کرونا و کوتاهی قد کودکان چه رابطه ای باهم دارند؟

کرونا و کوتاهی قد کودکان چه رابطه ای باهم دارند؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”کرونا و کوتاهی قد کودکان چه رابطه ای باهم دارند؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

مطالعات علمی انجام شده نشان می‌دهد درصد قابل توجهی از بچه‌ها قد مناسبی ندارند در حالی که با رژیم غذایی و سبک زندگی متفاوت می توانند قد بلندتری داشته باشند. والدین عموما نمی‌دانند چطور به تغذیه کودک خود رسیدگی کنند و معمولا بعد از بلوغ فرزندشان نیز فکر می‌کنند که رشد متوقف شده است.

سن قد کشیدن کودکان

در حالی که پسران از نظر علمی تا ۲۱ یا ۲۲ سالگی و دختران تا ۱۸ سالگی قد می‌کشند و حتی گاهی تا ۲۵ سالگی قد کشیدن با سرعت کمتری ادامه می یابد ،از این فرصت برای رشد و قد کشیدن باید استفاده کرد. با توجه به این که پسربچه‌ها اگر بالغ شوند به رشدشان لطمه‌ای وارد نمی‌شود اما دختر‌ها پس از بلوغ ۴ تا ۵ سال زمان دارند تا رشد متوقف شود به همین دلیل باید به گونه‌ای تغذیه شوند که به سرعت بالغ نشوند و از زمان قد کشیدن استفاده کنند.

تاثیر کرونا بر قد

در شرایط جدید ناشی از دوران کرونا ، بچه‌ها اغلب خیلی دیر می‌خوابند در حالی که هورمون رشد در اوایل شب به حداکثر می‌رسد و زمانی باعث قد کشیدن می‌شود که بچه خواب باشد، اما در این شرایط هورمون رشد باعث می‌شود که به جای قد کشیدن چاق شوند. همچنین دیر بیدار شدن و خوردن وعده‌های غذایی اشتباه به جای صبحانه نیز از دلایل دیگر است. در ضمن به دلیل شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی، بسیاری از خانواده‌ها مصرف سبزیجات و میوه‌ها را کاهش داده‌اند و همین موضوع آسیب‌زننده است.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.