آموزش چند مدل غذای خوشمزه

آموزش چند مدل غذای خوشمزه

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”آموزش چند مدل غذای خوشمزه ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

آبولابولا 

سیب زمینی=۲ عدد
هویج=۲ عدد کوچک
فلفل دلمه ایی=یک عدد (اگر رنگی باشد بهتر است
پیاز= دو عدد متوسط یا یک عدد خیلی بزرگ
گوجه فرنگی=۴ عدد متوسط
بادمجان= ۲ عدد
کدو= ۲ عدد متوسط
ادویه= شامل نمک-فلفل سیاه-دارچین به مقدار کم-آویشن در صورت دلخواه
ذرت= در صورت دلخواه

مواد لازم

پیاز‌ها را خورد کرده در یک قابلمه کوچک با حرارت کم سرخ می‌کنید. پس از آنکه پیاز‌ها مقداری در روغن پخت سیب زمینی‌ها را ریز خورد کرده در آن بریزید درب قابلمه را بسته هویج را شسته و خورد کنید همچنین فلفل دلمه‌ای را سپس این دو را به مخلوط اضافه کرده در قابلمه را ببندید.
به سراغ کدو و بادمجان رفته آن‌ها را حلقه حلقه کنید این کار را به آرامی انجام دهید تا مقداری مواد جدید داخل قابلمه پخته شود سپس این دو را نیز اضافه کنید پس از ۵ دقیقه دیگر که درب قابلمه را گذاشتید گوچه هارا خورد کرده درون قابلمه بریزید نمک بزنید و درب قابلمه را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه گذاشته با شعله کم با آب گوجه و روغن بپزد در این فاصله آن را هم بزنید تا ته نگیرد .
غذا آماده سرو می‌باشد.

سیب پلو (غذای کرمانشاهی)

۳ پیمانه برنج

۳ قاشق شوید

۱ عدد سیب زمینی

نمک، ادویه پلوئی، دارچین (دلبخواه) مقداری

روغن کرمانشاهی (نداشتید مخلوط کره و روغن بریزید)

مواد لازم

سیب پلو خوشمزه
  1. برنج رو خیس کنید. سیب زمینی رو پوست بکنید و مربع خرد کنید.آب رو بذارید جوش بیاد وقتی جوشید برنج و نمک رو بریزید وقتی جوشید سیب زمینی رو اضافه کنید بذارید چند دقیقه بپزه وقتی برنج از کناره ها بالا اومد آبکش کنید.ته دیگ مورد نظر رو بذارید یک لایه برنج و یک لایه شوید خشک و ادویه پلوئی بریزید در صورت تمایل کمی دارچین بزنید و دو باره یک لایه برنج و یک لایه شوید خشک و ادویه پلوئی بریزید این کار رو تا برنج تموم بشه ادامه بدید.دم کنی بذارید زیر شعله رو کم کنید تا بخار کنه.

  2. روغن رو گرم کنید و روش بریزید دوست داشتید کمی زعفران هم بزنید. بعد ۴۵ دقیقه آماده سرو هست.این غذا هم با گوشت قرمز (گردن) و گوشت مرغ سرو میشه.

     ناگت مرغ

    • سینه مرغ ۱ عدد
    • زرده تخم مرغ ۲ عدد
    • پودر کنتاکی نصف لیوان
    • کره ۲ قاشق غذاخوری
    • روغن مایع به اندازه کافی
    • سس گوجه فرنگی به اندازه کافی
    • نمک ، فلفل قرمز و آویشن به اندازه کافی

    طرز تهیه

    ابتدا سینه های مرغ را با چرخ گوشت دو بار چرخ می کنیم سپس زرده های تخم مرغ را به گوشت اضافه می کنیم و نصف پودر کنتاکی،آویشن،فلفل،نمک و کره را به مواد می افزاییم و با هم خوب مخلوط می کنیم تا کاملا طعم دار شوند.

    در صورت تمایل می توانید به این مواد برای کشدار شدن ناگت از انواع پنیر ها مانند پنیر گودا یا پنیر پیتزا نیز اضافه کنید. سپس در قابلمه ای کوچک و گود روغن سرخ کردنی به مقداری که کاملا ناگت ها در آن بتوانند شناور باشند می ریزیم

    و قابلمه را روی حرارت کم قرار می دهیم تا به مرور زمان داغ شود.بعد باقی پودر کنتاکی را روی سطح صافی مانند تخته آشپزخانه پخش می ریزیم و مواد را روی آن قرار می دهیم و با وردنه به اندازه قطر ۱ سانتی متر مواد را پهن می کنیم

    و کمی از پودر کنتاکی یا کنجد را نیز روی مواد می پاشیم و با قالب های دلخواه روی مواد را قالب می زنیم. ناگت های قالب زده را کم کم در روغن داغ قرار می دهیم تا سرخ شوند و بعد آن ها را بر می گردانیم تا هر دو طرف آن ها کاملا سرخ شوند.

    پس از اینکه ناگ ها را از روغن خارج کردید روی دستمال حوله ای قرار دهید تا روغن اضافی شان گرفته شود. در آخر ناگت های سرخ شده را در سینی می کشیم و با سس گوجه فرنگی روی آن ها را تزئین می کنیم و با خیارشور و گوجه فرنگی به صورت ساندویچی نوش جان کنید.

    منبع:کوکپد،خبربانو،پارسی دی

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.