۱۲ روش آسان برای مذاکره در مورد پیشنهاد کار و حقوق تان

وقتی صحبت از مذاکره در مورد پیشنهاد کار می شود ؛ هیچ کس در مورد این موضوع مهم در دبیرستان یا حتی دردانشگاه به ما چیزی نمی آموزد. دوستان در مورد آن بحث نمی کنند و به ندرت والدین در مورد آن صحبت می کنند. در واقعیت؛ اکثر کارفرمایان آماده مذاکره هستند. در حقیقت؛ بسیاری از کارفرمایان در وهله اول حقوق کمتری ارائه می دهند زیرا انتظار دارند که نامزدها مذاکره کنند. و هنوز؛ تنها ۲۵ درصد متقاضیان کار در واقع در مورد پیشنهاد کار مذاکره می کنند. بنابراین دلایل این روند چیست؟ و مهمتر از همه ، موارد مهم مذاکره در یک پیشنهاد شغلی چیست؟ بیایید دریابیم:

مذاکره در مورد پیشنهاد کار

۱- دلایل متداولی که باعث می شود متقاضیان مذاکره را آغاز نکنند

برخی عوامل متداول وجود دارد که مانع مذاکره متقاضی شغل با کارفرمای بالقوه می شود:

آنها می ترسند که متناقض باشد. در واقعیت؛ اگر مذاکرات به خوبی پیش رود هر دو طرف می توانند برنده شوند.
بسیاری می ترسند که کارفرما حرف اول را بزند. در واقعیت؛ کارفرمایان معتقدند که شما متقاضی قدرت بیشتری دارید. اگر پیشنهادی دریافت کرده اید ؛ آنها تو را می خواهند!
اکثر متقاضیان می ترسند مذاکره ضعیفی داشته باشند. این ما را به مرحله بعدی می رساند: انجام تحقیقات خود.

۲-برای هر صحبتی درباره شغلتان آمادگی داشته باشید

وقتی با داده های حقوق و دستمزد به خوبی آمادگی داشته باشید ، ارزش خود را در بازار می دانید. تقریباً همه جنبه های یک شغل قابل مذاکره است: مکان ، تعداد روزهای مرخصی با حقوق ، پاداش و غیره. نکته اصلی این است که به خوبی آماده شوید. بنابراین تمام اطلاعاتی را که می توانید در مورد شغل جمع آوری کنید. می توانید ورودی های زیادی را بصورت آنلاین و آفلاین پیدا کنید. با افرادی که قبلاً در این زمینه حضور دارند صحبت کنید. شما حتی می توانید با اساتید خود در دانشگاه صحبت کنید.

پیشنهاد کار

۳- اخلاق مذاکره را بدانید

قوانین و اخلاق خاصی برای مذاکره در مورد پیشنهاد کار وجود دارد. موارد اصلی عبارتند از:

با کارفرمای مورد علاقه خود ارتباط برقرار نکنید.
اگر می خواهید زمان بیشتری برای فکر کردن در مورد پیشنهاد داشته باشید ، دلایل نیاز به زمان اضافی را با کارفرما در میان بگذارید.
مودب باشید و از آنها به خاطر فرصت تشکر کنید. اطمینان حاصل کنید که به محض اتخاذ تصمیم خود به کارفرما – خواه رد کنید یا قبول کنید.
اگر خیلی گیج شده اید ، با شخصی که به او اعتماد دارید صحبت کنید. حتی می توانید با یک مشاور حرفه ای صحبت کنید تا در تصمیم گیری به شما کمک کند. مشاوران در کالج ها یا موسسه آموزشی فعلی شما در دسترس هستند.
فقط به خاطر سرگرمی یا اگر جدی نیستید وارد مذاکره نشوید.
لطفاً در مورد روند مذاکره صادق باشید.
اگر علاقه ای ندارید ، در اسرع وقت پیشنهاد را رد کنید ؛ به این ترتیب ، کارفرما می تواند موقعیت را به سایر نامزدهای شایسته ارائه دهد.
انتظار نداشته باشید که همه کارفرمایان در بحث مذاکرات پیشنهاد کار یکسان رفتار کنند.

۴- از مشکلات مشترک مذاکره اجتناب کنید

در اینجا برخی از اشتباهات متداول متقاضیان کار در مورد مذاکرات پیشنهاد کار مرتکب می شوند:

آنها کار مربوط به فرایند استخدام را دست کم می گیرند.
بسیاری از افراد زمان زیادی را صرف پاسخگویی می کنند.
برخی در مورد مذاکرات توصیه های بدی دریافت می کنند.
آنها با مشاوران شغلی ارتباط ندارند.
به نظر می رسد برخی آمادگی مذاکرات را ندارند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “۱۳ اشتباه در کسب و کار که باید از آنها اجتناب کنید” را نیز مطالعه بفرمایید.      

۵- کارهایی که باید بعد از دریافت پیشنهاد انجام دهید

با اشتیاق این پیشنهاد را دریافت کنید حتی اگر کمتر از انتظارات شما باشد
شروع به انجام تکالیف خود در مورد ارزش فعلی بازار ، غرامت ، مزایا ، محدوده یا مسئولیت و تاریخ شروع کنید.
برای فکر کردن در مورد پیشنهاد وقت بگذارید.
در یک تاریخ مشترک توافق کنید و تا آن تاریخ پاسخ دهید.

