چند مدل کاکتوس ببینیم

چند مدل کاکتوس ببینیم

این مطلب در آذر ۱۴۰۱ بروزرسانی شده است.

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”چند مدل کاکتوس ببینیم” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

تنوع زیادی از کاکتوس ها برای رشد وجود دارد. آنها طیف وسیعی از اشکال، رنگ‌ها و اندازه‌ها را ارائه می‌دهند تا بتوانید یکی را پیدا کنید که مناسب شخصیت و سبک دکوراسیون شما باشد. اگر نور کافی دریافت کنند، بسیاری از آنها شکوفا می شوند و گل های شادی را به رنگ های سفید، صورتی، قرمز، نارنجی، زرد یا بنفش تولید می کنند. برخی از گروه‌های رایج‌تر کاکتوس‌ها عبارتند از: سرئوس، اکینوکاکتوس، اسپوستوا، فروکاکتوس، مامیلاریا، نوتوکاکتوس، اوپونتیا، پارودیا، پیلوسوسرئوس و ربوتیا.

با کاشت گیاهان آپارتمانی کاکتوس در ظروفی که رنگ ها، شکل ها یا بافت های غنی گیاهان را برجسته می کند، بهترین استفاده را ببرید. و با گروه بندی چندین گل کاکتوس مختلف در کنار هم در یک طاقچه یا میز، می توانید یک فرار کوچک بیابانی ایجاد کنید! بیشتر کاکتوس‌ها علاوه بر اینکه گیاهان آپارتمانی خوبی هستند، برای ادارات نیز گیاهان خوبی هستند زیرا به نور طبیعی نیاز ندارند. نور مصنوعی زیاد خوب است!

 پرورش کاکتوس

بهترین مکان برای اکثر گیاهان آپارتمانی کاکتوس یک نقطه گرم و روشن است. این عاشقان خورشید زمانی بهترین عملکرد را دارند که نور مستقیم زیادی دریافت کنند.

آیا نمی دانید چقدر به کاکتوس ها آب دهید؟ به طور کلی، شما می توانید بیشتر انواع را هر دو یا سه هفته یک بار آبیاری کنید. اگر شک دارید، معمولاً بهتر است خیلی کم آبیاری کنید. کاکتوس ها اگر خیلی مرطوب بمانند می توانند پوسیده شوند.

اکثر گیاهان آپارتمانی کاکتوس دیر رشد می کنند و واقعاً به کود زیادی نیاز ندارند. فقط چند بار در سال انجام خواهد شد. اما اگر می خواهید کاکتوس خود را به طور منظم کود دهید، این کار را در بهار و تابستان با یک کود همه منظوره که برای استفاده در گیاهان آپارتمانی فرموله شده است انجام دهید. دستورالعمل های روی بسته بندی را دنبال کنید.از آنجایی که آنها کند رشد می کنند، معمولاً لازم نیست نگران هرس کردن کاکتوس ها باشید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “چرا باغبانی برای روحیه شما خوب است؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

دمای مناسب برای کاکتوس ها کدام است؟

کاکتوس ها آب و هوای گرم و خشک را ترجیح میدهند. اما این بدین معنا نیست که باید آنها را در معرض گرما قرار دهید. در صورتی که کاکتوس را در فضای باز نگهداری میکنید، نیاز خواهید داشت تا برای محافظت از آنها، به نوعی برایشان سایه فراهم کنید. برای این کار میتوانید از ماحفه، چتر و یا ایرانیت استفاده نمایید. در صورتی که محیط کاکتوس ها سرد باشد، آنها قادر به ریشه دهی نخواهند بود.
درمورد کاکتوس های ساکولنت، بنا به دلایلی مانند بالا رفتن دما، شدید بودن نور آفتاب، و میزان رطوبت بهتر است آنها را در فضای داخل خانه نگهداری نمایید.

آیا نوع خاک برای کاکتوس مهم است؟

بله. خاک کخصوص کاکتوس و ساکولنت در بازار وجود دارد. البته خودتان نیز میتوانید آن را تهیه نمایید. خاک باید دانه درشت و شنی باشد، میتوانید خاک باغچه را با ماسه ترکیب کنید.
خاک باید به گونه ای باشد که آب به سرعت از آن تبخیر شود. در غیر این صورت ریشه ها از آب اشباع میشوند و این میتواند منجر به فاسد شدن ریشه ها گردد.
همچنین در دوران رشد، باید در هر بار آب دهی به کاکتوس و سکولنت کود بدهید. در دوران خفتگی نیاز به کود نخواهد بود.

