل رنگ های زیبای خود پرورش داده می شود.

چرا ماهی اسکار من به پهلو خوابیده است؟

وقتی اسکار در آکواریوم به پهلو دراز می کشد ممکن است به این معنی باشد که استرس دارد یا در حال تسلیم شدن به ماهی دیگری است. در طبیعت، زمانی که به پهلو دراز می کشد، ممکن است در حال بازی مرده باشد تا طعمه های احتمالی را فریب دهد.

ماهی های اسکار چه می خورند؟

ماهی های اسکار همه چیزخوار هستند و هم مواد حیوانی و هم گیاهی را می خورند.

1/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.