چگونه چین و چروک های پیشانی را به حداقل برسانیم؟

چگونه چین و چروک های پیشانی را به حداقل برسانیم؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”چگونه چین و چروک های پیشانی را به حداقل برسانیم؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

هیچ فرمول جادویی برای حذف زمان پیر شدن وجود ندارد. همانطور که سالها می گذرد ، گذر مداوم زمان ممکن است بیشتر روی پوست شما دیده شود. پوست علاوه بر اینکه پوست بزرگترین اندام بدن است ، از سلامت داخلی شما نیز بازتابی در خود دارد. به عبارت دیگر ، ظاهر پوست نشانگر سلامت شماست و بالعکس.

زمان ممکن است غالب ترین دلیل پیری پوست باشد ، اما به تنهایی مسئولیت افزودن سالها به صورت شما را ندارد. پوست به دلیل عوامل مختلفی به تدریج با افزایش سن خاصیت انعطاف پذیری  خود را از دست می دهد ، برخی از این موارد خارج از کنترل شما هستند در حالی که هنوز نمی توان از برخی دیگر جلوگیری کرد. ممکن است به طور کلی نتوانید از پیری پوست فرار کنید ، اما مطمئناً می توانید روند کار را به تأخیر بیندازید و اثرات آن را کاهش دهید.

برخی از متداول ترین تظاهرات فیزیکی پیری پوست شامل ایجاد چین و چروک در اطراف چشم ، خطوط ریز دور لب و لکه های پیری روی پوست دست است.

چروک های پیشانی 

برجسته ترین و سرسخت ترین الگوی چین و چروک صورت که به صورت چین های عمودی یا افقی روی پیشانی ظاهر می شود. به محض اینکه این چروک های پیشانی ایجاد شد ، از بین بردن آنها دشوار است و آنها معمولاً برای یک عمر باقی می مانند ، مگر اینکه اقدامات زیبایی خاصی مانند تزریق مواد آرایشی و لیزر انجام شود.

یک مقاله تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۸ ارائه شد ، چین و چروک های عمیق پیشانی و خطر بالاتر بیماری های قلبی عروقی را با هم مرتبط دانست. نتایج مطالعه نشان داد که خطر مرگ و میر قلبی عروقی افرادی که چین و چروک پیشانی آنها زیاد بود افزایشی است.

اگرچه منطق دقیق این رابطه هنوز مشخص نشده است ، اما محققان پیشنهاد می کنند که این رابطه با آترواسکلروز یا تجمع پلاک (تصلب شرایین) در عروق شما ارتباط داشته باشد.

از آنجا که رگهای خونی در پیشانی نسبتاً کوچک هستند ، ممکن است در برابر تجمع پلاک آسیب پذیرتر باشند. بنابراین ، ظاهر چین و چروک های پیشانی در واقع می تواند از پیری رگ های پیشانی ایجاد شده باشد. با این حال ، این نتایج تأیید نشده است و حتما به مطالعات بیشتری احتیاج است.

علل چین و چروک پیشانی چیست؟

پیری:

کلاژن پروتئین اصلی ساختاری است که مسئول سفت و لطیف نگه داشتن پوست شما است. هرچه پیرتر می شوید ، درصد کلاژن بدن کاهش می یابد و باعث می شود پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست بدهد. کاهش کلاژن که وابسته به سن است شاید مهمترین عامل در ایجاد چین و چروک و خطوط ریز باشد که با گذشت سالها برجسته تر و ماندگارتر می شوند.

 خورشید:

قرار گرفتن پوست در معرض اشعه ماورا بنفش خورشید می تواند پیری پوست را تسریع کند . تنها نکته خوب در مورد آسیب پوستی ناشی از آفتاب این است که برخلاف زمان و ژنتیک ، چیزی است که می توانید کنترل کنید.

صرف گذراندن یک روز در ساحل یا در انجام کارها در یک روز آفتابی ، محافظت در برابر آفتاب ضروری است. شما می توانید با رفتن به سایه ، پوشیدن لباس مناسب و استفاده از ضد آفتاب با طیف گسترده ، SPF 30 (یا بالاتر) و ضد آب از پوست خود محافظت کنید. شما باید هر روز ضد آفتاب استفاده کنید.

