آیا یخچال هم نیاز به سرویس دوره ای دارد؟

آیا یخچال هم نیاز به سرویس دوره ای دارد؟

آیا یخچال هم نیاز به سرویس دوره ای دارد؟

همه ما می‌دانیم که مهم‌ترین وسیله هر آشپزخانه، یخچال است. اما متاسفانه بسیاری از افراد هیچ اقدامی برای نگهداری این وسیله انجام نمی‌دهند و وقتی به اهمیت این وسیله پی می‌برند که یخچال خراب شده است. از کار افتادن یخچال و یخچال فریزر در هر نوع و برندی، یکی از مشکلاتی است که باید خیلی زود به آن رسیدگی کرد. جدا از اینکه یخچال فریزر یکی از مهمترین لوازم خانگی‌ست، خرابی آن می تواند به سلامت مواد غذایی هم آسیب بزند. سرویس یخچال فریزر و ساید بای ساید می تواند به شناسایی مشکلات ریز دستگاه کمک می کند، با این کار خیلی از ایرادات قبل از اینکه به مشکلی جدی تبدیل شود، برطرف خواهد شد و شما نیازی به تعویض قطعات یخچال نخواهید داشت.

در صورتی که احساس می‌کنید، سرمای داخل یخچال کم شده است، تعداد دفعات خاموش و روشن شدن های اتوماتیک یخچال تغییر کرده کم یا زیاد شده است، فریزر برفک میزند یا مواد غذایی کاملا یخ نمی‌زنند و خیلی زود یخ آنها باز می شود، حتما باید از یک تعمیرکار یخچال ماهر کمک بگیرید.

به عقیده بسیاری از تعمیرکاران و متخصصان وسایل برقی، سرویس دوره‌ای دستگاه‌ها علاوه بر کاهش مصرف انرژی، باعث افزایش طول عمر و جلوگیری از خرابی دستگاه می‌شود. یخچال هم مانند بقیه وسایل برقی باید به صورت دوره‌ای و در بازه‌ی شش ماهه سرویس شود. اما سوالی که ممکن است برای کاربران به وجود آید این است که در سرویس دوره‌ای یخچال دقیقا چه اقداماتی انجام می‌شود؟

در این مطلب به سوال شما در خصوص اهمیت سرویس و عیب یابی خرابی یخچال پاسخ داده و ثابت می‌کنیم که به چه دلایلی یخچال شما نیاز به سرویس دوره‌ای دارد.

عوض کردن فیلتر آب یخچال

فیلتر آب که جزء مزیت‌های یخچال‌های جدید است که وظیفه از بین بردن املاح، مزه‌ی غیر طبیعی و بوی بد آب را بر عهده دارد. چنانچه فیلتر یخچال به موقع تعویض نشود مشکلات زیر برای کاربران به وجود می‌آید.

  • عوض شدن طمع و بوی آب
  • زرد شدن رنگ آب خروجی از آبسردکن
  • کم شدن فشار آب خروجی
  • بیماری‌های گوارشی به دلیل وجود باکتری و ویروس در فیلتر
  • خرابی شیر برقی
  • ساخت یخ‌‌های کدر به جای شفاف

آیا یخچال هم نیاز به سرویس دوره ای دارد؟

تمیز کردن کندانسور یخچال

کندانسور یکی از قطعات بسیار مهم یخچال است. این قطعه وظیفه خنک کردن گاز مبرد یا همان هوای داخلی یخچال را به عهده دارد. در کندانسور لوله‌هایی وجود دارد که گاز مبرد درون آن‌ها به حرکت در آمده و گرمای خود را از دست می‌دهد. در طول زمان روی کندانسور گرد و غبار نشسته و این گرد و غبار اجازه نمی‌دهد گاز  گرمای خود را از دست بدهد. در نتیجه هوای گرم دوباره به یخچال وارد می‌شود و موتور مجبور است برای خنک کردن یخچال بیشتر کار کند. در نهایت اگر کندانسور به موقع تمیز نشود ممکن است موتور یخچال بسوزد.