۶- هرگز پیشنهاد کار را در محل نپذیرید

وقتی پیشنهاد کار دریافت می کنید ، زمان بندی بسیار مهم است. همیشه اشتیاق و علاقه خود را ابراز کنید اما مطمئن شوید که زمان می خواهید و پیشنهاد را در محل نمی پذیرید. جزئیات موجود در نامه پیشنهاد را با دقت در نظر بگیرید و برای مذاکره آماده شوید. به یاد داشته باشید: کارفرمای شما از شما انتظار دارد که مذاکره کنید بنابراین درک کنید که این یک بخش عادی از کار است. در اینجا موارد مهمی وجود دارد که قبل از مذاکره باید مورد تحقیق قرار دهید:

شرکت استخدام کننده از این موقعیت به چه چیزی نیاز دارد؟
از چه راههایی انتظارات آنها را برآورده می کنید یا فراتر می برید؟
چقدر موقعیت با اهداف شغلی شما هماهنگ است؟

۷- موقعیت خود را تقویت کنید

بهترین راه برای تقویت موقعیت خود برای مذاکره درباره حقوق شغلی ، انجام تکالیف است. شما باید نرخ های بازار را بدانید و باید بتوانید همه چیز را که مذاکره می کنید توجیه کنید. به این ترتیب شما در موقعیتی خواهید بود که به آنچه می خواهید برسید. به عنوان مثال ، حتی اگر می دانید که نرخ موقعیتی که به شما پیشنهاد می شود کمتر از چیزی است که درخواست می کنید ، آن را با صحبت درباره گواهینامه فنی یا تجربه قبلی خود توجیه کنید. در بیان شرایط خود اطمینان داشته باشید. هرگز دروغ نگویید و مفاهیم خود را اشتباه تفسیر نکنید.

۸- اندازه سازمان را در نظر بگیرید

همیشه سازمانی را که با آن مذاکره می کنید در نظر بگیرید. سازمانهای کوچکتر اغلب تمایل بیشتری برای مذاکره نسبت به سازمانهای بزرگتر دارند. همچنین سازمانهای دارای اتحادیه به احتمال زیاد فرصت کمی برای مذاکره خواهند داشت.

۹- هرگز مسائل را شخصی نکنید

همانطور که قبلاً نیز گفته شد ، کارفرمایان از شما انتظار مذاکره دارند. اما به عنوان یک مدیر استخدام خوب ، فردی که با شما مصاحبه می کند بهترین کاندیدای ممکن را با حداقل هزینه برای شرکت استخدام می کند. در عین حال ، مذاکره برای پیشنهاد کار به گونه ای انجام می شود که هر دو طرف از آن سود ببرند. بنابراین مذاکره هرگز نباید در مورد تاکتیک های قوی باشد. این سناریو برد-باخت نیست این یک فرایند دو طرفه است. شما وظیفه خود را با برجسته کردن مهارت های خود ، تجربه گذشته ، تحصیلات و غیره که می توانید به میز بیاورید ، انجام دهید. اگر مذاکرات به نتیجه شما نرسید هرگز چیزی را شخصی نگیرید.

۱۰- مذاکرات را رو در رو یا مکتوب نگه دارید

تمام مذاکرات پیشنهادی برای کار بهتر است به صورت رودررو در ملاقات با مدیر استخدام یا از طریق ایمیل انجام شود. اگر شرایط شما پذیرفته شده است ، مطمئن شوید که یک پیشنهاد جدید به صورت کتبی دریافت می کنید.

مذاکره در مورد پیشنهاد کار

۱۱- بدانید که درباره چه چیزی مذاکره نکنید

شرایطی مانند تاریخ شروع ، مرخصی با حقوق ، میزان حقوق ، برنامه کاری ، هزینه های جابجایی ، گزینه های موجودی ، زمان انعطاف پذیری ، پاداش ها ، استفاده از ماشین شرکت و محل کار معمولاً قابل مذاکره است. برنامه های سلامت و بازنشستگی معمولاً قابل مذاکره نیستند. این به این دلیل است که آنها نمی توانند برای کارکنان فردی طراحی شوند و در سراسر شرکت منتشر می شوند. بنابراین واقع بین و حرفه ای باشید. با ایجاد خواسته های غیر واقعی تصور بد ایجاد نکنید.

۱۲- هرچه باشد همه چیز را مثبت نگه دارید

حتی اگر همه چیز مطابق میل شما پیش نمی رود ، دیپلماتیک باشید. اطمینان حاصل کنید که محترمانه ، خوش بین هستید و در مورد پیشنهاد اشتیاق نشان می دهید. از مدیر استخدام برای در نظر گرفتن شرایط شما قدردانی کنید. شما باید اطمینان حاصل کنید که پیشنهاد را از دست نمی دهید اما همچنین خود را کوتاه نمی فروشید.

امیدواریم این راهکارهای مذاکره پیشنهاد کار به شما کمک کند! موفق باشید!

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.