سیگار کشیدن:

افرادی که سیگار می کشند به دلیل اثرات سو نیکوتین ، یکی از اجزای اصلی توتون ، در معرض پیری زودرس پوست هستند. نیکوتین باعث کوچک شدن رگهای خونی شده و خون رسانی به پوست را خفه می کند. در نتیجه ، پوست شما اکسیژن و مواد مغذی کافی را که از طریق خون عبور می کنند دریافت نمی کند و آسیب به صورت پیری زودرس پوست شروع می شود.

قرار گرفتن در معرض سایر مواد شیمیایی موجود در دود سیگار ، با ایجاد مانع مستقیم در تولید کلاژن و الاستین ، دو ماده اساسی سازنده پوست ، آسیب را بدتر می کند. بنابراین ، با هر دود سیگار ، شما در واقع باعث می شوید که پوست انعطاف پذیری و جوانی ذاتی خود را از دست بدهد.

فرم ناصحیح برای صورت(مثلا برای سالها عادت داشته باشید ابروهایتان را بالا ببرید):

چین خوردگی دائمی پیشانی به دلیل تکرار حالت های صورت در اثر انقباض مکرر عضلات زیرین برای سالها ایجاد می شود. چین و چروک هایی که به دلیل انقباض های مکرر عضلات زیرین متصل به آن روی پوست ایجاد می شوند ، به عنوان چین و چروک های پوستی شناخته می شوند.

هنگامی که عضله منقبض می شود ، پوست پوشاننده بهم می پیوندد و خطوط موج مانندی بین توده عضلانی ایجاد می کند. انقباض مکرر همان ماهیچه ها باعث تقویت این چین و چروک و ماندگاری خطوط حاصل می شود. چین و چروک های پیشانی غالباً به دلیل اخم یا بالا انداختن بیش از حد ابرو در سالهای متمادی به وجود می آیند.

مصرف کم آب:

مصرف ناکافی آب باعث می شود پوست شما خشک و تیره شود. اگر پوست شما آبرسانی لازم را نداشته باشد ، خشک ، محکم ، مات و پوسته پوسته می شود.و هرچه پوست شما بیشتر خشک شود ، بیشتر مستعد چروک شدن پوست است.

رژیم غذایی ضعیف:

مصرف یک رژیم غذایی سالم و متعادل به بدن شما کمک می کند تا با طیف گسترده ای از مواد مغذی پوست خود را تغذیه کنید. پوست شما ، دقیقاً مانند هر قسمت دیگر از بدن ، برای حفظ سلامتی به دوز مناسبی از ویتامین ها و مواد معدنی خاص نیاز دارد. اگر از طریق رژیم غذایی این نیازهای تغذیه ای را تأمین نکنید ، کمبود آن بر روی پوست شما ظاهر می شود. یک پوست که سو تغذیه داشته باشد به طور فزاینده ای در معرض علائم زودرس پیری است.

موقعیت های نامطلوب خواب:

اگر قسمت عمده ای از زندگی خود را به خواب رفتن به پهلو یا شکم خود سپری کرده اید ، فشرده شدن مکرر صورت می تواند باعث ایجاد چین و چروک در چانه ، گونه ها و پیشانی شود. از این چین و چروک های صورت به عنوان “خطوط خواب” یاد می شود. از آنجا که صورت شما به مدت چند ساعت در شب به طور جزئی در بالش شکسته می شود ، هر شب جریان خون در پوست صورت شما محدود می شود ، در نتیجه پوست ضعیف تر و مستعد چین و چروک می شود.

برای افراد جوان ، از آنجا که پوست آنها به طور کلی از مقاومت بیشتری برخوردار است ، می تواند بلافاصله به حالت طبیعی خود برگردد حتی پس از فشرده شدن کل شب. اما بزرگسالان سطح کلاژن و بافت الاستیک کمتری دارند و باید تا آنجا که ممکن است خوابیدن به پشت داشته باشند. اگر عادت دارید یک طرف بیشتر از طرف دیگر بخوابید ، خطوط خواب تا حد زیادی به آن طرف خاص صورت محدود می شود.

