آیا میدانستید آقایان بینی بزرگتری نسبت به خانمها دارند؟و مابقی ماجرا…

شاید شما مردی باشید که فکر می‌کند بدن خود را به خوبی می‌شناسد، یا شاید زنی باشید که زیست‌شناسی مردانه را در مقایسه با مواردی مانند زایمان و یائسگی، بسیار کسل‌کننده می‌داند. خوب، ممکن است با یک شگفتی روبرو شوید. به عنوان مثال، آیا می‌دانستید که مردها بعد ازدواج چاق میشوند؟ یا اینکه مردها مثل خانم ها بین رنگ ها تفاوت قائل نمی شوند؟خود را برای سفر به سمت عجیب‌تر زندگی با کروموزوم Y آماده کنید و ممکن است با خواندن این مقاله دیگر هرگز به مردتان یا خودتان به همان شکل نگاه نکنید.اینها نکته هایی عجیب اما واقعی با پشتوانه علمی درباره مردها است.

عجایب واقعی درباره بدن و جسم آقایان

مردان در صورت ازدواج چاق می شوند

عجایب واقعی

 در تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به سلامت و سبک زندگی در سال ۲۰۱۷ از نزدیک به ۹۰۰۰ مرد که در Social Science & Medicine منتشر شد، محققان متوجه شدند که نه تنها وزن مردان متاهل بیشتر از مردان مجرد است، بلکه مردان به طور متوسط ​​قبل از ازدواج وزن کمتری دارند و بعد از ازدواج نیز وزن بیشتری دارند.

به گفته محققان، دو توضیح برای این پدیده وجود دارد و آنها متقابل نیستند. اولین مورد که نظریه “بازار ازدواج” نامیده می شود این است که مردانی که به دنبال شریک زندگی هستند انگیزه بیشتری برای حفظ تناسب اندام دارند. یک بار که ازدواج می کنند، اصطلاحاً «خودشان را رها می کنند» و چاق می شوند. توضیح دیگر نظریه «تعهد اجتماعی» نام دارد. این بیان می‌کند که پس از ازدواج، مردان وعده‌های غذایی منظم‌تری می‌خورند و در رویدادهای اجتماعی بیشتری شرکت می‌کنند که شامل خوردن غذاهای پرکالری می‌شود، به همین دلیل دور کمر در حال افزایش است.

مردان بیشتر از زنان به دلیل عفونت ادراری در بیمارستان بستری می شوند

زنان بیشتر از مردان به عفونت های دستگاه ادراری (UTIs) مبتلا می شوند. این یک پیامد ناخوشایند آناتومی است: زنان مجرای ادرار کوتاه تری دارند، به این معنی که باکتری های عفونی مسافت کوتاه تری برای طی کردن دارند تا به مثانه برسند، جایی که می توانند تکثیر شوند . با این حال، تحقیقات نشان می دهد که وقتی مردان به عفونت مبتلا می شوند، احتمال بیشتری دارد که به دلیل آن در بیمارستان بستری شوند.

محققان سیستم سلامت هنری فورد سوابق بیش از ۱۰ میلیون بیمار را که در طی چهار سال در اورژانس بیمارستان مشاهده شده بودند، تجزیه و تحلیل کردند. آنها دریافتند که اکثر افرادی که پس از ارائه علائم UTI در اورژانس بستری شدند، مردان مسن یا افرادی بودند که عفونت کلیوی موجود داشتند.

با این حال، این مطالعه همچنین نشان داد که در بین زنان، میزان ویزیت ER برای عفونت UTI در سنین ۱۵ تا ۲۵ سال – شروع فعالیت جنسی – به شدت افزایش می‌یابد و سپس کاهش می‌یابد و دوباره در میان زنان مسن به اوج خود می‌رسد. برای مردان، این بروز تا میانسالی پایین می‌ماند، سپس با انتقال از میانسالی به پیری شایع‌تر می‌شود.

مردان بیشتر از زنان به بیماری پارکینسون مبتلا می شوند

بیماری پارکینسون (PD) یک اختلال عصبی است که حدود ۱ درصد از جمعیت بالای ۶۰ سال و حدود ۵ درصد از افراد بالای ۸۵ سال را تحت تأثیر قرار می دهد. به گفته بنیاد پارکینسون، این اختلال به دلیل از دست دادن سلول های عصبی در قسمت خاصی از مغز، ایجاد لرزش، مشکل در راه رفتن، مشکلات تعادلی، سفتی عضلات و سایر علائم است.

در مقایسه با زنان، مردان بیش از دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به PD هستند، همانطور که در یک بررسی آکادمیک در سال ۲۰۱۹ در مجله بیماری پارکینسون منتشر شد. بروز این اختلال با افزایش سن برای مردان و زنان افزایش می‌یابد، اما برای مردان افزایش خطر بیشتر است. با این حال، میزان مرگ و میر ناشی از PD در میان زنان بیشتر است و همچنین این بیماری در زنان سریعتر از مردان پیشرفت می کند.

علائم PD در مردان و زنان متفاوت است، زنان بیشتر در معرض رعشه و خطر افتادن هستند، در حالی که مردان اغلب دچار «یخ زدن در راه رفتن»، یعنی ناتوانی در راه رفتن می‌شوند. دلایل این امر مشخص نیست، زیرا PD یک اختلال پیچیده است. اما تصور می‌شود که هورمون‌های جنسی در این امر نقش دارند و استروژن برای زنان محافظت می‌کند، حداقل تا زمان یائسگی.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “راههای طبیعی برای بهبود میل جنسی در زنان” را نیز مطالعه بفرمایید.      

