آشنایی با ۵ مسکن طبیعی شگفت انگیز

اگر دندان درد، کمردرد یا هر نوع درد دیگری دارید، اولین انگیزه شما ممکن است دستیابی به یک داروی ضد درد باشد. بسیاری از مردم به داروهای شیمیایی متکی هستند، اما ممکن است با خطر عوارض جانبی، تداخلات دارویی همراه باشند. ما در این مقاله میخواهیم بهترین مسکن های طبیعی را به شما معرفی کنیم.

 ممکن است بتوان برخی از مسکن های مورد نیاز خود را از انواع مسکن های طبیعی پیدا کرد. بسیاری از گیاهان و ادویه ها سابقه طولانی در استفاده برای تسکین التهاب و درد دارند. کاهش درد و التهاب به طور طبیعی می تواند فواید زیادی داشته باشد، اما به خاطر داشته باشید که این درمان های طبیعی گاهی اوقات می توانند با داروهای دیگری که مصرف می کنید تداخل داشته باشند.

بهترین مسکن های طبیعی

کندر

Boswellia،که کندر هم شناخته می شود، اغلب در طب سنتی استفاده می شود. رزین درختان Boswellia serrata همان چیزی است که معمولاً به تنتور، قرص یا درمان های موضعی تبدیل می شود.

برای درمان چه چیزی استفاده می شود؟

Boswellia اغلب برای درمان استفاده می شود:

علائم آسم
آرتروز
کولیت (کولون ملتهب)
التهاب عمومی
کاهش ادم مغزی مایع (تورم مغز)
کاهش آسیب های پوستی ناشی از رادیوتراپی
در حالی که Boswellia به طور کلی بی خطر است، استفاده موضعی می تواند باعث واکنش آلرژیک در برخی افراد شود. همچنین ممکن است با برخی داروها، از جمله داروهای ضد انعقاد و ضد پلاکت، تداخل منفی داشته باشد.

آشنایی با 5 مسکن طبیعی شگفت انگیز

زردچوبه مسکن طبیعی

زردچوبه ادویه ای است که زرد رنگ و طعم خوبی دارد. حاوی ترکیب کورکومین، آنتی اکسیدانی است که به محافظت از بدن در برابر مولکول های رادیکال آزاد که می توانند به سلول ها آسیب برسانند، کمک می کند. همچنین به دلیل توانایی آن در کاهش تورم و کاهش التهاب به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است.

اگرچه بیشتر به عنوان ادویه استفاده می شود، زردچوبه به شکل مکمل نیز موجود است و اغلب با پیپرین، ترکیبی که در فلفل سیاه یافت می شود، برای افزایش جذب آن جفت می شود.

برای درمان چه چیزی استفاده می شود؟

زردچوبه ممکن است برای درمان بسیاری از شرایط مفید باشد، از جمله :

سوء هاضمه
زخم ها
ناراحتی معده
پسوریازیس
التهاب ناشی از شرایطی مانند OA

عوارض جانبی احتمالی
اگرچه زردچوبه به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود، عوارض جانبی متعددی گزارش شده است. برخی از رایج ترین عوارض جانبی عبارتند از :

حالت تهوع
اسهال
سردرد
بثورات
مدفوع زرد رنگ

قبل از استفاده از مکمل های زردچوبه حتما با پزشک مشورت کنید. در صورت مشاهده هر گونه عوارض جانبی منفی، استفاده از آنها را متوقف کنید.

میخک

میخک کامل اغلب برای طعم دادن به غذاهای گوشت و برنج استفاده می شود. میخک آسیاب شده در برخی کیک ها و بسیاری از غذاها استفاده می شود. میخک همچنین به دلیل محتوای اوژنول،به عنوان یک مسکن طبیعی نیز استفاده می‌شود.

میخک را می توان به صورت کپسول یا پودر یافت. روغن میخک نیز موجود است و می تواند به صورت موضعی برای کاهش درد استفاده شود.

برای درمان چه چیزی استفاده می شود؟

میخک اغلب برای درمان طیف گسترده ای از شرایط مورد اعتماد استفاده می شود، مانند:

حالت تهوع
سرماخوردگی
سردرد
التهاب آرتریت
دندان درد
سوء هاضمه
اسهال
برخی از تحقیقات منبع معتبر همچنین نشان می دهد که میخک می تواند برای درمان عفونت های قارچی استفاده شود، اما مطالعات با کیفیت بالا در انسان مورد نیاز است.