استرس:

افرادی که مستعد ابتلا به استرس زیاد هستند ، یا به عنوان نتیجه ای اجتناب ناپذیر از سبک زندگی پرتحرکشان یا به عنوان یک نیروی عادت ، با سرعت بیشتری پیر می شوند. هورمون استرس اولیه ، که به نام کورتیزول نامیده می شود ، مقصر عمده است ، زیرا با تخریب کلاژن در پوست شما مرتبط است. هرچه سطح استرس بیشتر باشد ، تولید کورتیزول در بدن نیز بیشتر می شود.

 در طی یک دوره زمانی ، افزایش سطح کورتیزول باعث می شود سلول های پوست شما نتوانند به طور طبیعی الاستین و کلاژن را مانند گذشته بازسازی کنند. علاوه بر این ، ظاهر زودرس چین و چروک عمدتا به سبک زندگی ناسالم مرتبط با استرس مزمن نسبت داده می شود.

درمان پزشکی چروک های پیشانی:

۱-تزریق سم بوتولینوم

تزریق سم بوتولینوم (بوتاکس ، دیسپورت ، زئومین) یک استراتژی درمان زیبایی است که برای رفع چین و چروک ناشی از حرکت مکرر عضلات استفاده می شود. این باعث می شود که این چین و چروک های پویا عمیق تر نشوند و در نتیجه با انقباض های مکرر عضلات زیرین ، بارزتر و برجسته تر شوند. این ماده معمولاً برای صاف کردن چین و چروک هایی که در پیشانی ، بین چشم ها (ناحیه گلابلا) ، گوشه چشم ها و لب ها ظاهر می شوند ، استفاده می شود.

۲-مواد پرکننده تزریقی

مواد پرکننده تزریقی، مانند Restylane ، Juvederm و Radiesse ، یک راه حل موقت برای رفع چین و چروک ارائه می دهند. این روش درمانی بر روی مکانیسم حجم دادن به صورت کار می کند ، پس از آن پزشک ممکن است روش های سطح دهی به پوست را برای رفع خطوط عمیق تری که از حوصله مواد پرکننده تزریقی خارج است ، توصیه کند.

۳-لیزر

ظاهر شدن مجدد سطح پوست با لیزر که به نام تبخیر لیزر و لایه برداری لیزر نیز شناخته می شود ، می تواند چین و چروک ، زخم و لکه های صورت را به میزان قابل توجهی سبک کند. همانطور که از نام این روش پیداست ، این روش به بیرون آمدن لایه های تازه آسیب دیده از سطح پوست کمک می کند. با پیشرفت در فن آوری های لیزر ، جراحان پلاستیک در حال حاضر سطح جدیدی از استقلال در سطح لیزر را بدست آورده اند ، که به ویژه در مناطق حساس اجازه می دهد از دقت فوق العاده ای برخوردار باشند.

۴-لایه برداری شیمیایی

لایه بردارهای شیمیایی با افزایش گردش سلول های پوستی به تسریع روند بازسازی پوست کمک می کنند. همانطور که لایه های فرسوده پوست صورت را با سرعت بیشتری از بین می برید ، علائم مشهود پیری پوست ، حداقل تا حدی مشخص ، محو می شوند. بنابراین ، لایه بردارهای شیمیایی نه تنها باعث کاهش چین و چروک و خطوط ریز می شوند ، بلکه به صاف شدن بافت کلی پوست صورت نیز کمک می کنند. افرادی که حداقل درجه چین و چروک دارند می توانند لایه بردارهای شیمیایی بدون نسخه را انتخاب کنند که شدت آن معمولاً خفیف است و هیچ تهدید واقعی ندارد.

۵-درم ابریژن

درم ابریژن شامل استفاده از یک برس کوچک فلزی چرخان با سرعت بالا برای تراشیدن لایه های آسیب دیده اپیدرم است. این فرسایش ناخواسته باعث رشد سلولهای جدید پوستی می شود. به عنوان لایه های تازه سطح پوست به سمت بالا ، صورت شما کاملاً صاف به نظر می رسد. از درمابریژن به طور معمول برای درمان اسکار آکنه ، چین و چروک قابل توجه و پوست از آفتاب و رنگدانه های ناهموار استفاده می شود.

