ماه اول بارداری چگونه است؟

 ماه اول بارداری چگونه است؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” ماه اول بارداری چگونه است؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

علائم ماه اول بارداری

کیت های آزمایش تست بارداری خانگی(بی بی چک)۱۵-۱۲ روز بعد از نزدیکی بدون مراقبت نتیجه ای دقیق می دهند. آزمایش خون ۱۲-۷ روز بعد از نزدیکی بدون مراقبت نتیجه دقیق می دهند. بنابراین زمانی که شما آزمایش انجام می دهید ۳-۲هفته از بارداری گذشته است.

۱-حالت تهوع ۲- خستگی و ماه اول بارداری ۳-تغییرات بدن در اولین ماه بارداری

جنین در ماه اول بارداری

آیا می دانستید شما تا سه هفتگی اصلا باردار نیستید؟ هیچ کس نمی داند چه زمانی اسپرم با تخمک تماس پیدا می کند. اسپرم می تواند پیش از لقاح به مدت چند روز در بدن شما باشد. اما پزشک نیاز به یک روز مشخص دارد تا تقویم بارداری ۴۰ هفته ای شما را تنظیم کند بنابراین اولین روز آخرین عادت ماهانه به عنوان مرجع در نظر گرفته می شود. در واقع شما درهفته دوم نیستید. این زمانی است که تخمدان تخمک تولید می کند و تخمک از طریق لوله رحم برای انجام لقاح شروع به حرکت می کند. در هفته سوماسپرم راه خود را به داخل تخمک باز کرده است.

اسپرم و تخمک با یکدیگر سلول لقاح را تشکیل می دهند و آن را به سلول های دیگر تقسیم می کنند تا یک کیسه سلولی میکروسکوپی ساخته شود. در هفته چهارم  این سلول ها به جنین تبدیل می شوند و خود را به دیواره رحم   می چسبانند. قسمتی از این سلول ها جفت را تشکیل می دهند و بقیه رشد می کنند و نوزاد پسر یا دختر را تشکیل می دهند. در آخراین هفته فرزند شما به اندازه یک سر سنجاق است.

ماه اول بارداری

غذاهای مفید در ماه اول بارداری

۱٫ محصولات لبنی:

محصولات لبنی منبع بسیار زیادی از کلسیم ،ویتامین دی، پروتئین ، چربی های سالم و اسید فولیک هستند .ماست ، شیر و پنیر سفت را در رژیم غذایی اول ماه خود قرار دهید .

۲٫ غذاهای غنی از فولات:

اسید فولیک برای رشد مناسب لوله عصبی کودک ضروری است که بعدا ً به مغز و نخاع تبدیل می شود .مهم است که مواد غذایی سرشار از اسید فولیک را در رژیم غذایی خود بگنجانید .مثال هایی از غذاهای حاوی اسید فولیک ، سبزیجات سبز تیره مثل اسفناج و کلم ، مرکبات ، لوبیا ،نخود و کلم بروکلی هستند .

۳٫ دانه های کامل:

غلات یک منبع سالم از کربو هیدرات ها ، فیبر رژیمی ، ویتامین B – کامل و مواد معدنی نظیر آهن ، منیزیم و سلنیوم هستند .اینها برای رشد سالم کودک شما ضروری هستند .نمونه هایی از غلات کامل جو ، برنج قهوه ای، گندم سیاه ، گندم ، نان گندم یا ماکارانی و بلغور جو دو سر هستند .

۴٫ تخم مرغ و ماکیان:

تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین ها ، ویتامین های A ، B2 ، B5 ، B6 ، D ، E و K و مواد معدنی نظیر فسفر ، سلنیوم ، کلسیم و روی هستند . ماکیان منبع عالی پروتئین ها نیز هستند .خوردن تخم مرغ و گوشت مرغ در ماه اول بارداری ، رشد سالم جنین را تضمین می کند .

۵٫ میوه ها:

میوه هایی مثل ،انار ،موز،سیب،لیمو شیرین  همه حاوی چندین ویتامین ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند که برای رشد نوزاد متولد نشده لازم می باشند.

۶٫ سبزیجات:

خوردن سبزیجات رنگارنگ به شما اطمینان می دهند که بیش ترین مقدار مواد مغذی که برای کودک رو به رشد تان ضروری هستند را به دست آورید . مثال ها شامل بروکلی ،کلم ، اسفناج ، هویج ، کدوتنبل ، سیب زمینی ، گوجه فرنگی ، فلفل دلمه ای ، سبزیجات ، بادمجان،هستند.

۷٫ بذر و آجیل :

بذر و آجیل منابع عالی چربی های سالم ، ویتامین ها ، پروتئین ها ، مواد معدنی ، و فلانویید و فیبر رژیمی هستند .دقت کنید که اینها را به طور منظم در ماه اول بخورید و همچنین یک کودک سالم داشته باشید .

۸٫ ماهی:

ماهی بهترین نمونه از پروتیین کم چرب و با کیفیت بالا است .ماهی منبع بسیار خوبی از اسیده ای چرب امگا۳ ، ویتامین های B2 ، D و E و مواد معدنی ضروری مثل پتاسیم ، کلسیم ، روی ، ید ، منیزیم و فسفر می باشد .

۹٫گوشت:

گوشت حاوی ویتامین های B ، پروتئین ها ، روی و آهن است .برای شما و نوزادتان خوب است که گوشت لخت را در رژیم غذایی خود در ماه اول بارداری قرار دهید اما بهتر است از گوشت نپخته اجتناب کنید .

نکات مهم

به پزشک مراجعه کنید،سیگار را ترک کنید،خواب کافی داشته باشید،حواستان به وزنتان باشد،داروها را کنار بگذارید مگر اینکه دارویی برای شما با نسخه پزشک تجویز شود.

 

منبع:نی نی بان،نمناک،اما
Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.