چگونه ژورنال نویسی را تبدیل به یک عادت روزانه کنیم؟

نکته مهم در مورد ژورنال نویسی این است که هیچ قانونی در انجام آن وجود ندارد. برخی از مردم نوشتن روزانه را مفید می دانند، در حالی که برخی دیگر ممکن است گهگاه زمانی که به دنبال تخلیه یک احساس طاقت فرسا یا گیرکردن در افکار گیج کننده هستند، به ژورنال نویسی روی بیاورند. برای کمک به شما در مورد اینکه چگونه ژورنال‌نویسی ممکن است برای شما مفید باشد، بیایید نگاهی دقیق‌تر به ژورنال‌نویسی کنیم، فواید آن چیست و چگونه می‌توانید هر روز این کار را انجام دهید.

ژورنال نویسی چیست؟

ژورنال نویسی عبارت است از نوشتن افکار، احساسات، اهداف و یا بازتاب های شخصی.

برخی از افراد همچنین از ژورنال برای ثبت خاطرات یا مشاهدات استفاده می‌کنند تا بعداً دوباره به آن‌ها مراجعه کنند، نویسندگی را تمرین کنند، یا ایده‌هایی را برای داستان‌ها، کتاب‌ها، شعرها و وبلاگ‌ها کشف کنند. محبوب ترین نوع ژورنال نویسی به یک خودکار و یک دفترچه نیاز دارد، اما جدیدا ، مردم ترجیح می دهند مجلات صوتی یا تصویری داشته باشند یا افکار خود را در رایانه تایپ کنند.

داشتن دفترچه یادداشت راهی موثر برای پیگیری روند زندگی روزمره است این می تواند به شما فرصتی بدهد تا آنچه را که شما را خوشحال یا غمگین می کند کشف کنید، تجربیاتی را که برایتان ارزشمند است حفظ کنید و به شما کمک کند برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنید.ژورنال نویسی همچنین می تواند به شما کمک کند تا ارتباطی سالم و معنادار با خودتان ایجاد کنید و به شما این امکان را می دهد که کشف کنید و بهتر درک کنید که چه کسی هستید، چه می خواهید و چه چیزی در زندگی نیاز دارید.

یکی از زیباترین چیزها در مورد نگهداری یک یادداشت روزانه این است که خام و ویرایش نشده است. لازم نیست مراقب آنچه می گویید باشید، نگران اشتباهات املایی باشید یا کسی باشید که نمی خواهید باشید.

فواید ژورنال نویسی چیست؟

روزنامه نگاری یک تمرین ساده با فواید بسیار زیاد است. در اینجا تعدادی از ارزشمندترین آنها آورده شده است:

داشتن یک دفتر خاطرات می تواند به بهبود سلامت روان شما کمک کند

تحقیقات نشان می دهد که داشتن یک دفتر روزانه می تواند با بسیاری از اثرات منفی استرس، افسردگی یا اضطراب مقابله کند. نوشتن می تواند به ما کمک کند تا افکار استرس زا یا اضطراب آور را با تشویق به پذیرش و درک رویدادهای خاص در زندگی خود مدیریت کنیم تا بتوانیم به حرکت رو به جلو ادامه دهیم. داشتن یک دفترچه خاطرات همچنین می تواند به ما کمک کند دیدگاه خود را حفظ کنیم، احساسات خود را تنظیم کنیم، و حس اعتماد به نفس و هویت خود را بهبود بخشیم. همه این موارد می تواند سلامت عاطفی و شادی ما را افزایش دهد.

فواید ژورنال نویسی چیست؟

ژورنال نویسی ابزاری قدرتمند برای یادگیری و توسعه است

اگر اهداف یا جاه‌طلبی‌های خاصی دارید که می‌خواهید به آن‌ها برسید، داشتن یک ژورنال می‌تواند به شما کمک کند تا پیشرفت خود را زیر نظر داشته باشید و کارهایی را که هنوز باید انجام دهید مشخص کنید.هنگامی که به هدف خود می‌رسید، نگاه کردن به مسیری که طی کرده اید و تأمل در مورد دستاوردهای خود نیز می‌تواند برای شما مفید باشد. این می تواند به شما شهامت و انگیزه بدهد تا به سمت هدف بعدی خود حرکت کنید.

ژورنال نویسی می تواند حافظه و درک مطلب را تقویت کند

ژورنال نویسی می تواند به فعال نگه داشتن مغز و هوشیاری ذهن شما کمک کند. وقتی می نویسیم، با محیط اطراف و تجربیات خود به شیوه ای عمیق و معنادار درگیر می شویم که می تواند ظرفیت مغز، توانایی پردازش شناختی و حافظه کاری ما را تقویت کند.نوشتن خاطرات همچنین می‌تواند تضمین کند که آنها برای سال‌های آتی واضح باقی می‌مانند و به مرور زمان تحریف نمی‌شوند.

تحقیقات نشان می‌دهد که ژورنال‌نویسی برای سلامت جسمانی شما نیز مفید است

به طور شگفت انگیزی، تحقیقات نشان داده است که ژورنال نویسی می تواند:

افزایش شانس مبارزه با بیماری های مزمن مانند ایدز، آسم و سرطان را ایجاد کند.
زخم های جسمی را سریع تر بهبود دهید. یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان داد که ۷۶٪ از بزرگسالانی که احساسات خود را به مدت ۲۰ دقیقه در روز به مدت سه روز متوالی، دو هفته قبل از بیوپسی می نوشتند، پس از ۱۱ روز به طور کامل بهبود یافتند – در مقایسه با گروه دیگر.

