یادگیری سریع با ۱۲ روش علمی

یادگیری سریع با ۱۲ روش علمی

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”یادگیری سریع با ۱۲ روش علمی” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

ممکن است خیلی خوب این مقاله را بخوانید زیرا در تلاش برای یادگیری چیزی هستید. شاید شما تحصیل در آن آزمون را به تعویق بیندازید یا از اینکه به آرامی یک زبان جدید یاد می گیرید ناامید شده اید. من انبوهی از تحقیقات علمی را جستجو کرده ام تا به شما در یافتن راه هایی برای یادگیری موثر چیزها به شما کمک کنم.ممکن است حافظه خوبی نداشته باشید ، اما حداقل می توانید برای سرعت بخشیدن به یادگیری و حفظ بهتر اطلاعات ، برخی اقدامات عملی را انجام دهید.در زیر روش های علمی برای کمک به شما برای یادگیری سریع آورده شده است.

یادگیری سریع

۱- ذهن آگاهی را امتحان کنید

ذهن آگاهی فقط نشستن روی یک بالشتک یوگا با چشمان بسته نیست که شعار “Om” می دهد. در واقع شواهد علمی وجود دارد که مدیتیشن نتایج یادگیری را بهبود می بخشد. سطح اضطراب را کاهش می دهد و به افراد کمک می کند تا نوع شفافیت لازم برای یادگیری موثر را تجربه کنند.

اما روشهای دیگری نیز برای تجربه ذهن آگاهی وجود دارد. همچنین می توانید تمرین های ذهن آگاهی را که به شما ترغیب می کنند چشمان خود را باز کنید و جهان را به روشی غیرقضاوتانه ببینید و بشنوید ، امتحان کنید.

یکی از تمرینات مورد علاقه من برای ذهن آگاهی “Call It Like You Seeing It” از Play Your Way Sane نامیده می شود: ۱۲۰ تمرین الهام گرفته از Improv برای کمک به شما در آرامش ، متوقف کردن مارپیچ های ذهنی. همانطور که در حال قدم زدن هستید ، به سادگی به مواردی که می گذرانید اشاره کنید و آنچه را که هستند صدا کنید: “درخت ، چمن ، قورباغه ، پیاده رو.” با این کار ، شما به جای استرس ، اضطراب یا خودپذیری ، تمرین می کنید که به دنیای اطراف خود با بصیرت نگاه بیندازید.

همچنین می توانید چشمان خود را ببندید و با دقت گوش دهید تا سعی کنید بیشترین صداها را تشخیص دهید. تنفس خود را آهسته و عمیق کنید تا سعی کنید بیشتر از این که می توانید بشنوید به جای اینکه با تصور بیش از حد خود درگیر شوید.

۲- برای یادگیری سریع کمی بخوابید

مطالعات همچنین نشان می دهد بین کمبود خواب و افت تحصیل و یادگیری رابطه وجود دارد. به زبان ساده ، اگر خواب کافی ندارید ، یادگیری و ماندگاری مطالب در ذهن شما آسیب می بیند.

بنابراین بفهمید که هر شب به چه میزان خواب نیاز دارید و هر روز به یک ساعت خواب و بیدار شدن ثابت بچسبید.

۳- درست بخورید

اگر رژیم غذایی غنی از چربی اشباع و شکر تصفیه شده می خورید – به جای میوه های تازه و سبزیجات ، به غذاهای فرآوری شده فکر کنید – به مغز خود لطفی نمی کنید. رژیم های غذایی سنگین در غذاهای فرآوری شده با نتایج یادگیری ضعیف تری مرتبط هستند.  محققان دریافتند که رژیم های غذایی ناسالم پر از چربی های اشباع و قند تصفیه شده بر روی هیپوکامپ و تشکیل حافظه تأثیر منفی می گذارد ، که برای یادگیری سریع و کارآمد ضروری است.

بنابراین ، اگر به دنبال روش هایی برای یادگیری سریعتر و دقیق تر هستید ، میان وعده های ناسالم را بگذارید و به رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات ، غلات کامل و گوشت های بدون چربی – تازه بیش از یخ زده ، طبیعی بیش از کارخانه بروید.

۴-ورزش کنید

راه دیگر برای یادگیری بهتر و سریعتر این است که مطمئن شوید در طول هفته برخی از ورزش ها را انجام می دهید. درست مثل خواب کافی ، ورزش تقویت کننده هیپوکامپ مغز است. این بدان معناست که مغز شما بهتر می تواند اطلاعات را حفظ کند.

یک مطالعه روی موش ها نشان داد که افزودن ورزش بعد از بیش از یک سال کم تحرکی تخریب هیپوکامپ را تا حدود ۵۰٪ معکوس می کند. این بدان معناست که حتی اگر اخیراً ورزش نکرده اید ، خیلی دیر نیست. حداقل هفته ای سه جلسه تمرین هوازی خوب داشته باشید که حداقل ۳۰ دقیقه در هر جلسه طول بکشد تا سلامتی هیپوکامپ شما حفظ شود.

