چگونه خود را ببخشیم؟

چگونه خود را ببخشیم؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”چگونه خود را ببخشیم؟ ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

 اینکه بتوانید خود را ببخشید ، به همدلی ، دلسوزی ، مهربانی و درک نیاز دارد. همچنین لازم است بپذیرید که بخشش یک انتخاب است.چه بخواهید از طریق یک اشتباه جزئی روبرو شوید و چه خطایی که در همه زمینه های زندگی شما تأثیر می گذارد ، قدم هایی که باید برای بخشش خود بردارید ، شکل و ظاهر یکسانی  دارند.حالا ببینیم چگونه باید خود را ببخشیم؟همه ما در بعضی مواقع اشتباه می کنیم. به عنوان انسان ، ما ناقص هستیم.

۱۲ نکته برای بخشیدن خود:

۱- بر احساسات خود تمرکز کنید.

یکی از اولین قدم ها در یادگیری اینکه چگونه خود را ببخشید ، تمرکز بر احساسات خود است. قبل از اینکه به جلو بروید ، باید منبع احساس گناه خود را تأیید و پردازش کنید. به خود اجازه دهید احساساتی که در شما ایجاد شده را بشناسید و بپذیرید و از آنها استقبال کنید.

۲- اشتباه خود را با صدای بلند تصدیق کنید.

جوردن پیکل می گوید ، اگر اشتباهی مرتکب شدید با رها کردن آن به مبارزه ادامه می دهید ، آنچه را که از این اشتباه آموخته اید با صدای بلند تصدیق کنید.

وقتی به افکار در ذهن خود و احساسات در قلب خود صدا می دهید ، ممکن است خود را از برخی بارها رها کنید. شما همچنین آنچه را از اعمال و پیامدهای خود آموخته اید در ذهن خود حک می کنید.

۳- به هر اشتباه به عنوان یک تجربه یادگیری فکر کنید.

انگلر می گوید به هر “اشتباه” به عنوان یک تجربه یادگیری فکر کنید که کلید حرکت سریعتر و با ثبات تر در آینده را در خود دارد.

یادآوری به خود که ما با استفاده از ابزار و دانش موجود در آن زمان بهترین کار را انجام دادیم ، به ما کمک می کند تا خود را ببخشیم و به جلو حرکت کنیم.

چگونه خود را ببخشیم؟
چگونه خود را ببخشیم؟

۴- به خود اجازه دهید این روند را به حالت تعلیق درآورد.

اگر اشتباهی مرتکب شدید اما به سختی می توانید آن را کنار بگذارید ، پیکل می گوید فکرها و احساسات خود را در یک ظرف ، مانند ظرف شیشه ای یا جعبه ، تجسم کنید و کنار بگذارید.

سپس ، به خود بگویید که فعلاً این مورد را کنار گذاشته اید و اگر و چه زمانی به سود شما خواهد بود ، به آن باز خواهید گشت.

۵- با منتقد درونی خود گفتگو کنید.

 منتقد درونی خود را درک کرده و به خود شفقت برسید. پیکل می گوید یک کاری که می توانید انجام دهید این است که “مکالمه” بین خود و منتقد درونی خود را بنویسید. این می تواند به شما کمک کند الگوهای فکری را که باعث خرابکاری در توانایی بخشش خود می شوند ، شناسایی کنید.

همچنین می توانید از زمان استفاده کنید و لیستی از ویژگی هایی را که درباره خودتان دوست دارید شامل نقاط قوت و مهارت خود تهیه کنید. هنگامی که نسبت به اشتباهی مرتکب می شوید ، می توانید اعتماد به نفس را تقویت کنید.

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”چگونه خود را ببخشیم؟ ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

۶- توجه کنید که چه موقع از خود انتقاد می کنید.

ما خودمان بدترین منتقد خود هستیم ، درست است؟ به همین دلیل پیكل می گوید یك نكته مهم این است كه متوجه شوید وقتی صدای انتقاد وارد ذهنتان می شود سپس آن را یادداشت كنید. ممکن است از آنچه منتقد درونی شما در واقع به شما می گوید تعجب کنید.

۷- پیامهای منفی منتقد درونی خود را آرام کنید.

