خانمها چه زمانی باید به یک متخصص زنان مراجعه کنند؟

عمده دلایل مراجعه خانمها به متخصص زنان

علائم زیر اغلب از یک مشکل اساسی بهداشت زنان ناشی می شود که اگر به موقع درمان نشود ممکن است عوارضی را ایجاد کند. بنابراین ، مهم است که قبل از جدی شدن شرایط به متخصص زنان مراجعه کنید.

۱- پریودهای نامنظم

داشتن یک یا دو قاعدگی نامنظم در سال ، به خصوص در زمان استرس یا تغییرات بزرگ زندگی ، امری طبیعی است. همچنین طبیعی است که هر ماه نوسانات جزئی در طول چرخه داشته باشید – به عنوان مثال ، انتظار می رود هر ۲۸ تا ۳۰ روز یک دوره قاعدگی داشته باشید.

با این حال ، دوره های دائماً نامنظم یا عدم وجود دوره های طولانی مدت باید مورد ارزیابی قرار گیرند. ارزیابی معمولاً شامل کارهای خون مانند سطح هورمون ها و گاهی سونوگرافی است.

یکی از دلایل اصلی قاعدگی های نامنظم ، سندرم تخمدان پلی کیستیک است که با سایر موارد بهداشتی نیز مرتبط است. کشف این موارد مهم است!

۲- عفونت ادراری

علائم عفونت ادراری (سوزش ادراری) شامل سوزش و درد و احساس تمایل به ادرار در هنگام خالی بودن مثانه است. عفونت ادراری اغلب به سادگی با یک دوره آنتی بیوتیک درمان می شود ، اما عفونت ادراری مکرر برای جلوگیری از آن ممکن است کمی مشاوره بیشتری داشته باشد.

وقتی زنان در گذشته دچار عفونت ادراری شده اند و علائم آن دقیقاً یکسان است ، ممکن است مراجعه به متخصص زنان لازم نباشد. با این حال ، اگر علائم متفاوت هستند یا فرد مطمئن نیست که چه چیزی می تواند باعث ایجاد این علائم شود ، ارزیابی ایده خوبی است.

مسئله ادراری دیگری که معمولاً مشاهده می شود ، از دست دادن کنترل مثانه است که بی اختیاری نامیده می شود. حتی اگر این یک مشکل معمول است ، چندین گزینه درمانی بالقوه وجود دارد و پزشک شما می خواهد در مورد آن اطلاعات کسب کند! موارد بی اختیاری گاهی توسط متخصص زنان و گاهی توسط متخصص ارولوژی درمان می شود.

دلایل مراجعه خانمها به متخصص زنان

۳- ترشحات غیر طبیعی واژن ،دلیل مراجعه به متخصص زنان

ترشحات غیر طبیعی واژن باید کاملا توسط یک متخصص زنان ارزیابی شود. این ممکن است نشانه ای از عدم تعادل واژن ، عفونت منتقله از راه مقاربتی و مسائل مختلف باشد. تشخیص خود ترشحات غیر طبیعی از واژن دشوار است ، بنابراین معاینه اغلب نشان داده می شود.

گاهی اوقات زنان نگران ترشح غیر طبیعی واژن هستند وقتی که به سادگی تغییر در ترشحات واژن در طی قسمت های مختلف چرخه قاعدگی است. این نوسانات و تغییرات می تواند توسط پزشک بهتر توضیح داده شود و در صورت طبیعی بودن نتایج امتحان اطمینان حاصل شود.

پیشنهاد می کنیم مقالهچه دمنوش هایی به تسکین علائم یائسگی کمک می کنند؟را نیز مطالعه بفرمایید.

۴-خونریزی نامنظم

خونریزی نامنظم ، مانند لکه بینی بین پریود یا خونریزی بعد از رابطه جنسی ، یک دلیل شایع زنان برای مراجعه به متخصص زنان است.

برخی از دلایل خونریزی بین دوره ها ، خونریزی بین قاعدگی نامیده می شود ، عوارض جانبی جلوگیری از بارداری هورمونی یا رشد کوچک و خوش خیم رحم به نام پولیپ یا فیبروم است. دانستن دلیل اصلی می تواند به پزشک کمک کند تا یک مشکل آزار دهنده را برطرف کند.

۵- دوره های غیرمعمول و سنگین عادت ماهیانه

دوره های سنگین می تواند منجر به کم خونی و درد شود و می تواند روی کارهای روزمره مانند کار و ورزش تأثیر بگذارد. برخی از دلایل خونریزی غیرطبیعی شامل فیبروم یا پولیپ ، اختلالات لخته شدن یا خونریزی ، عفونت ها ، داروها و حتی سرطان است.علت اصلی خونریزی شدید و شدت آن باید بررسی شود تا بدانید چگونه بهترین روش برای درمان این مشکل وجود دارد.

