۴ نکته مهم برای مدیریت هوشمندانه زمان

خوشبختی درازمدت مستلزم پذیرش یک حقیقت ساده است: افراد موفق اعلام می کنند که زمان شما ارزشمند است. اولین قدم برای کنترل مدیریت زمان خود این است که لحظه ای را با بیهودگی تلف نکنید. در این مقاله راههایی برای مدیریت زمان را به شما معرفی میکنیم که اگر انجامشان دهید عالی است.

برای رها شدن از خودسرزنش‌های ناعادلانه هنگام اتلاف زمان ، تجسم آرامش‌بخشی را امتحان کنید: چشمان خود را ببندید و احساس آرامش را به تصویر بکشید، همانطور که به یک دوست به درخواستی که در پیش رو دارید «نه» می‌گویید. تمرین یک برنامه عملیاتی خاص برای مدیریت زمان، مانند گفتن: «بله من اهمیت زمان را میدانم»

4 نکته مهم برای مدیریت هوشمندانه زمان

امروز برای انجام همه کارها امتحان کنید

امروز روزی بود که بالاخره قرار بود بنشینید و یادداشت های تشکر را برای جشن سالگردتان بنویسید. اما وقفه‌ها یکی پس از دیگری مانع تلاش‌های شما در مدیریت زمان می‌شد. اکنون که زمان خواب است، از خود می‌پرسید که این کار تا چه زمانی در صفحات تقویم شما جهش می‌کند.

احساس کمبود وقت برای انجام این نوع کارها می تواند انرژی ذهنی ما را تخلیه کند و اضطراب را افزایش دهد. بیشتر تقصیر این احساس مربوط به دنیای شلوغ فزاینده ای است که ما در آن زندگی می کنیم. مطالعات نشان می دهد که به لطف زندگی سریع و اشباع شده ، دامنه توجه ما کاهش یافته است.

اما دلیل دیگری که ما با مدیریت زمان درگیر هستیم ممکن است شما را شگفت زده کند. Meadow DeVor مشاور می گوید: “ما اغلب عمداً سعی می کنیم بیش از حد مشغول بمانیم تا حواس خود را از زخم های عاطفی مانند احساس گناه یا تنهایی دور کنیم.” خبر خوب؟ تحقیقات نشان می‌دهد که شادترین و پربازده‌ترین افراد یک چیز مشترک دارند: به جای اینکه بخواهند رئیس تقویم خود باشند، یاد گرفته‌اند که بر دامنه توجه خود فرمان بگیرند.

دانیل پینک، نویسنده، اطمینان می‌دهد: «تصمیم‌گیری آگاهانه برای زمان‌بندی ثابت شده است که استرس را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد». فقط رازهایی را بخوانید که به شما کمک می کند از زمان خود بهترین استفاده را ببرید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “مراقبه یا مدیتیشن چیست؟” را نیز مطالعه بفرمایید.      

۴ نکته مهم برای مدیریت هوشمندانه زمان

۱- احساس تخلیه

شما با خستگی کارهای آخر هفته خود را در زمان استراحت ناهار یادداشت کرده اید، اما اکنون که به لیست نگاه می کنید، قبل از اینکه حتی شروع کنید احساس خستگی می کنید. پینک خاطرنشان می کند، اگر حتی در زمانی که ذهن ما هوشیار و پرانرژی نیست به پروژه های آینده فکر کنیم، عزم ما پژمرده می شود. او توضیح می دهد: «سطح قدرت مغز ما در طول روز تغییر می کند. “و تفاوت بین نقطه اوج بهره وری و نقطه پایین می تواند بسیار زیاد باشد.”

