ارتباط آپدیت هسته گوگل در می ۲۰۲۲ (May 2022) با خرید رپورتاژ و بک لینک

آپدیت می ۲۰۲۲ الگوریتم های گوگل مدتی است که به پایان رسیده است و باید گفت نتایجی که اکنون می بینیم، میوه این آپدیت است. اما معمولا پس از هر آپدیت این سوالات پرسیده می شود که این بروزرسانی بخاطر چه بوده است؟ آیا خرید رپورتاژ آگهی از نشونت یا خرید بک لینک فالو باعث افت یا رشد سایت شده است؟ یا اینکه محتوا در این آپدیت مؤثر بوده؟ هیچ کس این را دقیق نمی داند اما طبق تحلیل وب سایت نشونت قصد داریم مروری داشته باشیم به توئیت ها و مستنداتی که در دسترس است تا کمی با جزئیات این آپدیت چالشی آشنا شویم.

همانطور که می‌دانید ارتقای هسته گوگل از ۲۵ می آغاز شد و در ۹ ژوئن به پایان رسید. همانطور که می‌دانید تغییر مداوم الگوریتم های اصلی گوگل برای بهبود نتایج جستجوی کاربران طراحی شده است. به روز رسانی بزرگ در هر سال ممکن است دو بار در سال یا هر شش ماه یکبار رخ می دهد. تغییر Google Core Update نتایج جستجوی Google را تغییر می‌دهد و به کاربران امکان دسترسی به محتوای ارزشمند را می‌دهد.

چیزی که گوگل در مورد آپدیت می ۲۰۲۲ می گوید

اگر آپدیت الگوریتم گوگل در سال ۲۰۲۲ تغییر مثبتی در رتبه بندی وب سایت شما ایجاد کرده است، پس این برای شما خیلی خوب است و معلوم است کارتان را درست انجام داده اید. اگر به روز رسانی گوگل باعث از دست دادن نتایج جستجوی گوگل برای شما شده است، از این پس باید به فکر بهبود محتوای سایت خود باشید. جان مولر هم در مورد آپدیت می ۲۰۲۲ گفت: در به‌روزرسانی می ۲۰۲۲، ما به ارتباط کلی وب‌سایت نگاه می‌کنیم، نه جزئیات. به هر حال آنچه برای ما مهم است وضعیت بهینه‌سازی کل سایت است. این جمله جان مولر نشان می دهد که چندان خرید رپورتاژ یا بک لینک نمی تواند به تنهایی روی افت یا رشد شما مؤثر بوده باشد. البته تاثیر بک لینک همچنان پابرجاست اما نه در این آپدیت اخیر!

آپدیت گوگل و خرید بک لینک و رپورتاژ

شما باید هنگام برنامه ریزی استراتژی سئوی خود پس از هر به روز رسانی گوگل، سعی کنید به دنبال مسائل فنی نباشید یا تگ عنوان را تغییر ندهید. برای مقابله با چنین تغییرات عمده ای از الگوریتم های گوگل، بهتر است با اصلاح محتوای موجود، رویکرد جدیدی در سئو را شروع کنید. وقتی گفته می شود در آپدیتی کلیات در نظر گرفته شده است یعنی شما نیاز به تغییر استراتژی کلی فعالیت محتوایی خود دارید.

تاثیر تولید محتوای رباتیک روی آپدیت می ۲۰۲۲ چقدر است؟

به‌روزرسانی‌های اصلی گوگل همیشه روی نتایج رتبه‌بندی تأثیر می‌گذارند با این حال، این تغییرات ممکن است برای برخی کم و برای برخی زیاد باشد.

