۳ روش برای بازاریابی با چاپ پوستر

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که در حین پیاده‌روی، ناگهان چاپ پوستر روی دیوار توجهتان جلب کند؟ اگر این پوستر در مسیری که هر روز آن را طی می‌کنید،‌ قرار داشته باشد، پس به صورت روزانه آن را می‌بینید و احتمالا بعد از چند روز، محتوا و جملات آن را حفظ خواهید شد! این هدف اصلی از بازاریابی با چاپ پوستر است.

وقتی از بازاریابی با پوستر صحبت می‌کنیم، بسیاری از افراد فقط به نمونه‌های تبلیغاتی این محصول توجه می‌کنند. اما روش‌های دیگری هم برای بازاریابی با پوستر وجود دارد که در این مقاله به آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

پوستر

چرا به چاپ پوستر نیاز داریم؟

ما نمی‌توانیم گسترش روزافزون تبلیغات در فضای مجازی را انکار کنیم؛ در حال حاضر بخش مهمی از بازاریابی در فضای دیجیتال انجام می‌شود. اما هنوز افرادی هستند که زیاد با این فضاها سر و کار ندارند. تبلیغات چاپی از جمله پوستر بهترین روش برای جلب توجه این افراد و برندسازی در ذهن آن‌ها هستند. البته که پوسترهای فیزیکی، توجه افراد فعال در فضای دیجیتال را هم جلب می‌کند؛ آن‌ها تبلیغات مجازی زیادی دیده‌اند و دیگر کم‌تر به این تبلیغات توجه می‌کنند؛ اما یک پوستر خوش رنگ و لعاب و باکیفیت روی دیوار، نگاهشان را به سمت خود می‌کشد.

یکی از مهم ترین نکات در استفاده از پوستر تبلیغاتی، مکانی که آن را نصب می‌کنید. پوسترها معمولا باید در مکان‌های پر رفت و آمد نصب شوند و در تیررس نگاه مخاطبان قرار داشته باشند تا بتوانند پیامشان را به مخاطب برسانند. وقتی افراد در رفت و آمد روزانه با این پوستر مواجه می‌شوند، ناخودآگاه پیام و برند شما در ذهنشان تداعی می‌شود.

روش های بازاریابی با چاپ پوستر

روش‌های بازاریابی با چاپ پوستر

پوسترها حاوی پیامی کوتاه و خلاقانه برای جلب نظر افراد هستند. طراحان و ایده‌پردازان باید زمان زیادی برای ایجاد طرح خلاقانه پوستر صرف کنند تا بتوانند به هدفشان برسند و توجه مخاطبان را جلب کنند. تعیین نوع پوستر و شیوه برندینگ با آن، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که قبل از طراحی باید تعیین شود. در ادامه انواع متدهای بازاریابی و برندینگ با این محصول را توضیح می‌دهیم.

۱. چاپ پوستر تبلیغاتی

پوسترها در اغلب موارد برای تبلیغات چاپ ارزان می‌شوند. گرافیک و جلوه‌های بصری در این محصول باید طوری باشد که حتی نظر پرمشغله‌ترین رهگذران را هم به خود جلب کند و آن‌ها را به اندکی مکث وادارد. این متد هم برای کسب و کارهای تازه و هم بیزینس‌های قدیمی کاربرد دارد. بسیاری از شرکت‌های باسابقه و معتبر محصول جدید یا خدمات جدیدی که ارائه می‌دهند را با پوستر به مشتریان معرفی می‌کنند.

مهم‌ترین نکاتی که در طراحی و چاپ پوستر تبلیغاتی حرفه‌ای باید به آن توجه داشته باشید، عبارت است از:

  • استفاده از یک پیام کوتاه و رسا
  • استفاده از عکس های خلاقانه و حرفه‌ای
  • انتقال مزایای محصولات و خدمات و ایجاد نیاز در مخاطب به شیوه‌ای خلاقانه در محتوای پوستر
  • ترکیب بندی درست عناصر بصری
  • ترکیب رنگ‌های درست و استفاده از هارمونی بین رنگ‌ها
  • طراحی مینیمال
  • استفاده از عناصر هویت برند مانند لوگو و شعار مجموعه (لوگو معمولا در بالای سمت چپ پوستر چاپ می‌شود)
  • ثبت اطلاعات تماس
  • استفاده از فونت مناسب برای مشخص بودن از فاصله چند متری

۲. اطلاع‌رسانی درباره رویدادهای مهم

کسب و کارهای مختلف برای اعلام رویدادهای مهم از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. اطلاعاتی نظیر برگزاری جشنواره فروش محصولات و خدمات، تخفیفات ویژه برای فروش محصولات و آفرهای خاص برند را می‌توانید با پوستر به اطلاع مشتریان واقعی و احتمالی برند خود برسانید.