به نظر می رسد بازوهای مردان به ویژه برای مشت زدن مناسب هستند

در بسیاری از گونه‌های جانوران، نرها بزرگ‌تر هستند و سلاح‌های بیولوژیکی بزرگ‌تری (دندان‌ها یا پنجه‌های بزرگ‌تر) نسبت به ماده‌ها دارند. بر اساس یک مقاله تحقیقاتی در سال ۲۰۲۰ در مجله زیست شناسی تجربی، اغلب دلیل این است که مردان باید برای جفت با یکدیگر رقابت کنند. این پدیده به ویژه در میان نخستی‌ها برجسته است: شامپانزه‌های نر تا حد آسیب جدی یا مرگ با یکدیگر مبارزه می‌کنند. در میان گوریل ها، نرهای گروه های مختلف حدود ۵۰ درصد از مواقعی که با هم ملاقات می کنند با هم دعوا می کنند.

به نظر می رسد که بدن نر انسان نیز با تکامل برای نبرد شکل گرفته است. همانطور که در مقاله تحقیقاتی نشان داده شد، محققان قدرت مشت زدن مردان و زنان را با چرخاندن میل چرخ طیار توسط داوطلبان اندازه‌گیری کردند. این آزمایش از همان گروه‌های عضلانی و حرکت مانند پرتاب مشت استفاده می‌کرد، با این مزیت که افراد مورد مطالعه آموزش ندیده می‌توانستند از نیروی کامل بدون خطر آسیب استفاده کنند.

مردان می‌توانستند نیروی بیشتری نسبت به زنان ایجاد کنند، اما این تفاوت در چرخاندن میل لنگ به جلو – معادل پرتاب مشت – نسبت به حرکت به سمت عقب یا بالای سر بیشتر بود. و تفاوت بین نیروی مشت به جلو و نیروی حرکت به عقب برای مردان بیشتر از زنان بود. همه اینها نشان می دهد که بازوهای مردان برای پرتاب مشت تخصصی هستند.

مردان بیشتر از زنان عرق می کنند

مردان ژاکت های بهتری می سازند. مطالعات نشان می دهد که غدد عرق زنان در یک دمای معین عرق کمتری نسبت به مردان آزاد می کنند. به نظر می رسد علت آن هورمون تستوسترون باشد که برون دهی عرق را افزایش می دهد. با این حال، هم در مردان و هم در زنان، تمرینات ورزشی منجر به افزایش تعریق می‌شود، زیرا بدن در هنگام ورزش بهتر می‌تواند خود را خنک نگه دارد. آیا این بدان معناست که زنان می‌توانند به سطح چکه‌ریزی مردان دست یابند؟

ظاهرا نه؛ حتی در بین ورزشکاران، مردان در این موفقیت مشکوک جلوتر هستند. محققان گروهی از مردان و زنان را در حین دوچرخه سواری مورد آزمایش قرار دادند. برخی از ورزشکاران بیش از شش سال در ورزش های استقامتی شرکت کرده بودند، در حالی که برخی دیگر در سه سال گذشته هیچ تمرین منظمی انجام نداده بودند.

مردان ورزشکار میزان عرق بیشتری نسبت به زنان ورزشکار داشتند. علاوه بر این، تفاوت در تعریق بین مردان ورزشکار و غیر ورزشکار به طور قابل توجهی بیشتر از تفاوت بین دو گروه از زنان بود. این نشان می دهد که تمرینات ورزشی تأثیر بیشتری بر تعریق مردان دارد.

بینی مردان نسبت به اندازه بدنشان بزرگتر از زنان است

عجایب واقعی

وقتی بلوغ فرا می رسد، چیزهای زیادی تغییر می کند. و یکی از آنها، بر اساس تجزیه و تحلیل الگوهای رشد در مردان و زنان منتشر شده در مجله آمریکایی انسان شناسی فیزیکی، بینی مردانه است. با بررسی داده‌های مطالعه‌ای که رشد صورت گروهی از افراد را از کودکی تا ۱۸ سالگی اندازه‌گیری کرد، دریافتند که تفاوت‌هایی در اندازه صورت، نسبت به اندازه بدن، بین مردان و زنان در اوایل دوران کودکی وجود دارد. اما در ابتدای نوجوانی، پسران نسبت به صورت خود، نسبت به دختران، بینی بزرگ‌تری پیدا می‌کنند. آنها همچنین حفره های بینی نسبتا بزرگتری ایجاد می کنند.

دلیل این امر به گفته محققان، تغییرات دیگری است که در دوران بلوغ اتفاق می افتد. مردان نسبت به زنان شروع به ایجاد نسبت بیشتری از توده بدون چربی بدن (عضله) می کنند. و از آنجایی که برای حفظ توده عضلانی به اکسیژن بیشتری نیاز است، مردان نسبت به زنان نیاز به اکسیژن بیشتری برای اندازه بدن خود دارند. به نظر می رسد ایجاد یک هونکور بزرگ و حفره های بینی جادارتر، سازگاری برای رفع این نیاز باشد.

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.