چگونه یک یادداشت تشکر آمیز بنویسم ؟

چگونه یک یادداشت تشکر آمیز بنویسم ؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”چگونه یک یادداشت تشکر آمیز بنویسم ؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

نوشتن نامه و یادداشت یعنی شما علاقمند هستید روابط تان را با دیگران به شکل سنتی ادامه دهید و این در عصری که همه ما به استفاده از وسایل مجازی اعتباد پیدا کرده ایم و ارتباط با دیگران را از طریق مجازی گسترش میدهیم ،کمی خلاقانه و دور از ذهن است اما من به شما قول میدهم هر کسی که یادداشت و نامه شما را ببیند شگفت زده میشود و حس بسیار خوبی برایش ایجاد خواهد شد.پس لطفا نوشتن نامه و یا یادداشت را امتحان کنید.

این دلایل به شما نشان میدهد که هنوز هم نوشتن نامه و یادداشت برای دیگران کاری ارزشمند است:

  • نوشتن نامه روحیه تان را بهبود میبخشد

نوشتن نامه تشکرآمیز هم روحیه شما را به عنوان نویسنده و هم روحیه فردی که میخواند را بهبود میبخشد.

وقتی شما شروع به نشکر کردن میکنید یعنی محبت های دیگران را به خود یادآوری میکنید و این هم حال خوبی به شما میبخشد و هم برای خواننده نامه ارزشمند است.

نوشتن نامه قدرانی اگر برای خداباشد باعث میشود دید شما نسبت به نعمت هایی که در اختیارتان است بازتر شود و احساس خوشبختی بیشتری کنید.

وقتی شما از خدا و دیگران تشکر میکنید یعنی حس قدردان بودن را در خود تقویت میکنید.نعمت ها و محبت های کوچک را میبینید از افسردگی دور میشوید و مثبت اندیش تر میشوید.

  • نوشتن نامه تشکر آمیز سلامت جسم تان را تقویت میکند

وقتی سلامت روانی افزایش می یابد ، سلامت جسمی هم با آن پیش میرود.

مطالعه ای در سال ۲۰۱۳ در مورد ارتباط بین قدردانی و سلامت جسمی نشان می دهد ، افرادی که قدردان سلامتی اعضای بدنشان بودند و از خداوند قدردانی میکردند کمتر احساس درد میکردند.

علاوه بر این ، یک مطالعه آزمایشی کوچک در سال ۲۰۱۶ در مورد بیماران مبتلا به بیماری های قلبی نشان داد که همیشه قدردان بودن ممکن است “نشانگرهای زیستی مربوط به عوارض قلبی (مانند نارسایی قلبی) و  التهاب را بهبود بخشد.”

روحیه این افراد شاداب تر است و در نتیجه کمتر دنبال چیزهایی که برای بدن مضر است میروند مثل سیگار و مواد مخدر .وهمین امر کمک میکندتا سلامتی بدن پایدارتر باشد.

چگونه یک یادداشت تشکر آمیز بنویسم ؟
چگونه یک یادداشت تشکر آمیز بنویسم ؟
  • نامه قدردانی اعتماد به نفستان را بیشتر میکند

نوشتن یادداشت تشکر آمیز در دورانی که همه چیز با رایانه و اینترنت سر و کار دارد از نظر من یک شاهکار در بهبود روابط فردی است.

وقتی شما در این زمانه  شروع به نامه نوشتن میکنید یعنی نمیخواهید همرنگ جماعت باشید یعنی اهل خلاقیت هستید و اینها به شما کمک میکند تا اعتماد به نفس بیشاری حس کنید .

در این عصر نوشتن نامه امری نادر است .اما جالب و خاطره ساز.

هرکدام از ما وقتی با نامه و یا یادداشتی تشکر امیز روبه رو میشویم خاطره ای برایمان زنده میشود.

حتی اگر این نامه برای خدا نوشته شده باشد مرور کردن نعمت هایش امری خوشایند و دلنشین برای ما است.

  • نحوه نوشتن نامه تشکر

نوشتن کارت های متشکرم و یادداشت ها فواید زیادی دارند ، اما چگونه می توانید یکی از آنها را بنویسید؟

در حالی که امیدوارم اکثر بزرگسالان اصول اولیه نوشتن یک یادداشت تشکر مناسب را بدانند ، اما این چیزی نیست که این روزها در مدرسه تدریس  شود ، بنابراین در اینجا نکاتی درباره نحوه انجام این کار گفته میشود:

  1. از لوازم تحریری استفاده کنید که زیبایی بصری نامه تان را افزایش دهد.استفاده از یک برگه زیبا ،استفاده از چسب های تزئئینی و یا نوشتن یا یک خودنویس روان و خوش رنگ و … میتوانند زیبایی نامه تان را زیاد کنند.

  2. قبل از شروع ، به آنچه می خواهید بگویید فکر کنید. یکی از جنبه های نوشتن یادداشت ها این است که آنها همیشگی هستند و بهتر است بدون خط خوردگی باشد.

  3. احساس کنید گیرنده نامه کنارتان نشسته است و شما میخواهید حضوری از او تشکر کنید.مثلا نحوه احوالپرسی و تشکری که شما با دوستتان دارید مطمئنا با احوالپرسی و فدردانی شما از مادرتان متفاوت است.پس این موضوع را در نظر بگیرید.

  4. نامه هایتان را شخصی بنویسید نه رسمی.نوشتن یک نامه رسمی برای خانواده و دوستان امر خوشایندی نیست که بتواند صمیمیت شما را زیاد کند بلکه همه چیز را مصنوعی جلوه میدهد و زحمت نوشتن نامه را هدر میدهد.

  5. از کودکتان بخواهید تا یک نامه تشکر امیز کوتاه با زبان خودش برای شما بنویسد.شما با این کار روحیه قدردانی را در کودکتان تقویت میکنید و در صورت تکرار برایش تبدیل به عادتی خوب و زیبا میشود.

یک درخواست :

همین حالا شروع کنید و یک نامه تشکرآمیز برای خدا بنویسید ،از هر چیزی که در وجودتان است تشکر کنید از زیبایی تان از سلامتی تان از اینکه خانواده دارید از اینکه رفاه دارید و از هر چیزی که حتی خیلی کوچک باشد مثلا از سلامتی انگشتانتان تشکر کنید(تشکر کردن آن نعمت را برای شما بزرگتر میکند)

تشکر کردن نعمت را فزونی میبخشد حالتان را بهبود میدهد و رابطه تان را با خدا محمکتر و صمیمی تر میکند.(لطفا حداقل یک بار امتحانش کنید)

شکر نعمت نعمتت افزون کند     کفر نعمت از کفت بیرون کند

نوشتن نامه تشکرآمیز برای همسر هم یکی از بهترین راهها برای داشتن و استمرار یک زندگی عاشقانه است.این فرصت ها را به راحتی از دست ندهید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.