عوارض جانبی احتمالی

هنگامی که میخک به عنوان مکمل استفاده می شود، ممکن است با عوارض جانبی مانند:

مشکلات کبدی
عکس العمل های آلرژیتیک
تحریک پوست
افزایش خونریزی

افراد مبتلا به اختلالات خونریزی یا کسانی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند نیز باید در مصرف محصولات میخک مراقب باشند، زیرا میخک و روغن میخک می توانند خطر خونریزی را افزایش دهند.به همین دلیل، مهم است که قبل از استفاده از مکمل های گیاهی حاوی میخک با پزشک مشورت کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “۸ مزیت باورنکردنی روغن خردل که باعث محبوبیت آن شده است” را نیز مطالعه بفرمایید.

طب سوزنی

این روش پزشکی باستانی چینی به دنبال تسکین درد منبع مطمئن با متعادل کردن مسیرهای انرژی طبیعی بدن است. جریان انرژی به نام چی (تلفظ “چی”) شناخته می شود.

برای این عمل، متخصصان طب سوزنی سوزن های ریز و نازکی را به پوست شما وارد می کنند. محل درج به منبع درد مربوط می شود. بر اساس چی، یک سوزن ممکن است دور از قسمتی از بدن که درد را تجربه می کند وارد شود.

طب سوزنی ممکن است با وادار کردن بدن به ترشح سروتونین، یک ماده شیمیایی «احساس خوب» که درد را کاهش می دهد، درد را تسکین دهد. همچنین اعتقاد بر این است که سطح استرس را کاهش می دهد و باعث بهبودی در بدن می شود.

برای درمان چه چیزی استفاده می شود؟

طب سوزنی ممکن است به تسکین چندین نوع درد کمک کند، از جمله:

درد زانو
میگرن
درد میوفاشیال
کمردرد حاد و مزمن
فیبرومیالژیا
گردن درد

عوارض جانبی احتمالی
طب سوزنی ممکن است به چندین عارضه جانبی بالقوه مرتبط باشد.

برخی از رایج ترین عوارض جانبی عبارتند از :

آسیب اندام، بافت یا عصبی
عفونت ها
عکس العمل های آلرژیتیک
افزایش خونریزی
از دست دادن هوشیاری

مسکن طبیعی مثل گرما و یخ

یکی از رایج‌ترین مسکن های طبیعی ، استفاده از گرما و یخ به طور مستقیم روی محل‌های درد است. در حالی که این درمان ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما همه نمی دانند دقیقا چه زمانی از یخ در مقابل گرما استفاده کنند. استفاده از کیسه یخ برای کاهش تورم و التهاب مدت کوتاهی پس از تجربه کشیدگی عضله، تاندون یا رباط ممکن است باعث تسکین شود.

جالب توجه است، هنگامی که التهاب کاهش یافت، گرما ممکن است به کاهش سفتی ناشی از رگ به رگ شدن و کشیدگی کمک کند. یک پد گرم کننده یا کیسه سرد که به طور خلاصه روی سر استفاده می شود نیز ممکن است به کاهش درد سردرد کمک کند، در حالی که یک کیسه یخ می تواند به تسکین کمردرد کمک کند.

اگر مشکل شما آرتریت است، گرمای مرطوب اعمال شده به مفصل آسیب دیده بیشتر از یخ کمک می کند. بسته های حرارتی مرطوب را می توان در مایکروویو گرم کرد و بارها از آنها استفاده کرد و استفاده از آنها را موثر و آسان می کند.

بهترین مسکن های طبیعی

برای درمان چه چیزی استفاده می شود؟

استفاده از کیسه یخ ممکن است به درمان مشکلاتی مانند:

تورم
خون ریزی
التهاب
سردرد
درد کمر
کشیدگی عضلات، تاندون ها یا رباط ها

در همین حال، اعمال گرما می تواند برای شرایطی مانند:

سفتی مفصل
اسپاسم عضلانی
آرتروز
سردرد

عوارض جانبی احتمالی
استفاده طولانی مدت از گرما یا یخ روی آسیب می تواند خطر سوختگی و سایر عوارض جانبی را افزایش دهد.

برخی از رایج ترین عوارض جانبی گرما یا سرما درمانی عبارتند از:

سوزش
سرمازدگی
بی حسی
خارش
درد
تاول ها

اگر آسیب دیدید یا درد مزمن را تجربه کردید، با یک پزشک یا داروساز در مورد نحوه بهترین استفاده از گرما یا یخ برای کمک به کاهش درد صحبت کنید.

مسکن های طبیعی که در بالا توضیح داده شد ممکن است فقط برای علل خاص درد موثر باشند و ممکن است برای همه کارایی نداشته باشند.

به یاد داشته باشید، درد سیگنال بدن است که چیزی اشتباه است. ممکن است موقتی باشد، مانند یک عضله کشیده، اما ممکن است نشان دهنده یک مشکل جدی سلامتی باشد که نیاز به درمان پزشکی دارد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.