آشنایی با شیکاکی و فواید آن

شیکاکی یک داروی سنتی برای داشتن موهای سالم و بلند است.این گیاه سنتی که با نام علمی Acacia concinna نامیده می شود ، بوته ای و با غلافهای مستطیل شکل ، به رنگ قهوه ای تیره ، برگهای دو شاخه و گلهای صورتی است. بیشتر در جنگل های گرمسیری شبه قاره هند یافت می شود.

شیکاکی که معمولاً به عنوان “میوه مو” نامیده می شود ، باعث رشد مو ، کاهش ریزش مو ، کنترل شوره سر و تسکین بیماری های پوستی می شود. از زمان های بسیار قدیم ، این غلاف ها به عنوان سورفاکتانت طبیعی برای پاکسازی پوست سر ، تقویت مو از ریشه  و همچنین از بین بردن خارش ، خشکی ، چربی و پوسته پوسته شدن پوست سر مورد استفاده قرار می گیرند.

فواید شیکاکی برای مو

باعث درخشش و لطافت مو می شود:

مواد مغذی ضروری و مواد طبیعی موجود در شیکاکایی برای بهبود بافت مو در زمستان بسیار مفید است. به عنوان یک سورفکتانت طبیعی ، باعث پاک سازی فولیکول های مو ، از بین رفتن چربی و موها را نرم و براق می کند.

۲-۳ قاشق غذاخوری پودر شیکاکی را در ۲ فنجان آب بجوشانید ، تا یک خمیر نیمه مایع ایجاد شود. مقداری آب و عسل بیشتر اضافه کنید. این خمیر را بزنید و موهای خود را با آب بشویید. این دو بار در هفته را امتحان کنید تا موهای براق و زرق و برق دار خود را نشان دهید.

شپش و شوره مو را از بین می برد:

خاصیت ضد قارچی و ضد میکروبی قوی شیکاکا به ترتیب در از بین بردن شوره سر و شپش از پوست سر و مو نقش اساسی دارد. این ماده به طور موثری شوره سر را از بین می برد اما روغنهای اساسی پوست سر را از بین نمی برد ، از این رو از مشکلات خشکی پوست سر که در نهایت باعث پوسته پوسته شدن و شوره سر می شود جلوگیری می کند. بنابراین ، با پوسته های سفید لجبازی پوست سر و شانه های خود خداحافظی کنید و همچنین از خارش مداوم و گرفتگی ناشی از شپش مو راحت شوید.

غلاف های شیکاکی را در آب بجوشانید. نصف لیمو را در آن فیلتر کرده و فشار دهید. موهای خود را مرتب با این آب بشویید تا از شوره سر و شپش خلاص شوید.

موهای قوی تر و ضخیم تر را فراهم می کند:

همه ما آرزو داریم یک یال سالم ، براق و قوی داشته باشیم. مواد موثره شیکاکی روغنهای اساسی و ویتامین های لازم برای رشد مو را تأمین می کند. از اهمیت بالایی در به دست آوردن درخشش و طول مو برخوردار است. این باعث تقویت ریشه مو ، جلوگیری از شکاف انتها ، شکستگی و ریزش مو می شود.

با ماست تازه یک خمیر از پودر شیکاکای درست کنید و به موها و پوست سر خود بمالید. اجازه دهید ۳۰-۲۰ دقیقه بماند و با آب سرد بشویید. استفاده منظم از یال قوی تر و ضخیم تر است.

عفونت ها را بهبود می بخشد:

شیکاکی به دلیل خواص دارویی قوی ، اثر آرامش بخشی و تسکین دهنده ای دارد. برخلاف شامپوهای شیمیایی ، که ممکن است باعث تحریک پوست ملتهب یا حساس شود ، شیکاکایی اثر خنک کننده ایجاد می کند و درد را تسکین می دهد.

یک خمیر از پودر شیکاکی کمی برشته شده در هوا ، برگ های چریش و زردچوبه را روی بریدگی ها ، زخم ها ، خراش ها یا سردرد تپنده قرار دهید تا از التهاب و درد رهایی یابد.

 شیکاکی

کند شدنرشد  موهای خاکستری:

داشتن موهای خاکستری خوشایند نیست زیرا سن شما را نشان می دهد و این روزها بسیاری از جوانان از سفید شدن زودرس رنج می برند. شیکاکی نه تنها از سفیدی زودرس جلوگیری می کند بلکه جوانی طبیعی موهای سیاه را نیز حفظ می کند.

