مراقبت مادران در دوران شیردهی

مراقبت مادران در دوران شیردهی

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”مراقبت مادران در دوران شیردهی ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

 

عهده‌دار شدن نقش مادری در کنار لذت‌های فراوان، ممکن است به ایجاد تنش‌های فیزیکی و روانی در مادر منجرشود.

شیردهی به دلیل آن‌که باعث تغییرات مهمی در جسم، روح و سبک زندگی مادر می‌شود، می‌تواند به او آسیب وارد کند. در ادامه نکاتی بیان می‌شود که می‌تواند عبور از این دوران را برای شما آسان کند.

 رژیم لاغری را به زمانی دیگر موکول کنید!

در دوران شیردهی تأمین انرژی لازم برای خود و کودکتان، هر دو برعهده‌ شماست؛ بنابراین رعایت یک رژیم مناسب در این دوران اهمیت ویژه‌ای می‌یابد. این مهم با داشتن رژیمی متنوع و در عین‌حال متعادل قابل دسترسی است؛
رژیمی شامل تمام غلات، پروتئین‌ها و سبزیجات که به تنظیم قند خون و نیز کاهش اشتهای شما به غذاهای چرب و شیرین کمک می‌کند. ضمن این‌که اگر گیاه‌‌خوار هستید، از تأمین کلسیم لازم برای بدنتان نیز غافل نشوید!
در دوران شیردهی روزانه ۳۰۰ کالری می‌سوزانید بنابراین این دوران بازه‌ مناسبی برای رژیم‌های لاغری و در نتیجه قطع مصرف کالری‌ها نیست. قرار دادن کمی شیرینی مربایی در کنارتختخواب در طول شب، می‌تواند ایده‌ای مناسب برای تغذیه‌ شما باشد.

 نگران شرایط مغایر با انتظار خود نباشید!

شیردهی همچون دیگر وظایف نقش مادری، ممکن است در ابتدا مغایر با انتظارات پیشین شما از این  نقش باشد. در واقع این احتمال وجود دارد که شما در این دوران احساس خستگی، گیجی، آشفتگی و حتی درماندگی را تجربه کنید!
بر اساس تحقیقی در سال ۲۰۱۷، نیمی از مادران در طول دوران بارداری یا سال ابتدایی تولد فرزندشان نوعی از مشکلات روحی را تجربه می‌کنند.
در صورت بروز مشکلات این‌چنینی، حتما از متخصص کمک بخواهید یا در جلسات گروهی که از نظر روحی شما را حمایت می‌کنند، شرکت کنید.

 با کارهای کوچک تجدید قوا کنید!

تحمل فشار ناشی از کنترل شدن برنامه‌ استراحت شما توسط یک نوزاد، می‌تواند کاملاً تنش‌زا باشد. به جای این‌که مدام به خود یادآوری کنید: «هر زمان کودکم خوابید، من هم
می خوابم!» با انجام کارهایی که به کاهش این فشار فیزیکی و روانی منجرمی‌شود، به خود کمک کنید. استراحت لزوما به ‌معنای خوابیدن نیست؛ شما می‌توانید تنها با دراز کشیدن روی کاناپه در حال تماشای تلویزیون، گوش دادن به موسیقی یا هر روشی که منجر به آرامشتان می‌شود، تجدید قوا کنید.

 به وضعیت قرارگیری بدنتان توجه کنید!

شیردهی ممکن است به ایجاد درد فیزیکی، به ‌خصوص در ناحیه‌ پشت منجر شود بنابراین مراقب وضعیت قرارگیری بدنتان هنگام شیردهی باشید؛ از وضعیت‌هایی چون گهواره گرفته تا پشت صاف، دراز کشیده بر پهلو و … برای شیردهی به نوزادتان استفاده کنید.
منبع،خراسان
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.