۵- بر یک چیز تمرکز کنید

بسیاری از مردم فکر می کنند که در انجام چند وظیفه تبحر دارند. من این را زیاد می شنوم. مردم فکر می کنند می توانند هنگام گوش دادن به یک سخنرانی آنلاین درباره ژنتیک ، به موسیقی گوش دهند . به نظر می رسد ، این آرزو است. اگر به دنبال روش هایی برای یادگیری سریعتر و دقیق تر هستید ، یکی از ساده ترین آنها این است که همه برگه ها را ببندید و یک کار را انجام دهید.

یکی از راه های تفکر در این باره همان چیزی است که به عنوان تئوری گلوگاه شناختی شناخته می شود ، که می گوید ما نمی توانیم همه ورودی های حسی خود را همزمان داشته باشیم. ما ممکن است تلویزیون و آن سخنرانی آنلاین داشته باشیم و هنگام مکالمه با یک دوست به موسیقی گوش دهیم ، اما نمی توان آگاهانه از همه این ورودی ها استفاده کرد. یک گلوگاه وجود دارد که برخی از ورودی ها فقط نمی توانند فکر فکری را انجام دهند.

یادگیری سریع با 12 روش علمی
یادگیری سریع با ۱۲ روش علمی

۶- برای بهبود بخشیدن به یادگیری خود ،نگران یادگیری سبک ها نباشید

شاید در مورد سبک های یادگیری و اینکه چگونه دانستن سبک یادگیری می تواند به شما در یادگیری بهتر کمک کند ، مطالعه کرده باشید. خوب ، معلوم می شود که در واقع هیچ مدرک علمی وجود ندارد که تأیید کند سبک های یادگیری نتایج یادگیری را بهبود می بخشد.

سبک های یادگیری ناشی از نیل فلمینگ در دهه ۱۹۹۰ است و در دهه های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است ، اما این بدان معنا نیست که این تئوری در واقع یادگیری را بهبود می بخشد. خوب است بدانید که ورودی های دیداری ، صوتی و خواندن و نوشتن را ترجیح می دهید ، اما فراموش نکنید که سبک های یادگیری فقط همین موارد هستند .

به جای اینکه بخواهید خود را مجبور کنید همه چیز را با سبک دلخواه خود یاد بگیرید ، باید بیشتر بر تطبیق چالش با سبک یادگیری تمرکز کنید. اگر می خواهید واژگان را برای یک مسابقه کتبی به خاطر بسپارید ، منطقی است که خواندن / نوشتن و یادگیری تصویری را مخلوط کنید. اگر می خواهید نحوه مکالمه به زبان جدید را بیاموزید ، ممکن است بخواهید به سبک های صوتی و حرکتی ادامه دهید.

خیلی نگران سبک های یادگیری نباشید. در عوض ، آن را مخلوط کرده و همه سبک های مختلف را امتحان کنید.

۷- تکرار با فاصله مطالب را امتحان کنید

تکرار فاصله ای می تواند به شما در یادگیری بهتر کمک کند. تکرار فاصله ای سیستمی است که در آن خودتان را امتحان می کنید تا ببینید آیا چیزی را می دانید یا نه. این کار به عنوان مجموعه ای از فلش کارت ها به صورت فیزیکی یا دیجیتال عالی عمل می کند – وقتی که شما نیاز به یادگیری بسیاری از اطلاعات کوچک دارید.

تمام اطلاعاتی که درست می گیرید در یک گروه قرار می گیرند ، و اطلاعاتی که نمی دانید در قسمت دیگری است. شما بیشتر از اطلاعاتی که اشتباه می گیرید ، خودتان را با اطلاعاتی که اشتباه می کنید امتحان می کنید. درنهایت ، اطلاعاتی که شما به طور صحیح درست می کنید بیشتر و بیشتر فاصله می گیرند تا زمانی که در حافظه طولانی مدت قرار بگیرند. در آن زمان ، شما واقعاً آن را یاد گرفته اید.

تکرار فاصله ای در مطالعات علمی اثبات شده است. این به حافظه و مهارتهای حل مسئله کمک می کند و منجر به پیشرفتهای چشمگیری در یادگیری طولانی مدت می شود. یک سیستم تکرار فاصله Anki نام دارد ، و شما می توانید به صورت آنلاین اطلاعاتی را در مورد نحوه ساخت سیستم فلش کارت Anki فیزیکی خود پیدا کنید یا برنامه ای را بارگیری کنید که یک سیستم Anki دیجیتال برای شما ایجاد کند.

۸- دستگاه های Mnemonic را امتحان کنید

یک ترفند دیگر برای یادگیری سریعتر و هوشمندانه تر ، امتحان کردن دستگاه های mnemonic است. این به سادگی فرآیند تقسیم اطلاعات با استفاده از حروف اول یا کلمات اختصاری است.