۶- برآمدگی پستان دلیل مراجعه به متخصص زنان

معاینه بالینی پستان یک قسمت طبیعی از آزمایش سالانه زنان است. زنان اغلب به دلیل وجود توده یا درد در پستانها نیز به متخصص زنان مراجعه می کنند.

این توده ها گاهی اوقات می توانند نتیجه بافت متراکم پستان به نام بافت پستان فیبروکیستیک باشند. در مواقع دیگر ، ممکن است توده ای شبیه گلوله لاستیکی قابل توجه باشد ، و اینها اغلب رشدهای خوش خیم به نام فیبروآدنوم هستند.توده ها معمولاً با معاینه پستان در مطب و تصویربرداری مانند ماموگرافی یا سونوگرافی ارزیابی می شوند.

۷- بوی واژن

بوی واژن یکی از نگرانی های رایج است. این غالباً نتیجه عفونت باکتریایی به نام واژینوز باکتریایی (BV) است. با این حال ، این بو می تواند از دلایل دیگری نیز باشد – مانند STI ، چیزی که مانند واگن فراموش شده یا بوی بدن در داخل واژن گیر کرده است.

۸- تعریق زیاد

این بسیار رایج است که زنان قبل از یائسگی و یا در دوران یائسگی دچار گرگرفتگی و تعریق شبانه می شوند ، که تا حد زیادی به کاهش یا نوسان سطح استروژن در بدن آنها مرتبط است.

تعریق زیاد در زنان علیرغم فعالیت کم و یا گرمای محیطی می تواند از عوارض جانبی برخی از داروها یا علامت مشکلات هورمونی (سطح پایین تستوسترون) ، سطح قند خون پایین و اختلالات عصبی باشد که می تواند به طور جدی تغییر کند.

بنابراین بسیار مهم است که باید خود را توسط یک متخصص زنان یا پزشک مورد ارزیابی پزشکی قرار دهید تا علت اصلی تعریق غیرطبیعی را تعیین کرده و در صورت نیاز به دنبال درمان باشید.

دلایل دیگری که مراجعه به متخصص زنان را الزامی می کند:

سایر دلایل متداول زنان برای مراجعه به متخصص زنان ، خارش و تحریک واژن ، واژن ، رابطه جنسی دردناک ، میل جنسی کم (میل جنسی کم) ، برای بحث و مدیریت کنترل بارداری ، ارزیابی و درمان پاپ اسمیر غیرطبیعی ، تشخیص و درمان STI ،برنامه ریزی بارداری است. ، بحث و ارزیابی باروری ، کیست تخمدان ، درد شکم یا لگن ، توده قابل لمس یا سنگینی در لگن ، فیبروم و علائم یائسگی.

متخصص زنان

آیا دوره های دردناک عادت ماهیانه جای نگرانی دارند؟

میتونه باشه. این اغلب به شدت درد و میزان تأثیر آن بر زندگی زن بستگی دارد.

گاهی اوقات قاعدگی های دردناک به راحتی با داروها و تغییر سبک زندگی درمان می شوند و گاهی اوقات دوره های دردناک ناتوان کننده هستند و داروها پس از عدم موفقیت در دارو ، درمان می شوند. در اینجا چنین دامنه وسیعی وجود دارد.

نکته اصلی این است که اگر درد شما با یک دوره پریود اذیت شده است ، برای گزینه های درمانی احتمالی آن را با پزشک خود در میان بگذارید.

پیشنهاد می کنیم مقالهچرا همیشه داغ هستم؟را نیز مطالعه بفرمایید.

چند بار در سال باید یک خانم به یک متخصص زنان مراجعه کند؟

توصیه می شود هر ۱-۲ سال یکبار امتحان سالانه داشته باشید. علاوه بر این ، مراجعه به یک متخصص زنان برای هر یک از موارد مورد بحث در بالا منطقی است.

این ممکن است به این معنی باشد که مراجعه به متخصص زنان مکرر یا نادر است ، بسته به آنچه در سلامتی و سلامتی شما اتفاق می افتد.

قبل از مراجعه به متخصص زنان چه اقدامات احتیاطی باید انجام شود؟

جمع آوری اطلاعات قبل از ویزیت مفید است. به عنوان مثال ، اگر قاعدگی نامنظم دارید ، تقویمی از ۶-۱۲ ماه آخر قاعدگی می تواند به ارزیابی یک مشکل بسیار بهتر از گفتن ساده “قاعدگی من نامنظم است اما نمی دانم چقدر نامنظم است” کمک می کند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.