گرم کردن فر یعنی چی؟

وقتی صحبت از مفهوم  گرم کردن فر می شود، بسیاری از ما نمیدانیم منظور چیست؟ آیا باید فر را از قبل گرم کنم؟ چه مدت باید فر را از قبل گرم شده بگذارم؟ اگر پختن را به عنوان مبتدی شروع کرده اید، متوجه خواهید شد که یکی از مهم ترین مراحل پخت، گرم کردن فر است و اجازه می دهد قبل از پخت فر به دمای خاصی برسد.

 گرم کردن فر به چه معناست؟

به فرآیند روشن کردن فر و اجازه دادن به آن تا دمای مورد نیاز، گرم کردن فر گفته می شود. این روش ضروری است زیرا شما در حال آماده سازی فر خود برای یک جلسه پخت موفق با گرم کردن دیواره ها و تمام هوای داخل فر هستید. به بیان دیگر، آیا قبل از شروع پخت و پز صبر می کنیم تا تابه ها و قابلمه هایمان گرم شوند؟ بله.

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که از خود این سوال وجودی را می‌پرسید: چرا اصلاً باید فر را از قبل گرم کنم؟ کمی پشتیبان بگیریم

فر شما در اصل یک جعبه فلزی است که در مرکز آن یک حفره هوا قرار دارد. وقتی آن را روشن می‌کنید، گاز یا برق وارد می‌شود و عناصر گرمایشی را روشن می‌کند تا هوا به دمایی که فر روی آن تنظیم شده است برسد. این گردش ضعیف این هوای گرم است که غذا را می پزد. (خب، حرارتی که از کناره های اجاق می زند نیز نقش کوچکی دارد، اما این یک درس فیزیک برای زمان دیگری است.) مدت زمانی که طول می کشد تا هوا به دمای مطلوب برسد، زمان پیش گرم کردن شما است.

چرا باید فر را از قبل گرم کنیم؟

چرا باید فر را از قبل گرم کنیم؟

اگر مرحله گرم کردن فر را رها کنید و چیزی را در فر سرد قرار دهید، سفت، لاستیکی، سنگین یا حتی نیم پز می شود. محصولات پخته شده به گرمای اولیه نیاز دارند تا به درستی بالا بیایند و با گلوتن رفتار کنند. اگر فر شما به اندازه کافی داغ نباشد، گلوتن به درستی تشکیل نمی‌شود و در نتیجه کیک سفتی به دست می‌آید. صبر کردن تا دمای فر سرد به گلوتن اجازه می دهد تا رشته های ضخیم تشکیل دهد.

برای شروع فرآیند گرم کردن، دکمه شروع را فشار دهید. فرض کنید دستور پخت شما به مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد است. شما تایمر را برای ۳۰ دقیقه تنظیم کرده ، دما و تایمر را مثلاً ۵ دقیقه تنظیم کنید و شروع را فشار دهید.

اگر فر خاموش شده است، قبل از تنظیم دما و تایمر آن را به حالت همرفت برگردانید. مایکروویو اکنون شروع به گرم شدن کرده است. ما یک تایمر تنظیم نکردیم زیرا مایکروویو دارای یک تنظیم از پیش تنظیم شده است و پس از گرم شدن به طور خودکار بوق می دهد. اگر چندین سینی شیرینی می‌پزید، سعی کنید سینی بعدی را از قبل آماده کنید. اگر شک دارید، گرم کردن مجدد فر ایده خوبی است.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه دلمه برگ مو خوشمزه به روش لبنانی” را نیز مطالعه بفرمایید.      

چه مدت طول می کشد تا فر را از قبل گرم کنید؟

بنابراین، قبل از شروع پخت، مطمئن شوید که فر شما روی دمای مناسب تنظیم شده است. روشن کردن فر زمان نمی برد، اما گرم کردن آن زمان می برد. معمولاً فر خود را به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه از قبل گرم کنید تا دمای آن به ۱۶۰ تا ۱۸۰ درجه سانتیگراد برسد که برای اکثر پخت ها لازم است. اما اگر در دمای بالاتری مثلا ۲۰۰ درجه سانتیگراد پخت می کنید، باید زمان پیش گرم شدن را ۴ تا ۵ دقیقه افزایش دهید. برای بررسی دمای داخلی فر نیز می توان از دماسنج فر استفاده کرد.

در این مقاله یاد گرفتیم که  گرم کردن فر چیست، چرا فر را از قبل گرم کنیم و مدت زمان لازم برای گرم کردن فر را داریم. این تمام چیزی است که باید درباره پیش گرم کردن بدانید، و امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد که چقدر مهم است که یک فر را گرم کنید.

1/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.