چرا گوشی سامسونگ دیر شارژ میشود؟

از آنجایی که زندگی همه ما به گوشی‌های هوشمند گره خورده و بدون آن‌ها نمی‌توانیم بسیاری از کارها را پیش ببریم پس مهم است که شارژدهی یک گوشی به گونه‌ای باشد که ما را از صبح تا شب طی یک روز کاری همراهی کند و خاموش نشود. در کنار این شارژدهی موضوع بسیار مهم دیگر سرعت شارژ شدن است که باعث می‌شود شما حتی بتوانید با ۵ دقیقه شارژ تا ۲ ساعت از گوشی خود بهره ببرید. در ادامه به این سوال مهم پاسخ خواهیم دارد که چرا گوشی های سامسونگ دیر شارژ میشود.

شارژ شدن گوشی سامسونگ

چرا گوشی سامسونگ دیر شارژ میشود؟

این اتفاق می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و در ادامه به هر یک از احتمال‌های ممکن می‌پردازیم.

فناوری شارژ سریع

اگر به چند سال قبل برگردیم گوشی‌های هوشمند باتری‌هایی با ظرفیت ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت داشتند و برای شارژ کردن آن‌ها نیاز به استفاده از فناوری خاصی نبود. امروزه اما به دلیل اندازه بزرگ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نمایشگر و تراشه‌های قوی‌تر شرکت‌ها مجبور هستند از باتری‌هایی ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ یا حتی ۷۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده کنند.

این ظرفیت باتری بیشتر طبیعتا مدت زمان بسیار بیشتری برای شارژ شدن نیاز دارد و در همین نقطه فناوری به نام شارژ سریع به وجود آمد. چند سالی است که گوشی‌های جدید از شارژ سریع یا quick charging استفاده می‌کنند و بین برندهای مختلف موجود در جهان شیائومی در این زمینه از همه جلوتر است.

این سازنده چینی حتی در گوشی‌های اقتصادی خود فناوری شارژ سریع استفاده می‌کند و برخی از گوشی‌های این سازنده مانند ۱۱ تی پرو در کمتر از ۲۰ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شوند. پس یکی از دلایل دیر شارژ شدن گوشی سامسونگ شما همین نبود فناوری شارژ سریع است که باعث می‌شود زمان بیشتری برای پر شدن باتری نیاز باشد.

مناسب نبودن آداپتور

در برخی از گوشی‌های سامسونگ خود محصول مثلا از فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند ولی درون جعبه آداپتوری ۱۵ واتی قرار داده شده و به همین دلیل سرعت شارژ شدن کمتر از انتظار است. در واقع شارژر موجود در جعبه نمی‌تواند از تمام قدرت فناوری شارژ سریع بهره ببرد و گوشی را سریع‌تر شارژ کند. گلکسی M52، گلکسی A52 و گلکسی A33 نمونه‌هایی از این مدل‌ها هستند.

شارژر سامسونگ

همچنین ممکن است گوشی شما مانند A53 درون جعبه آداپتور نداشته باشد و شما مجبور باشید آن را به صورت مجزا خریداری کنید. در این صورت حتما توجه داشته باشید که آداپتور ۲۵ وات باشد و اگر آداپتور ۱۵ یا ۱۰ وات خریداری کنید قاعدتا مدت زمان شارژ شدن طولانی‌تر خواهد شد.

پس در جواب این سوال که چرا گوشی سامسونگ دیر شارژ میشود می‌توانیم بگوییم بخش زیادی از این اتفاق به دلیل استفاده از آداپتور نامناسب است.

گرمای محیط یا گوشی

اگر با گوشی خود مدت زمان زیادی بازی کنید و یا آن را در محیطی گرم قرار دهید پس از مدتی باتری داغ می‌شود. داغ شدن باتری باعث می‌شود تا سرعت شارژ شدن گوشی تا حد زیادی کاهش پیدا کند؛ چرا که خود باتری داغ است و فرآیند شارژ نیز گرمای اضافی تولید می‌کند و به همین دلیل هم نیاز است تا باتری از بالا رفتن دما و آسیب به قطعات جلوگیری کند و به همین دلیل زمان شارژ شدن تا حد قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

به همین دلیل توصیه نمی‌شود هنگام شارژ شدن گوشی با آن بازی کرده و یا کارهای سنگین انجام دهید (این موضوع برای برخی از گوشی‌های گیمینگ صدق نمی‌کند و آن‌ها می‌توانند از انرژی دریافتی برق به صورت مستقیم استفاده کنند).

