چند غذا خوشمزه با میگو

چند غذا خوشمزه با میگو

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”چند غذا خوشمزه با میگو” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

میگو با چاشنی سیر و لیمو:

  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۴۵۰ گرم میگوی خام پوست کنده و تمیز شده
  • ۳ حبه سیر، نازک برش خورده
  • ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو
  • ۱ قاشق چایخوری پودر زیره سبز
  • ۴/۱ قاشق چای خوری نمک
  • ۲ قاشق غذاخوری جعفری تازه
  • پاستا یا برنج گرم و پخته شده

طرز تهیه :

در یک ماهیتابه بزرگ، ابتدا روغن را روی حرارت متوسط تا زیاد کمی گرم کنید؛ میگو را به مدت چند دقیقه درون تابه تفت دهید. سیر، آب لیمو، زیره و نمک را به آن اضافه کرده و اجازه دهید این مواد کمی بپزد و تا زمانی که میگو تغییر رنگ دهد، ترکیب را به خوبی هم بزنید. در نهایت ترکیب آماده شده را با جعفری مخلوط کرده و بعد آن را روی پاستا بریزید.نوش جان.

 میگوپلو:

میگوپلو از غذاهای جنوبی و بسیار مقرون به صرفه است زیرا در تهیه آن از میگوی ریز استفاده می‌شود که قیمت نسبتاً مناسبی دارد و از آنجا که از مخلوط برنج و سیب‌زمینی تشکیل شده است، قدرت سیرکنندگی زیادی دارد و می‌توان آن را به عنوان یک غذای راحت و خوشمزه برای میهمانی‌های خود برگزید .

مـواد لازم :

میگو                                          ۳۰۰ گرم                    

پیاز خردشده                                ۱ لیوان                       

برنج                                             ۴ لیوان                    

سیب زمینی متوسط                     ۲ عدد                        

کشمش                                     ۹ قاشق غذاخوری       

روغن کانولا                                   ۴ قاشق غذاخوری       

گردلیمو                                   به مقدار دلخواه        

   نمک، زردچوبه و فلفل قرمز           به مقدار دلخواه   

طـرز تـهـیـه:

* ابتدا میگوها را پاک کنید و بشویید و بگذارید آبشان کاملاً برود.

* در تابه‌ای بزرگ، پیاز را در ۲ قاشق غذاخوری روغن تفت دهید تا طلایی شود. سپس میگوها را به آن بیفزایید و به آن نمک، زردچوبه و فلفل قرمز بزنید.

* پس از گذشت ۲ تا ۳ دقیقه، کشمش‌ها را اضافه کنید و با میگوها تفت دهید.

* سیب‌زمینی‌ها را نگینی خرد و در ۲ قاشق غذاخوری روغن باقیمانده سرخ کنید و پس از سرخ شدن، مقداری گرد لیمو به آن‌ها بیفزایید.

* در مرحله دیگر، در قابلمه‌ای برنج را بجوشانید و آبکش کنید و سپس لا به لای برنج از مخلوط میگو و کشمش و سیب‌زمینی سرخ‌شده بریزید و آن قدر این کار را تکرار کنید تا تمام مواد به پایان برسد. سپس بگذارید برنج ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دم بکشد. به این ترتیب غذای شما آماده خوردن خواهد بود.

میگوی گشنیز و کنجد:

در روزهایی که حوصله‌ی سپری کردن زمان زیادی را در آشپزخانه ندارم، سراغ درست کردن این خوراک میگو می‌روم! درست کردن‌اش فقط ۱۰ دقیقه طول می‌کشد!

مواد لازم:

– ۱ قاشق غذاخوری به اضافه یک دوم فنجان سس سالاد کنجد جدای از هم

– ۴۵۰ گرم میگوی ریز، پوست کنده و تمیز شده

– برش‌های لیمو

– ۴/۱ فنجان قارچ تازه‌ی خرد شده

– ۳ فنجان برنج قهوه‌ای پخته ( اختیاری)

طرز تهیه :

در یک تابه‌ی بزرگ، ۱ قاشق غذا خوری سس کنجد را روی حرارت متوسط گرم کنید. میگو را اضافه کنید. به مدت ۱ دقیقه بپزید و هم بزنید.

– باقی سس را هم داخل تابه بریزید؛ در تابه را نگذارید و اجازه بدهید بپزد، ۱-۲ دقیقه یا تا زمانی که میگو به رنگ صورتی روشن دربیاید، کافی است. برای سرو این غذا، آب لیمو را روی آن بچلانید؛ گشنیز خردشده را هم روی آن بپاشید. در صورت تمایل، این غذا را با برنج سرو کنید.

 رول کاهو و میگو:

کاهو می‌تواند به عنوان یک پوسته‌ی ترد عمل کند. در واقع می‌توانید بسته به چیزی که در یخچال دارید، یک رول خوشمزه با استفاده از کاهو تهیه کنید.

غذا با میگو

مواد لازم:

– ۴/۱ فنجان سس سویا کم نمک

– ۳ قاشق غذاخوری آب لیمو

– ۲ قاشق غذا خوری به اضافه‌ی ۱ قاشق چایخوری مربای زردآلو

– ۲ قاشق غذا خوری آب

– ۲ حبه سیر خرد شده

– ۴/۱ قاشق چایخوری پودر زنجبیل

– ۱ فلفل قرمز شیرین، خرد شده

– ۲ هویج متوسط

– ۶ پیازچه

– ۳ قاشق چایخوری روغن زیتون جدا از هم

– ۴۵۰ گرم میگوی خام سایز متوسط، پوست کنده و تمیز شده

– ۲ فنجان برنج پخته و داغ

– ۸ برگ کاهوی بزرگ

طرز تهیه :

– در یک کاسه‌ی کوچک، شش ماده‌ی اول را ترکیب کنید. با استفاده از پوست کن نوارهای بسیار نازک از هویج آماده کنید. قسمت‌های سفید پیازچه را خرد کنید؛ قسمت سبز پیازچه‌ها را از طول به دو نیم کنید.

– در یک کاسه‌ی بزرگ، ۲ قاشق چایخوری روغن را روی شعله‌ی متوسط تا زیاد حرارت بدهید. میگو را اضافه کنید و هم بزنید تا میگو به رنگ صورتی دربیاید. میگوها را به یک ظرف دیگه منتقل کنید.

– فلفل قرمز و هویج را در روغن باقی مانده به مدت ۴ دقیقه و به روش تفت روغن داغ طبخ کنید. قسمت‌های سفید پیازچه را اضافه کنید و ۱-۲ دقیقه‌ی دیگر یا تا زمانی که سبزیجات نرم شوند، هم بزنید.

– ۳/۱ فنجان سس سویا را به تابه اضافه کنید. اجازه بدهید بجوشد. میگو را اضافه کنید و همچنان ترکیب را حرارت بدهید. ۴/۱ فنجان برنج در هر برگ کاهو بریزید؛ روی برنج را نصف فنجان از مخلوط میگو بریزید. باقی سس سویا را روی ترکیب بریزید و بعد رل کنید. هر کدام را با یک نوار سبز پیازچه گره بزنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.