استفاده از این روش برای اطلاع رسانی آسان‌تر از سایر روش‌های تبلیغاتی زود بازده است. با نصب پوستر حتی در نزدیکترین محل به فروشگاه و یا شرکت خود، با استقبال زیادی مواجه خواهید شد. زیرا اکثر افرادی که پوستر را می‌بینند، از نزدیک محل کار شما عبور می‌کنند و می‌توانند حداقل چند دقیقه برای پیگیری پیشنهادهای ویژه‌ای که ارائه داده‌اید یا شرکت در رویدادی که برگزاری کرده‌اید، زمان بگذارند.

۳. انتشار خبر تغییرات در کسب و کار شما

همه کسب وکارها در حال برنامه‌ریزی و ایجاد تغییرات برای افزایش کیفیت و رونق بیشتر هستند. وقتی محصول جدیدی تولید کرده‌اید یا خدمات تازه‌تری ارائه می‌دهید، باید برنامه دقیقی برای اعلام آن به مشتریان داشته باشید. ارائه خدمات و محصولات جدید بدون تبلیغات و اطلاع‌رسانی، هیچوقت دستاوردی که می‌خواهید را به شما نمی‌دهد.

یکی از بهترین روش‌های اطلاع‌رسانی درباره خبرهای مهم کسب و کارتان، چاپ پوستر است. شما هم می‌توانید این پوسترها را برای اطلاع‌رسانی درباره تغییرات استفاده کنید و هم برای کنجکاوسازی افراد. برای کنجکاوسازی فقط باید به مخاطبان بگویید منتظر تغییر باشند، اما برای اینکه متوجه شوند تغییر مورد نظر چیست، باید منتظر بمانند.

آیا چاپ پوستر به تنهایی کافی است

آیا چاپ پوستر به تنهایی برای تبلیغات و برندینگ کافی است؟

طراحی و چاپ پوستر هر چقدر هم که حرفه‌ای و خاص باشد، اگر در جای مناسبی نصب نشود، سودی نخواهد داشت. از طرف دیگر، استفاده از سایر روش‌های تبلیغات چاپی هم احتمال موفقیت شما در بازاریابی را افزایش می‌دهد. تبلیغات چاپی به شما کمک می‌کنند در دنیای واقعی دیده شوید و نام برندتان را در ذهن مخاطبان حک کنید. ایجاد یک بسته هدفمند از تبلیغات چاپی، دستاوردهای زیادی دارد و می‌تواند حجم فروشتان را چند برابر کند.

کلام آخر

در این مقاله شما را با روش‌های مختلف تبلیغات با چاپ پوستر و چاپ دفترچه یادداشت مزایای آن‌ها آشنا کردیم. چاپ پوستر، به تنهایی یا به عنوان مکمل انواع دیگر بازاریابی‌ به کار می‌رود. کسب و کارهای بسیاری توانسته‌اند با استفاده از این محصول به اهدافی که برای تبلیغات در نظر گرفته بودند، برسند.

اگر برای تبلیغات حرفه‌ای کسب و کارتان تصمیم به چاپ پوستر دارید، می‌توانید با کارشناسان ماهر و باتجربه شرکت فرتاک تماس بگیرید. تیم فرتاک از افراد حرفه‌ای و باتجربه در زمینه طراحی پوستر و اپراتور چاپ تشکیل شده است. این مجموعه از جدیدترین دستگاه‌های چاپ برای این کار استفاده می‌کند و می‌تواند باکیفیت‌ترین محصول را با بهترین قیمت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شما تحویل بدهد. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش، روی لینک کلیک کنید و وارد سایت چاپ فرتاک شوید.

1/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.