وقتی هر روز آب لیمو می نوشید، سلامتی تان چگونه میشود؟

احتمالاً شنیده اید که آب لیمو یک داروی همه منظوره است که می تواند همه جسمتان را تحت تاثیر قرار دهد از کاهش درد گلو (که خوشبختانه در واقع می تواند انجام دهد) تا درمان سرطان (ادعای که هیچ مدرک علمی برای آن وجود ندارد انجام دهد). به هر حال، بر اساس تحقیقات تغذیه ای در دانشگاه هاروارد، آب بهترین منبع هیدراتاسیون بدن انسان است، البته با این فرض که آب آشامیدنی شما برای مصرف بی خطر است.علاوه بر این، آب لیمو سرشار از ویتامین‌ها، از جمله ویتامین C و فولات، و مواد معدنی مانند پتاسیم است.

همچنین دارای فیبر غذایی و مواد مغذی گیاهی است که به حمایت از سلامت و ایمنی کمک می کند. بنابراین، سوال این است: نوشیدن آب لیمو چه کاری می تواند برای بدن شما انجام دهد و چه چیزی نمی تواند؟ در ادامه بخوانید تا با روش‌هایی که بدنتان با نوشیدن آب لیمو هر روز تغییر می‌کند، آشنا شوید.

فواید آب لیمو برای جسم و سلامتی چیست؟

نوشیدن روزانه آب لیمو می تواند از شما در برابر بیماری قلبی محافظت کند

بیماری قلبی عروقی به تعدادی از شرایط مرتبط با قلب و سیستم گردش خون اشاره دارد که بدنام ترین آنها انفارکتوس میوکارد یا حمله قلبی است. بر اساس مطالعه ۲۰۲۰ منتشر شده در مجله علمی Cardiovascular Therapies، بیماری قلبی عروقی یکی از جدی ترین تهدیدها برای سلامت عمومی است زیرا خطر مرگ و میر بالایی را به همراه دارد. در واقع، این عامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است.

یکی از بزرگترین عوامل خطر برای بیماری های قلبی عروقی فشار خون بالا است. اما اگر هر روز آب لیمو می‌نوشیده‌اید، می‌توانید با کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهید. این به این دلیل است که لیمو منبع خوبی از ویتامین C است که طبق یک مطالعه ۲۰۱۲ منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، نشان داده شده است که به کاهش فشار خون کمک می کند. علاوه بر این، یک متاآنالیز در سال ۲۰۲۰ از متون علمی موجود در مورد این موضوع نشان می دهد که افرادی که سطوح بالاتر ویتامین C در خون خود دارند، کمتر به فشار خون بالا مبتلا می شوند.

فواید آب لیمو چیست؟

اگر هر روز آب لیمو می نوشید، می توانید خطر سکته مغزی خود را کاهش دهید

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، سکته مغزی دومین عامل مرگ و میر در سراسر جهان است. سکته مغزی اساساً قطع خون رسانی به مغز است که منجر به مرگ سلولی سلول های مغزی آسیب دیده می شود. سکته مغزی می تواند در هر سنی اتفاق بیفتد، اگرچه خطر با افزایش سن افزایش می یابد و می تواند منجر به ناتوانی دائمی یا مرگ شود.

نوشیدن آب لیمو در روز می تواند خطر سکته مغزی شما را کاهش دهد زیرا لیمو حاوی ویتامین C است. متاآنالیز ۲۰۱۳ که در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد، نشان داد که سطوح بالاتر ویتامین C خون با خطر قابل توجهی کاهش سکته مغزی مرتبط است. . سطوح بالاتر ویتامین C خون نیز با کاهش خطر فشار خون بالا مرتبط است، که به خودی خود یک عامل خطر اصلی برای سکته مغزی است.

آب لیمو همچنین ممکن است خطر سکته مغزی را کاهش دهد زیرا حاوی اسید فولیک است، که طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۰ در مجله پزشکی داخلی اروپا منتشر شد، مشخص شد که به طور بالقوه سطح «متوسط» محافظت در برابر خطر سکته را ارائه می‌کند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “چرا وقتی استرس داریم عرق میکنیم؟” را نیز مطالعه بفرمایید.      

به هضم غذا کمک می کند

 نوشیدن آب لیموی جوشانده گرم را اول صبح برای بهترین فواید توصیه می کند. به خصوص آب لیمو به هضم غذا کمک می کند.