علت زرد شدن برگ های کاکتوس

دلیل زرد شدن کاکتوس معمولا به دلیل آبیاری بیش از حد است. کاکتوس ها گیاهان مقاوم به خشکی هستند که خاک دائماً مرطوب را تحمل نمی کنند. اگر خاک خیلی مرطوب باشد و بین دفعات آبیاری خشک نشود، کاکتوس ها دچار پوسیدگی ریشه می شوند که باعث زرد شدن و نرم شدن کاکتوس می شود.

کاکتوس ها در زمستان به دلیل آبیاری بیش از حد و دمای کمتر از ۴۰ درجه فارنهایت زرد می شوند. کاکتوس ها در زمستان خواب هستند، که به طور قابل توجهی تقاضای آنها را برای آب کاهش می دهد و آنها را در معرض خطر پوسیدگی ریشه به دلیل آبیاری بیش از حد قرار می دهد.

اگر کاکتوس ها از ناحیه ای با سایه نسبی به آفتاب کامل بدون زمان برای سازگاری با شدت نور بالاتر منتقل شوند، می توانند در بالا به دلیل آفتاب سوختگی زرد شوند.

کاکتوس ها همچنین می توانند زرد و چروک شوند اگر به اندازه کافی آب نشوند یا خیلی کم آبیاری شوند.

برای نجات یک کاکتوس زرد شده، مهم است که شرایط محیط بومی آن را با آبیاری زمانی که خاک خشک شده است، تکرار کنید، از محدوده دمایی ۵۵ درجه فارنهایت تا ۸۵ درجه فارنهایت (۱۳ تا ۲۹ درجه سانتیگراد) اطمینان حاصل کنید و هر گونه بیماری را از بین ببرید. ریشه با یک جفت هرس استریل.

زرد شدن کاکتوس

دلیل زرد شدن و نرم شدن کاکتوس به دلیل آبیاری بیش از حد و دمای سرد است. کاکتوس ها گیاهان مقاوم به خشکی هستند که بین هر آبیاری نیاز به خشک شدن خاک دارند و محدوده دمایی ۵۵ درجه فارنهایت تا ۸۵ درجه فارنهایت را ترجیح می دهند. اگر خاک خیلی مرطوب و سرد باشد کاکتوس زرد و نرم می شود.

کاکتوس ها گیاهان مقاوم به خشکی هستند که به طور خاص برای رشد در محیط های گرم و خشک با خاک هایی با زهکشی خوب و بارندگی نادر سازگار شده اند.

برای رشد موفقیت‌آمیز کاکتوس و جلوگیری از زرد و قهوه‌ای شدن برگ‌ها، بازسازی شرایط محیط بومی با کاشت کاکتوس‌ها در خاک گلدان دارای زه‌کشی خوب و آبیاری فقط زمانی که خاک اطراف ریشه‌ها خشک شده است، مهم است.

همیشه یک کاکتوس را در گلدانی با سوراخ های زهکشی در پایه بکارید و به طور مرتب نعلبکی ها و سینی ها را خالی کنید. کاکتوس ها را می توان در انواع مختلف گلدان کاشت تا زمانی که گلدان دارای سوراخ های زهکشی در پایه باشد تا آب اضافی به طور موثر تخلیه شود تا از پوسیدگی ریشه جلوگیری شود.

گلدان های سفالی یا سفالی بهترین هستند زیرا ساختار متخلخلی دارند که به خاک گلدان اجازه می دهد تا به طور یکنواختتر خشک شود که با ترجیح کاکتوس برای شرایط خشک کن مناسب است. کاکتوس ها را متناسب با اندازه آنها در گلدان بکارید زیرا گلدان های بزرگتر حاوی خاک بیشتری هستند و بنابراین ظرفیت بیشتری برای نگهداری رطوبت دارند که سرعت خشک شدن خاک را کاهش می دهد و خطر پوسیدگی ریشه را افزایش می دهد.

 

گلدان کاکتوس

 

کاکتوس

 

کاکتوس

 

چند مدل کاکتوس ببینیم
نگهداری کاکتوس
کاکتوس
چند مدل کاکتوس ببینیم
گلدان کاکتوس
چند مدل کاکتوس ببینیم
کاکتوس

 

چند مدل کاکتوس ببینیم
کاکتوس

 

چند مدل کاکتوس ببینیم
کاکتوس گل دار

 

چند مدل کاکتوس ببینیم
کاکتوس زرد

 

چند مدل کاکتوس ببینیم
گل کاکتوس

 

چند مدل کاکتوس ببینیم
کاکتوس زیبا

 

چند مدل کاکتوس ببینیم
تنوع کاکتوس

 

چند مدل کاکتوس ببینیم
کاکتوس

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

1 دیدگاه در “چند مدل کاکتوس ببینیم

سلام چه کاکتوس های قشنگیی نمیدونم من چرا هرچی کاکتوس میگیرم خراب میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.