خراب بودن باتری

اگر گوشی شما قدیمی است به احتمال زیاد باتری آن عملکرد خود را تا حد زیادی از دست داده و حالا دیگر نمی‌تواند مانند قبل شارژدهی کند. این خرابی باتری باعث می‌شود تا هم شارژدهی خوبی نداشته باشد و هم زمان شارژ شدن آن طولانی شود. برای اطلاع از این موضوع می‌توانید به دنبال علائمی مانند باد کردن باتری یا خالی شدن بسیار سریع شارژ باشید.

در این مرحله دو راه پیش روی شماست، یکی این که گوشی خود را تعویض کنید و دیگری این که برای آن باتری جداگانه بخرید. اگر از خرید گوشی بیشتر از ۳ یا ۴ سال گذشته است توصیه نمی‌کنیم باتری آن را تعویض کنید و بهتر است به فکر خرید مدل جدیدتر باشید. در ادامه این موضوع را بیشتر توضیح می‌دهیم.

قدیمی شدن گوشی

فناوری با سرعت در حال پیشرفت است و گوشی قدیمی هم از داشتن فناوری شارژ سریع بی‌بهره است و هم قطعات مختلف آن مانند باتری عملکرد خود را از دست داده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به قیمت گوشی های سامسونگ در تکنولایف فروشگاه گوشی داشته باشید و پس از مقایسه گزینه‌های مختلف خرید خود را انجام دهید.

گوشی‌های جدید سامسونگ با ارزش خرید بالا

برای این که به سوال چرا گوشی های سامسونگ دیر شارژ میشود پاسخ دهیم در ادامه دو گوشی از این برند کره‌ای با ارزش خرید بالا را به شما معرفی می‌کنیم.

گلکسی A23

گلکسی یکی از جدیدترین میان‌رده‌های کمپانی کره‌ای است که قیمتی نزدیک به گوشی‌های اقتصادی دارد. این گوشی از نمایشگری ۶٫۶ اینچی با رزولوشن FHD+ از نوع PLS LCD استفاده می‌کند و تراکم ۴۰۰ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. این پنل خوشبختانه از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند.

گوشی a23

این گوشی در بخش سخت افزاری هم با استفاده از تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ۶۸۰ وضعیت خوب و مناسبی دارد و همچنین از چهار دوربین با سنسورهای ۵۰، ۵، ۲ و ۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و سلفی هم ۸ مگاپیکسلی است.

این کهکشانی باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت دارد و از فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند، هرچند که همان‌طور که بالا هم اشاره کردیم آداپتور آن ۲۵ وات است. به کمک آداپتور درون جعبه گلکسی A23‌ در ۳۰ دقیقه حدود ۳۲ درصد و در مدت ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود.

اگر از آداپتور ۲۵ واتی استفاده کنید زمان شارژ شدن کاهش پیدا می‌کند و گوشی در مدت زمانی حدود ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه شارژ خواهد شد که برای یک میان‌رده ارزان قیمت عملکرد مناسبی ارزیابی می‌شود.

گلکسی A13 4G

گلکسی A13 نسل جدیدتر A12 و یک گوشی بسیار محبوب از سامسونگ در کل جهان است. این کهکشانی اقتصادی صفحه نمایشی ۶٫۶ اینچی از نوع PLS LCD با رزولوشن FHD+ دارد و مانند A23 تراکم پیکسلی ۴۰۰ را در اختیار قرار می‌دهد.

منبع قدرت این محصول اگزینوس ۸۵۰ خود سامسونگ است. این تراشه ۸ نانومتری چندان قوی یا جدید نیست ولی می‌تواند از پس کارهای روزمره بدون مشکل بربیاید و برای گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی و وب‌گردی می‌توانید به روی عملکرد آن حساب باز کنید.

مجموعه دوربین‌های گلکسی A13 هم مانند A23 است و شاهد حضور دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین‌های فوق عریض، ماکرو و عمق میدان با سنسورهای ۵، ۲ و ۲ مگاپیکسلی هستیم و سلفی ۸ مگاپیکسلی نیز در ناچ قطره‌ای روبرو خودنمایی می‌کند.

سامسونگ برای شارژ کردن باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی این کهکشانی از شارژ سریع ۱۵ واتی کمک گرفته ولی درون جعبه خبری از آداپتور نیست و باید آن را به صورت جداگانه خریداری کنید. به کمک آداپتور ۱۵ واتی شارژ این گوشی در ۳۰ دقیقه به ۲۷ درصد و در ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

علاوه بر محصولات بالا می‌توانید دیگر گوشی های سامسونگ و قیمت گوشی های سامسونگ را تکنولایف مشاهده کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

1 دیدگاه در “چرا گوشی سامسونگ دیر شارژ میشود؟

مفید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.