طبق گفته کلینیک کلیولند، با افزایش سن، میزان اسید معده کاهش می‌یابد، به این معنی که معده ما به طور موثر غذا را مانند گذشته تجزیه نمی‌کند، بنابراین افزودن آب لیمو گرم سطوح پایین‌تر اسید را جبران می‌کند و به شما کمک می‌کند. با هضم فلاونوئیدهای مرکبات موجود در لیمو در ارتباط با اسید طبیعی بدن شما کار می کنند در حالی که آب گرمی که مصرف می کنید به انقباض روده ها و تجزیه غذا کمک می کند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ در پرستاری گوارش از این ادعا پشتیبانی می‌کند که آب لیمو گرم – یا حتی داغ – به روده‌های شما کمک می‌کند مواد زائد را بهتر دفع کند. شرکت کنندگان در این مطالعه ۲۰۰ میلی لیتر آب با دمای ۹۸٫۶ درجه فارنهایت نوشیدند. دمای گرم آب به غذا و مواد زائد از طریق روده‌ها کمک می‌کند و به پریستالسیس انرژی می‌بخشد که به انقباضات ماهیچه‌ای نیز معروف است.

از سنگ کلیه جلوگیری می کند

بیماری سنگ کلیه یک اختلال اورولوژیکی است و زمانی رخ می‌دهد که مواد درون کلیه متبلور شده و عملکرد طبیعی کلیه را مختل می‌کند (از طریق پیشرفت‌های اورولوژی). حدود ۱۲ درصد از جمعیت جهان از سنگ کلیه رنج می برند. علائم شامل گرفتگی عضلات، درد پشت یا پهلو، وجود خون در ادرار، عفونت های دستگاه ادراری و انسداد جریان ادرار است. همچنین ممکن است حالت تهوع یا استفراغ را تجربه کنید. در حالی که پزشکان می توانند درد را تسکین دهند، هیچ درمانی برای سنگ کلیه وجود ندارد، بنابراین پیشگیری ضروری است. روزانه حدود ۲ لیتر آب بنوشید، در Advances in Urology، برای کمک به جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه.

به گفته بنیاد مراقبت اورولوژی، آب مواد موجود در ادرار را رقیق می کند و در نهایت به سنگ تبدیل می شود. UCF توصیه می کند که لیمو را در آب مصرفی روزانه خود بگنجانید. سعی کنید به جای تکه های یخ، لیمو یخ زده را به آب خود اضافه کنید تا رنگ و طعم آن را تامین کند. در هوای سردتر لیمو و عسل را به آب داغ اضافه کنید. این نوشیدنی ها می توانند با سنگ کلیه مبارزه کنند زیرا لیمو حاوی سیترات است که از تبدیل کریستال ها به سنگ های کامل جلوگیری می کند.

آب لیمو ظاهر پوست را بهبود می بخشد

 آب لیمو برای چی خوبه؟

طبق یک بررسی در سال ۲۰۱۷ که در Nutrients منتشر شد، ویتامین C برای سلامت پوست شما حیاتی است. پوست شما دارای دو لایه است تا از اندام‌های داخلی، ماهیچه‌ها و بافت‌های شما در برابر محیط خشن محافظت کند. سطح خارجی، همچنین به عنوان لایه اپیدرمی شناخته می شود، به عنوان یک مانع در خارج عمل می کند. لایه داخلی یا داخلی پوست از لایه خارجی حمایت تغذیه ای می کند و پوست را الاستیک می کند. در درون این لایه‌ها سطوح بالایی از ویتامین C وجود دارد که سنتز کلاژن و آنتی‌اکسیدان‌ها را تقویت می‌کند تا به محافظت از پوست در برابر پیری و سایر استرس‌ها کمک کند. در نهایت، این بررسی به ارتباط بین ویتامین C موجود در غذاها (مانند میوه ها و سبزیجات) و سلامت پوست اشاره کرد.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۶ که در Food Chemistry منتشر شد، تأثیر مثبت آب مرکبات و خواص ویتامین C آن را بر روی پوست از طریق مصرف خوراکی و استفاده موضعی نشان داد. محققان دریافتند که مخلوط آب مرکبات ممکن است آسیب به سلول های پوست را کاهش دهد، ضخامت پوست را کاهش دهد، از ایجاد چین و چروک جلوگیری کند و ظاهر چین و چروک را بهبود بخشد. علاوه بر این، استفاده از آب لیموی جوشانده در این مطالعه نشان می‌دهد که ویتامین C ممکن است پیری زودرس پوست را متوقف کند و تأثیر مثبت طولانی‌مدتی بر سلامت پوست داشته باشد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.