آنچه از نظر جسمی بلافاصله پس از مرگ برای شما اتفاق می افتد

 چگونگی پاسخ مردم به موضوع مرگ دشوار است زیرا هر یک از ما از نظر تفکر و پرورش یافتن متفاوت هستیم. اما، به طور کلی، مردم از فکر کردن به مرگ خود احساس ناراحتی و غم می کنند. آنچه اغلب زمینه ساز این ناراحتی است، روند واقعی مردن و ترس از بیماری طولانی یا دردناک است نه مرده بودن. به نظر می رسد تعداد کمی از مردم بدانند که واقعاً پس از مرگ چه اتفاقی برای بدن می افتد. این مقاله مراحل مختلف پس از مرگ که برای جسم رخ میدهد را برایتان توضیح میدهد.

 لحظه مرگ

ما اغلب لحظه مرگ را زمانی تصور می کنیم که در آن ضربان قلب و تنفس متوقف می شود. با این حال ما فکر میکنیم که مرگ یکدفعه اتفاق نمی افتد. اکنون تصور می شود که مغز ما به مدت ۱۰ دقیقه یا بیشتر پس از مرگ ما به “کار” ادامه می دهد، به این معنی که مغز ما ممکن است به نوعی از مرگ ما آگاه باشد.

در محیط بیمارستان، چند معیار پزشکی برای اعلام مرگ وجود دارد. اینها شامل فقدان نبض، فقدان تنفس، عدم وجود رفلکس و عدم انقباض مردمک در برابر نور شدید است.

در شرایط اضطراری، امدادگران به دنبال پنج نشانه مرگ غیرقابل برگشت هستند تا تعیین کنند که احیا ممکن است یا خیر.

طبق تعریف، مرگ زمانی است که عملکرد گردش خون و تنفس به طور غیرقابل برگشت متوقف می شود، یا مرگ مغزی، زمانی که کل مغز، از جمله ساقه مغز، از کار می افتد. تعیین باید بر اساس استانداردهای پزشکی پذیرفته شده انجام شود.

مرگ یا زمانی اعلام می شود که مرگ مغزی وجود داشته باشد (بدون عملکرد کل مغز و ساقه مغز) یا تنفس و گردش خون با تلاش های احیا قابل بازیابی نباشد.

مراحل مختلف مرگ

مراحل مختلف مرگ جسمی

در لحظه مرگ، تمام ماهیچه‌های بدن شل می‌شوند، حالتی که شلی اولیه نامیده می‌شود. پلک‌ها کشش خود را از دست می‌دهند، مردمک‌ها گشاد می‌شوند، فک ممکن است باز شود، و مفاصل و اندام‌های بدن انعطاف‌پذیر هستند.

با از دست دادن تنش در عضلات، پوست افتادگی پیدا می کند، که می تواند باعث برجسته شدن مفاصل و استخوان های برجسته بدن مانند فک یا باسن شود. با شل شدن عضلات، اسفنکترها آزاد می شوند و به ادرار و مدفوع اجازه عبور می دهند.

در عرض چند دقیقه پس از توقف قلب، فرآیندی به نام pallor mortis باعث می‌شود که بدن رنگ پریده شود. این فرآیند ممکن است در افرادی که پوست روشن دارند بیشتر دیده شود تا پوست تیره تر.

قلب انسان در طول عمر متوسط ​​انسان بیش از ۲٫۵ میلیارد بار می زند و حدود ۵٫۶ لیتر خون را در سیستم گردش خون به گردش در می آورد.

در همان زمان، بدن از دمای معمولی خود یعنی ۹۸٫۶ فارنهایت (۳۷ درجه سانتیگراد) شروع به خنک شدن می کند تا به دمای هوای اطراف برسد. دمای بدن که به عنوان algor mortis یا “لرز مرگ” شناخته می‌شود، با سرعت ثابت ۱٫۵ درجه فارنهایت در ساعت کاهش می‌یابد.

کاهش مورد انتظار در دمای بدن در طول algor mortis می تواند به دانشمندان پزشکی قانونی کمک کند تا زمان مرگ را تقریبی معلوم کنند، با این فرض که بدن کاملاً خنک نشده است یا در معرض دمای شدید محیطی قرار نگرفته است.

پیشنهاد می کنیم مقاله “بیماری کبد چرب چیست؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

بعد از گذشت ۲ تا ۶ ساعت پس از مرگ چه میشود؟

از آنجایی که در این زمان پس از مرگ قلب دیگر خون را پمپاژ نمی کند، گرانش شروع به کشیدن آن به نزدیک ترین نواحی بدن به زمین (تجمع) می کند، فرآیندی که لیور مورتیس نامیده می شود.