۶-رتینوئیدها

مشتقات مصنوعی ویتامین A هستند که به عنوان یک روش درمانی محبوب برای پوست ظاهر شده اند. آنها می توانند با افزایش تولید طبیعی کلاژن و الیاف الاستیک ، تغییر رنگ پوست ، تجزیه بافت الاستیک و چین و چروک خوب را کاهش دهند. توجه داشته باشید که رتینوئیدها می توانند پوست را تحریک کرده و باعث خشکی و حساسیت به نور شوند – یک حساسیت شدید به آفتاب. آنها فقط با نسخه پزشک در دسترس هستند.

کدام روش درمانی را انتخاب کنیم؟

تعدادی از روش های درمانی آرایشی و بهداشتی برای کاهش چین و چروک های پیشانی شما وجود دارد ، اما هر یک از آنها اقدامات احتیاطی و عوارض جانبی خاص خود را دارد. فقط یک متخصص پوست ، جراح زیبایی یا یک متخصص بهداشت و آموزش دیده در درمان های زیبایی صورت دارای مجوز می تواند گزینه ایده آل درمانی را برای مشکل خاص و نوع پوست شما توصیه کند.

مهم این است که هیچ تصمیم عجولانه ای نگیرید زیرا در صورت نامناسب رفتن باید با عواقب آن زندگی کنید. قبل از تصمیم گیری برای گذراندن یا عدم موفقیت ، باید بدانید که از هر گزینه درمانی چه از نظر نتایج مثبت و چه منفی انتظار دارید.

نکاتی که باید در هنگام تصمیم گیری در مورد گزینه درمانی در نظر بگیرید:

*تزریق بوتاکس تا حد زیادی در برابر چین و چروک های عمیق بی اثر است که در اثر افزایش سن و آفتاب ایجاد می شود. درمان های ترکیبی بهترین هستند.
*پرکننده های پوستی برای رفع کمبود حجم مفید هستند.
*اگر می خواهید افتادگی پوست ، چین و چروک های عمیق و چربی اضافی را اصلاح کنید ، تنها گزینه مناسب جراحی زیبایی است.
*انجام عمل لیزر صورت با تغییراتی در رنگدانه پوست (رنگ) همراه است و بنابراین برای افراد پوست تیره مناسب نیست.

درمان های خانگی برای رفع چین و چروک های پیشانی:

در اینجا چند روش طبیعی برای به تأخیر انداختن یا کاهش ظاهر چین و چروک های پیشانی آورده شده است. اینها زمان بر هستند پس باید حوصله به خرج دهید و در استفاده از آنها پشتکار داشته باشید.

۱٫ پوست خود را مرطوب نگه دارید

هیدراته نگه داشتن پوست با نوشیدن مایعات کافی شاید ساده ترین راه برای دفع علائم زودرس پیری پوست باشد. مصرف کم آب به سلامتی شما آسیب می رساند ، اما آسیب بیشتر روی پوست مشاهده می شود. دلیل اصلی آن این است که آبی که می نوشید قبل از اینکه به سمت پوست شما راه یابد به سایر اندام های دیگر می رسد.

بدن ما هر روز آب خود را از دست می دهد ، در درجه اول به شکل عرق کردن و ادرار است. بنابراین ، مهم است که یک تلاش هماهنگ برای جایگزینی از دست دادن مایعات به صورت روزانه انجام شود.

اگر پوست شما آبرسانی لازم را نداشته باشد ، ناخواسته خشک و پوسته پوسته می شود. پوست خشک بیشتر در معرض پیری زودرس است ، در حالی که پوست مرطوب بسیار مقاوم تر در برابر آن است.

حداقل ۶ تا ۸ لیوان آب در روز بنوشید. این ممکن است چیزهای ساده ای به نظر برسد ، اما برای مراقبت های عمومی از پوست معجزه می کند ، نه فقط چروک ها.

۲٫ ورزش هایی برای کاهش چین و چروک های پیشانی

علائم مشهود پیری پوست فقط به شلی و آسیب دیدگی  سطحی پوست محدود نمی شود. ایجاد چین و چروک و خطوط ریز را می توان در کاهش چربی و حجم عضلات در زیر پوست پوشانده شده جستجو کرد.