مزایای دیگر استفاده از شیکاکی

پوست سر را تسکین می دهد

شیکاکی همراه با خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی قوی ، یک محلول تسکین دهنده و آرام بخش برای پوست سر ملتهب و ملتهب فراهم می کند. با حفظ سطح PH بهینه پوست سر ، سلامت مو را بازیابی می کند و پوست سر عاری از عفونت را برای رشد مناسب مو فراهم می کند.

ریزش مو را مهار می کند

 دقیقاً مانند منافذ پوستی که دچار کثیفی میشود، منافذ پوست سر نیز به دلیل رسوب ذرات معلق ، روغن و گرد و غبار مسدود می شوند. این باعث کاهش گردش خون صاف در پوست سر می شود که باعث ضعیف شدن مو و ریزش آن می شود. شیکاکی یک راه حل مطلق برای دوستداران مو برای جلوگیری از ریزش مو است. شیکاکا با جلوگیری از عفونت ، شپش ، شوره ، گرفتگی فولیکول و خارش ، سلامت پوست سر را بازیابی می کند و رشد مو را تقویت می کند.

فولیکول های مو را تغذیه می کند

فراوانی آنتی اکسیدان و ویتامین C در پودر مهره صابون متواضع ، تولید کلاژن در پوست سر را افزایش می دهد. همچنین از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری می کند بنابراین از سفیدی مو جلوگیری می کند و رشد موثر مو را افزایش می دهد.

مو و پوست سر را پاک می کند

Shikakai به عنوان یک پاک کننده طبیعی ، پوست و موها را پاک می کند بدون اینکه روغن های طبیعی آن را از بین ببرد. خاصیت نرم کنندگی نه تنها مو را نرم و ابریشمی نگه می دارد بلکه بوی نمناک ناخواسته مو را نیز از بین می برد.

پیشنهاد می کنیم مقاله “داشتن ابروهای پرپشت با ۱۰ روش خوب” را نیز مطالعه بفرمایید.

فواید شیکاکی برای سلامتی

از یبوست جلوگیری می کند:

 شیکاکی در معالجه یبوست و رفع سوi هاضمه ، گرفتگی شکم و نفخ شکم بسیار مفید است. جذب غذا را بهبود می بخشد و حرکت مدفوع را از طریق بدن تسهیل می کند.

عفونت های لثه را درمان می کند:

طبیعت ضد باکتری شیکاکایی اهمیت زیادی در جلوگیری از عفونت دندان و لثه دارد. همچنین از پوسیدگی دندان و تجمع پلاک جلوگیری می کند و مشکلات لثه مانند التهاب لثه را درمان می کند.

شستشوی دهان را با جوشاندن ۳ قاشق غذاخوری شیکاکاای در آب آماده کنید. با این محلول مرتب غرغره کنید تا از التهاب دندان و لثه خلاص شوید.

زردی را درمان می کند:

شیکاکی برای درمان زردی بسیار خوب است. به عنوان یک محرک کبد عمل می کند و ترشح صفرا را عادی می کند.

چند برگ شیکاکی را بشویید و تمیز کنید. با خرد كردن ۶-۷ برگ شیكاكای با ۳ قاشق غذاخوری فلفل سیاه و ۱ قاشق غذاخوری تفاله تمبر هندی و نمك مطابق با سلیقه ، چتنی درست كنید. این ترشی را دو بار در روز بخورید تا زردی شما تسکین یابد.

شیکاکی

مراقبت از پوست:

شیکاکی یک ضد باکتری قوی است و در درمان عفونت های مختلف پوستی بسیار موثر است و همچنین علائم پیری مانند چین و چروک و خطوط ریز را کاهش می دهد.

۱-۲ قاشق غذاخوری پودر شیکاکی را با ۱ قاشق غذاخوری خامه ، پودر بادام ، عسل و زردچوبه مخلوط کنید. صورت خود را با استفاده از این مخلوط هر روز ماسک بزنید تا پوستی جوان و درخشان پیدا کنید.

این گیاه دارویی که یک داروی سنتی برای رفع مشکلات موی شماست ، نه تنها برای مو و پوست شما مفید است بلکه در معالجه انبوهی از بیماریها از جمله سو  هاضمه ، عفونت لثه ، زردی و غیره از اهمیت بالایی برخوردار است.

3.2/5 - (5 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.