پیشنهاد می کنیم مقاله “تمرین مهربانی با خود ” را نیز مطالعه بفرمایید.

۵ نکته برای کمک به تبدیل شدن ژورنال نویسی به یک عادت زندگی

تصمیم گیری برای شروع ژورنال نویسی اغلب کار آسانی است – موضوع پیچیده تر تبدیل آن به یک عادت منظم است.با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا شش نکته وجود دارد که می تواند کمک کند.

۱٫ تصمیم بگیرید که چه نوع ژورنالیتی بیشتر برای شما جذاب است

ژورنال شما باید چیزی باشد که به راحتی در زندگی روزمره شما جا بیفتد، بنابراین زمانی که تصمیم می گیرید چه نوع ژورنالیزی را انجام دهید، بهتر است سراغ چیزی بروید که به نظر کار سختی نمی آید.

اگر از نوشتن لذت می برید، پس یک خودکار و دفترچه تمام چیزی است که واقعا به آن نیاز دارید. اگر تصمیم دارید به سراغ قلم و کاغذ بروید، دفترچه ای را انتخاب کنید که الهام بخش شما باشد. اینکه آیا احساس می کنید به دفترچه یادداشت خود جذب می شوید یا نه می تواند یک عامل کلیدی در میزان انگیزه نوشتن در آن باشد.

۲٫سعی کنید در ابتدا فقط روزی یکبار بنویسید

اگر تصمیم گرفته اید که می خواهید ژورنال نویسی را شروع کنید، بهتر است از کم شروع کنید تا مطمئن شوید که تبدیل به یک عادت پایدار می شود – نه عادتی که بعد از چند روز یا چند هفته خسته کننده شود.وقتی تصمیم می‌گیریم چیزی جدید را امتحان کنیم، اغلب به خود فشار می‌آوریم تا آن را تا حد زیاد انجام دهیم. اما انجام بیش از حد می تواند منجر به احساس خستگی در ما شود و احتمال تسلیم شدن را افزایش دهیم. در ابتدای کار حتی اگر تا شب مدام وسوسه شوید که بازهم بنویسید فقط روزی یکبار بنویسید.

موضوعات ژورنال نویسی میتواند هر چیزی باشد – برای مثال:

چیزی که برای داشتن آن سپاسگزار هستید (مهم نیست که این چیزها کوچک باشند).
احساسات شما در مورد روز پیش رو یا روزی که به تازگی گذشته است.
افکار و احساسات در مورد شخص دیگری.
لیستی از چیزهایی که می خواهید به دست آورید.
یک شعر یا داستان کوتاه.
آب و هوا یا هر چیز دیگری که در حال حاضر در محیط اطراف خود مشاهده می کنید.
اهداف یا آرزوها.
سلامتی شما.

۳٫ کمال گرایی را کنار بگذارید

نکته ای که سال ها پیش یکی به من داد این بود که زیاد فکر نکن، فقط بنویس. وقتی چیزی به ذهن شما می رسد، آن را بنویسید. مهم نیست چه چیزی است انجام این کار برای چند دقیقه در هر روز به شما کمک می کند تا رها شوید، خلاقیت خود را کشف کنید و خود را ابراز کنید. سعی کنید بر روی نتیجه نهایی ژورنال خود تمرکز نکنید، بلکه بیشتر از آن لذت ببرید و از آنچه در لحظه اتفاق می افتد لذت ببرید. داشتن نوشته ای عاری از محدودیت ها، انتظارات و قضاوت می تواند فوق العاده رهایی بخش باشد البته اگر بتوانید کمال گرایی را کنار بگذارید.

5 نکته برای کمک به تبدیل شدن ژورنال نویسی به یک عادت زندگی

۴٫ ژورنال نویسی را با کارهای دیگر ادغام نمایید

اگر می‌خواهید یادداشت‌نویسی به یک عادت تبدیل شود، به جای اینکه آن را به چیزی تبدیل کنید که باید برای آن وقت بگذارید، می‌توانید اینگونه باشید که این کار را در خلال انجام کارهای دیگر انجام دهید و از آن لذت ببرید. برای مثال، در حین نوشیدن قهوه صبحگاهی، زمانی که در قطار هستید یا حتی در هنگام اشپزی ، چند خط را یادداشت کنید.

از طرف دیگر، برخی افراد دفترچه یادداشت خود را روی میز کنار تخت خود نگه می دارند تا بتوانند به محض بیدار شدن از خواب چیزی را یادداشت کنند یا قبل از خواب آخرین چیزی را بنویسند. اغلب، ما در ابتدا یا در پایان روز خلاق‌تر هستیم – بنابراین ممکن است این زمان مناسبی باشد.

۵٫ از نوشتن در مورد موضوعاتی که احساس ناراحتی می کنند نترسید

اگر شما فردی هستید که عادت کرده اید احساسات دشوار را در خود نگه دارید و بروز ندهید پس نوشتن می تواند اتفاقی عالی برای صادق بودن و روراست بودن با خودتان در مورد احساستان باشد. در مجموع باید بگوییم که نوشتن و در اصطلاح ژورنالنویسی اقدامی مثبت و سازنده برای رشد اتفاقات مثبت و ایجاد احساسات شیرین و دلچسب و رها شدن از غم و اندوه و استرس میباشد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.