کنترل گاز مبرد یخچال

یکی از کارهای مهمی که باید شکل دوره‌ای انجام شود، کنترل گاز مبرد یخچال است. کنترل گاز مبرد توسط فرد ناشی کاری نشدنی است و باید حتما توسط کارشناس یخچال انجام شود. چنانچه با نشانه‌های زیر روبه‌رو شدید می‌توانید به کم یا زیاد شدن گاز مبرد شک کرده و به سرعت از یک کارشناس کمک بگیرید:

  • کار کردن دائمی یخچال و برفک زدن اواپراتور
  • گرم شدن لوله‌های اواپراتور و لوله برگشت گاز به کمپرسور
  • زیاد شدن صدای کمپرسور یخچال

تنظیم کردن دمای یخچال

یکی از اقدامات دیگری که در سرویس دوره یخچال انجام می‌شود، تنظیم دمای یخچال است. البته تنظیم دمای یخچال کار سختی نیست و خودتان می‌توانید آن را انجام دهید. انتخاب دمای مناسب یخچال علاوه بر بالا رفتن عمر یخچال در کاهش مصرف انرژی نیز بسیار تاثیرگذار است.

تراز کردن یخچال

مسئله دیگری که در زمان سرویس دوره یخچال انجام می‌شود، تراز کردن یخچال است. این موضوع از دید بسیاری از افراد امر مهمی نیست و مشکلی در کار یخچال به وجود نمی‌آورد. ولی این حرف کاملا نادرست است زیرا اگر تراز بودن یخچال بهم بخورد مشکلات زیر به وجود می‌آیند:

  • آزاد نشدن گرمای گاز مبرد
  • خنک نشدن هوای داخل یخچال
  • وارد شدن فشار بیشتر به کمپرسور
  • اختلال در فرآیند یخ سازی یخچال
  • لق زدن بدنه یخچال
  • تولید صداهای مزاحم در اثر برخورد بدنه با اطراف

آیا یخچال هم نیاز به سرویس دوره ای دارد؟

چک کردن لاستیک دور درب

قسمت دیگری که باید به صورت دوره‌ای تمیز و بررسی شود، لاستیک دور درب است. معمولا لاستیک‌های دور درب یخچال از طریق پیچ یا چسب به درب یخچال وصل می‌شوند. ممکن است در طول زمان لاستیک کارایی خود را از دست بدهد. در این صورت دائم هوای خنک داخل با هوای گرم بیرون از یخچال جابه‌جا می‌شود.

اگر این مشکل در زمان درست تشخیص داده نشود، موتور یخچال مجبور است بیشتر کار کند تا هوای خنک تولید کند. در نتیجه مصرف برق زیاد شده و در موارد حاد باعث سوختن موتور یخچال می‌شود. تعمیرکاران یخچال در زمان سرویس یخچال این موضوع را با آزمایش‌های مخصوص بررسی کرده و در صورت نیاز لاستیک درب را تعویض می‌کنند.

در این مطلب سعی کردیم مهم‌ترین دلایلی که یخچال شما به سرویس دوره‌ای نیاز دارد را اعلام کنیم. در نظر داشته باشید با توجه به اینکه چه سرویسی را انتخاب کنید ممکن است اقدامات مختلفی از سمت تعمیرکار برای یخچال شما انجام شود. به طور مثال اگر سرویس کامل را انتخاب کنید علاوه بر موارد بالا قسمت‌هایی مانند نمایشگر دیجیتال، چراغ داخل یخچال، بوگیر یخچال، شلنگ ورودی آب و برد اصلی نیز بررسی می‌شود و در صورت نیاز برای تعمیر آن اقدام می‌شود.

فرقی ندارد از چه شرکتی برای سرویس دوره‌ای یخچال خود استفاده می‌کنید. فقط در نظر داشته باشید از جایی خدمات را دریافت کنید که کارشناسان مجرب داشته باشد. همچنین شرکت مسئولیت تعمیرات را به عهده بگیرد یا برای تعمیرات گارانتی بدهد.

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.