پینک می‌گوید پرداختن به مهم‌ترین کارتان در اوج بهره‌وری روز، باعث می‌شود احساس ثروتمندی بیشتری داشته باشید و راحت تر مدیریت زمان انجام دهید. برای مثال، اگر سحرخیز هستید، کارهای تحلیلی (مانند به‌روزرسانی رزومه خود) را از صبح شروع کنید، زمانی که بیشترین تمرکز را دارید. اگر جغد شب هستید، صبر کنید تا خورشید غروب کند. مطمئن نیستید که لک لک هستید یا جغد؟ زمانی را مشخص کنید که در یک «روز آزاد»، مانند جمعه، زمانی که مسئولیت زمان خود را بر عهده دارید، بیشترین هوشیاری ذهنی را دارید.

۲- برای مدیریت زمان ،مشکلات را اولویت بندی کنید

شما می خواهید پیاده روی روزانه را برای تقویت سلامت خود شروع کنید، اما پیدا کردن زمانی برای قرار دادن آنها در برنامه خود مانند یک رویا به نظر می رسد. جودی هو، دکترا، نویسنده کتاب Stop Self-Sabotage، می‌گوید: «وقتی غرق می‌شویم، به راحتی اهداف بلندمدت را از دست می‌دهیم و زمان بسیار سخت‌تری برای اولویت‌بندی داریم. این استرس زمانی قوی‌تر می‌شود که متوجه شویم چرا در وهله اول تلاش می‌کنیم کاری را انجام دهیم.»

شناسایی پاداش‌های داخلی برای اولویت‌بندی یک کار، موفقیت را افزایش می‌دهد. محققان دانشگاه ییل دریافتند که دانشجویان وست پوینت که به جای انگیزه های بیرونی (مثل یافتن شغل) بر انگیزه های داخلی (مانند میل به رهبری) تمرکز می کردند، بیشتر احتمال دارد فارغ التحصیل شوند. کلید؟ هو پیشنهاد می کند که ارزش های خود را به خود یادآوری کنید، مانند سالم ماندن و پرانرژی بودن برای فرزندان یا نوه های خود. این به شما کمک می کند تا روی دلیل واقعی ورزش تمرکز کنید، بنابراین اولویت بندی آن بسیار آسان تر است.

۳-کارهایتان را به تعویق نیاندازید

چند هفته است که می‌دانید باید دفتر کارتان را تمیز کنید، اما این کار دشوار را به تعویق می‌اندازید، زیرا می‌دانید چقدر از نظر احساسی سخت خواهد بود. دی ور می گوید: «اغلب، هر چه فعالیت معنادارتر باشد، بیشتر آن را به تعویق می اندازیم. تأخیر یک مکانیسم دفاعی رایج است و تقریباً همیشه مربوط به کنترل است – واکنشی به ترس و تلاشی برای جلوگیری از ناراحتی ناشی از عدم اطمینان.

DeVor توصیه می‌کند برای مدیریت زمان ، وقتی یک کار مهم را به تعویق می‌اندازید، به جای تلاش برای تغییر رفتارتان، کنجکاو شوید که چرا ممکن است این کار را به تعویق بیندازید. شاید تمیز کردن دفتر عمه به این معنی باشد که باید با غم خود روبرو شوید. او می‌گوید: «اما به تعویق انداختن کار تنها از طریق دلسوزی به خود برطرف می‌شود. «به سادگی به خودتان عشق بدهید. دستان خود را روی قلب خود قرار دهید و تکرار کنید: “من در کنارت هستم.”

 مدیریت هوشمندانه زمان

۴- حواستان بیشتر به کارهای شخصی و مهم باشد

آیا زمان شما توسط افراد دیگر در زندگی شما خورده می شود؟ (و اکنون همسایه‌های شما از شما می‌خواهند که مدیر ساختمان شوید و دوستان شما به یک داوطلب برای جمع‌آوری کمک مالی کتابخانه نیاز دارند). راهی برای یافتن زمانی برای خود بدون نیاز به احساس گناه یا خودخواهی می خواهیم.

در این شرایط باید رودربایستی را با دیگران کنار گذاشته و اولویت های شخصی تان را بررسی کنید تا مدیریت زمان برایتان راحتتر و بهتر انجام شود.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.