گاهی اوقات تشخیص تفکراتی که مانع بخشش می شوند دشوار است. اگر می خواهید منتقد درونی خود را مرتب کنید ، پیکل این تمرین را پیشنهاد می کند:

در یک طرف یک کاغذ ، آنچه را که منتقد درونی شما می گوید (که تمایل به انتقادی و غیر منطقی بودن دارد) بنویسید.
در طرف دیگر مقاله ، برای هر چیزی که در طرف دیگر نوشتید ، یک پاسخ دلسوزانه و منطقی بنویسید.

۸- آنچه می خواهید به روشن بیان کنید.

اگر اشتباهی که مرتکب شده اید به شخص دیگری آسیب رسانده است ، باید بهترین روش را تعیین کنید. آیا می خواهید با این شخص صحبت کنید و عذرخواهی کنید؟ آیا آشتی با آنها و جبران خیرات مهم است؟

شاید درباره برخی اشتباهات خود ، بخواهید جبران کنید. این فراتر از گفتن متاسفم برای شخصی است که صدمه دیده اید. درعوض ، سعی کنید اشتباهی که مرتکب شده اید را برطرف کنید. یک مطالعه نشان داد که اگر جبران کنیم ، بخشش خود برای آسیب رساندن به دیگری آسان تر است.

۹-چگونه خود را ببخشیم؟ از مشاوره خود استفاده کنید.

اغلب اوقات ، آسان تر است که به دیگران بگویید چه کاری انجام دهد تا اینکه از توصیه های خود استفاده کنیم. Heid McBain ، LMFT ، LPT ، RPT ، درمانگر ازدواج و خانواده دارای مجوز می گوید از خود بپرسید اگر به این دوست صمیمی خود بپردازید اگر این اشتباهی را که با شما مرتکب شده اند ، به او بگویید و سپس از مشاوره خود استفاده کنید.

اگر کار دشواری را در ذهن خود سپری می کنید ، می تواند به نقش آفرینی با دوستتان کمک کند. از آنها بخواهید اشتباه شما را قبول کنند. آنها به شما خواهند گفت که چه اتفاقی افتاده و چگونه در تلاشند تا خود را ببخشند.شما باید مشاور باشید و تمرین کنید که به دوست خود بگویید چگونه ادامه دهد.

۱۰- پخش نوار را ترک کنید

این طبیعت انسانی است که وقت و انرژی خود را برای بازپخش اشتباهات خود صرف می کند. اگرچه برخی از پردازش ها مهم است ، اما گذر از وقایع بارها و بارها به شما اجازه نمی دهد که گام های مناسب را برای بخشش خود بردارید.

وقتی خودتان را با برچسب “من یک شخص وحشتناک هستم” گرفتید ، خود را متوقف کنید و روی یک مرحله اقدام مثبت تمرکز کنید. به عنوان مثال ، به جای گفتن مجدد آن اشتباه ، سه بار نفس عمیق بکشید یا به پیاده روی بروید.

قطع الگوهای فکری می تواند به شما کمک کند تا از تجربه منفی فاصله گرفته و استرس و اضطراب را کاهش دهید.

چگونه خود را ببخشیم؟
چگونه خود را ببخشیم؟

۱۱-برای بخشش خود، مهربانی و مهربانی نشان دهید.

اگر اولین پاسخ شما به یک موقعیت منفی انتقاد از خود است ، وقت آن است که به خود مهربانی و عطوفت نشان دهید. تنها راه برای شروع سفر به بخشش مهربانی و دلسوزی با خود است.این به زمان ، صبر و یادآوری برای خود نیاز دارد که لیاقت بخشش را دارید.

۱۲-به دنبال کمک حرفه ای باشید.

اگر در تلاش برای بخشش خود هستید ، ممکن است از گفتگو با یک مشاور حرفه ای بهره مند شوید. مک باین توصیه می کند با یک مشاور صحبت کنید که می تواند به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه این الگوهای ناسالم را در زندگی خود بشکنید و روش های جدید و سالم برای کنار آمدن با اشتباهات را بیاموزید.

نتیجه گیری بحث چگونه خود را ببخشیم؟

بخشش برای روند بهبودی مهم است زیرا به شما امکان می دهد عصبانیت ، گناه ، شرم ، غم یا هر احساسی را که تجربه می کنید کنار بگذارید و ادامه دهید.

هنگامی که احساس خود را شناسایی کردید ، به آن صدا دهید و بپذیرید که اشتباهات اجتناب ناپذیر هستند. شما خواهید دید که چگونه بخشش به روحیه خوب شما کمک میکند.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.