اگر می توانید دستگاه mnemonic ROYGBIV را به یاد بیاورید ، یادآوری رنگ های رنگین کمان: قرمز ، نارنجی ، زرد ، سبز ، آبی ، نیلی و بنفش را بسیار آسان تر می کند. ایده این است که به خاطر سپردن یک چیز آسان تر از هفت است و با استفاده از حرف اول همه رنگ ها ، به خود سرنخی می دهید تا رنگ ها را به یاد بیاورید.

تحقیقات تأیید می کند که دستگاه های mnemonic به تسریع حفظ و حتی بهبود استدلال رسمی کمک می کنند – هرگز چیز بدی نیست.

۹- یادگیری خود را گیمی کنید

Gamification زمانی است که با افزودن عناصر بازی مانند امتیازات ، رقابت و جوایز یا اهداف ، چیزی را که یک بازی نیست ، به چیزی شبیه به بازی تبدیل کنید

یک مثال از گیمیفیکیشن این است که با مسابقه در برابر ساعت یا مسابقه با کسی برای دیدن اینکه چه کسی می تواند اتاق را سریعتر تمیز کند ، یک کار خونه خانگی را به یک بازی تبدیل کنید.

همچنین می توانید یادگیری را به صورت گرافیکی درآورید. آن را به یک رقابت تبدیل کنید. با افزودن یک سیستم امتیازدهی یا محدودیت زمانی ، به خود انگیزه دهید. مطالعات نشان می دهد که یادگیری گیمینگ انگیزه و مشارکت ، پیشرفت تحصیلی و ارتباط اجتماعی را افزایش می دهد.

راههای تقویت یادگیری
راههای تقویت یادگیری

۱۰- برای یادگیری سریع بداهه پردازی کنید

بعدی بداهه پردازی است. منظور من فقط این نیست که هرچه می خواهید چیزها را درست کنید. بداهه پردازی در واقع اصولی دارد که باید به آنها عمل کند و به همه کمک می کند در یک صفحه باشند. بداهه نوازان با موافقت با ایده های یکدیگر و افزودن به واقعیتی که در حال اثبات است ، با یکدیگر سطح اعتماد را ایجاد می کنند که دارای مزایای باورنکردنی است.

بداهه پردازی یا فقط افزودن اصول بداهه به زندگی روزمره شما به کاهش اضطراب و تقویت خلاقیت و همکاری کمک می کند. در یک مطالعه ، دانش آموزان دبیرستان پس از شرکت در کارگاه آموزشی improv ، مطالب بیشتری نوشتند .

بنابراین ، ممکن است بخواهید برای تقویت یادگیری خود تفکر بداهه ای را امتحان کنید ، این بدان معناست که اشتباهات را بپذیرید ، به توافق برسید و به ایده ها بیفزایید ، و منفی نگری یا قضاوت نکنید.

۱۱- تأمل کنید

استراتژی دیگر برای یادگیری سریعتر و دقیق تر این است که بازتاب بخشی از روند خود باشد. در یک مطالعه ، دانش آموزانی که از آنها خواسته شد تا در مورد پیشرفت خود تأمل کنند ، از دانش آموزانی که بازتاب را تلفیق نکردند ، بهتر عمل کردند.

بنابراین ، اگر می خواهید سریعتر و کارآمدتر یاد بگیرید ، حتماً به طور دوره ای در پیشرفت خود تأمل کنید. از خود چند سوال بپرسید و اهداف قابل دستیابی را تعیین کنید. آیا برنامه فعلی شما جواب می دهد؟ چرا و چرا نه؟ هنوز با چه چیزی دست و پنجه نرم می کنید؟

به این ترتیب شما فقط عادت های ناکارآمد مشابه را تکرار نخواهید کرد. در عوض ، قادر خواهید بود تغییراتی ایجاد کنید ، بنابراین می توانید نتایج یادگیری خود را بهبود ببخشید.

۱۲- به دنبال بازخورد باشید

اگر می خواهید مزایای یادگیری خود را بیشتر کنید ، علاوه بر بازتاب خود ، بازخورد دیگران را نیز در آن بگنجانید. تحقیقات نشان می دهد هنگامی که بازخورد با تأمل ترکیب می شود ، دانش آموزان حتی بیشتر به مزایای یادگیری خود می رسند.

بنابراین ، به دنبال یک مشاور باشید که بتواند بازخورد صادقانه و مثبتی به شما بدهد ، بنابراین می توانید بهترین برنامه را برای بهبود یادگیری خود ایجاد کنید.

یادگیری سریع
یادگیری سریع

جمله نهایی درباره یادگیری سریع:

یادگیری یک فرایند پیچیده است که شما را مجبور می کند استرس خود را کنترل کنید ، از سلامت جسمی خود مراقبت کنید و برای دستیابی به موفقیت مطلوب ، برنامه های یادگیری را ایجاد و اصلاح کنید.

البته ، ترفندهایی برای کمک به شما در افزایش سرعت یادگیری مانند مواردی که در بالا ذکر شد وجود دارد حتما از آنها استفاده کنید و یادگیری خود را بهبود ببخشید همیشه یادتان باشد مغز از کار کشیدن خسته نمیشود بلکه از بیکاری خسته میشود و ناتوان میشود.

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.