قبل از هرچیزی مطمئن شوید که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی یا محتوای ماشینی را دقیق می شناسید، زیرا احتمالاً پس از این به روز رسانی، محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی تغییر می کند. یکی از دلایلی که ابزارهای بازنویسی متن نشونت (https://neshoonet.ir/rewriter/) با بهترین سازوکار در اختیار شما قرار گرفته است همین است. توضیحات لازم برای بهترین بهره‌برداری از این ابزار نیز در اختیار کاربران قرار گرفته است. این ابزار کمک می کند حتی محتوای ماشینی هم برای گوگل یک محتوای با کیفیت به حساب بیاید. پس خیلی نگران این موضوع نباشید. تنها کافیست به نکات مطرح شده توسط وب سایت https://neshoonet.ir دقت داشته باشید.

در مقابل، شخصی گفت که اگرچه تمام محتوای سایت او به طور مصنوعی تولید شده است، اما با به روز رسانی های می ۲۰۲۲، رتبه سایت او بهتر از رقبا بوده است. البته شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد به‌روزرسانی‌های اصلی Google بر محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی تأثیر گذاشته است، اما این بدان معنا نیست که محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی در یک سایت مناسب نیست. بلکه همانطور که قبلا هم توضیح داده شد، ایجاد محتوای ماشینی نیاز به رعایت یک سری موارد دارد تا بتوانید آن را از حالت ماشینی خارج کنید.

نظر گوگل در مورد تولید محتوای ماشینی چیست؟

گوگل ادعا کرده است که محتوای ایجاد شده مصنوعی خط‌مشی‌های ما در مورد دستکاری نتایج جستجو را نقض می‌کند. به عبارت دیگر، این روش محتوایی را برای جستجوی کاربر ایجاد نمی کند و از تعدادی تکنیک برای فریب الگوریتم های گوگل برای تولید محتوایی استفاده می کند که در نتایج جستجو و رتبه بندی تغییر ایجاد می کند. گوگل می خواهد بگوید هرچه قدر می خواهید محتوایی ماشینی به کمک هوش مصنوعی تولید کنید اما هدف تان نباید رتبه گرفتن آن محتواها باشد. به نظر ما کاملا منطقی است. اگر بخواهیم عادلانه به این قضیه نگاه کنیم، محتوا باید برای کاربر باشد. اما نکته جالب اینجاست که با هوش مصنوعی هم به راحتی می توان محتوایی برای کاربر نوشت. نتایج یک مطالعه اخیر بر روی محتوای ایجاد شده مصنوعی نشان می دهد که اگر اساس تولید محتوای هوش مصنوعی مبتنی بر محتوایی با کاربری آسان و پاسخگوی نیاز کاربران باشد، با قوانین گوگل مغایرت ندارد. اتفاقا محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی می توانند مکمل محتوای انسانی و بهبود کیفیت باشند. مهم این است که چگونه ایجاد شده اند و با چه کیفیتی!

پس می توانیم نتیجه بگیریم که احتمالاً این آپدیت ارتباطی با خرید بک لینک یا رپورتاژ ندارد و اگر افتی داشته اید باید سایت خود را از نظر محتوایی مورد بازبینی قرار دهید. اگر فکر می کنید محتوای شما کیفیت بالایی دارد و حتی بک لینک هایی هم که گرفته اید کیفیت بالایی دارند اما همچنان افت رتبه داشته اید، تیم نشونت می توانند سایت شما را بررسی و به شما راهکارهای لازم را بدهند تا شانس بازگشت به رتبه قبلی تان بیشتر شود. اگر مایل هستید از مشاوره سئو نشونت استفاده کنید به آدرس https://neshoonet.ir/market/seo-consulting سر بزنید یا با ۰۹۱۱۴۹۳۴۶۲۳ و ۰۱۳۹۱۰۱۲۶۱۷ تماس بگیرید.

منبع: نشونت

5/5 - (2 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

1 دیدگاه در “ارتباط آپدیت هسته گوگل در می ۲۰۲۲ (May 2022) با خرید رپورتاژ و بک لینک

ما توی تموم سایتهامون رشد داشتیم.
ممنون از وب سایتتون که آپدیت اخیر رو برامون تحلیل کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.