در اینجا یک تمرین صاف کننده پیشانی وجود دارد که به شما کمک می کند تا تنش ایجاد شده در عضلات پیشانی  را کاهش داده و از چین و چروک و خطوط بدن بکاهد:

 *هر دو دست مشت کرده و بندهای انگشت اشاره و میانی را در وسط پیشانی خود قرار دهید.
*در حالی که فشار ملایمی وارد می کنید ، مشتهای خود را به طرفین بکشید.
*این تمرین را ۳-۵ بار در روز تکرار کنید.

۳٫ کمپرس سرد استفاده کنید

انجمن جراحی های پوستی آمریکا سرما درمانی را به عنوان گزینه ای ایمن ، موثر ، غیرمضر برای درمان های معمول کاهش دهنده چین و چروک پیشنهاد می کند. استفاده از کمپرس سرد برای کاهش ظاهر چین و چروک موفقیت بالینی قابل توجهی را با رضایتمندی از افراد زیاد و بدون عوارض جانبی جدی به همراه داشته است.

درمان پوست با چنین سرمای متمرکز ، آن را با آبرسانی ، تغذیه و اکسیژن کافی تامین می کند و پوست را کاملا کشیده و صاف می کند. در حقیقت ، کرایوتراپی آرایشی اغلب در روش های مربوط به پستان و اندام های فوقانی یا تحتانی برای ایجاد استحکام مطلوب مورد استفاده قرار گرفته است و همچنین در ضد چروک درمانی مانند انجماد استفاده می شود.

چگونه چین و چروک های پیشانی را به حداقل برسانیم؟
چگونه چین و چروک های پیشانی را به حداقل برسانیم؟

داروهای موضعی برای رفع چین و چروک پیشانی:

۱٫ ژل آلوئه ورا بزنید

ژل تازه استخراج شده از گیاه آلوئه ورا به دلیل دارا بودن طیف گسترده ای از ویژگی های مفید ، به عنوان یک ماسک مجاز پوست شناخته می شود. غلظتهای مختلف این ژل در بهبود خواص چسبناک و الاستیک ساختار پوست مفید واقع شده است.

ژل آلوئه همچنین به عنوان یک ماده آبرسانی عمل می کند ، که به بازگرداندن رطوبت به پوست کمک می کند و در نتیجه نرم و لطیف می شود. ژل آلوئه ورا با غلظت حداکثر ۰/۵ درصد برای استفاده موضعی بی خطر است و می تواند بدون هیچگونه اثرات سمی به مرطوب سازی پوست کمک کند.

این درمانگر طبیعی پوست بسیاری از توانایی درمانی خود را مدیون آنتی اکسیدان ، ضد التهاب و محافظت در برابر اشعه ماورا UV بنفش است.

۲٫ ماسک قهوه را امتحان کنید

یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ در پزشکی تکمیلی و جایگزین مبتنی بر شواهد منتشر شده است ، فعالیت آنتی اکسیدانی نشان داده شده توسط گیاه قهوه (Coffea arabica) را نشان می دهد ، که مشخص شد با واسطه پلی فنل های آنتی اکسیدان قوی ، به ویژه اسید کلروژنیک ، اسید کوینیک تغلیظ شده و اسید فرولیک انجام می شود.

یافته های این مطالعه نشان داد که استفاده موضعی عصاره قهوه باعث کاهش خطوط ریز ، چین و چروک ها و رنگدانه ها می شود و ظاهر کلی پوست را به وضوح بهبود می بخشد.

*یک تخم مرغ برداشته و سفید آن را از زرده جدا کنید.
*سفیده تخم مرغ را به یک کاسه منتقل کرده و آن را هم بزنید.
*¼ قاشق چای خوری دانه های قهوه تازه آسیاب شده را به کاسه اضافه کنید.
*محلول را به هم زدن ادامه دهید تا قهوه خوب مخلوط شود و کف تشکیل شود.
*قبل از استفاده از ماسک ، دستان خود را بشویید و مطمئن شوید که انگشتان و ناخن های شما تمیز هستند.
*با حرکات دورانی سبک ، مخلوط را روی صورت تازه تمیز شده خود صاف کنید.
*اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند تا خشک شود و سپس آن را از روی پوست جدا کنید.

