پارسیان لیزر، برش لیزر استیل

پارسیان لیزر، برش لیزر استیل

لیزر در واقع باریکه‌ای از پرتوهای متمرکز نور است و می‌تواند انرژی زیادی را در یک ناحیه بسیار کوچک متمرکز کند. وقتی این اتفاق می‌افتد، مواد قرار گرفته جلوی لیزر می‌سوزند، ذوب می‌شوند یا بخار می شوند و‌ باعث ایجاد سوراخی بسیار کوچک در آن می‌شود. مقداری CNC به یک لیزر اضافه کنید، دستگاهی بدست می‌آورید که می‌تواند قطعات بسیار پیچیده ساخته شده از چوب، پلاستیک، لاستیک، فلز، یا مواد دیگر را برش دهد یا روی آنها حک کند. برش لیزر استیل نیز یکی از این موارد است.

پارسیان لیزر، برش لیزر استیل

در مورد برش لیزر، هر ماده‌ای محدودیت‌ها و مزایای خود را دارد. به عنوان مثال‌، ممکن است فکر کنید که لیزر می‌تواند هر چیزی را برش دهد، اما به همین سادگی نیست. هر ماده‌ای برای برش لیزر مناسب نیست. این به این دلیل است که هر ماده‌ای نیاز به مقدار خاصی از انرژی برای برش دارد. به عنوان مثال، انرژی مورد نیاز برای برش کاغذ بسیار کمتر از انرژی مورد نیاز برای یک صفحه استیل به ضخامت ۲۰ میلی متر است. بنابراین برش لیزر استیل نیازمند لیزرهای بسیار قوی است.

از لیزر برای اهداف مختلفی استفاده می‌شود. یکی از روش‌های استفاده از آن برش صفحات فلزی، مثل برش لیزر استیل است. فرایند برش لیزری بسیار دقیق است و کیفیت برش بی‌نقصی دارد. دستگاه لیزر دارای عرضِ کف بسیار کوچک و منطقه تحت تأثیر حرارت کوچکی است که برش اشکال بسیار پیچیده و حفره‌های کوچک را امکان‌پذیر می‌کند.

اکثر مردم می‌دانند که کلمه (Laser) واقع مخفف کلمه تقویت نور به وسیله نقش القایی تابش(acronym for Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation) است. استیل که به آن فولاد نیز گفته می‌شود؛ آلیاژی از آهن است که به طور معمول چند دهم درصد کربن دارد تا مقاومت و شکستگی آن را در مقایسه با آهن بهبود بخشد.

اما چگونه نور می‌تواند ورق فولادی را برش دهد؟ برش لیزر استیل چگونه ممکن است؟

این فرایند با گذر یک باریکه پرتو لیزر متمرکز و دقیق از روی ماده مد نظر شما، شروع می‌شود و یک خروجی دقیق و صاف ارائه می‌دهد. در ابتدا، باریکه پرتوها از کنار ماده، در اینجا ورقه استیل، شروع به برش زدن، به وسیله سوراخ کردن و ایجاد حفره، می‌کند و از آنجا ادامه پیدا می‌کند؛ این گونه است که فرآیند برش لیزر استیل صورت می‌گیرد. لیزر در اصل ماده‌ای را که از آن عبور داده می‌شود؛ ذوب می‌کند، بنابراین این فرآیند، بیشتر شبیه ذوب کردن است تا برش دادن! این بدین معنی است که یک دستگاه لیزر قوی به راحتی می‌تواند مواد سبک مانند پارچه را تا فلزات سخت‌تر و سنگ‌های قیمتی مانند الماس برش دهد. چرا لیزر را برای برش انتخاب کنیم؟

مزایای استفاده از لیزر برای برش دادن به شرح زیراند:

انعطاف پذیری: برش لیزری برای هر برش جداگانه نیازی به تبادل و تعویض ابزار ندارد. تنظیمات مشابه برای برش اشکال مختلف در ضخامت ماده یکسان امکان‌پذیر است. همچنین، برش‌های پیچیده مشکلی نخواهند بود و به سادگی انجام می‌شوند.

دقت و ظرافت: دقت و ظرافت لیزر در مقایسه با سایر روش‌های برش حرارتی یکی از مزیت‌های اصلی آن محسوب می‌شوند.

سرعت: برش لیزری بسیار سریع‌تر از روش‌های برش مکانیکی سنتی است. به خصوص در مورد برش‌های پیچیده‌تر.

اتوماسیون: این کار به نیروی انسانی کمی احتیاج دارد زیرا ماشین آلات برش لیزر معاصر کاملا اتوماتیک هستند.

کیفیت: با اعمال تنظیمات مناسب، برش‌های لیزری فقط یک حفره کوچک و نازک ایجاد می‌کنند که غالباً حتی نیازی به پاک کردن هم ندارند. البته این به مواد، ضخامت و برخی از عوامل دیگر بستگی دارد.

برش بدون تماس: در مورد برش لیزری، فقط باریکه پرتو با مواد ارتباط و تماس برقرار می‌کند، بنابراین اصطکاک مکانیکی وجود ندارد و نیازی به ابزار خاصی نیست.

پارسیان لیزر، برش لیزر استیل

اگر به دنبال خدمات برش لیزر استیل  با بهترین کیفیت هستید، با سایت پارسیان لیزر آشنا شوید. پارسیان لیزر به نشانی اینترنتی http://parsianlaserco.com با بیش از ۱۰ سال فعالیت حرفه‌ای در زمینه برش لیزر استیل و دیگر فلزات، و همچنین خدمات دیگری  نظیر خم‌کاری و رول، جوشکاری و مونتاژ، مجموعه سازی، ساخت المان دکوراتیو، ساخت ماشین آلات صنعتی، تراشکاری، طراحی و … بهترین سایت در حوزه خدماتی خود به شمار می‌رود. برای استفاده از خدمات این سایت تنها کافیست سفارش خود را ثبت کرده و کارشناسان پارسیان لیزر در بخش فروش آن را بررسی کرده و پس ثبت نهایی سفارش شما آماده خواهد شد.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.