اگر بدن برای چندین ساعت دست نخورده باقی بماند، نزدیک‌ترین قسمت‌های بدن به زمین ممکن است دچار تغییر رنگ ارغوانی مایل به قرمزی شبیه به کبودی ناشی از تجمع خون شوند.

تقریباً در ساعت سوم پس از مرگ، تغییرات شیمیایی در سلول‌های بدن باعث می‌شود که تمام ماهیچه‌ها شروع به سفت شدن کنند، که به عنوان ریگور مورتیس شناخته می‌شود. با سختی مورتیس، اولین ماهیچه‌هایی که تحت تأثیر قرار می‌گیرند پلک‌ها، فک و گردن خواهند بود.

طي چند ساعت آينده، ريگور مورتيس از طريق قفسه سينه، شكم، بازوها و پاها به صورت و پايين پخش مي شود تا در نهايت به انگشتان دست و پا برسد.

جالب اینجاست که رسم قدیمی سکه گذاشتن روی پلک‌های متوفی ممکن است از تمایل به بسته نگه داشتن چشم‌ها سرچشمه گرفته باشد، زیرا سخت‌گیری زودتر روی آنها تأثیر می‌گذارد. همچنین، برای نوزادان و کودکان خردسالی که می‌میرند، احتمالاً به دلیل توده عضلانی کوچک‌تر، سخت‌گیری از خود نشان نمی‌دهند.

ریگور مورتیس، سفت شدن ماهیچه ها پس از مرگ، معمولاً سه ساعت پس از مرگ فرد شروع می شود. سفت شدن از اطراف سر و گردن شروع می شود و به تدریج به سمت پایین به سمت پاها و انگشتان پا پیش می رود.

بعد از گذشت۷ تا ۱۲ ساعت پس از مرگ بدن چگونه میشود؟

حداکثر سفتی عضلانی در سراسر بدن تقریباً پس از ۱۲ ساعت به دلیل مورتیس سخت اتفاق می‌افتد، اگرچه سن، وضعیت فیزیکی، جنسیت، دمای هوا و سایر عوامل بر این امر تأثیر می‌گذارد.

در این مرحله، حرکت اندام های متوفی دشوار است. زانوها و آرنج‌ها کمی خمیده می‌شوند و انگشتان دست یا پا می‌توانند به‌طور غیرعادی کج به نظر برسند.

۱۲ ساعت پس از مردن

پس از رسیدن به حالت حداکثر سختی مورتیس، به دلیل ادامه تغییرات شیمیایی در سلول ها و پوسیدگی بافت داخلی، عضلات شروع به شل شدن خواهند کرد. این فرآیند که به عنوان شلی ثانویه شناخته می شود، در یک دوره یک تا سه روزه رخ می دهد و تحت تأثیر شرایط خارجی مانند دما قرار می گیرد.سرما روند را کند می کند.

در طول شلی ثانویه، پوست شروع به کوچک شدن می کند و این توهم را ایجاد می کند که مو و ناخن در حال رشد هستند. ریگور مورتیس سپس در جهت مخالف – از انگشتان دست و پا تا صورت – در یک دوره حداکثر تا ۴۸ ساعت پخش می شود.هنگامی که شلی ثانویه کامل شد، تمام عضلات بدن دوباره شل خواهند شد.

مهم ترین اتفاق های بدن پس از مرگ

خلاصه مهم ترین اتفاق های بدن پس از مرگ

مرگ زمانی اعلام می شود که یا مرگ مغزی وجود داشته باشد یا تمام تلاش ها برای احیای یک فرد شکست خورده باشد. از لحظه مرگ، تغییرات فیزیکی شروع می شود:

در عرض یک ساعت: شلی اولیه (شل شدن عضلات) تقریباً بلافاصله و به دنبال آن مورتیس رنگ پریدگی (رنگ پریدگی پوست) رخ می دهد.
در دو تا شش ساعت: Rigor mortis (سفت شدن عضلات) شروع می شود.
در ساعت هفت تا ۱۲: Rigor mortis کامل شده است.
از ۱۲ ساعت: شلی ثانویه شروع می شود و ظرف یک تا سه روز تکمیل می شود.

برخی از مردم نمی خواهند به تغییرات بدن پس از مرگ فکر کنند، در حالی که برخی دیگر مایلند بدانند.مطمئنا همه افراد از نظر فکر و اندیشه باهم متفاوت هستند و این یک تصمیم کاملا شخصی است.

با این حال، برای کسانی که مایل به دانستن هستند، می آموزیم که تغییرات بدنی منجر به مرگ، و پس از مرگ، تجزیه تصادفی نیستند. بدن ما در واقع طوری طراحی شده است که در یک زمان به شیوه ای برنامه ریزی شده خاموش شود و بمیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.