۳٫ پوست خود را با روغن مانوکا ماساژ دهید

در یک مطالعه حیوانی بر روی موش ها برای آزمایش اثر روغن مانوکا در درمان چین و چروک ، مشخص شد که استفاده موضعی از این روغن افزایش ضخامت پوست و درجه بندی چین و چروک ناشی از UVB را به روشی وابسته به دوز سرکوب می کند.

همچنین مشخص شد که روغن مانوکا از تولید سیتوکین های التهابی جلوگیری می کند ، در نتیجه التهاب پوستی ناشی از UVB را کاهش می دهد.

در مجموع ، از نظر کاهش طول ، عمق ، و سطح پوشش ، بهبود قابل توجهی در ظاهر چین و چروک ها گزارش شده است. استفاده موضعی از روغن مانوکا ۱۰ درصد اثر کاهش دهنده ای در از دست دادن فیبر کلاژن و هیپرپلازی اپیدرمی داشت ، که اثر آن را در کاهش ظاهر چین و چروک می داند.

کافی است چند قطره روغن مانوکا را روی انگشتان خود قرار داده و روی پیشانی خود ماساژ دهید تا جذب پوست شود.

درمان های سنتی برای کاهش چین و چروک پیشانی:

با این وجود ، این روش های درمانی تکمیلی نتایج قابل توجهی را برای تعداد قابل توجهی از کاربران عمومی به همراه داشته است که گویای اثربخشی آنها است.

۱٫ برای بهبود کیفیت پوست خود از عسل و لیمو استفاده کنید

مشهور است که عسل یک ماده مرطوب کننده طبیعی است ، به این معنی که به بازیابی و مهر و موم رطوبت در لایه بالایی پوست کمک می کند. بنابراین ، این ماده مقوی پوست لزج ، هدیه ای خیرخواهانه برای افرادی است که پوست مخصوصاً خشکی دارند ، که اغلب به عنوان یک عامل رسوب آور برای چین و چروک زودرس شناخته می شود.

عسل به ویژه وقتی با لیمو ترکیب شود بسیار خوب عمل می کند. هر دوی این مواد با هم کار می کنند تا ظاهر چین و چروک صورت را کمرنگ کرده و پوستی مرطوب ، کاملاً نرم ، نرم و لطیف برای شما ایجاد کنند.

*مقادیر مساوی عسل و آبلیمو را در یک کاسه مخلوط کنید تا کاملاً مخلوط شوند.
*این محلول را روی پوست چروکیده خود بمالید.
*سپس ، مخلوط را با حرکات دورانی به مدت ۵ دقیقه به آرامی ماساژ دهید تا به عمق پوست شما نفوذ کند.
*بگذارید تا ۱۵ دقیقه بعد خشک شود.
*آن را با آب بشویید.
*از این روش روزانه یا حداقل چهار بار در هفته استفاده کنید.
*مقدار زیادی عسل از سر تا پا به پوست ، از جمله مو و لب خود بمالید.
*بگذارید چند دقیقه روی پوست شما بنشیند تا نفوذ عمیقی پیدا کند.
*در آخر ، در حمام ، عسلی را که روی سطح پوست باقی مانده شستشو دهید.
*نوازش پوست با مقداری عسل باعث صاف ، مات و مرطوب شدن پوست می شود.

۲٫ روغن نارگیل را برای اثر مرطوب کنندگی آن امتحان کنید

روغن نارگیل یکی از آسان ترین موادی است که می توانید به داروخانه ضد چروک خود اضافه کنید. این مرطوب کننده کاملا طبیعی به راحتی جذب پوست می شود و به شما در محافظت از آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند. بسیاری از افرادی که با چروک یا افتادگی پوست دست و پنجه نرم می کنند ، در کنار روغن نارگیل به عنوان یک درمان کننده پوست ایمن و موثر ایستاده اند.

*از آنجا که روغن نارگیل در دمای اتاق جامد می شود ، باید مقدار کمی روغن نارگیل را در یک کاسه ذوب کنید.
*یک پنبه را در روغن خیس کنید و آن را روی پوست خود بمالید ، آن را به طور مساوی در سراسر صورت خود بمالید.
*با استفاده از انگشتان تمیز ، روغن را به آرامی به مدت حداقل ۵ دقیقه در عمق پوست خود ماساژ دهید.
*بگذارید یک شب بماند تا زمان کافی برای جذب روغن در پوست فراهم شود.
*صبح روز بعد صورت خود را با آب بشویید.

در حالی که این روش های درمانی تا حد زیادی اقدامات پیشگیرانه برای به تأخیر انداختن شروع پیری پوست هستند ، اما به کاهش چین و چروک و خطوط ریز در افرادی که قبلاً آنها را دارند نیز کمک می کنند. علاوه بر این ، تمام مواد مورد استفاده کاملاً غیر سمی و بی خطر هستند ، بنابراین امتحان کردن هیچ ضرری ندارد.

چگونه می توان از ایجاد چین و چروک های پیشانی جلوگیری کرد؟

*ترک عادت بد:

برخی افراد معمولاً از روی عادت به تکرار برخی حالات صورت عادت می کنند. این انقباض مکرر همان ماهیچه های زیرین برای چندین سال می تواند چین های ایجاد شده در نتیجه پوست شما را عمیق تر کند. شما باید سعی کنید بر چنین عادتی غلبه کنید زیرا فقط چین و چروک های دائمی و خطوط ریز صورت را برای شما ایجاد می کند. به عنوان مثال ، اگر ناخودآگاه اخم خود را اخم کرده ، ابروهایتان را بیش از حد خم کرده یا چشمان خود را بیش از حد برهم می زنید ، از خانواده و دوستان خود بخواهید که لحظه ای که متوجه می شوند چنین عبارتی را متوجه شما می شوند جلوی شما را بگیرند.

*رژیم غذایی:

یک رژیم غذایی مفید را همراه با مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه برای تأمین نیازهای غذایی پوست مصرف کنید. درست غذا خوردن نقش بسیار مهمی در جلوگیری از آسیب های پوستی دارد که در نهایت راه را برای پیری زودرس پوست هموار می کند. برعکس ، مصرف یک رژیم غذایی غنی از شکر یا سایر کربوهیدرات های تصفیه شده می تواند روند پیری پوست را تسریع کند.
مصرف الکل خود را محدود کنید زیرا ممکن است روی پوست بسیار خشن باشد. این می تواند برای کل بدن بسیار کم آب باشد ، و آسیب بیشتر روی پوست دیده می شود.

*ضد آفتاب:

ضد آفتاب و مرطوب کننده دو عنصر اساسی در یک روال موثر مراقبت از پوست هستند و همین امر در مورد رژیم ضد پیری متوسط ​​نیز صدق می کند. شما باید بدون تردید از یک ضد آفتاب با کیفیت عالی و یک مرطوب کننده ضد پیری استفاده کنید تا به ویژه هنگام پاکسازی در معرض آفتاب ، از پوست محافظت کنید. کرم ضد آفتابی را انتخاب کنید که دارای طیف گسترده ای ، مقاوم در برابر آب ، ضد عطر و غیر پزشکی باشد و دارای SPF 30 یا بالاتر باشد.

حداقل ۲۰ دقیقه قبل از بیرون رفتن آن را روی تمام مناطق در معرض پوست خود بمالید. بیشتر آسیب های پوستی مسئول چین و چروک های زودرس از اشعه ماورا بنفش خورشید ناشی می شود. در همین حال ، یک مرطوب کننده ضد پیری اساساً به حداقل رساندن خطوط ریز کمک می کند.

همیشه قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید. تمیز کردن و مرطوب کردن باعث می شود که یک خطای مراقبت از پوست در طول شب اشتباه نباشد.

نکته پایانی:

چین و چروک ها معمولاً بسته به عمق نفوذ آنها در این لایه های پوستی طبقه بندی می شوند. هنگامی که آسیب به لایه سطحی یا درم فوقانی محدود شود ، ممکن است خطوط ظریف در پوست حک شود. چین و چروک های متوسط ​​عمیق تر می شوند تا به میانه درم برسند ، در حالی که چین و چروک های عمیق تا درم و زیر پوست عمیقا گسترش می یابد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.